Квест-гра "Кібербулінг або агресія в інтернеті"

Про матеріал
Квест-гра розроблена для учнів 8-9 класів. Кібербулінг є реальною небезпекою для сучасних дітей. Тому дітям украй важливо розпізнати цю небезпеку і бути готовими їй протистояти. Квест спрямований на оволодіння навичками вирішення поставлених завдань, вміння швидко орієнтуватися, розвиває логічне мислення та виховує прагнення до перемоги.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

КВЕСТ-ГРА

«Кібер-булінг або агресія в інтернеті»

 

 

 

C:\Users\Димон\Desktop\11-11-030.jpg

 

Розробила:

Педагог-організатор

Гаврикова Анастасія Юріївна

 

 

Мета: систематизація знань учнів про  Інтернет; формування навичок безпечного користування інтернетом; підвищити рівень обізнаності дітей про найбільш актуальні інтернет-загрози; розпізнавати та реагувати на інтернет-загрози; розвивати у дітей високі морально-психологічні якості:  витримку, ініціативність, кмітливість, згуртованість, творчу уяву.

Обладнання:  презентація, картки із завданнями, ватмани, папір, ручки, кольорові олівці, комп’ютери, муз.матеріал,  грамоти, солодкі подарунки.

 

Місце проведення: навчальні кабінети школи.

 

Учасники: учні 8-9 класів, педагогічні працівники.

 

Хід гри:

І. Організаційний етап

 

Ведучий

  • Доброго дня, дорогі друзі! Вітаю  всіх, хто сьогодні виявив бажання зіграти у квест!

Ведучий Квест (англійське “quest” - пошук) - один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравців рішення розумових інтелектуальних завдань по темі квест-гри, нестандартне мислення і кмітливість. Квест спрямований на оволодіння навичками вирішення поставлених завдань, вміння швидко орієнтуватися, виховує прагнення до перемоги.

Ведучий Сьогодні будуть змагатися  команди по 5учасників. На кожній станції відповідальні видають конверти із завданнями.

Ведучий  Вам потрібно обрати капітанів та придумати назву  своїй команді.

Тема квесту « Кібер-булінг або агресія в інтернеті».

 

ПРАВИЛА КВЕСТУ

1. Команди, у складі 5 учасників, виконують спеціальні завдання та, за допомогою карти,  шукають зашифровані точки (check point).

2. Кожен check point оцінюється певною сумою балів.

3. Загальний час проходження маршруту та виконання всіх завдань – 1,5 години.

4. Кожну точку маршруту повинні пройти всі учасники.

5. Перемогу в квесті здобуває команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

6. При однаковій кількості балів у двох команд, перемогу здобуває команда, яка фінішувала першою.

Квест, як відомо, - це командна гра-пригода і я сподіваюся, що ви будете сьогодні:

(К – кмітливими,

 В – веселими,

 Е – енергійними,

 С – старанними,

 Т – творчими).

Ведучий Кожен, хто грає у квест, повинен виконувати ці правила.

Бажаємо успіхів!

 

Ведучий Отже, кожна команда отримає зараз конверт із маршрутним листом і за моєю командою починає рух.

Після виконання всіх завдань ми знову збираємось у актовій  залі і визначаємо переможців.

Ну що ж, всім зрозуміло завдання? Отже, на старт! Увага! Почали!

Станція №1

Завдання №1

Склади «ПАЗЛ»

 

C:\Users\Nastja\Desktop\квест\1122.jpg

Запитання:

  1. Що зображено на картинці?
  2. Що це за «монстри» і яка в них поведінка?
  3. Що ви знаєте про кібер-булінг?
  4. Що таке Кібербулінг?

Кібербулінг

 - це термін, що відноситься до безлічі форм переслідування з використанням цифрових технологій. Кібербулінг може проявлятися всюди в режимі online за допомогою соціальних мереж, відео та фото файлообмінників, блогів, електронної пошти та систем миттєвих повідомлень, а також через СМС і ММС спілкування.

Завдання №2

Які дії відносяться до кібербулінгу?

 

-Жорстокі дії з метою дошкулити з використанням інформаційно-комунікативних засобів: мобільних телефонів,електронної пошти та соціальних мереж;

-Жорстокі дії з метою нашкодити з використанням інформаційно-комунікативних засобів: мобільних телефонів,електронної пошти та соціальних мереж;

-Жорстокі дії з метою принизити людину з використанням інформаційно-комунікативних засобів: мобільних телефонів,електронної пошти та соціальних мереж.

Станція №2

 

  1. До найпоширенішіших типів кібербулінгу належать:
  • Використання особистої інформації.
  • Анонімні погрози.
  • Переслідування.
  • Тролінг і флеймінг.
  • Хепіслепінг.

Вам потрібно зєднати типи кібербулінгу і їхнє значення, які написані на картках.

  1.               Використання особистої інформації. «Зламування» поштових скриньок, серверів, сторінок у соціальних мережах з метою отримання особистої інформації про людину та переслідування її.
  2.               Анонімні погрози. Кібербулігани анонімно посилають листи на адресу електронної пошти своєї жертви з повідомленнями загрозливого змісту. Іноді ці загрози мають образливий характер з вульгарними висловами і ненормативною лексикою
  3.                 Переслідування. Кіберпереслідування відбуваються за допомогою мобільного зв’язку або електронною поштою. Хулігани можуть довгий час переслідувати свою жертву, завдаючи брудних образ принизливого характеру або шантажуючи будь- якими таємними фактами. Відстежуючи через Інтернет необережних користувачів, переслідувач отримує інформацію про час, місце і всі необхідні умови здійснення злочину.
  1.               Тролінг (trolling — ловля риби на блешню) - розміщення в інтернеті (на форумах, у блогах тощо) провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, тобто конфлікти між учасниками, взаємні образи
  2.                 Флеймінг. Улюблений метод «тролів» (провокаторів) у мережі - флеймінг(від англ. flaming - пекучий, гарячий, полум ’яний) - обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками, використовуючи комунікаційні технології.

Частіше за все розгортається в «публічних» місцях Інтернету: на чатах, форумах, у дискусійних групах, інколи перетворюється в затяжну війну (холіво - від англ.. –свята війна). На перший погляд, флеймінг - це боротьба між рівними, але в певних умовах вона              теж  може  перетворитися  на  нерівноправний  психологічний  терор.  Так, неочікуваний випад може привести жертву до сильних емоційних переживань.

7. Обмовлення,або  зведення  наклепів  -  розповсюдження  принизливої  неправдивої інформації з використанням комп ’ютерних технологій. Це можуть бути і текстові повідомлення і фото, і пісні, які змальовують жертву в шкідливій, інколи сексуальній манері. Жертвами можуть ставати не тільки окремі підлітки, трапляється розсилка списків (наприклад), створюються   спеціальні   «книги   для   критики»,в   яких розміщуються жарти

про однокласників, наклепи. Обираються мішені для тренування власної злоби, зливання роздратування, переносу агресії тощо.

8. Хепіслепінг (HappySlapping - щасливе ляскання, радісне побиття) - назва походить від випадків в англійському метро, де підлітки били перехожих, тоді як інші записували це на камеру мобільного телефону. Тепер ця назва закріпилася за будь-якими відеороликами з записами реальних сцен насильства. Ці ролики розміщують в інтернеті, де їх можуть переглядати тисячі людей, без згоди жертви.

Станція №3

Завдання №1

Переконайте вчителя, що булінг та кібер-булінг-це два різні поняття.

 

Завдання №2

На картинках зображено учасників  кібербулінгу  напишіть їх характерні риси

C:\Users\Nastja\Desktop\квест\11-11-030.jpg   C:\Users\Nastja\Desktop\квест\hqdefault.jpg

 

 C:\дзвоник 2016\depositphotos_83814168-stock-photo-woman-is-very-broken.jpg                   C:\дзвоник 2016\siber-zorbalik-kavrami-360x270.jpg

Правильна відповідь: 

Агресор

Характерні риси:

людина імпульсивна, яка прагне головувати над усіма, щоб її всі слухалися і боялися, агресивно налаштована не лише до ровесників, але й до дорослих(батьків, учителів); не вміє співчувати, фізично сильніша за «потенційну жертву».

Потенційна жертва

Характерні риси:

 людина замкнена, вразлива і сором ’язлива, яку легко налякати, невпевнена у собі, дуже за все переживає, має занижену самооцінку, депресивна, часто думає про суїцид, не має близьких друзів, більше спілкується з дорослими, ніж з ровесниками, фізично слабша за «агресора».

Спостерігач

Характерні риси:

 людина, якій дуже цікаво переглянути (в деяких випадках і зафіксувати) процес цькування та знущання однієї людини над іншою

Завдання 2.  У грі у мене не склалися стосунки з людиною і він мене переслідує. Що мені робити?

 

 

Заблокуй його в списках своїх друзів, подібна функція є в багатьох онлайн іграх. Якщо це додаток в соціальній мережі, то блокування недругів здійснюється через блокування профілю. Також можна поскаржитися адміністраторам гри на цього людині, але необхідно буде пред'явити докази

Станція №4

Завдання. Допоможи людині (Як же можна уберегтися від небажаних наслідків користування інтернетом)

За кожну правильну відповідь по 2 бали.

(Видається ватман з намальованим людиною, команда відповідає на поставлене запитання)

Протягом трьох хвилин команди повинні записати відповідь на ватмані

Станція №5

 

                                                          Виріши ребуси

Станція №6

 

                  Створити буклет  «Правила-поради для подолання кібербулінгу»

1. Не поспішай викидати свій негатив у кіберпростір.

Перш ніж писати і відправляти повідомлення, слід заспокоїтися, вгамувати злість, образу, гнів.

2.Створюй власну онлайн-репутацію, не купуйся на ілюзію анонімності.

Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, існують способи дізнатися, хто стоїть за певним нікнеймом. І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реального шкоди, все таємне стає явним. Інтернет фіксує історію, яка складається з публічних дій учасників і визначає онлайн-репутацію кожного - накопичений образ особистості в очах інших учасників. Заплямувати цю репутацію легко, виправити - важко.

3.Зберігай підтвердження фактів нападів.

Якщо тебе дуже засмутило повідомлення, картинка, відео тощо, слід негайно звернутися до батьків по пораду, зберегти або роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитися з дорослими в зручний час.

4.Ігноруй одиничний негатив.

 Одноразові образливі повідомлення краще ігнорувати - часто кібербулінгвнаслідок такої поведінки зупиняється на початковій стадії. Досвідчені учасники інтернет дискусій дотримуються правила: «Найкращий спосіб боротьби з неадекватними - ігнор».

5.Якщо ти став очевидцем кібербулінгу, правильною поведінкою буде:

а) виступити проти агресора, дати йому зрозуміти, що його дії оцінюються негативно,

 б) підтримати жертву - особисто або в публічному віртуальному просторі надати їй емоційну підтримку,

в) повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в кіберпросторі.

6.Блокуй агресорів. У програмах обміну миттєвими повідомленнями є

можливість блокувати повідомлення з певних адрес. Пауза в спілкуванні частовідбиває в агресора бажання продовжувати цькування.

7. Не варто ігнорувати агресивні повідомлення, якщо листи невідомого вам відправника систематично містять погрози або порнографічні сюжети. У цьому випадку слід скопіювати ці повідомлення і звернутися до правоохоронців. Питаннями кібербезпеки займаються спеціально створені відділи міліції, й інтернетхулігана можна знайти й покарати. Якщо образлива інформація розміщена на сайті, слід зробити запит до адміністратора для її видалення.

Закінчення квесту. Учасники квесту збираються у актовій залі для підрахунку балів.

Ведучий. Бажаю, щоб у вашому житті ситуацій насилля було якомога менше, щоб на життєвому шляху зустрічалися тільки доброзичливі, чуйні люди.

Дякую всім за плідну співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Маршрутний лист квест-гри «Кібербулінг або агресія в інтернеті»

Номер станції

Назва станції

Бали

Підпис

вчителя

1

Склади пазл

 

 

2

Зєднай правильно

 

 

3

Визнач правильно

 

 

4

Допоможи людині

 

 

5

Ребус

 

 

6

Створи буклет

 

 

                                                                                       C:\Users\Nastja\Desktop\квест\1122.jpg

 

 

 

C:\Users\Димон\Desktop\2.jpg

C:\Users\Димон\Desktop\3.jpg

C:\Users\Димон\Desktop\5.jpg

C:\Users\Димон\Desktop\8.jpg

C:\Users\Димон\Desktop\9.jpg

C:\Users\Димон\Desktop\11.jpg

C:\Users\Димон\Desktop\12.jpg C:\Users\Димон\Desktop\s17.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Димон\Desktop\depositphotos_39818343-stock-illustration-merry-little-boy-on-white.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Людмила Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 березня 2019
Переглядів
4167
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку