Виховна година у ГПД
«Казковий калейдоскоп»
Мета: розширити та поглибити знання учнів про казку, як вид творчості, розширювати кругозір дітей; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчі здібності, виховувати інтерес до казки, естетичні смаки дітей, працелюбність, уміння отримувати задоволення від своєї діяльності.
Форма проведення: Квест - гра
Хід заняття:
Організаційний момент.
Психологічний настрій.
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляйтеся не шуміти,
На занятті не дрімати,
А знання мерщій хапати.
А тепер візьміть один одного за руку, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.
Основна частина.
Вихователь.
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє
І так далі.
Всі ці книжки можна назвати одним словом. Діти, давайте разом прочитаємо це слово. (- „казки”). Бачите, як багато є казок, всі вони живуть у цих книгах
(Враз до класу закочується Колобок з посланням)
(Вихователь зачитує послання)
Вихователь.
Етап №1
- Увага, перший етап «Ілюстративний»
- Вам потрібно за ілюстрацією і підказкою відгадати назву казки (Ілюстрації до казок розміщені в презентації).
Він утік від баби з дідом, -
Не міг всидіть на вікні.
Зустрів у лісі різних звірів
І кожному співав пісні.
КОЛОБОК
У селі у діда й баби
Гарна курочка була.
Яєчко маленьке й кругленьке
Вона дідові й бабі знесла.
КУРОЧКА РЯБА
Загубив дід рукавичку,
Рукавичку невеличку.
Звірі в рукавичку поховались,
Бо морозу налякались.
РУКАВИЧКА
Підробив вовк голосок -
Став на маминім співати.
Здогадались козенята:
Вовк – не наша мати.
КОЗА ТА КОЗЕНЯТА
На городі виростала,
Восени велика стала.
Дід почав усіх гукати:
„Час красуню нашу рвати”.
РІПКА
Ця лисиця хитра й мила
Журавля на гостину
раптом запросила.
ЛИСИЦЯ і ЖУРАВЕЛЬ
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок,
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
КОЛОСОК
Все відгадали - а частину казкового пазлу знайдете біля комп’ютера і можете рухатись далі.
Етап №2 «Математичний»
Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.
Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.
Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.
Відповідь. Четверо Вовк, ведмідь, заєць, лисиця.
Вихователь: Молодці, вже й рахувати вмієте! Отримуєте ще частину пазлу.
Етап № 3 «Казковий колаж»
У кожного на парті лежать зображення різних казкових героїв. Подумайте і оберіть з якої казки вони. Назви казок – розміщені на дошці. Прикріпіть героїв до фону-малюнку казки. Успішно виконаєте – отримаєте ще одну частину пазла.
Етап № 4 «Чарівний кошик»
У чарівному кошику знаходяться речі з казок і мультфільмів, що зняті на їх основі. Здогадайтесь у якій казці вона зустрічається. А на дні кошика знайдете наступну частину пазла.
1. Фонендоскоп („Айболить”)
2. Яйце („Курочка Ряба”)
3. Пиріжок («Маша і ведмідь»)
4. Ключ („Золотий ключик”)
5. Глечик („Лисичка та Журавель”)
6. Солома („Солом’яний бичок”)
7. Колосок («Півник і мишенята»)
8. Рукавиця („Рукавичка”)
9. Яблуко („Білосніжка і семеро гномів”)
10. Капелюшок («Червоний капелюшок»)
Етап № 5 «Театральний»
Був собі дід Андрушка, а в нього — баба Марушка, а в баби — донечка Мінка, а в дочки — собачка Фінка, а в собачки — товаришка, киця Варварка, а в киці — вихованка, мишка Сіроманка.
Посадив дід ріпку. Росла дідова ріпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потім, як буряк, потім, як кулак, потім, як два, а наприкінці стала така, як дідова голова.
Тішиться дід, аж не знає, де стати. Пішов він на город — гуп-гуп! Узяв ріпку за чуб: тягне руками, упирається ногами — промучився увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе дід бабу Марушку. Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за плече. Тягнуть, аж піт тече. Промучилися увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе баба дочку Мінку. Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку. Тягнуть руками., упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе дочка собачку Фінку. Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку. Тягнуть руками. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе собачка кицю Варварку. Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик. Тягнуть і руками, і зубами, упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе киця мишку Сіроманку. Пішли вони на город — гуп-гуп. Узяв дід ріпку, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик, мишка кицю — за лапку.
Як потягли — та й покотилися.
Упала ріпка на діда Андрушку, дід — на бабу Марушку, баба — на дочку Мінку, дочка — на собачку Фінку, собачка — на кицю Варварку, а мишка — шусть під парту!
Вихователь.
Етап № 6 «Майстер – клас»
Подумайте: - Хто я такий?, Із чого зроблений? Який маю вигляд?
Підсумок заняття
Вихователь.
Дружіть із казкою, малята,
І між собою теж дружіть.
Бо з друзями завжди цікаво.
І веселіше в світі жить.