Квест – гра « We love English»

Про матеріал
Мета гри Розвивати кругозір учнів, розвивати інтелектуальні та пізнавальні здібності учнів, готовність допомогти один одному , закріпити лексичний і граматичний матеріали, вміння будувати речення. Виховувати культуру взаємин при роботі в групі, колективі та культуру спілкування.
Перегляд файлу

Квест – гра « We love English» ( 6-8 класи)

Мета гри

Розвивати кругозір учнів, розвивати інтелектуальні та пізнавальні здібності учнів,  готовність допомогти один одному , закріпити лексичний і граматичний матеріали, вміння будувати речення. Виховувати культуру взаємин  при  роботі в групі, колективі та культуру спілкування.

 

 

Хід гри

Teacher

Today we are playing game «We love English» . I believe you will do all tasks very well. There are seven tasks in our game. I wish you success!

( У грі  беруть участь дві команди. Кожне із завдань знаходиться на певній станції. Якщо команда впоралась із завданням, вона отримує шматок малюнка про англійську мову. В кінці гри потрібно скласти загальний малюнок)

 

Station “ Alphabetical order”. It is a room, where you borrow books (  a library)

1.The first task to write the words  in ABC order ( alphabet )

(Написати слова в алфавітному порядку)

 

1) holiday         10) present             19) send

                                                 2) apple            11) chocolate         20) flower

                                                 3) work             12) bed                  21) table

                                                 4) Last              13) kiss                  22) you

                                                 5) orange          14) dear                 23) name

                                                 6) end               15) garden             24) ice

                                                 7) jam               16) mother             25) queen

                                                 8) union            17) right                26) zoo

                                                 9) vase              18) xylophone 

 

Відповідь: apple, bed, chocolate, dear, end, flower, garden,  holiday, ice, jam, kiss, Last, mother, name, orange,  present, queen, right, send, table, union, vase, work, xylophone, you, zoo

(  Коли команда виконала  завдання , вона отримує шматок картинки , присвячену англійській мові)

 

Station  “ Words” . It is a room where you study a foreign language  ( English room )

 

2.The second task to find an extra letter in the words

a) ( Знайти зайву букву у слові)

Words :

Orschestra,  possibble,  fantasstic, preffer,  secreteary,  attentions,  Auguest

( orchestra,  possible,    fantastic,   prefer,   secretary,     attention,   August)

 

3. The thitd task is  to find an extra word

b) ( Знайти зайве слово)

 

  1. Shirt, sandals, scarf, neck, socks
  2. Write, come, class, open, explain
  3. Plane, double-decker, taxi, platform, boat
  4. School, grow, study, correct, mark
  5. Envelope, guest, celebrate, present, travel

(neck, class, platform, grow, travel)

 

Station “ Crossword puzzles”  It is a room where pupils study about the things and people from the past   ( History room)

4. The fourth task is to do the crossword puzzle

(   Зробити кросворд)

 

 

C:\Users\Школа2\Desktop\кросворд.jpg

 

( Across -  grapes, strawberry, lemon, mango, pineapple, banana)

(  Down  - watermelon, pear, orange, peach)

 

Station “ Around the world” . It is a room where you learn about the planets, animals,  rivers , oceans…    ( Geography room)

5. The fifth task is to write answers to the questions

( Написати відповіді на запитання)

 

  1.  The capital of Ukraine?    ( Kyiv)
  2.  The famous people of Ukraine ?  ( Shevchenko, Kostenko, Antonov, Bubka ….)
  3. The capital of Great Britain?    ( London)
  4. Name four  parts of Great Britain?   ( England, Scotland, Wales, Nothern Ireland)
  5. Name rivers in Ukraine and in England? (   the Thames, Dnipro )
  6. What is the population of Ukraine?  ( 42 million people )

 

Station “  Grammar mistakes “.  It is a room where you learn about  people’s  body, plants , insects     ( Biology room )

6.  The sixth task is to correct grammar mistakes

(  Виправити граматичні помилки )

 

  1. He correct much mistakes in the copybook.

 ( He corrects many mistakes in the copybook)

  1. Is there some fruit- trees in your garden?

( Are there  any fruit-trees in your garden?)

  1. Who does play tennis  in Sport  Club?

( Who plays tennis in Sport Club?)

  1. She can speak English when she were six.

( She could speak English when she was six)

  1. Shall you take all things to school? No, I shalln’t

( Will you take all things to school? No, I shan’t)

 

Station “ Antonyms”. It is a room where girls  learn to cook food, to sew  ( Craft room)

 

7.The seventh task is to choose antonyms for adjectives

(  Підібрати антоніми до прикметників)

 

  • Short 
  • New
  • Good
  • Beautiful
  • High
  • Small
  • White
  • Warm
  • Happy

( long, old, bad, ugly, low, big, black, cold, sad)

 

Після виконання всіх завдань учні складають малюнок із отриманих шматочків і отримують солодкі призи.

 

 

C:\Users\Школа2\Desktop\unnamed.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тарасенко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Англійська мова, 8 клас, Виховна робота
Інкл
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
17 січня 2022
Переглядів
1730
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку