Мета: ознайомити дітей з овочевою крамницею, дати поняття, що крамниці можуть бути різними: іграшковими, продуктовими, меблевими, овочевими; ознайомити з правилами поведінки у крамниці; закріпити вміння класифікувати овочі та фрукти; дати знання про те, що в крамниці працює продавець; увести в словник слова: покупець, товар, кошик, купувати, крамниця, продавець; розвивати спостережливість, допитливість; виховувати організованість, уважність.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Діти стають в коло біля вихователя. Психогімнастика.
Під ялинкою чується плач. Вихователь звертає увагу дітей на зайченятко яке плаче.
Бесіда про крамниці. Вихователь виставляє на дошці різні
ілюстрації крамниць (іграшкова, меблева, продуктова, овочева). Діти разом з вихователем з’ясовують, що продають в цих крамницях.
Тож до якої крамниці ми з вами відправимося?
— Діти, сьогодні на нас чекає цікава подорож. Але спочатку згадаймо правила поведінки у громадських місцях.
Діти разом із вихователем з’ясовують правила поведінки: слід ходити, стояти, розмовляти спокійно, не перебивати інших, використовувати чарівні слова: «Будь ласка», «Вибачте», «Спасибі».
— Тож вирушимо до крамниці.
Фізкультхвилинка «Ми по вулиці йдемо»
Прихід до крамниці, яка об лаштована в груповій кімнаті.
— Яка крамниця? (Велика або мала.)
— Що в ній продають? (Овочі та фрукти.)
— Хто знаходиться за прилавком? (Продавець.) (виконує роль помічник вихователя)
— Хто купує товар? (Покупець.)
— Усе що продається в крамниці називається «товар».
Вихователь звертає увагу дітей і зайчика на вітрину, разом із ними розглядає її, запитує, як називаються виставлені на вітрині овочі та фрукти.
У крамниці всі вітаються з продавцем, знайомляться з ним. Вихователь розповідає звідки привозять овочі та фрукти, хто їх вирощував, де їх зберігають, на чому зважують. Вихователь купує великого кошика з овочами та фруктами, а дітям пропонується поспостерігати за роботою продавця, за його розмовою з покупцем, звертає увагу на вияв взаємної ввічливості.)
стіл і розкласти на тарілки овочі та фрукти, а я їх не розрізняю.
Дидактична гра «Овочі та фрукти»
Мета: закріпити знання дітей про назву товару та його призначення; удосконалювати уміння класифікувати овочі та фрукти.
Матеріал: іграшкове обладнання, виготовлене з різноманітного матеріалу, муляжі овочів та фруктів.
Хід гри: дітям пропонується розкласти овочі і фрукти з великого кошика на дві таці.
Зайчик дякує малятам за допомогу і пригощає їх яблуками. Діти прощаються із зайчиком.
— Кого ми сьогодні зустріли?
— В якій крамниці ми сьогодні були?
Чернігівський дошкільний навчальний заклад
№ 42 «Русалонька» Чернігівської міської ради
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ЗНАНЬ
У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Підготувала
Вихователь-методист: Найдьон Н. В.