Квест «Кмітливий верстатник»

Про матеріал
Мета: • Навчальна: в ігровій формі закріпити набуті знання, формувати вміння встановлювати взаємозв’язок між учнями; • Розвиваюча: підсумувати пізнавальні інтереси учасників квесту. • Виховна: виховувати повагу до обраної професії та одногрупників.
Перегляд файлу

 

ДПТНЗ «Нікопольський центр професійної освіти»

 

 

 

 

 

 

 

image 

 

 

 

 

Укладач: Колюка Юлія Валеріївна

 

 

 

 

м Нікополь

2020рік

 

Тема:                  Квест «Кмітливий верстатник»

 

         Мета:

      Навчальна: в ігровій формі закріпити набуті знання, формувати вміння встановлювати взаємозв’язок між учнями;

      Розвиваюча: підсумувати пізнавальні інтереси учасників квесту.

      Виховна: виховувати повагу до обраної професії та одногрупників.

 

 

Хід гри:

Вступне слово: Добрий день, шановні друзі! Сьогодні ми зібралися з вами пограємо в цікаву гру - квест. Це гра – випробування ерудованості, витривалості та вміння грати у команді.

          Квест – це ігрова пригода, під час якої учасникам потрібно пройти декілька станцій для досягнення мети.

          Переможцем квесту стає команда, яка пройде всі станції і першими розгадає місце фінішу та дістанеться до нього.  

Правила квесту:

1.     Всі учасники квесту діляться на команди. Кожну супроводжує координатор.

2.     Для того щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання якомога швидше та дістатися фінішу. 

3.     Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставайте і допомагайте іншим!

4.     Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш.

Команди розподілені, координатори назначені, отже перша станція 

 

І Станція «Початок»

Для того, щоб вам знайти перший конверт, вам потрібно відгадати загадки та дізнатися на якому поверсі ховається конверт з наступним завданням.

Отже, виберіть собі конверт.

Загадка №1.

Цифру цю давай вгадаєм!

Математику згадаєм.

Одиницю складемо з двійкою і отримаємо цифру… (трійку) Загадка №2.

 У бабусі я була,  В неї у квартирі

Три величезні стола,

Ніг у кожного….. (чотири)

 

 

      

ІІ. Станція «Пошукова»

Це завдання представлене у вигляді перемішаного набору букв. В цьому наборі заховане слово, яке зустрічається у верстатній справі. Ваша задача – знайти це слово.

ї

с

к

а

н

и

н

а

в

к

л

у

ч

ї

з

р

к

а

р

а

в

к

а

о

в

о

с

ь

р

а

і

д

е

к

а

л

ь

к

л

ї

ж

ю

є

і

к

з

с

п

е

л

а

ж

л

с

т

и

л

ь

з

о

н

с

р

а

ч

і

т

о

с

м

й

з

с

ь

ч

ц

в

т

о

л

к

а

ч

к

і

г

а

в

м

у

ь

ї

п

л

а

ш

к

а

р

р

в

г

а

о

к

м

к

т

р

р

ч

н

а

у

ч

о

о

р

м

р

р

ф

з

е

н

р

е

р

ж

и

н

т

к

і

е

у

і

ї

г

а

н

к

а

к

к

т

у

л

р

с

з

с

п

а

к

р

о

н

а

р

ї

в

о

б

л

ь

к

у

п

р

а

ц

к

а

с

ю

к

ю

є

е

б

а

й

ш

п

у

н

д

е

л

ь

а

а

т

н

а

р

і  

з

н

е

т

р

к

м

а

ч

ї

р

н

ш

а

а

н

г

н

н

ц

и

р

к

у

л

ь

я

Відповідь : кабінет креслення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Станція «Професіонал»

Кросворд  «Будова верстата» – знайди ключове слово. Відгадай кросворд та дізнайся наступну зупинку.

По горизонталі :

1.     Буває східчастий, буває ходовий…? (Вал)

2.     Для закріплення заготовок на ньому застосовують затискні пристрої, такі як патрони, планшайби, центри і т.д (Шпиндель)

3.     Це пристрій для закріплення різця й забезпечення руху подачі? (Супорт)

4.     Масивна чавунна основа, на якій змонтовано головні вузли верстата?

(Станина)

5.     Призначена для настроювання верстата на різні кроки нарізуваної різьби?(Гітара)

6.     Входить до складу верстата, може бути передньою, або задньою? (Бабка)

7.     За допомогою чого ми налаштовуємо крок різьби? (Гвинт)

По вертикалі:

Спеціальний затискний пристрій для прикріплення заготовки невеликої довжини?

(Патрон) 

Тепер вам потрібно знайти ключове слово, по вертикалі на яке не задавали питання?

Ключове слово по вертикалі. Верстат. 

 

image

Відповідь : токарна майстерня

 

ІV. Станція «Відгадай-ка»

 

Знайди правильне значення

1) Різцетримач

1) Опора для правого кінця довгої заготовки

2) Задня бабка

2) для приведення в рух шківу передньої бабки

3) Патрон

3) для монтажу основних

складальних одиниць (вузлів) верстата

4) Станина 

4) для безпечної роботи

5) Кнопкова станція

5) опора для різального інструмента

6) Електродвигун

6) для закріплення заготовки й надання їй обертального руху

7) Захисна огорожа

7) для запуску й зупинки верстата

8) Гітара

8) забезпечує продольну і поперечну подачу на верстаті

9) Коробка подач

9) передає обертальний рух заготовці, яка обробляється за

 

допомогою трикулачкового патрона

10) Супорт

10) для надання супорту подачі та налаштування кроку різьби

11) Передня бабка

11) для кріплення оброблюваної заготовки та надання їй обертального руху, зміни напрямку обертання

12) Шпиндель

12) для передачі обертального руху від коробки швидкостей до коробки подач 

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо команда не виконала завдання або зробила більше половини помилок, їм прийдеться, щоб дістати підказку виконати творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш або заспівати пісню. 

 

Відповідь: після виконання завдання  майстер в/н віддає команді лист з надписом кімната майстрів.

 

V.   Станція «Дешифратор.»

1.На цій станції ми перевіримо як ви знаєте український алфавіт. Вам видали цифри, ви повинні правильно над кожною цифрою вписати по черзі літери з алфавіту, потім ви отримаєте друге завдання.

2.Лист з цифровою шифровкою слів. Замість літери у шифровці потрібно записати її порядковий номер в алфавіті і ви дізнаєтесь куди прямувати далі. 

Завдання №1

Згадай український алфавіт

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

13

14

15

16

17

18

 

 

 

 

 

 

19

20

21

22

23

24

 

 

 

 

 

 

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

 

31

32

33

34

35

36

 

 

 

 

 

 

Завдання №2

29

3

7

14

27

1

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: Швейцар (хол)

 

 VІ. Станція  «Фантазери»

 

 З сірників виложили приклад римськими цифрами 6-4=11. Перекладіть 1 сірник так, щоб рівність була вірна?Якщо ви з завданням справилися, то отримаєте наступну станцію. 

Відповідь : 11 – 10 кабінет.

 

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Станція  «Фініш»

 

Підведення підсумків. Дорогі друзі, ви сьогодні дружно попрацювали. В результаті в кожній команді відчувався дух суперництва. Серед двох команд більш ерудованою стала …….. Учні отримують призи

 

Висновки

Переваги використання квесту перед іншими формами позакласної роботи:

      дозволяє учням пізнати одне одного;

      навчає швидко приймати правильні рішення;

      виявляє приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів, учнівлогістів, які вміють прораховувати на декілька ходів вперед;

      розвиває логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми;

      ігрові етапи дозволяють спільно пережити емоційні сплески, що психологічно зближує учнів та педагогів, вони викликають масу позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікабельності;

      інтелектуальні етапи розвивають ерудицію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
19 березня
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку