Розробка до уроку "Безпека харчування"

Про матеріал

Матеріали для роботи на уроці в 5 класі. Конспект уроку з елементами формувального оцінювання, цікавими завданнями для проведення заняття з предемету ЗБД.

Перегляд файлу

Конспект уроку з ЗБД (5 клас)

Тема: «Безпека харчування»

Мета: ознайомитись з основними правилами купівлі, обробки і зберігання продуктів харчування, відпрацювати вміння вибору товару (харчових продуктів) серед багатьох запропонованих, навчитись вирізняти корисну їжу від шкідливої, а також походження різних продуктів харчування, виховати бережливе ставлення до власного здоров’я.

Очікувані результати:

- характеризують правила вибору, обробки і зберігання продуктів харчування

- називають основні елементи, на які необхідно звертати увагу при покупці продуктів у магазині

- знають як харчуватись, коли знаходяться не вдома

- розповідають про своє ставлення до корисної і шкідливої їжі

Матеріали та обладнання: продукти харчування, мультиборд, фарби і пензлик.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

Хвилина мовчання і заспів гімну України.

ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок, здобутих на минулому уроці.

На минулому уроці ми з вами говорили про, те наскільки важливим є харчування для здоров’я людини. Пригадайте термін «Харчові звички».

Харчові звички – індивідуальні, сімейні, національні традиції в харчуванні та відповідна їм пристосованість організму до окремих харчових продуктів, способів приготування та прийому їжі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Оголошення теми і мети уроку – сьогодні на уроці ми з вами повинні дати відповіді на наступні питання:

Як обрати продукти, безпечні та корисні для здоров’я?

Як правильно харчуватися, коли ти не вдома?

 

Т-схема (частина 1). Учням необхідно написати правила вибору продуктів які вони знають:

ПІБ:

Правила вибору продуктів (на початку уроку)

Правила вибору продуктів (вкінці уроку)

 

Розповідь вчителя:

Сучасна харчова промисловість виробляє безліч різноманітних продуктів, сільськогосподарські виробники прагнуть отримати якомога більші врожаї. Усе це для того, щоб задовольнити харчові потреби людини й отримати якомога більший прибуток. На жаль, виробники іноді можуть надавати неправдиву або неповну інформацію про склад продуктів чи термін придатності. Це має негативні наслідки для споживачів. Пам’ятаймо одну просту річ: виробник робитиме все для того, щоб продати якомога більше, а покупець має зорієнтуватися у величезній кількості товару і  знайти той, що буде безпечним і корисним. Нам необхідно вміти правильно обирати продукти харчування, адже від цього залежить наше самопочуття і здоров’я.

Робота з підручником:

Завдання 1. До 5 класу завітала лікарка пані Ірина, фахівчиня з дієтології та нутриціології. Вона запитала, що ж є основою безпечного харчування. Прочитай, як відповіли діти. У складі продуктів не має бути шкідливих інгредієнтів. Безпечне харчування — це вміння визначати якість їжі.

А яку відповідь можеш дати ти? Озвуч її.

Пригадай, хто такі дієтологи та нутриціологи.

Завдання 2. Пані Ірина наголосила, що шлях до безпечного харчування починається ще в магазині, коли ми обираємо продукти.

Завдання 3. Чи знаєш ти, за якими ознаками слід обирати продукти в магазині?

Правила вибору продуктів:

  1. Термін придатності (дата виготовлення або «вжити до…);
  2. Умови зберігання (не тільки звертати на те, як зберігається продукт в супермаркеті чи магазині, а й вдома зберігати продукт відповідно до умов;
  3. Упаковка (чи не пошкоджена упаковка, з якого вона матеріалу);
  4. Склад (зазвичай, чим коротший склад, тим корисніший продукт)

*Примітка: якщо купляєте приправи, то на першому місці у складі не повинно бути солі, бо який продукт перший написаний у складі, того є найбільше;

  1. Країна походження (зокрема код українських виробників починається з цифр 482);
  2. Вигляд/запах продуктів (особливо якщо це свіжі продукти);

Робота в групах:

поділ учнів на групи (4-5 дітей), робота з продуктами харчування (перелік продуктів: йогурти, запакований фаст-фуд, снеки, приправи, шоколад та інші продукти з великою кількістю складових) за поданою схемою:

 

Форма для оцінки продукту

Назва продукту ______________________________________________________________________

Правила вибору продуктів:

1. Термін придатності (дата виготовлення або «вжити до…)

2. Умови зберігання (не тільки звертати на те, як зберігається продукт в супермаркеті чи магазині, а й вдома зберігати продукт відповідно до умов.

3. Упаковка (чи не пошкоджена упаковка, з якого вона матеріалу)

4. Склад (зазвичай, чим коротший склад, тим корисніший продукт

*Примітка: якщо купляєте приправи, то на першому місці у складі не повинно бути солі, бо який продукт перший написаний у складі, того є найбільше)

5. Країна походження (зокрема код українських виробників починається з цифр 482)

6. Вигляд/запах продуктів (особливо якщо це свіжі продукти)

Оцініть отриманий продукт за вищезгаданими критеріями і зробіть висновок про те, чи купили б ви цей продукт в магазині і чому так/ні.

Представлення рекомендацій групами.

Розповідь вчителя:

Переглянь свій раціон: деякі продукти лише здаються дешевими чи дорогими, але якщо обчислити вартість порції, то все буде навпаки. Наприклад — булочка і гречка. Кілограм гречки коштує приблизно як дві булочки, але дає значно більше користі й порцій. Здається, простіше купити шоколадний батончик, аніж сухофрукти, хоча кілограм батончиків дорожчий за кілограм кураги.

Завдання 4. Розглянь зображені страви. Які з них можна їсти щодня? Яка їжа шкодить здоров’ю? Що можна їсти іноді й у невеликій кількості? Запиши номери продуктів і поясни свій вибір.

Приклад: картопляне пюре і картопля-фрі (обидві страви зроблені з картоплі).

Завдання 5. Йдучи додому після уроків, Віктор купив хот-дог у продавчині, яка торгувала край дороги в кіоску. Увечері хлопчикові стало зле — його нудило, болів живіт. Обговоріть цю ситуацію. Чи є хот-дог здоровою їжею? Які складники хот-дога? Наскільки складники хот-дога є безпечними для організму? Що ще могло вплинути на самопочуття Віктора?

Завдання 6. Мама Віктора надала синові необхідну допомогу, і, коли хлопчику стало краще, вирішила обговорити з ним цей прикрий випадок. Завершіть діалог. За бажання інсценуйте його.

- Вікторе, як ти вважаєш, чи обачно було купувати на вулиці хот-дог?

- Я просто дуже зголоднів. Та й хот-дог виявився смачним…

- Але бачиш, які наслідки…

Поміркуймо разом, чому ж так сталося і як цього уникнути в майбутньому.

IV. Закріплення нових знань та вмінь.

Т-схема (частина2) і «Відсоткова оцінка»

V. Підсумки уроку.

Малюнок восковими олівцями і фарбами патріотичної картини «В здоровому тілі здоровий дух». Асоціація картини зі складом продуктів харчування.

VI. Домашнє завдання

Опрацюйте параграф 19, завд. 7,8 на с. 96.

 

1

 

docx
Додано
12 травня 2023
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку