Квест-гра до Дня української писемності та мови для учнів 3-4 класів."Мова – духовне багатство народу." ""

Про матеріал
Квест-гра до Дня української писемності та мови для учнів 3-4 класів."Мова – духовне багатство народу." Захід містить завдання з української мови для учнів 3-4 класів
Перегляд файлу

Тема. Мова  духовне багатство народу. Квест-гра до Дня української писемності та мови для учнів 3-4 класів.

.

Мета: викликати бажання вивчати українську мову, милуватися її красою; прищеплювати і розвивати почуття патріотизму, національної гордості за мову, за тих, хто передав нам у спадок цей національний скарб; збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови, розвивати навички роботи в групах, пам’ять, увагу, швидкість мислення; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало її знати.

 

Обладнання: клас, прибраний вишитими рушниками, українськими вінками, живими квітами, висловами відомих українських людей про українську мову, українське слово, портрет Т.Г. Шевченка, екран, проектор, роздатковий матеріал.

 

Хід квесту-гри

 

Учитель. Доброго дня! Рада вас сьогодні вітати на святі, присвяченому Дню української писемності та мови

Щорічно 9 листопада в Україні відзначається День української писемності та мови, запроваджений у 1997 році Указом Президента, в якому говориться: “На підтримку ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливості ролі української мови в консолідації суспільства постановляю: “Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця”.

  Василь Сухомлинський писав: «Мова – це віконця, через які людина бачить світ. Багата мова – багатий духовний світ, розвинуте почуття краси слова – велика моральна культура. Убогість слова – це убогість думки, інтелектуальної, емоційної, естетичної товстошкірості». Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.

       У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу. За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.

      На сьогоднішній день людство розмовляє на семи тисячах мов. А кожні два тижні одна з них зникає. А зникає мова – перестає існувати й народ!

 Мова – то серце народу: гине мова – гине народ. Іван Огієнко

       Пропоную сьогодні пригадати, що ви знаєте про нашу рідну мову, і позмагатися в ерудованості, взявши участь у квест-грі «Мова  духовне багатство народу».

Учасникам  потрібно відвідати 7 станцій, де потрібно виконати відповідні завдання .Кожному конкурсу передує відео. Уважно дивіться і слухайте, воно є підказкою для того, щоб ви могли знайти конверт із завданням. Якщо ви правильно відгадаєте, зрозумієте відео,- ви знайдете, де заховано конверт. Тож розпочнемо.

C:\Users\User\Desktop\фкйсбук 4\FB_IMG_16340353721241078.jpg

 

Станція 1. Рядки з Заповіту Шевченка

Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні милій,

Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий.

Як понесе з України

У синєє море

Кров ворожу... отойді я

І лани і гори —

Все покину, і полину

До самого Бога

Молитися... а до того

Я не знаю Бога.

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров’ю

Волю окропіте.

І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом.

 

(конверт під словами із почутого вірша)

 

Завдання: Чи знаєш ти алфавіт?”
Учасники гри вишиковуються у алфавітному порядку.

 

Станція 2. Декламування вірша про прапор України.

 

Прапор

Прапор – це державний символ,

він є в кожної держави;

це для всіх – ознака сили,

це для всіх ознака слави.

 

Синьо-жовтий прапор маєм:

синє – небо, жовте – жито;

прапор свій оберігаєм,

він – святиня, знають діти.

 

Прапор свій здіймаєм гордо,

ми з ним дужі і єдині,

Ми навіки вже – народом,

українським в Україні.

 

(конверт під прапором)

  

Завдання: дати відповіді на запитання

  1.Державна мова України.                   (українська)

 2. З якого знаку починається діалог?    (з тире)

3. Назвіть головні члени речення?          (підмет і присудок)

4. Як називаються літери, що записані в певному порядку?    (алфавіт)

5. Скільки букв «о» в слові молоко?         (3)

6. Слово, що має багато значень?              (багатозначне)

7. Назвіть одним словом стійкі сполучення слів.     (фразеологізми)

8. Слова, що мають спільний корінь?              (спільнокореневі)

9. Який знак ставиться в кінці розповідного речення?    (крапка)

10. Яка буква не має звука?                              (м`який знак)

11.Сьомий відмінок іменника?                       ( Кличний)

12. Частина слова перед коренем?                     ( Префікс)

13. Розмова двох осіб?                                         (діалог)

 

Станція 3. «Віночок».

 

УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК
Зробила я віночок 
Із квітів та стрічок, 
Піду в нім танцювати 
Веселий гопачок.
Віночок український 
У райдужній красі. 
У нього в нашій школі 
Закохані усі.
Хоч квіти паперові, 
Та їхні кольори 
Дарують гарний настрій 
Всій нашій дітворі.
Я лагідно торкаю 
Цю ніжність і красу. 
Свою веселу вдачу 
До кожного несу.

(конверт під віночком)

 

Завдання: заміни букву, щоб вийшло нове слово»

  1. Синя соковита на дереві росте, а с на з змінити — великий дощ впаде. (Слива, злива)
  2. З о метал, яким паяють, його люди добре знають, і о на с зміни, з ним ти речення склади. (Олово, слово)
  3. З н частина я доби, з п я грію щозими, з р предметом стану я, от вам загадка моя. (Ніч, піч, річ)
  4. З п уперта тварина, а з р на троні людина. (Цап, цар)
  5. Мчу дорогами я з ш, з л я ягода смачна. (Машина, малина)
  6. З т пливе, а з д росте. (Пліт, плід)

 

Станція 4. Вірш М. Т. Рильського «Мова»

Як парость виноградної лози,
Плекайте мову. Пильно в ненастанно
Політь бур'ян. Чистіша від сльози
Вона хай буде. Вірно і слухняно
Нехай вона щоразу служить вам,
Хоч і живе своїм живим життям.
Прислухайтесь, як океан співає –
Народ говорить. І любов, і гнів
У тому гомоні морськім. Немає
Мудріших, ніж народ, учителів;
У нього кожне слово – це перлина,
Це праця, це натхнення, це людина.
Не бійтесь заглядати у словник:
Це пишний яр, а не сумне провалля;
Збирайте, як розумний садівник,
Достиглий овоч у Грінченка й Даля,
Не майте гніву до моїх порад
І не лінуйтесь доглядать свій сад.

 

(конверт у словнику)

 

Завдання: зі слова «милозвучність»  утворити якомога більше слів.

 

Станція 5. Пісня на слова Т. Г. Шевченка Реве та стогне Дніпр широкий.

 

(конверт за портретом поета)

 

Завдання:   за допомогою міміки та жестів, не називаючи слів, що входять до фразеологізму, пояснити, про який фразеологізм  йде мова.  Відгадати за підказками фразеологізм і пояснити його значення.

  • Крутитися, як білка в колесі – бути постійно зайнятим.
  • У рот води набрати мовчати
  • Не покладати рук працювати багато й старанно.
  • Викладати карти розповідати, нічого не приховуючи.
  • Ловити ґав бути неуважним
  • Танцювати під чужу дудку – діяти не за власним бажанням, не зі своєї волі, постійно перебувати під чиїмось впливом.

 

 

Станція 6. Танець «Рушничок».

 

(конверт під рушником)

 

Завдання:  скласти прислів’я та пояснити його значення.

Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

М'які слова і камінь крушать.

Шабля ранить тіло, а слово — душу.

Слово до слова — зложиться мова.

 

Станція 7. Символи України. Відео.

 

(конверт під символами України)

 

Завдання:   заспівати «Гімн України».

(Гімн України співають усі).

 

Учитель. Це було останнє завдання нашого квесту.

Сьогодні, ми ще раз переконалися у тому, що українська мова – це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня солов'я, прекрасна і барвиста, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не зачаровуючись виплеканою у віках рідною мовою. Тож, вивчайте її, удосконалювайте свої знання, збагачуйте словниковий запас під час читання і спілкування. Досконало володіти нею – обов'язок кожного справжнього українця.

Рефлексия «Дерево чувств» - Презентация 130857-45

 

Звучить пісня «Звучи, рідна мово!»

Учитель. 
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!
Ф. Пантов

ЛЮБІТЬ РІДНУ МОВУ! ШАНУЙТЕ РІДНУ МОВУ! ДО НАСТУПНИХ ЗУСТРІЧЕЙ!

 

docx
Додав(-ла)
Іджилова Лілія
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
6654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку