квест до тижня безпеки життєдіяльності

Про матеріал
Форма проведення: квест «Знання запорука безпеки». Місце проведення: стадіон, спортивна площадка 1 етап “Безпека в побуті” 2 етап Правила дорожнього руху 3 етап Перша домедична допомога 4. Етап «Мінна безпека» 5. Етап «Мозковий штурм». 6. Етап «Склади пам’ятку» 7. Етап “В моєму серці Україна”. 8. Етап «Фініш »
Перегляд файлу

Квест до тижня безпеки життєдіяльності                                    

Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у різноманітних ситуаціях; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення.

Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.

Форма проведення:  квест «Знання запорука безпеки».

Місце проведення: стадіон, спортивна площадка.

Обладнання: 2 набори літер кінцевого пазлу або слова,набори завдань для кожної станції , грамоти та призи  учасникам змагань.
                                                    Хід заходу

Ведучий 2: Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя.

Ведучий 1: Сьогодні основна задача нашої країни – збереження головної цінності – її громадян, їхнього здоров’я і життя. Кожен з нас має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж і будь-якого стихійного лиха.

Ведучий 2: Саме цивільний захист має своєю метою захистити населення від небезпечних наслідків екологічних, техногенних, природних і воєнних катастроф.

Ведучий 1: Під надзвичайними ситуаціями ми називаємо   порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат

 За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином:

  • НС природного характеру;
  • НС техногенного характеру;
  • НС соціально-політичного характеру;
  • НС воєнного характеру.

Ведучий 1: Кожний громадянин України повинен знати правила ЦО та правильно діяти за ними в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

Ведучий 2: Пам’ятайте!

Дисципліна і організованість, суворе виконання без поспіху правил поведінки під час надзвичайних ситуацій буде сприяти збереженню Вашого здоров’я і життя, а також зменшенню матеріальних витрат.

Ведучий 1: За будь-яких обставин дотримуйтесь спокою, не піддавайтеся паніці та провокаціям,  утримуйтесь від нерозумних вчинків.

В разі необхідності надавайте першу медичку допомогу потерпілим.

Ведучий 2: А також, в разі надзвичайних ситуацій телефонуй в служби порятунку. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба, міліція. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час.

Ведучий 1: Найдорожче у людини – це життя, тому потрібно робити все, щоб зберегти його

Ведучий 1: Сьогодні для учнів 5-9 –х  класів будуть проводитись змагання під час яких ми перевіримо, які ви дружні і як вмієте діяти у надзвичайних умовах. Для цього у нас є 2 команди.

Ведучий 2: Прошу кожній команді по черзі представитись.

Ведучий 1: Команда 1, 2. (по черзі представляють свої команди)

Ведучий 2: Ось ми і познайомились з командами. Шановні учасники команд, кожен з вас повинен під час змагань дотримуватись правил з безпеки життєдіяльності: не штовхатись, бути толерантним зі своїми товаришами, обережними та уважними. 

Ведучий 1: А зараз дозвольте, оголосити умови гри.
Вся дистанція, яку вам належить подолати, розбита на станції.
На станціях вас чекають різні завдання.

Ведучий 2: За проходження кожної станції квесту команда отримує пазл (або літеру), та команда яка найшвидше пройде всі станції та складе першими картинку і буде переможцем.

Ведучий 1: На проходження кожного етапу квесту відводиться 5-10 хв., якщо команда не встигає за відведений час виконати завдання то пазл (літеру) не отримує.

Ведучий 2: А зараз послухайте про етапи змагань:

1 етап “Безпека в побуті”

2 етап Правила дорожнього руху

3 етап Перша домедична допомога

4. Етап «Мінна безпека»

5. Етап «Мозковий штурм».

6. Етап «Склади пам’ятку»

7. Етап “В моєму серці Україна”.

8. Етап «Фініш »

 

Ведучий 1: Для проходження дистанції всі команди отримують карту-схуму на якій позначено місце схову завдання. Команді потрібно правильно прочитати карту та знайти станцію змагання. За сигналом команди починають “читати “ карти та розходяться по своїх напрямках.

Ведучий 2: Розпочинаємо змагання. ( На кожній станції квесту є порожні бланки з запитаннями. Дітям потрібно лише вписати відповіді на запитання для економії часу).

