Квест-гра ознайомлення з соціумом для дітей середнього дошкільного віку на тему: "Ми найдружніші - у нас все вийде!"

Про матеріал
Квест-гру було створено з метою формування уявлень дітей про моральні якості людини, сприяння їхнім проявам у повсякденному житті та гармонізації міжособистісних взаємин дошкільників. Протягом всього квесту діти мотивовані пізнавати нове, шукаючи різні варіанти розв’язання проблемних завдань, вчаться вмінню логічно, творчо мислити та взаємодіяти одне з одним. Завдяки використанню мультимедійної установки, «Квітки дружби» з фотографіями дітей, інтерактивним методам таким як мікрофон, синтез думок та елементам казки, діти висловлювали свої думки, разом знаходили вирішення проблем у різних життєвих ситуаціях. Використовуючи тактильні відчуття (потиск рук, обійми, оплески) учасники стають більш розкутими, доброзичливими. Під час фото-презентації "У якому вчинку живе добро" та виконання вправи "Квітка дружби" діти акцентували увагу на позитивних емоційних проявах та вчинках, дійшовши висновку, що завдяки дружнім стосункам, добрим вчинкам можна подолати всі труднощі і негаразди, отримати задоволення від спілкування одне з одним.
Перегляд файлу

Квест-гра для здобувачів освіти середнього дошкільного віку

Тема: «Ми найдружніші – у нас все вийде

Мета: формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті; закладати основи духовності; вчити аналізувати свою поведінку і вчинки товаришів, робити компліменти один одному; сприяти гармонізації міжособистісних взаємин дошкільників. Розвивати вміння узгоджувати свої дії з тими, хто поруч.  Формувати дружні стосунки в дитячому колективі. Виховувати повагу один до одного, доброзичливість.

Попередня робота: бесіда з дітьми про дружбу, ставлення один до одного; читання художньої літератури про добрі вчинки, вивчення мирилок; розігрування різних життєвих ситуацій «добрі вчинки»; створення презентації до квест-гри; підбір аудіо запису з піснями про дружбу для супроводу.

Матеріал: мультимедійна установка, клубок, «Квітка дружби» з фотографіями дітей,  смайлики із завданнями, повітряна кулька, мікрофон, «гора», обручі-купинки, «латаття» із завданням, книга-скриня, кошик, соки.

Хід:

Діти входять до зали, вітаються з гостями.

- Діти, а ви знаєте, для чого ми вітаємось, що означають вітання «Доброго ранку», «Здрастуйте»? (Відповіді дітей).

- Вірно, діти, вітаючись, ми бажаємо здоров’я та добра. Давайте привітаємо один одного.

Ми вітаємося скрізь, в залі і на вулиці,

Навіть  «здрастуй» кажемо ми сусідській Мурочці,

Здрастуй, сонце, здрастуй, день, нам вітатися не лінь!

Ти мій другі я твій друг, здрастуй, добрий друг!

- Діти, ви любите мандри? А якщо це буде мандрівка казками? Ви згодні? На чому ми можемо відправитись у подорож казками? У нас є чарівна тарілочка з наливним яблучком і вона нас перенесе у казку  та щось розповість. Заплющимо очі, повернемось навколо себе, промовляючи: «Раз, два, три – чарівна тарілочка, у казку нас віднеси». (Звучить чарівна музика).  – Ось і потрапили ми в казку. (Діти сідають на стільці).

На екрані тарілочка, ведуча промовляє:

- За дрімучими лісами, за синіми озерами є гора, на якій стоїть висока вежа. А в ній сумує принцеса Добринка.

З’являється на екрані принцеса Добринка і промовляє:

-Зла чаклунка відняла у мене радість,  зачаклувала квітку добра та дружби, якою я роблю добрі справи і сказала, що мені можуть допомогти тільки сміливі, добрі та дружні товариші.

- Діти, прошу вас врятувати квітку добра та дружби.

Вихователь:

- Хочу у вас запитати, ви знаєте для чого потрібне добро,  дружба? (Щоб було всім радісно, цікаво і добре. Без друзів дуже сумно).  Ви хочете допомогти Добринці? Чому?

Добринка:

- А щоб знайти вірну дорогу, вам покаже дорогу цей клубочок добра та радості. (Клубок викочується із-за куліс).

Вихователь: - Чаклунка вигадала складні завдання, щоб ми не змогли врятувати квітку. Ви готові до подолання труднощів? Що нам допоможе виконати завдання? (Дружба). Та перед тим, як рушати, потрібно зібрати в цей чарівний клубок тепло наших рук і сердець.  Давайте будемо передавати клубок по колу, називати один одного лагідно, говорити компліменти.

  1. «Галявина компліментів». Гра «Скажи лагідні слова другу»

- Як ви вважаєте, які чарівні слова змогли б нам знадобитись у дорозі? Молодці, діти, а зараз давайте скажемо один одному чарівні слова. (У колі, поклавши руки на плечі). 

Ми найдобріші, Ми найдружніші, у нас усе вийде! (Вихователь тримає клубок, кожен кладе праву руку на клубок). Я вірю, що у вас вийде разом врятувати квітку

  1. Ось на нашому шляху зустрівся «Острівець ситуацій».

Гра «Інтерв’ю».

Я буду в ролі журналіста, якому дуже цікаво знати, як ви будете діяти в різних життєвих ситуаціях.  Я задаватиму  вам запитання, а ви повинні відповісти в мікрофон. Увага на екран.  Діти, як ви вчините, якщо:

1. Хлопчик впав і забився, йому боляче. Що ви будете робити?  (Треба допомогти підвестися, заспокоїти, надати першу допомогу, пожаліти, погратися).

2.  Подружка загубила іграшку й плаче. Ваші дії? (Допомогти дівчинці відшукати іграшку, подарувати на День народження іншу, дати погратися своєю).

3. У тебе є велосипед, а у товариша немає. Що ти будеш робити? (Кататися на велосипеді по черзі.)

4. Хлопчики грають  м’ячем, а дівчинка стоїть і плаче.

Вихователь:   - Як ви вважаєте, як  треба поводитись так, щоб не нашкодити своїм товаришам у грі. А для цього треба бути …(відповіді дітей). Ну що, впоралися із завданням? Хто ми? Молодці!

Ми найдобріші, Ми найдружніші, у нас все вийде! (Вихователь тримає клубок, кожен кладе праву руку на клубок).

Вихователь: - Клубочок щось хоче сказати. (Прислуховується). «Шукайте підказку на незвичайній повітряній кульці». (Повітряна кулька з завданням.) Знаходять Смайлик№1

На смайлику завдання: «Принцеса Добринка знаходиться на вершині гори, але спочатку потрібно пройти в’язке болото».

  1.     «Болото».

Вихователь:  - Попереду болото.  Щоб не потрапити в нього, потрібно йти парами по незвичайних купинках. Та на них можна ставати тоді, коли виконаєте завдання. Згодні? (Діти одночасно виконують завдання і стають в обруч-купинку)

  1. Потисніть ручки.
  2. Помиріться. (Мирилка).
  3. Разом обніміться.
  4. Зробіть повітряні поцілунки друзям та гостям.

Вихователь: – Ось і підійшли ми до високої гори. (М’які модулі). Знаходять смайлик №2 Завдання: назвіть добрі вчинки, де живе добро і  подолаєте високу гору.

Вихователь: -  Подолати її нам допоможуть  ваші добрі вчинки. Але завдання непросте: потрібно розібратись, де хороший вчинок, а де – ні. Ви готові? Тож сідайте на килим зручніше, обличчям до екрану.

3. «Подолання високої гори».  Гра-презентація  «У якому вчинку живе добро» (Фото дітей).

1. Пожаліти ображеного.

2. Поступатися місцем.

3. Ображати дітей.

4. Захищати слабшого.

5. Сваритися.

6. Миритися.

7. Бути жадібним.

8. Ділитися іграшками.

9. Щиро дружити.

 (Усі діти переходять «гору» по м’яким модулям і знаходять за горою пелюстки з фото, кладуть на стіл, розглядають).

Вихователь: - Клубочок знову хоче щось сказати. (Вихователь прислуховується). «Шукайте казкову книгу». Вихователь:  - Діти, які гарні фотографії. Хто на них зображений? (Діти нашої групи). – Що ви робите на цих фото? (Добрі справи).

(В книзі знаходять смайлик) «В рожевому кошику є те, що вам потрібно». (Рожевий кошик знаходиться біля глядачів). - Давайте подивимось, що в ньому знаходиться? Знаходять смайлик №3 і стебло квітки. Завдання: потрібно оживити квітку дружби та добра. Якщо виконаєте це завдання – знайдете Добринку.

Ведуча  – Тільки одне стебло залишилося. Діти, що ж робити? Згадайте, а як   називається наша група? (Відповіді дітей - Група «Квіточка»). Ми з вами знайшли не прості фотографії, а пелюстки квітки дружби. Тож, давайте оживимо квітку (за столом прикріплюють пелюстки до стебла).

     4.Вправа «Квітка дружби».

 Ведуча: - Наші дітки, ніби різнобарвні пелюстки, які доповнюють одне одного, завжди добрі та дружні.

(Виходить принцеса Добринка). 

Добринка – Здрастуйте, діти!

Вихователь: - Здрастуй, Добринка! Ми оживили твою квітку добра і повертаємо тобі чарівний клубочок.

Діти віддають їй  квітку і клубочок.

Добринка – Дякую вам за допомогу. Як вам вдалось дістатися до мене?  Що вам допомогло в дорозі?

Вихователь разом з дітьми – Завдяки дружбі  ми здолали всі перешкоди.

Вихователь: - Тож давайте затанцюємо веселий танок «Дружби».

5.Танок «Дружби» Барбарики.

Добринка  – За сміливість і наполегливість на шляху до мети,  за те, що ви допомогли мені, я приготувала вам сюрприз. (Соки). Тепер я можу йти робити добрі справи разом з квіткою. До побачення, мої маленькі помічники!

Вихователь – Діти, а нам час  повертатись із казкових мандрів до дитячого садочка. Заплющимо очі, повернемось навколо себе, промовляючи: «Раз, два, три – у «Золотий ключик» нас поверни». (Звучить чарівна музика).  – І знову ми з вами знаходимось у нашому рідному дитячому садочку. Ось і закінчилась  казкова подорож.  Чи сподобались вам казкові мандри? – Що вам запам’яталось? - Про що розповісте вдома батькам? Візьміться за руки, щоб відчути тепло та приязнь одне до одного і  давайте промовимо наші чарівні слова:

Ми найдобріші, Ми найдружніші, у нас усе вийшло!   (Плескають, обіймаються  та прощаються.) -  До побачення! (Діти виходять із зали).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Принцеса Добринка знаходиться на

вершині гори, але спочатку потрібно

 пройти в’язке болото».

 

  1. Потисніть ручки.

 

  1. Помиріться. (Мирилка).

Дай скоріш мізинчик свій,

Зачепи його за мій.

Мізин, мізин, мізинець-

Помирив нас молодець.

 

  1. Разом обніміться.
  2. Зробіть повітряні поцілунки друзям та гостям.

 

Завдання: назвіть добрі вчинки, де

 живе добро і  подолаєте високу гору.

Подолати гору вам допоможуть  ваші добрі вчинки.

 Але завдання непросте: потрібно розібратись, де

хороший вчинок, а де – ні. Ви готові? Тож сідайте

на килим зручніше, обличчям до екрану.

1. Пожаліти ображеного.

2. Поступатися місцем.

3. Ображати дітей.4. Захищати слабшого.

5. Сваритися. 6. Миритися.

7. Бути жадібним.8. Ділитися іграшками.

9. Щиро дружити.

 

«В рожевому кошику є те, що вам потрібно».

 

Завдання: потрібно оживити квітку

 дружби та добра. Якщо виконаєте

це завдання – знайдете Добринку.

1

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку