Методична розробка для професії : Машиніст крана металургійного виробництва. Кваліфікація 2й розряд Тема уроку :Причини виникнення та характерні несправності деталей машини .

Про матеріал
матеріали для уроку виробничого навчання для професії: Машиніст крана металургійного виробництва
Перегляд файлу

Комунальний навчальний заклад 

«Нікопольський центр професійної освіти» 

Дніпропетровської обласної ради» 

 

Методична розробка для професії : Машиніст крана металургійного виробництва.

Кваліфікація 2й розряд 

Тема уроку :Причини виникнення та характерні несправності деталей машини .

image 

Майстер виробничого навчання :

Голубятникова Ганна Іванівна 

 

 

 

 

 

 

План - конспект

Тема :Слюсарна справа .Виявлення та усунення несправностей у роботі вантажопідйомного крана, що обслуговується 

Тема уроку :Причини виникнення та характерні несправності деталей машини 

Професійні компетенції : Своєчасно вживати заходів щодо виявлення та усунення несправностей у роботі крана, що обслуговується.

Ключові компетентності: Оперативність в прийнятті правильних рішень у позаштатних ситуаціях під час роботи. Здатність відповідально ставитись до професійної діяльності. Здатність працювати в команді. Знання професійної лексики, та термінології.

Дотримання    професійної    етики.    Запобігання    конфліктних      ситуацій.

Спілкування державною мовою, уміння вчитися в продовж життя  Тип уроку: Формування первісних знань.

Вид уроку: робота в групах.

Дидактичне забезпечення:презентація та засоби її демонстрації;

Матеріально-технічна база: редуктор, гальма, блок, гак, ходові колеса 

Між предметні зв’язки : спец технологія, креслення , матеріалознавство ,охорона праці, .

Методика навчання :дистанційна 

Структура уроку:

1.   Організаційна частина (5 хв.).

2.   Вступний інструктаж (45 хв.).

3.   Поточний інструктаж (4 год. 40 хв.)

4.   Заключний інструктаж ( 20 хв.)  Хід уроку

1. Організаційна частина (5 хв.).

-   Перевірка наявності учнів.

-   Перевірка зовнішнього вигляду учнів (спецодяг).

Рефлексія: «Смайлики»

Поділіться своїми враженнями про урок і поставте позначку (плюс, крапка або зірка) по кожній позиції в таблиці навпроти відповідного смайлика, за вашими внутрішніми відчуттями.

Відчуття

image 

image 

image 

image 

Настрій на уроці

 

 

 

 

Робота на уроці

 

 

 

 

Засвоєння матеріалу

 

 

 

 

 

2. Вступний інструктаж (45 хв.).

1.   Оголошення теми та мети уроку, навчально-виробничого завдання.

2.   Актуалізація опорних знань та досвіду учнів у формі бесіди:

3.   Ознайомити учнів з задачами уроку.

4.   Повторити матеріал минулого уроку.

5.   Звернути увагу учнів на правила безпеки праці при виконанні ремонтних робіт 

3. Пояснення нового матеріалу:

Мостові крани є вантажопідйомними пристроями, що застосовуються на промислових і складських об'єктах для переміщення вантажів різного типу, маси та формату. До складу кранової техніки входять як металеві конструкції корпусу та кранових шляхів, так і ряд механічних, електромеханічних пристроїв, що забезпечують переміщення кран-балки та вантажопідйомного візка по ній. Складна конструкція та досить важкі експлуатаційні умови рано чи пізно призводять до поломки техніки або виникнення критичних несправностей, які потребують оперативного обслуговування та усунення проблем. Розглянемо докладніше про причини поломок, а також перелік найбільш серйозних неполадок, з якими можна зіткнутися при експлуатації. Список найбільш серйозних поломок

До серйозних несправностей прийнято відносити поломки, що призводять до повної зупинки роботи обладнання, а також ризику обвалення конструкції, травмування персоналу, пошкодження вантажів. Як правило, вони стосуються електромеханічних та електротехнічних деталей та вузлів, а також основних несучих конструкцій. Як правило, причиною великих поломок стають такі несправності в роботі:

-          пробуксовування коліс системи пересування крана або встановленого на ньому вантажопідйомного візка. У більшості випадків причиною є забруднення кранових шляхів внаслідок попадання олій чи інших матеріалів, що знижують зчеплення між двома поверхнями; 

-          перегрів електричного двигуна або працюючого з ним у парі редуктора. Перегрів настає при температурі понад 90 С, при якій можуть постраждати обмотки та мастило внутрішніх компонентів. Що призведе до повного виходу двигуна з ладу. Така проблема виникає при надмірній експлуатації техніки, понад встановлену норму, що призводить до прискореного зносу та підвищення навантажень. У це може стати причиною руйнування опорної системи балки;

-          зниження швидкості переміщення крану. Проблема виникає через надмірну затяжку замикаючої пружини гальмівного механізму;

-          утворення перекосу балки, що відбувається через нерівномірне обертання коліс або перекос їх осей;

-          надмірне знос поверхонь канта, що говорить про недостатню кількість мастильного матеріалу;

-          нерівномірний хід переміщення, що свідчить про неполадки в електричному ланцюзі та збоях електроустаткування.

Причини виникнення несправностей у роботі кранового обладнання

Поломки, що виникають у роботі, можуть свідчити як про недоліки самої конструкції, так і бути викликані зовнішнім впливом. Кранова техніка, як і будь-яке інше складне обладнання, має низку типових причин виникнення несправності в роботі:

-          початкові помилки, допущені у конструкції, у результаті устаткування не справляється із завданнями чи відбувається нерівномірний знос;

-          монтаж було проведено з припущенням низки грубих технічних порушень, не враховуючи впливу подальших навантажень;

-          нерегулярне технічне обслуговування або недостатньо кваліфікований сервіс, за якого не виконуються всі обов'язкові технічні процедури;

-          порушення норм експлуатації. Зокрема, це стосується регулярного перевищення навантажень, що призводить до посиленого зносу та підвищеного негативного впливу на окремі компоненти;

-          низьку кваліфікацію машиніста, що працює з технікою, що перевищує навантаження, швидкість переміщення та інші обов'язкові до дотримання правила;

-          помилки та порушення, стрибки напруги в електричній мережі підприємства, відсутність системи попередньої стабілізації.

Як продовжити термін експлуатації обладнання

Для того щоб кранове вантажопідйомне обладнання працювало без неполадок і збоїв у роботі, потрібно дотримуватись ряду простих технічних вимог. Зокрема, техніка повинна експлуатуватися відповідно до встановленого режиму, без перевантаження внаслідок переміщення ваги більшої, ніж це дозволено в технічній інструкції. Також має проводитись регулярне технічне обслуговування відповідно до наданого регламенту. Періодичність та точний перелік сервісних заходів можуть змінюватись та різнитися з урахуванням особливостей вантажопідйомного обладнання. Також у робочому цеху мають бути відповідні умови для експлуатації – стабільне електропостачання, температурний режим, для якого проектувалась техніка спочатку.

Елементи вантажопідйомних машин бракуються за наявності таких дефектів.

 Ходові колеса кранів та візків: тріщини будь-яких розмірів;

-            вироблення реборди до 50% первісної товщини;

-            вироблення поверхні кочення зі зменшенням первісного діаметра колеса на 2%;

-            різниця діаметрів коліс, пов'язаних між собою кінематично, більше 0,5% (для механізмів із центральним приводом).

· Блоки 

-            знос струмка понад 40% початкового його радіусу.

· Барабани:

-            тріщини будь-яких розмірів;

-            знос струмка барабана за профілем більше 2 мм.

· Гаки:

-            тріщини та надриви на поверхні;

-            знос зіва більше 10% початкової висоти вертикального перерізу гака.

Шківи гальмівні:

-            тріщини та обломи, що виходять на робочі та посадкові поверхні; -знос робочої поверхні обода понад 25% початкової товщини.

· Накладки гальмівні:

-            тріщини та обломи, що підходять до отворів під заклепки; зношування гальмівної накладки по товщині до появи головок заклепок або більше 50% початкової товщини.

Закріплення нового матеріалу. Питання до здобувачів освіти :

1.Від чого  залежить буксування коліс 

2. Що призведе до повного виходу двигуна з ладу

3.Зниження швидкості переміщення крану.

4.Надмірне знос поверхонь канта,

5.Причини виникнення несправностей у роботі кранового обладнання

6.Бракування обладнання 

Рефлексія: «Смайлики»

-          На початку уроку ви поділилися своїми емоціями. Тепер давайте подивимось,які ж емоції у вас зараз?

-          Поділіться своїми враженнями про урок і поставте позначку (плюс, крапка або зірка) по кожній позиції в таблиці навпроти відповідного смайлика, за вашими внутрішніми відчуттями. 

Відчуття 

image 

image 

image 

image 

Настрій на уроці

 

 

 

 

Робота на уроці

 

 

 

 

Засвоєння матеріалу

 

 

 

 

Поточний інструктаж(5 год.):

Розміщення здобувачів освіти   по робочих місцях.

Отримання завдання: розмітка металу по прямій та по шаблону на поверхні верстака та на розміточній плиті.

1.       Обхід. Під час обходу робочих місць звернути увагу на організацію робочих місць. Перевірити правильність виконання трудових прийомів і дій.

2.       Обхід. Перевірити дотримання правил техніки безпеки на робочому місці.

Виявити помилки  в роботі.

3.       Обхід. Перевірити дотримання здобувачами освіти технологічного процесу при виконанні завдання. Звернути увагу на якість розмітки та кернування. При необхідності провести додатковий інструктаж с здобувачами освіти   , які мають типові помилки.

Обхід робочих місць з метою підготовки здобувачів освіти до заключного інструктажу. Заключний інструктаж (10 хв.)

1.Підведення підсумків виконання навчально-виробничих завдань.

2.  Аналіз роботи окремих здобувачів освіти   .

3.  Аналіз додержання вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності.

4.  Демонстрація кращих робіт.

5.  Оголошення оцінок здобувачів освіти   .

6.Домашнє завдання: тести 

Додаток до уроку презентація

 

image

Додаток 2 

ГРАНИЧНІ НОРМИ БРАКУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ВАНТАЖОПІДІЙМАЛЬНИХ КРАНІВ І МАШИН

 

Елементи

Дефекти, за наявності яких елемент вибраковується

Ходові колеса кранів та візків

1.            Тріщини будь-яких розмірів.

2.            Виробка поверхні реборди на величину 50 % і більше від її первинної товщини.

3.            Виробка поверхні кочення, що зменшує первинний діаметр колеса на 2 %.

4.            Різниця діаметрів коліс, пов’язаних між собою кінематично, більше 0,5 %*

Блоки

1.            Спрацювання рівчака блока більше 40 % первинного радіуса рівчака.

2.            Часткові обломи реборд більше 75 мм на довжину

Барабани

1.  Тріщини будь-яких розмірів.

2.  Спрацювання рівчака барабана за профілем більше 2 мм

Гаки

1.            Тріщини та надриви на поверхні.

2.            Спрацювання більше 10 % первинної висоти вертикального перерізу гака.

3.            Збільшення розміру зіва гака більше 12 % первинного розміру

Шківи гальмові

1.            Тріщини та обломи, що виходять на робочі та посадкові поверхні.

2.            Спрацювання робочої поверхні ободу більше 25 % первинної товщини

Накладки гальмові

1. Тріщини та обломи, що підходять до отворів під заклепки. 2. Спрацювання гальмової накладки за товщиною до появи головок заклепок або більше 50 % первинної товщини

 

pdf
Додано
19 березня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку