Матеріали для роботи на уроці в 5 класі. Конспект уроку з елементами формувального оцінювання, цікавими завданнями для проведення заняття з предемету ЗБД.
Конспект уроку з ЗБД (5 клас)
Тема: «Безпека харчування»
Мета: ознайомитись з основними правилами купівлі, обробки і зберігання продуктів харчування, відпрацювати вміння вибору товару (харчових продуктів) серед багатьох запропонованих, навчитись вирізняти корисну їжу від шкідливої, а також походження різних продуктів харчування, виховати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Очікувані результати:
- характеризують правила вибору, обробки і зберігання продуктів харчування
- називають основні елементи, на які необхідно звертати увагу при покупці продуктів у магазині
- знають як харчуватись, коли знаходяться не вдома
- розповідають про своє ставлення до корисної і шкідливої їжі
Матеріали та обладнання: продукти харчування, мультиборд, фарби і пензлик.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Хвилина мовчання і заспів гімну України.
ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок, здобутих на минулому уроці.
На минулому уроці ми з вами говорили про, те наскільки важливим є харчування для здоров’я людини. Пригадайте термін «Харчові звички».
Харчові звички – індивідуальні, сімейні, національні традиції в харчуванні та відповідна їм пристосованість організму до окремих харчових продуктів, способів приготування та прийому їжі.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Оголошення теми і мети уроку – сьогодні на уроці ми з вами повинні дати відповіді на наступні питання:
Як обрати продукти, безпечні та корисні для здоров’я?
Як правильно харчуватися, коли ти не вдома?
Т-схема (частина 1). Учням необхідно написати правила вибору продуктів які вони знають:
ПІБ: |
|
Правила вибору продуктів (на початку уроку) |
Правила вибору продуктів (вкінці уроку) |
Розповідь вчителя:
Сучасна харчова промисловість виробляє безліч різноманітних продуктів, сільськогосподарські виробники прагнуть отримати якомога більші врожаї. Усе це для того, щоб задовольнити харчові потреби людини й отримати якомога більший прибуток. На жаль, виробники іноді можуть надавати неправдиву або неповну інформацію про склад продуктів чи термін придатності. Це має негативні наслідки для споживачів. Пам’ятаймо одну просту річ: виробник робитиме все для того, щоб продати якомога більше, а покупець має зорієнтуватися у величезній кількості товару і знайти той, що буде безпечним і корисним. Нам необхідно вміти правильно обирати продукти харчування, адже від цього залежить наше самопочуття і здоров’я.
Робота з підручником:
Завдання 1. До 5 класу завітала лікарка пані Ірина, фахівчиня з дієтології та нутриціології. Вона запитала, що ж є основою безпечного харчування. Прочитай, як відповіли діти. У складі продуктів не має бути шкідливих інгредієнтів. Безпечне харчування — це вміння визначати якість їжі.
А яку відповідь можеш дати ти? Озвуч її.
Пригадай, хто такі дієтологи та нутриціологи.
Завдання 2. Пані Ірина наголосила, що шлях до безпечного харчування починається ще в магазині, коли ми обираємо продукти.
Завдання 3. Чи знаєш ти, за якими ознаками слід обирати продукти в магазині?
Правила вибору продуктів:
*Примітка: якщо купляєте приправи, то на першому місці у складі не повинно бути солі, бо який продукт перший написаний у складі, того є найбільше;
Робота в групах:
поділ учнів на групи (4-5 дітей), робота з продуктами харчування (перелік продуктів: йогурти, запакований фаст-фуд, снеки, приправи, шоколад та інші продукти з великою кількістю складових) за поданою схемою:
Форма для оцінки продукту
Назва продукту ______________________________________________________________________
Правила вибору продуктів:
1. Термін придатності (дата виготовлення або «вжити до…)
2. Умови зберігання (не тільки звертати на те, як зберігається продукт в супермаркеті чи магазині, а й вдома зберігати продукт відповідно до умов.
3. Упаковка (чи не пошкоджена упаковка, з якого вона матеріалу)
4. Склад (зазвичай, чим коротший склад, тим корисніший продукт
*Примітка: якщо купляєте приправи, то на першому місці у складі не повинно бути солі, бо який продукт перший написаний у складі, того є найбільше)
5. Країна походження (зокрема код українських виробників починається з цифр 482)
6. Вигляд/запах продуктів (особливо якщо це свіжі продукти)
Оцініть отриманий продукт за вищезгаданими критеріями і зробіть висновок про те, чи купили б ви цей продукт в магазині і чому так/ні.
Представлення рекомендацій групами.
Розповідь вчителя:
Переглянь свій раціон: деякі продукти лише здаються дешевими чи дорогими, але якщо обчислити вартість порції, то все буде навпаки. Наприклад — булочка і гречка. Кілограм гречки коштує приблизно як дві булочки, але дає значно більше користі й порцій. Здається, простіше купити шоколадний батончик, аніж сухофрукти, хоча кілограм батончиків дорожчий за кілограм кураги.
Завдання 4. Розглянь зображені страви. Які з них можна їсти щодня? Яка їжа шкодить здоров’ю? Що можна їсти іноді й у невеликій кількості? Запиши номери продуктів і поясни свій вибір.
Приклад: картопляне пюре і картопля-фрі (обидві страви зроблені з картоплі).
Завдання 5. Йдучи додому після уроків, Віктор купив хот-дог у продавчині, яка торгувала край дороги в кіоску. Увечері хлопчикові стало зле — його нудило, болів живіт. Обговоріть цю ситуацію. Чи є хот-дог здоровою їжею? Які складники хот-дога? Наскільки складники хот-дога є безпечними для організму? Що ще могло вплинути на самопочуття Віктора?
Завдання 6. Мама Віктора надала синові необхідну допомогу, і, коли хлопчику стало краще, вирішила обговорити з ним цей прикрий випадок. Завершіть діалог. За бажання інсценуйте його.
- Вікторе, як ти вважаєш, чи обачно було купувати на вулиці хот-дог?
- Я просто дуже зголоднів. Та й хот-дог виявився смачним…
- Але бачиш, які наслідки…
Поміркуймо разом, чому ж так сталося і як цього уникнути в майбутньому.
IV. Закріплення нових знань та вмінь.
Т-схема (частина2) і «Відсоткова оцінка»
V. Підсумки уроку.
Малюнок восковими олівцями і фарбами патріотичної картини «В здоровому тілі здоровий дух». Асоціація картини зі складом продуктів харчування.
VI. Домашнє завдання
Опрацюйте параграф 19, завд. 7,8 на с. 96.
1