Квест-гра "Казковий калейдоскоп"

Про матеріал
: розширити та поглибити знання учнів про казку, як вид творчості, розширювати кругозір дітей; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчі здібності, виховувати інтерес до казки, естетичні смаки дітей, працелюбність, уміння отримувати задоволення від своєї діяльності.
Перегляд файлу

Виховна година  у ГПД

«Казковий   калейдоскоп»

 

Мета: розширити та поглибити знання учнів про казку, як вид творчості, розширювати кругозір дітей; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчі здібності, виховувати інтерес до казки, естетичні смаки дітей, працелюбність, уміння отримувати задоволення від своєї діяльності.

Форма проведення: Квест - гра

Хід  заняття:

Організаційний момент.

Психологічний настрій.

Ви сідайте тихо, діти,

Домовляйтеся не шуміти,

На занятті не дрімати,

А знання мерщій хапати.

А тепер візьміть один одного за руку, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.

Основна  частина.

Вихователь.

                      Існує книг багато на землі,

 Вони цікаві, мудрі та повчальні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

 Всяк казочку читати полюбляє

  • Подивіться, будь ласка, скільки тут виставлено книг!
  • Поліна, прочитай, будь ласка, як називається ця книжка?
  • „Колобок”.
  • Артем, прочитай, будь ласка, назву цієї книжки!
  • „Лисиця та журавель”.
  • Богдан, а ця книга як називається?
  • „Ріпка”.

         І так далі.

Всі ці книжки можна назвати одним словом.  Діти, давайте разом прочитаємо це слово. (- „казки”). Бачите, як багато є казок, всі вони живуть у цих книгах

  • Дітки! Коли ви лягаєте спати, вам, напевно, мама або бабуся читає казочки.
  • А ви любите слухати казочки?
  • Якою є ваша улюблена казка?
  • Про що ми дізнаємося у казках?     
  • Казки – наші  великі   вчителі, які  спочатку  виховують, а потім розважають. Казка  має  велике  виховне  значення, засуджує  зло, хитрість та інші  негативні  якості. Вони вчать любити прекрасне, розрізняти добро  і  зло, правду і неправду, чесність і справедливість, брати  приклад з веселих, добрих,   вірних   і   чесних   героїв. Читаючи казки, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими.

(Враз до класу закочується Колобок з посланням)

  • Діти, погляньте, хто до нас завітав? (колобок) Та ще й з посланням!

(Вихователь зачитує послання)

  • «Здоровенькі були, маленькі друзі! Я подорожую по всій країні, до кожного міста, відвідую кожну школу. От і до вас завітав! Тим паче – так вдало. У вас  - виховна година на тему «Казки». Тож  пропоную вам цікаво і весело пограти в квест «Казковий калейдоскоп». Квест – це щось, на кшталт пригодницької  гри «пошуку скарбів» ,яка вимагає від гравців розв’язання  розумових  завдань для  просування  за сюжетом. Тож , якщо не вірно будеш виконувати завдання, то і не вдасться закінчити її  і отримати приз. Тому будьте уважні! Всі завдання ви знайдете в листах на дошці, а після  виконання кожного збирайте частини мегапазлу і наприкінці – отримаєте сюрпризи. Так - весело пограєте і про казки пригадаєте. Успіхів вам!!!»

Вихователь.

  • Ну що? Ви згодні пограти? Але  пошуки будуть нелегкими, нам доведеться здолати чимало складних випробувань,  тому брати участь можуть тільки найспритніші, найрозумніші, найсильніші. А ми ж такі? (Так)
  •     А тепер, до пригод!

Етап №1

-  Увага, перший етап  «Ілюстративний»

         -  Вам потрібно за ілюстрацією і підказкою  відгадати назву казки (Ілюстрації до казок розміщені в презентації).

Він утік від баби з дідом, -

Не міг всидіть на вікні.

Зустрів у лісі різних звірів

 І кожному співав пісні.

КОЛОБОК     

У селі у діда й баби

Гарна курочка була.     

Яєчко маленьке й кругленьке

Вона дідові й бабі знесла.    

КУРОЧКА РЯБА

Загубив дід рукавичку,

 Рукавичку невеличку.

Звірі в рукавичку поховались,

 Бо морозу налякались.      

РУКАВИЧКА

 Підробив вовк  голосок -

Став на маминім співати.

Здогадались козенята:

Вовк – не наша мати.       

КОЗА ТА КОЗЕНЯТА

На городі виростала,

Восени велика стала.

Дід почав усіх гукати:

„Час красуню нашу рвати.      

РІПКА

Ця лисиця хитра й мила

Журавля на гостину 

раптом запросила. 

ЛИСИЦЯ і ЖУРАВЕЛЬ

 Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок,

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.            

  КОЛОСОК

Все відгадали -  а частину  казкового пазлу знайдете біля компютера і можете рухатись далі.

Етап №2  «Математичний»

  • Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.

Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.

  • Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?

Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.

  • Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?

Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.

  • Скільки  звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»?

Відповідь.  Четверо Вовк, ведмідь, заєць, лисиця.

Вихователь: Молодці, вже й рахувати вмієте! Отримуєте ще частину пазлу.

Етап № 3  «Казковий  колаж»

У кожного на парті лежать зображення  різних казкових героїв. Подумайте  і оберіть з якої казки вони. Назви казок – розміщені на дошці. Прикріпіть   героїв до фону-малюнку казки. Успішно виконаєте – отримаєте ще одну частину  пазла.

  • Молодці, діти. Всіх героїв впізнали, отже добре пам’ятаєте ці казки. А частина пазла знаходиться на одному з ваших  стільців.

          Етап № 4  «Чарівний  кошик»

У чарівному  кошику  знаходяться речі з казок і мультфільмів, що зняті на їх основі. Здогадайтесь  у якій казці вона зустрічається. А на дні кошика знайдете наступну частину пазла.

1. Фонендоскоп („Айболить”)

2. Яйце („Курочка Ряба”)

3. Пиріжок («Маша і ведмідь»)

4. Ключ („Золотий ключик”)

5. Глечик („Лисичка та Журавель”)

6. Солома („Солом’яний бичок”)

7. Колосок («Півник  і мишенята») 

8. Рукавиця („Рукавичка”)

9. Яблуко  („Білосніжка і семеро гномів”)

   10. Капелюшок («Червоний  капелюшок»)

Етап № 5  «Театральний»

  • А  зараз ми пограємося в театр. Покажемо казку  «Ріпка».

Був собі дід Андрушка, а в нього — баба Марушка, а в баби — донечка Мінка, а в дочки — собачка Фінка, а в собачки — товаришка, киця Варварка, а в киці — вихованка, мишка Сіроманка.

Посадив дід ріпку. Росла дідова ріпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потім, як буряк, потім, як кулак, потім, як два, а наприкінці стала така, як дідова голова.

Тішиться дід, аж не знає, де стати. Пішов він на город — гуп-гуп! Узяв ріпку за чуб: тягне руками, упирається ногами — промучився увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе дід бабу Марушку. Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за плече. Тягнуть, аж піт тече.  Промучилися увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе баба дочку Мінку. Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку. Тягнуть руками., упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе дочка собачку Фінку. Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку. Тягнуть руками. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе собачка кицю Варварку. Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик. Тягнуть і руками, і зубами, упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе киця мишку Сіроманку. Пішли вони на город — гуп-гуп. Узяв дід ріпку, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик, мишка кицю — за лапку.

Як потягли — та й покотилися.

Упала ріпка на діда Андрушку, дід — на бабу Марушку, баба — на дочку Мінку, дочка — на собачку Фінку, собачка — на кицю Варварку, а мишка — шусть під парту!

Вихователь.

  • Молодці,А частину пазлу знайде мишка під партою.

Етап № 6 «Майстер – клас»

Подумайте: - Хто я такий?, Із чого зроблений? Який маю вигляд?

  • Діти, перед вами посудини з водою, борошном, яйцем. Ви бачили такі продукти вдома? А що з цих продуктів можна зробити? (Тісто)
  •  А який казковий герой зроблений із тіста? (Колобок)
  • А який він мав вигляд? (Круглий) От і я вам пропоную зліпити колобочка з оченятами і носиком. А в кого будуть найкращі колобочки – ті першими зможуть скласти казковий мегапазл і отримати винагороду. (Учні складають пазл і пригощаються печивом «Колобок»)

Підсумок заняття

Вихователь.

  • Ось і все. Наш квест закінчився. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть.

Бо з друзями завжди цікаво.

І веселіше в світі жить.

doc
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
1317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку