Конспект заняття з безпеки життєдіяльності в старшій групі.
Тема: «Пригоди Марійки». Безпека в побуті.
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей діяти в екстремальних ситуаціях, ознайомити з правилами поведінки; розширити знання про небезпечні предмети у побуті; закріпити вміння робити вибір місця і предметів (шкільного приладдя) та іграшок для гри, правила безпечного поводження з ними; розвивати увагу, мислення під час вирішення проблемних ситуацій, мовлення; розширити словниковий запас дітей; виховувати бережне ставлення до себе та до навколишніх людей.
Матеріал: лялька Марійка з рюкзаком, іграшки (м’яч, автомобіль, м’який зайчик та ведмедик), викрутка, праска, фен, шкільне приладдя (ручки, пензлики, олівці, ножиці, фарби), комп’ютер, презентація «Безпека в побуті».
Попередня робота: читання казок «Вовк і семеро козенят», «Червона шапочка», «Півень, кіт і лисиця»; екскурсія до стендів «Якщо ти загубився», «Безпека у побуті», бесіди та розігрування ситуацій правил поведінки в екстремальних випадках, безпечного користування шкільним приладдям.
Хід заняття:
Діти стоять у колі.
Встаньте діти всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Привітайтесь: Добрий день!
Гарно хай почнеться день!
Вихователь: - Діти, ви уже великі, скоро підете до школи, і батьки вас будуть залишати вдома, а самі ходитимуть на роботу. Хто із вас залишався один удома без дорослих? Як ви поводились наодинці? Чим займались? А чи знаєте ви, що таке безпека, безпечно гратись? (Відповіді дітей). Сьогодні ми з вами пограємо в незвичайну гру «Безпека в побуті». У нас є листівка «Безпека вдома», на якому зображені міньйони, і є значки. Протягом нашої гри ми будемо приклеювати певні значки на нього. На зеленій частині стенду зображений веселий міньйон, це означає, що ми будемо наклеювати значок, якщо нам можна брати предмети чи можна діяти в певній ситуації. А на оранжевій частині – зображений сумний міньйон. Так робити небезпечно!
(Стук в двері).
Вихователь: - Наталка, сходи дізнайся, хто прийшов? (Дитина підходить до дверей, питає: «Хто там?», повертається і каже, що прийшла Марійка.
Вихователь: - Діти, скажіть, правильно Наталка зробила, що не відчинила двері? Чому? (Відповіді дітей). Я піду, відчиню двері і запрошу Марійку до нас. (Вихователь відчиняє двері, «запрошує» в гості налякану Марійку з рюкзаком за плечима).
Вихователь: - Вітаю, Марійко. Заходь швидше. Що трапилось? Чому ти бігла?
Марійка: Вітаю, діти! Я ледве втекла від незнайомця.
Вихователь: Чому так сталося?
Марійка: Моя мама пішла до магазину і залишила мене одну. Я гралася, збирала шкільне приладдя в рюкзак, адже я скоро піду до школи. Раптом хтось подзвонив у двері. Я підбігла до дверей, спитала: Хто там? Мені відповіли, що лікар із поліклініки. Я відчинила двері і побачила незнайомця. Він хотів схопити мене, але я вирвалася, швидко зачинила двері і прибігла до вас. Допоможіть! Я боюся!
Вихователь: - Марійко, сідай заспокойся, відпочинь. Ти дуже добре зробила, що прибігла до нас, в дитячому садку тобі буде безпечно. Ніхто тобі не зашкодить. Діти, скажіть, що нам зараз потрібно зробити? (Відповіді дітей).
- А ще потрібно обов’язково подзвонити мамі Марійки, розповісти про цей випадок і мама вже буде знати, де знаходиться Марійка, а якщо незнайомець залишився в квартирі, то, звичайно, мама викличе поліцію.
Вихователь разом з дітьми обговорює ситуацію «Один удома».
- Чому не можна відчиняти двері незнайомцю? Питання:
Висновок: Нікому не можна відчиняти двері! (сумний міньйон).
Вихователь: - Марійко, а що ти будеш робити, якщо загубишся?
Марійка: - Не знаю, буду плакати.
Вихователь: Діти, а ви що будете робити? (Відповіді дітей). (Не потрібно плакати чи бігти. Потрібно звернутись за допомогою до матусь з візочком, чи до поліцейського, охоронця. Вони допоможуть. Потрібно назвати своє прізвище та ім’я, ім’я по батькові мами і тата, домашню адресу, телефон.) (веселий міньйон)
Вихователь: - А якщо до вас підійде незнайома жінка чи чоловік і скаже: «На шоколадку, підемо зі мною, я тобі котика покажу», що потрібно робити? (Відповіді дітей).
Висновок: Якщо незнайомий хоче провести дитину додому, чи дати цукерки, ти повинен відповісти: НІ! І швидко піти від незнайомця додому, якщо вдома батьки, чи в людне місце (магазин, школа, дитячий садок і т.д.) (сумний міньйон)
Вихователь: - Марійка, а що лежить у тебе в рюкзаку?
Марійка: Це я вчусь збиратись до школи, ось дивіться. (Вихователь дістає із рюкзака іграшки, шкільне приладдя, електричні прилади).
Вихователь: - Діти, як ви гадаєте, чи всі речі потрібно брати з собою до школи? (Відповіді дітей).
Естафета «Граємось - навчаємось»
(Діти стають у 2 команди: одна команда складає шкільне приладдя для навчання в школі (веселий міньйон), а друга – іграшки для гри (веселий міньйон). На столі залишаються небезпечні предмети).
Завдання: кожна дитина бере собі 1 предмет, розповідає, для чого потрібний цей предмет, чим він може бути небезпечним, та правила поводження з ним. (сумний міньйон).
Перегляд презентації «Безпека в побуті» та бесіда за нею. (сумний міньйон)
Малорухлива гра «Можна - не можна»
Діти стоять у колі, вихователь у центрі кола з м’ячем. Питання:
Чи можна, якщо ти один вдома:
- брати голки, ґудзики
Вихователь: Молодці, діти! Подивіться, який цікавий стенд «Безпека вдома» вийшов у нас. Отже, щоб не сталося біди, нам і Марійці потрібно чітко дотримуватись правил поводження в різних ситуаціях. Марійка дякує дітям. Йде. Заняття закінчено.