Квест – гра « We love English» ( 6-8 класи)
Мета гри
Розвивати кругозір учнів, розвивати інтелектуальні та пізнавальні здібності учнів, готовність допомогти один одному , закріпити лексичний і граматичний матеріали, вміння будувати речення. Виховувати культуру взаємин при роботі в групі, колективі та культуру спілкування.
Хід гри
Teacher
Today we are playing game «We love English» . I believe you will do all tasks very well. There are seven tasks in our game. I wish you success!
( У грі беруть участь дві команди. Кожне із завдань знаходиться на певній станції. Якщо команда впоралась із завданням, вона отримує шматок малюнка про англійську мову. В кінці гри потрібно скласти загальний малюнок)
Station “ Alphabetical order”. It is a room, where you borrow books ( a library)
1.The first task to write the words in ABC order ( alphabet )
(Написати слова в алфавітному порядку)
1) holiday 10) present 19) send
2) apple 11) chocolate 20) flower
3) work 12) bed 21) table
4) Last 13) kiss 22) you
5) orange 14) dear 23) name
6) end 15) garden 24) ice
7) jam 16) mother 25) queen
8) union 17) right 26) zoo
9) vase 18) xylophone
Відповідь: apple, bed, chocolate, dear, end, flower, garden, holiday, ice, jam, kiss, Last, mother, name, orange, present, queen, right, send, table, union, vase, work, xylophone, you, zoo
( Коли команда виконала завдання , вона отримує шматок картинки , присвячену англійській мові)
Station “ Words” . It is a room where you study a foreign language ( English room )
2.The second task to find an extra letter in the words
a) ( Знайти зайву букву у слові)
Words :
Orschestra, possibble, fantasstic, preffer, secreteary, attentions, Auguest
( orchestra, possible, fantastic, prefer, secretary, attention, August)
3. The thitd task is to find an extra word
b) ( Знайти зайве слово)
(neck, class, platform, grow, travel)
Station “ Crossword puzzles” It is a room where pupils study about the things and people from the past ( History room)
4. The fourth task is to do the crossword puzzle
( Зробити кросворд)
( Across - grapes, strawberry, lemon, mango, pineapple, banana)
( Down - watermelon, pear, orange, peach)
Station “ Around the world” . It is a room where you learn about the planets, animals, rivers , oceans… ( Geography room)
5. The fifth task is to write answers to the questions
( Написати відповіді на запитання)
Station “ Grammar mistakes “. It is a room where you learn about people’s body, plants , insects ( Biology room )
6. The sixth task is to correct grammar mistakes
( Виправити граматичні помилки )
( He corrects many mistakes in the copybook)
( Are there any fruit-trees in your garden?)
( Who plays tennis in Sport Club?)
( She could speak English when she was six)
( Will you take all things to school? No, I shan’t)
Station “ Antonyms”. It is a room where girls learn to cook food, to sew ( Craft room)
7.The seventh task is to choose antonyms for adjectives
( Підібрати антоніми до прикметників)
( long, old, bad, ugly, low, big, black, cold, sad)
Після виконання всіх завдань учні складають малюнок із отриманих шматочків і отримують солодкі призи.