1. Етап “Безпека в побуті”

  • Що може статися через витік газу? (Вибух)
  • Пристрій для гасіння пожежі (вогнегасник)
  • За яким телефонним номером потрібно звертатися у разі виникнення пожежі? (101)
  • Через що може виникнути пожежа?
  • Уявіть, що виникла пожежа і ви телефонуєте ?  (*101.)  Яку інформацію ви повинні надати?
  • Що може статися при пошкодженні водопроводу?
  • Назвіть всі служби порятунку.

2. Етап Правила дорожнього руху

Загадки:

1) Маленькі будиночки містом біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.

(Автобус, трамвай)

 

2) Підморгне зеленим оком – ми йдемо,

Підморгне червоним оком – стоїмо.

(світлофор)

 

3) Я не їм вівса, ні сіна,

Дайте випити бензину,

Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену.

(Машина)

 

4) Два брати попереду біжать,

А два позаду наздоганяють.

(Колеса)

 

5) Двоє ніг у швидкого коня,

Має він одне око і роги.

Я катаюсь на ньому щодня,

Хоч і добре натомлюю ноги.

(Велосипед)

 

Або вікторина:

1) Як називаються вулиці біля нашої школи?
2) На якій вулиці розташована наша школа?
3) Назвіть елементи вулиці (проїзна частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
4) Що таке проїзна частина? (Елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів).
5) Що таке тротуар? (Елемент дороги, призначений для руху пішоходів).
6) Що таке перехрестя? (Місце перехрещення доріг на одному рівні).
7) Що таке пішохідний перехід? (Ділянка проїзної частини, призначена для руху пішоходів).
8) Який рух транспорту встановлено в Україні? (Правосторонній).
9) Що таке «зебра»? (Спеціальна дорожня розмітка пішохідного переходу).
10) Для чого потрібен світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів).
11) Що означають кольори світлофора?

3. Етап Перша домедична допомога

Зачитую певну ситуацію, а ви повинні запропонувати першу допомогу.

1. Людина впала на вулиці і дістала травму в ділянці передпліччя з ушкодженням м‘яких тканин і судин. Із рани пульсуючим струменем виділяється кров яскраво-червоного кольору. Ваші дії.

( перетягти жгутом, поясом вище рани і визвати швидку допомогу)

2. Машина випадково збила необережного перехожого. Потерпілий скаржиться на біль у правій нозі. Сам підвестись не може. В ділянці вище коліна спостерігається припухли вість, відмічається хрусткіт кісток та їх рухливість, яка перша допомога?

(Накласти шину, доску, рівну річ, підв’язати ногу з двух сторін, викликати швидку допомогу)

4. Етап «Мінна безпека»

- Що потрібно робити у разі виявлення небезпечного предмета?

-Що забороняється під час обстрілів та бомбардувань ?

- Що варто покласти у тривожну валізу?

-Що слід мати при собі у випадку евакуації ?

Або

1. Який з перелічених предметів є безпечним:

А) снаряд, який не розірвався;

Б) іржава міна;

В) дитяча іграшка, знайдена на дорозі;

Г) жоден з цих предметів.

2. Які ознаки свідчать про те, що перед вами вибухонебезпечний предмет:

А) батарейки чи акумулятори, прикріплені до предмета;

Б) ізострічка, скотч, дроти, антени, які стирчать з предмета;

В) запах гасу чи хімічних речовин, цокання чи клацання з предметів;

Г) будь-яка з цих ознак.

3. Якщо ви знайшли предмет, схожий на мінометний снаряд, що з ним треба зробити:

А) залишити в спокої:

Б) знешкодити:

В) перенести далі від людей:

Г) залити водою чи засипати землею.

4. Який знак попереджає про те, що перед вами небезпечна територія:

А) знак «Обережно, міни!»:

Б) купка каміння:

В) мітки на деревах:

Г) будь-який з цих знаків.

5. В якому випадку міна буде безпечною:

А) якщо вона іржава і виглядає старою:

Б) вона завжди небезпечна і може вибухнути в будь-який момент;

В) якщо вона не вибухнула при першому доторканні;

Г) якщо вона маленьких розмірів.

6. Виберіть ознаки небезпечних зон:

А) офіційні попереджувальні знаки;

Б) неофіційні знаки;

В) поранені чи мертві тварини;

Г) саморобні попереджувальні знаки, наприклад, купа каміння, стрічки на гілках;

Д) багато легкових автомобілів;

Е) розбиті, покинуті автомобілі і військова техніка.

7. Міни і інші вибухонебезпечні предмети можуть бути в таких місцях:

А) поле;

Б) ліс;

В) автострада;

Г) ґрунтові дороги і обочини;

Д) закинуті будівлі і споруди;

Е) водойми.

 

8. Ваші дії у випадку, якщо ви побачили попереджувальні знаки:

А) негайно повернетесь назад дорогою, якою прийшли;

Б) негайно повернетесь іншою дорогою;

В) переставите знаки і повернетесь назад;

Г) приберете знаки.

9. Правильні дії при виявленні вибухонебезпечних предметів:

А) Продовжити рух (невірно).

Б) Підняти і віднести його компетентній особі (невірно).

В) Заспокоїтися (вірно).

Г) Повідомити в ДСНС (вірно).

Д) Принести додому (невірно) .

Е) Позначити знахідку на місці, обклавши підручними матеріалами (невірно).

Є) Повернутися своїми слідами на безпечну відстань (вірно).

Ж) Зупинитися (вірно).

З) Обійти і продовжити свій шлях (невірно).

І) Попередити інших (вірно).

К) Оглянутися довкола (вірно).

Л) Позначити місце знахідки (вірно).

10. Порядок дій при виявленні вибухонебезпечних предметів:

А) Зупинитися;

Б) Заспокоїтися;

В) Оглянутися довкола;

Г) Позначити місце знахідки;

Д) Повернутися своїми слідами на безпечну відстань;

Е) Повідомити в ДСНС;

Є) Попередити інших.

 

 

 

5. Етап «Мозковий штурм».

- Назвіть щонайменше 2 причини пожеж у лісах.

(блискавка, викинута цигарка, яка ще горить, випалювання торішньої трави, покинуте вогнище, самозаймання сухої трави внаслідок спекотної погоди, залишене сміття, …)

- Що заборонено робити під час купання? (пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів; допускати у воді грубі ігри, пов’язані з обмеженням руху рук і ніг у воді; залазити на попереджувальні знаки, буїв, …)

- Що може статися, якщо викидати сміття в річку?  (ріка може перекритися і рівень води підніметься зависоко, що спричинить раптову повінь. Річка також може забруднитись і люди захворіють, якщо питимуть з неї воду)

- Що необхідно зробити, коли Ви почуєте запах газу? (відчинити вікно, нічого не підпалювати, викликати газову службу)

- Що треба зробити перш ніж ступити на лід? (перевірити товщину льоду, переконатись, що немає течії, джерел)

- Чому небезпечно гратись з сірниками в лісі? (це може спричинити пожежу в лісі. Як тільки вогонь здіймається, він може зруйнувати гектари лісу, кущів і трави. Це дуже складно зупинити)

- Що робити якщо Ви вийшли на лід, але він недостатньо товстий? (зупинитись, розвернутись і йти назад «човгаючим» кроком)

- Чому не слід жити надто близько до річки? (бо рівень води може піднятись, призведе до повені і нанесе школу вашому будинку).

6. Етап «Склади пам’ятку»

 

Необхідно скласти пам’ятку поводження, команді 1 -  на воді та біля водоймищ, а команді 2 -  під час пожежі.

7. Етап “В моєму серці Україна”.

8. етап «Укриття – фініш». Командам потрібно скласти з отриманих літер слово БЕЗПЕКА

 

Підбиття підсумків і нагородження переможців.

Ведучий 1: Ось і завершилися змагання. І зараз на вас чекає хвилююча мить - нагородження.

Ведучий 2: Кожен з вас приклав максимум зусиль, тому природно, що кожному з вас хотілося б здобути перемогу. Але за законом змагань переможцем стає лише однакоманда. І це команда – Дружба.

Ведучий 1: Тож бажаю всім вам успіху .
Дякую всім за співпрацю. До нових зустрічей.

 

 

doc
Додано
8 травня 2023
Переглядів
2992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку