Квест "Лабіринти мови".

Про матеріал
Мета: повторити і закріпити знання дітей з вивчення української мови та літератури; збагатити словниковий запас дітей; розвивати культуру мовлення, увагу, мислення, уяву
Перегляд файлу

Квест «Лабіринти мови»

Мета: повторити і закріпити знання учнів з української мови, літератури, збагачувати словниковий запас; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати культуру мовлення, любов до української мови, повагу до народної мудрості, почуття колективізму, згуртованості, відповідальності за спільну справу, пробудити почуття національної свідомості.

Форма проведення: квест
Обладнання: маршрутні листи, підсумкова табличка, конверти із завданнями, скарб.
 

 

Хід квесту

І. Вступна частина.
Учитель: Дорогі учні! У день української мови та писемності ми відправляємось країною Мови!

Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов'язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.

Мова – це  той  інструмент , який  єднає  націю,  народність, народ до єдиного цілого. Це великий  скарб, який треба шанувати, берегти  і  розумно  збагачувати.

Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.

За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.

 

Вчитель. А зараз ми з вами проведемо квест-гру «Лабіринти мови».


ІІ. Пояснення правил

Умови гри

Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.

 Для учнів гра відбувається в межах школи, лише в кабінетах, де відбуваються уроки. Ви переходите від станції до станції. Учасникам видається завдання, за відведений час ви його розв’язуєте, вчитель перевіряє, виставляє бали в маршрутному листі, дає вам підказку, куди рухатись для наступної станції.

Правила, на які треба звернути увагу

1. Дискваліфікація за ПВІК (передавання відповіді іншій команді) обох команд

2. Команди самі слідкують за часом відведеним для виконання одного завдання

3. Організатори слідкують за дотриманням правил.

4. Завдання для переходу на наступне завдання дається тільки після розв’язання відповідного завдання або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.

5. Організатори не мають права дати автоперехід швидше, ніж за вказаний у завданнях час.

6. Організатори не мають права давати підказки і надавати допомогу командам.

7. За шум штрафні 5 хвилин на завданні.

8. Виграє та команда, яка отримає найбільшу кількість балів і складе пазл з аркушів паперу, які отримають на маршрутних зупинках.

Отже, вступне, для розігріву, та перше завдання ви отримаєте зараз від мене, а далі за маршрутом.
Тож починаємо змагання знавців  української мови під назвою «Лабіринти мови».

 

Після цього квестери отримують маршрутні листи та конверти  із завданнями для визначення маршруту.

Вступ. Станція «Грамотії»

Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів.

Завдання. Розставити  прізвища в алфавітному порядку.

Гавриков, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюков, Абашев, Ухов, Опанасюк, Мстиславець.

Ключ.У кожному слові підкресліть другу від початку букву. І з цих букв прочитаєте речення. 

Відповідь: Бажаю Вам успіху!

 

Перша СТАНЦІЯ «Народ скаже, як зав'яже»

  Один із визначних скарбів усної народної творчості є прислів'я та приказки, в яких зосереджена народна мудрість.  Кожний гравець по черзі дістає зі скриньки аркуш із початком прислів'я чи приказки та закінчує його.

Правильна відповідь -1 бал.


Праця годує ...(а лінь марнує).

 Хто не робить...(той не їсть).

 Куй залізо...(поки гаряче).

 Що посієш...(те й пожнеш).

 Зробив діло...(гуляй сміло).

 Життя прожити - ...(не поле перейти).

 

 Вовків боятися...(в ліс не ходити).

 Дарованому коневі...(в зуби не заглядають).

 Або пан...(або пропав).

 Вік живи...(вік учись).

 Під лежачий камінь...(вода не тече).

 Сім раз відмір...(раз відріж).


Станція «Ерудит»

  Координатор задає запитання. Відповіді задаються протягом 2 хвилин. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.

  1. Державна  мова  України  (українська)
  2. Частина  мови, яка  називає  ознаку (прикметник)
  3. Слова з  протилежним  значенням (антоніми)
  4. Головні  члени  речення  (підмет,  присудок)
  5. Префікс  у  слові  прекрасний  (пре-)
  6. Список  літер  встановленого  порядку ( алфавіт)
  7. Найменша  одиниця  мови (звук)
  8. Слова  спільного  кореня (спільнокореневі)
  9. Знак  у  кінці  розповідного  речення (крапка)
  10. Словник  про  значення  слів  (тлумачний)
  11. Знак  у  слові  пів-Європи  (дефіс)
  12. Остання  частина  слова  (закінчення)
  13. Розмова  двох  осіб  (діалог)
  14. Частина  мови про  кількість  (числівник)
  15. Опис  природи  (пейзаж)
  16. Що  стоїть  перед  коренем  (префікс)
  17. Слова,  близькі  за  значенням  (синоніми)
  18. Остання  літера  алфавіту  (я)
  19. Скільки букв в українському алфавіті? (33)
  20. Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма)
  21. Скільки голосних в українській мові? (6)
  22. Скільки звуків у слові «кущ»?(4)
  23. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)
  24. Рід іменника «сирота».(Спільний)
  25. Поставте у кличний відмінок слово «юнак» (Юначе!)
  26. Чуже мовлення, передане дослівно. (Пряма мова)
  27. Дослівно наведений уривок з якогось тексту. (Цитата)
  28. Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків. (Додаток)
  29. Назвіть знак, що позначає роздільну вимову. (Апостроф)
  30. Що вивчає розділ про мову «Морфологія»? (Частини мови)
  31. Розділ науки, який вивчає звуки. (Фонетика)
  32. Скільки звуків у слові «ходжу»? (4)
  33. Частина слова без закінчення. (Основа слова)
  34. Словник, з якого дізнаємося значення слова? (тлумачний)
  35. Який знак ставиться в кінці розповідного речення? ( крапка)
  36. Знак у кінці питального речення (?).
  37. Чи відбувається спрощення у слові кістлявий? (ні)
  38. Скільки букв т пишемо у слові брутто? (2)
  39. До якої відміни належить іменник мати? (до третьої)

 

Станція  «Знайко»

Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.

Завдання. Потрібно відповісти на питання і заповнити горизонтальні клітинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.На неї можна сісти.

2. У ній можна скупатись.

3. Синонім до слова сварка.

4. Найменша організаційна одиниця в якомусь об'єднанні.

5. Великий мішок.

6. Об'єкт, що складається з послідовності поєднаних ланок.

7. Солодкі кондитерські вироби і взагалі все смачне.

8. Водяна рослина з великим листям та білими або жовтими квітками.

9. Сумирний, тихий, не норовистий….

10. Частини театральної декорації, що розміщуються з боків сцени.

11. Руді пігментні цяточки на шкірі, які з'являються у деяких людей переважно навесні.

 

Відповідь: Лава, лазня, лайка, ланка, лантух, ланцюг, ласощі, латаття, лагідний, лаштунки, ластовиння.

 

СТАНЦІЯ. «Будівельник»

Завдання. Морфологічні шаради (5 б)

До вашої уваги  слова, з частин яких треба створити нове слово. Наприклад, щоб створити слово посадка треба взяти  префікс з слова поїзд, корінь із слова садівник, суфікс і закінчення із слова поїздка.

1.Префікс із слова проїзд, корінь із слова лісник. суфікс із слова каток. (Пролісок).

2.Префікс  і корінь із слова проводир, суфікс і закінчення із слова коробка. (Проводка).

3.Префікс із слова побудова, корінь із слова купити, суфікс і закінчення із слова печатка. (Покупка).

4.Префікс із слова відпустка, корінь із слова загадка, суфікс і закінчення із слова виставка. (Відгадка).

5.Префікс із слова прибув, корінь із слова кордони, суфікс із слова керівник.(прикордонник).

 

 

Станція «Шифрувальник»

Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів. 

Завдання: дізнайтеся, що написано в цій грамоті. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки.

 

Відповідь: Не кажи не вмію, а кажи навчуся.

 

СТАНЦІЯ «А що, можна й так сказати?»

Завдання: до кожного малюнка підібрати фразеологізм і пояснити його значення.
а)
https://fc.vseosvita.ua/000sds-17a0/002.pnghttps://fc.vseosvita.ua/000sds-17a0/003.jpg
б)
 


в)
https://fc.vseosvita.ua/000sds-17a0/004.jpghttps://fc.vseosvita.ua/000sds-17a0/005.jpg
г)

 

д)
https://fc.vseosvita.ua/000sds-17a0/006.jpg 


Відповідь:
а)око-хоч в око стрель(темно);
б)рука-опустити руки(бути бездіяльним);
в)нога-куди ноги несуть(у будь-якому напрямку);
г)вухо-аж за вухами лящить(їсти з апетитом);
д)рак-пекти раків(червоніти).
 

Станція «Жартівлива»

Координатор задає завдання. Оцінювання:  одна правильна відповідь – 1 бал.

  1. Назва якої птиці складається з 40 "а" (Сорока)
  2. Якою косою не можна кости ? (Дівочою, піщаною)
  3. Що стоїть посеред Києва? (Є)
  4. У небі одна, а в баби дві? (Б)
  5. Чим закінчується вечір і починається ранок? (Буквою Р)
  6. Назвіть місто великих хижаків. (Львів)
  7. Яке слово об'єднує 33 букви? (Алфавіт)
  8. Які сто приголосних звуків можуть зупинити рух автомобілів? (Сто-п)
  9. Як із буряка зробити великий дощ? (Буря-к)
  10. Що зробити, щоб майка полетіла? (Майка-чайка)


СТАНЦІЯ «Розумне перо»


Час виконання-5хв.
Оцінка-максимум 5б (за кожне речення 1б).

Завдання:розставити розділові знаки там, де потрібно.
1. Я маю багато ідеальних якостей щедрість шляхетність і доброту.
2. В парку росли такі дерева липи клени дуби берези.
3. Кожен кущик горбок долина стежечка все це йому знайоме.
4. Люблю тебе моя ти пісне тобі я дякую за все.
5. Кажуть мудрість приходить з роками.

Відповіді:
1.Я маю багато ідеальних якостей: щедрість , шляхетність і доброту.
2.В парку росли такі дерева:липи,клени,дуби,берези.
3.Кожен кущик, горбок, долина, стежечка — все це йому знайоме.
4. Люблю тебе, моя ти пісне, тобі я дякую за все.
5. Кажуть, мудрість приходить з роками.

 

 

Станція «Словникар»

Вам буде запропоноване одне велике слово, з його літер ви повинні за 1 хвилину скласти якомога більше нових слів.

«милозвучність»  1 слово – 1 бал

(Мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, звучить, сіть, лози, лом, оси, міль, ніч, мови, воли тощо.)

 

ІІІ. Проведення підсумків гри.

Вчитель.  Ну, що ж… Усі станції пройдені. Вітаємо переможців.

  • На цьому наша гра завершена. Всім спасибі за активну участь.

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку