Квест- гра "Пригоди в країні Словограй"

Про матеріал

Виховний захід допоможе вчителям провести Міжнародний день рідної мови у цікавій формі. Діти дізнаються про історію виникнення цього свята, пригадають фразеологізми, прислів'я, відгадають шаради, розгадають ребуси, кросворд.

Перегляд файлу

                                            Васьковецька гімназія

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

                         КВЕСТ – ГРА

 

 

        «ПРИГОДИ В КРАЇНІ СЛОВОГРАЙ»

 

 

 

 

                                   До Міжнародного дня рідної мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Підготувала вчитель початкових класів

                                                                       Омельчук Л.Ф.

 

 

 

 

                                                              2023р.

Квест – гра « Пригоди в країні Словограй»

Мета: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; поглибити знання учнів відомостями про рідну мову; розширювати знання про красу і  багатство української мови; розкрити її необхідність у житті людини; сприяти  розвиткові творчих здібностей дітей; виховувати любов до рідної мови, рідного краю,  бажання розмовляти рідною мовою.

 

Обладнання: вишиті рушники,  ілюстрації , маршрутні листи,  конверти із завданнями, відеозапис пісні «Батьківська мова».

 

 

Правила проведення. Учні збираються в святково прикрашеному   залі, об’єднуються в команди й отримують маршрутні листи. Виконуючи завдання, команди діють згідно маршрутного листа. Переможницею стає команда, яка набере найбільше балів. Команди відзначаються призовими місцями, грамотами.                                         

 

 

                                         Хід гри

 

 

 

Вчитель

         Для кожного народу Мова – найбільший скарб, одне з багатьох див створених людьми. Вона віддзеркалює душу народу, його історію.

        Кожна людина має завжди пам’ятати хто вона, звідки родом, де її коріння, кожна людина повинна знати свою мову, любити її, цінувати, збагачувати, берегти.

        21 лютого ми відзначаємо Міжнародний день рідної мови. І сьогоднішнє свято ми присвячуємо нашій рідній українській мові.

       Історія свята, на жаль, має дуже трагічний початок. 21 лютого 1952 року у Бангладеші влада жорстоко придушила демонстрацію протесту проти урядової заборони на використання в країні бенгальської мови. Відтоді цей день у Бангладеші став днем полеглих за рідну мову.

 

        Минуло багато років. Аж у жовтні 1999 року на Тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО було запроваджено Міжнародний День рідної мови як привід для роздумів та зосередження уваги на мовному питанні. Починаючи з 21 лютого 2000 року  цей день відзначають і в Україні.

 

       21 лютого- це один із тих днів, коли кожен має змогу відчути себе частиною великого, гордого, нескореного  народу, посіяти у своєму серці хоча б одну зернину любові до рідної мови. Це свято об’єднує українців у одну велику дружну сім’ю. Тож звертаємося до вас сьогодні  мовою землі вашої,  мовою матері вашої,  народу  українського мовою.       

 

 


Рідна мова

1 учень

Велична, щедра і прекрасна мова.

Прозора й чиста, як гірська вода,

Це України мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

 

2 учень

Рідна мова, мов гірська вода,

Рідна мова вічно молода,

Рідна мова в серці з ранніх літ

Гордо лине мова у політ!

 

 

3 учень

Вона, як ніжна пісня колискова,

Заходить в серце й думи з ранніх літ,

Це мова, наче пташка світанкова,

Що гордо лине у політ!

                                Ю. Косинська

 

 

 


 

Лиш по-українськи

4 учень

Українські діти

Всім говорять сміло:

Свій народ любити –

То велике діло.

Лиш по-українськи

Любо говорити,

 

 

 

 

5 учень

І по-українськи

Господа молити.

Треба й чужі мови

Старанно вивчати,

Та з усіх найбільше

Рідну шанувати.

                             А.Незнаний


6 учень

По-своєму кожна
Пташина співає,
По-своєму кожен
Народ розмовляє.
У мене й народу мого
Українська є мова чудова,
Своя, материнська.
                                   С. Жупанин

 

Вчитель. Пропоную вам, діти, здійснити   сьогодні цікаву мандрівку лабіринтами  країни  Словограй , де ви  продемонструєте свої знання з мови, доведете свою першість і здобудете право називатися знавцями української мови. Тобто, проведемо квест-гру «Пригоди в країні Словограй».

                                 ( Повідомлення умов гри)

 

1 ЗУПИНКА

 конкурс «РОЗМИНКА»

 Скільки літер в українському алфавіті?

 Скільки звуків у слові дощ?

Що стоїть між небом і землею?

 Чим закінчується вечір і починається ранок?

Від назв яких двох літер стає гаряче?

 Як називаються слова, протилежні за значенням?

 На які питання відповідають слова — назви предметів?

 У слові стільки складів, скільки…

 Назвати головні члени речення.

З яких частин складається текст?

Розмова двох осіб?

Як написати словосполучення  суха трава одним словом?

 

2 ЗУПИНКА

конкурс «АСОЦІАЦІЇ»

Завдання: на аркуші записані слова: школа, дерево, хмара, мама, крем, зима, калина, книга, дошка, Інтернет.  Дібрати і записати слова- асоціації.

 

3 ЗУПИНКА

конкурс «ХТО БІЛЬШЕ?»

Завдання: із букв  слова  ШОКОЛАД  скласти і записати інші слова.

 

4 ЗУПИНКА

конкурс «РЕБУСИ»

Завдання: розгадати ребуси.

 

 

C:\Users\Ліна\Desktop\квест\66.png

 

 

C:\Users\Ліна\Desktop\квест\55.png

 

 

 

 

C:\Users\Ліна\Desktop\квест\44.png

 

 

 

 

C:\Users\Ліна\Desktop\квест\88.png

 

 

 

 

 

5 ЗУПИНКА

конкурс  «МОВНІ ЗАГАДКИ – ШАРАДИ»

Завдання:  відгадати слово.

  1. Префікс із слова приніс, корінь із слова кордони, суфікс із слова чайник.
  2. Префікс із слова проїзд, корінь із слова лісник, суфікс із слова каток.
  3. Префікс із слова безлад, корінь із слова межа, суфікс із слова східний. Закінчення із слова гарячий.

 

 

6 ЗУПИНКА

конкурс « МОВНІ ПЕРЛИНКИ»

Завдання: пояснити фразеологізми


БИТИ БАЙДКИ - …

РОЗБИТИ ГЛЕКА - …

ПЕКТИ РАКИ - …

ЗАРУБАТИ НА НОСІ - …

КУПИТИ КОТА В МІШКУ - …

ЗАДИРАТИ НОСА - …


 

7 ЗУПИНКА

конкурс «НЕ ПОМИЛИСЬ»

Завдання: вставити пропущені букви у словах:

ч_рговий, с_ло, в_дмідь, л_сток, ап_льсин, д_ректор, д_ц_метр, ап_тит, п_ріг, пр_з_дент, гор_зонт.

 

8 ЗУПИНКА

 конкурс «НАРОДНА МУДРІСТЬ»

Завдання: закінчити прислів’я

ХОЧЕШ ЇСТИ КАЛАЧІ, ____________

НЕ КАЖИ ГОП, _____________

КНИГА ВЧИТЬ, ______________

СЛОВО ДО СЛОВА –  _________

НЕ ОДЯГ КРАСИТЬ ЛЮДИНУ,  _______

ХТО БАГАТО ЧИТАЄ, ________________

 

9 ЗУПИНКА

конкурс «КРОСВОРД »

  • Розгадайте кросворд та прочитайте фразу у виділених клітинках.

C:\Users\Ліна\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20230205_134308.jpg

 

 

 

 

 

1. Батьківщина української мови.

2. Частина слова, що стоїть перед коренем.

3. Головний  член речення.

4. Віршований твір, що призначений для співу.

5. З якої казки слова:"Ведмідь вліз у рукавичку сьомим"?

6. Називає предмет, відповідає на запитання хто?що?

7. До тексту можна дібрати...

8. Хто був страшним звіром, якому не вдалося обманути семеро козенят?

9. Речення, у кінці якого ставиться знак ?

 

Спільне завдання: викреслити всі літери «ес» і прочитати заховане слово.

ссМсССослоССССдссцсСі

 

Підведення  підсумків.  Нагородження грамотами та медальками.

 

  • Діти, поки підводяться підсумки послухайте.

Павло Глазовий – один з найпопулярніших українських гумористів. Його вірші додають людям настрою, допомагають побачити в житті більше світлого, радісного, стати добрішими. Поет який любив веселий здоровий сміх, був щасливий від того що пише простим людям. Вже багато років читачі різних поколінь із захопленням читають гуморески Павла Глазового, знаходячи у його творчості щось своє. Притаманні поету любов до рідної землі, до свого народу, вболівання за українську мову.


                    

 

 «Кухлик»

Дід приїхав із села,

ходить по столиці.

Має гроші – не мина

жодної крамниці,

Попросив він:

«Покажіть кухлик, той, що скраю.»

Продавщиця: «Што? Чєго?

– Я нє понімаю?!»

Кухлик, люба, покажіть

 

 

 

Той, що збоку смужка.

– Да какой же кухлік здєсь, єслі ето кружка!

Дід у руки кухлик взяв, і насупив брови:

В Україні живете й не знаєте мови…

 

 

Продавщиця теж була гостра і бідова.

У мєня єсть свой язик,

Ні к чєму мнє мова!

І сказав їй мудрий дід:

«Цим пишатися не слід, бо якраз така біда

В моєї корови: має бідна язика і не знає мови!»

Мово рідна, слово рідне,

Як тебе забути?

Треба в нашій Україні

Українцем бути!

Ненька вчила говорити,

Співанку співати,

То чи можем слово рідне

Нині забувати?


 

   Вчитель.  Усе минає, а слово залишається. Слово залишається і несе крізь час голос людської душі. Тож хай живе, переживає століття й покоління найбільше диво – рідна мова!

        Пройде час, ви станете дорослими і хочеться, щоб ви зростали в ріднім краї, з рідним словом. І ніколи не цурались української мови.

 


Бо ніхто немає права забувати

своєї мови рідної ніде.

Як ті пісні, які співала мати,

і як своє дитинство золоте

 

Тож вивчайте рідну мову

 Вже тепер, з маленьких літ. 

Українське наше слово 

Хай звучить на цілий світ

 


  • На згадку про наше свято дарую вам  сердечка любові до рідної української мови, де ви можете описати, якою є для вас  рідна мова або скласти віршик чи сенкан та розфарбувати.

C:\Users\Ліна\Desktop\FB_IMG_1613930155848.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

 

зупинки

Назва конкурсу

Кабінет ( підказка)

1

РОЗМИНКА

Кабінет, де користуються мікроскопами.

2

АСОЦІАЦІЇ

Місце, де збираються учні школи на кожній перерві.

 

3

ХТО БІЛЬШЕ?

Місце, де учні харчуються.

4

РЕБУСИ

Кабінет, де учні вивчають буквар.

 

5

МОВНІ ЗАГАДКИ - ШАРАДИ

Кабінет, де навчаються цьогорічні випускники початкової школи.

 

6

МОВНІ ПЕРЛИНКИ 

Кабінет, де займаються спортом.

 

7

НЕ ПОМИЛИСЬ

Кабінет, де навчаються другокласники.

 

 

8

НАРОДНА МУДРІСТЬ

Кабінет, де можна зайти у Всесвітню мережу.

9

КРОСВОРД

Кабінет, де навчаються твої однокласники.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зарубінська Марія
    Дякую за цікаву розробку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
764
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку