Мета заходу: закріплення знання з технік декоративно – ужиткового мистецтва та основних понять, розвивати інтерес до творів декоративного мистецтва; розширити кругозір, розвиток комунікативних здібностей, взаємодопомоги, взаємоповаги, естетичний смак, художні здібності, бачення прекрасного в природі та народному мистецтві; виховувати повагу до праці народних майстрів.
Обладнання:
Для вчителя: маршрутний лист для вчителя, маршрутні листи для двох команд, додатки з завданнями (кожне завдання на окремому аркуші), заготовки для паперової мозаїки.
Для учнів: маршрутний лист, смартфон зі сканером QR- кодів, клей-олівець, графітний олівець, кольорові олівці, акварельні фарби, пензлі, склянка з водою.
Маршрутний лист вчителя
|
Доброго дня, мої любі учні! Сьогодні, ми з вами, проведемо розслідування, яке розкриє головний секрет всіх мистецтв! Скориставшись своїми знаннями з образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва , ми дізнаємось, що головним є для майстрів та художників. В цьому нам допоможе маршрутний лист, який скоординує вас в правильному напрямку. |
|||
|
Для того, щоб швидше розв’язати цю складну загадку, розділимось на дві команди. Отже, розпочнемо розслідування з визначення назви команди. |
ПАЗЛИ |
ПАЗЛИ |
5 хв. |
|
Після кожного виконаного завдання, ви отримуватимете закодоване слово, яке будете вписувати у ваш маршрутний лист. (щоб не сплутати і не згубити код клеїмо в маршрутний лист) |
«НАРОДНІ УМІЛЬЦІ» |
«МАЙСТРИ-ВИТІВНИКИ» |
|
|
З першим завданням справились, бо не таке воно вже й складне було! (щоб не сплутати і не згубити код клеїмо в маршрутний лист) |
ІЗОНИТКА |
РЕБУС |
5 хв. |
|
Всі ми хочемо швидше дізнатись секрет! (щоб не сплутати і не згубити код клеїмо в маршрутний лист) |
ЧОМУЧКА |
МОЗАЇКА |
5 хв |
|
Яка заплутана таємниця!!! Але ми розумні і кмітливі, нас так просто не провести! (щоб не сплутати і не згубити код клеїмо в маршрутний лист) |
МОЗАЇКА |
ІЗОНИТКА |
5 хв |
|
Ми вже дуже близько! Залишилось трішечки зусиль і ми дізнаємось всю правду! (щоб не сплутати і не згубити код клеїмо в маршрутний лист) |
АКВАРЕЛЬ |
МОРСЬКИЙ БІЙ |
5 хв |
|
Найскладніше вже позаду! (щоб не сплутати і не згубити код клеїмо в маршрутний лист) |
РЕБУС |
ЧОМУЧКА |
5 хв |
|
Останнє завдання і ми розкриємо таємницю всіх художників і майстрів. (щоб не сплутати і не згубити код клеїмо в маршрутний лист) |
МОРСЬКИЙ БІЙ |
АКВАРЕЛЬ |
5 хв |
|
Зібравши всі коди ви з допомогою смартфону можете розкодувати секрети. Це життєві кредо майстрів народного мистецтва та художників. Ви найкращі!!! |
«Життя —, без праці, це злодійство, праця без мистецтва це – варварство.» |
«Мистецтву загрожували два чудовиська: художник, який не є майстром, і майстер, який не є художником.» |
5 хв |
Додатки для учнів
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
КОМАНДИ
«НАРОДНІ УМІЛЬЦІ»
№ З/П |
ЗАВДАННЯ |
ВІДПОВІДЬ |
КОД |
|
ПАЗЛИ |
|
|
|
ІЗОНИТКА |
|
|
|
ЧОМУЧКА |
|
|
|
МОЗАЇКА |
|
|
|
АКВАРЕЛЬ |
|
|
|
РЕБУС |
|
|
|
МОРСЬКИЙ БІЙ |
|
|
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
КОМАНДИ
«МАЙСТРИ-ВИТІВНИКИ»
№ З/П |
ЗАВДАННЯ |
ВІДПОВІДЬ |
КОД |
|
ПАЗЛИ |
|
|
|
РЕБУС |
|
|
|
МОЗАЇКА |
|
|
|
ІЗОНИТКА |
|
|
|
МОРСЬКИЙ БІЙ |
|
|
|
ЧОМУЧКА |
|
|
|
АКВАРЕЛЬ |
|
|
ПАЗЛИ |
|||||||
М |
А |
Й |
С |
||||
Т |
Р |
И |
В |
||||
И |
Т |
І |
В |
||||
Н |
И |
К |
И |
||||
|
|
|
|
||||
Н |
А |
Р |
О |
||||
Д |
Н |
І |
У |
||||
М |
|
|
І |
||||
Л |
Ь |
Ц |
І |
||||
ІЗОНИТКА |
НАРОДНІ УМІЛЬЦІ |
ЗАВДАННЯ |
ЗЄДНАЙТЕ ОДНЄЮ ЛІНІЄЮ ЧИСЛА. ЗАПИШІТЬ НАЗВУ СИМВОЛУ, ЯКИЙ УТВОРИВСЯ В МАРШРУТНИЙ ЛИСТ. |
ІЗОНИТКА |
МАЙСТРИ ВИТІВНИКИ |
ЗАВДАННЯ |
ЗЄДНАЙТЕ ОДНЄЮ ЛІНІЄЮ ЧИСЛА. ЗАПИШІТЬ НАЗВУ СИМВОЛУ, ЯКИЙ УТВОРИВСЯ В МАРШРУТНИЙ ЛИСТ. |
ЧОМУЧКА ДЛЯ «НАРОДНІ УМІЛЬЦІ»
№ |
Запитання |
Відповідь |
||||||||||||||||||
|
Цей інструмент використовують для розкроювання тканини, перевірки розміру виробів, точного розташування малюнка на тканині. |
Сантиметр |
||||||||||||||||||
|
Один із видів народного декоративного мистецтва українців; орнаментальне або сюжетне зображення на тканині, шкірі, виконане різними ручними або машинними швами; один із найпоширеніших видів ручної праці українських жінок. |
Вишивка |
||||||||||||||||||
|
Різновид кераміки, виготовляється з випаленої глини з використанням розписної глазурі. Досить міцна, має м'які, округлі форми, але має високопористу основу, що обмежує її застосування. |
Майоліка |
||||||||||||||||||
|
Для розпису яєць використовується невеличка дерев'яна паличка, у якій розпеченим цвяхом випалюють дірочку, щоб вставити туди металевий наконечник чи трубочку, згорнуту з фольги. Потім цей наконечник закріплюють ниткою. |
Писачок |
||||||||||||||||||
|
Відстань між двома проколами голки утворює шов. |
Стібок |
||||||||||||||||||
|
неорганічні, неметалічні тверді вироби, підготовлені дією тепла з наступним охолодженням. З’явилася в епоху неоліту. |
Кераміка |
||||||||||||||||||
|
Різновид декоративно-прикладного мистецтва та дизайну, яке проявляється у створенні робіт з різноманітних матеріалів, які можуть бути живими, сухими або консервованими. |
Флористика |
||||||||||||||||||
|
Дерев'яна колодочка з шпулею («цівкою»), до якої кріпиться утокова нитка. З його допомогою утік просилюють у зів ниток основи. |
|||||||||||||||||||
|
Процес накладання, нашивання, приєднання, до поверхні деталей з обраних матеріалів інколи так називають готовий виріб, оздоблений у такий спосіб. |
Аплікація |
||||||||||||||||||
|
ВПИШІТЬ ЛІТЕРУ ЗА НОМЕРОМ ЯКИЙ НАПИСАНИЙ У ВЕРХНЬОМУ РЯДКУ. |
|
ЧОМУЧКА ДЛЯ «МАЙСТРИ - ВИТІВНИКИ»
№ |
Запитання |
Відповідь |
||||||||||||||||||
|
Різновид кераміки, виготовляється з випаленої глини з використанням розписної глазурі. Досить міцна, має м'які, округлі форми, але має високопористу основу, що обмежує її застосування. |
Майоліка |
||||||||||||||||||
|
Для розпису яєць використовується невеличка дерев'яна паличка, у якій розпеченим цвяхом випалюють дірочку, щоб вставити туди металевий наконечник чи трубочку, згорнуту з фольги. Потім цей наконечник закріплюють ниткою. |
Писачок |
||||||||||||||||||
|
Різновид декоративно-прикладного мистецтва та дизайну, яке проявляється у створенні робіт з різноманітних матеріалів, які можуть бути живими, сухими або консервованими. |
Флористика |
||||||||||||||||||
|
Відстань між двома проколами голки утворює шов. |
Стібок |
||||||||||||||||||
|
Наносять орнамент за допомогою циркуля, кутника, малки, ярунка, рейсмуса. Більшість майстрів намагається робити закінчений ескіз малюнка на папері, а потім на виробі викреслюють його шилом, циркулем. Вироби вирівнюють, шліфують, інколи лакують, полірують, |
Різьблення |
||||||||||||||||||
|
Оригінальним різновидом українського традиційного посуду. Якщо раніше (а подеколи і тепер) їх використовували для зберігання й подання на стіл різноманітних напоїв, то тепер – це переважно декоративна оздоба інтер'єру в національному стилі. |
Куманець |
||||||||||||||||||
|
Цей інструмент використовують для розкроювання тканини, перевірки розміру виробів, точного розташування малюнка на тканині. |
Сантиметр |
||||||||||||||||||
|
Один із видів народного декоративного мистецтва українців; орнаментальне або сюжетне зображення на тканині, шкірі, виконане різними ручними або машинними швами; один із найпоширеніших видів ручної праці українських жінок. |
Вишивка |
||||||||||||||||||
|
Дерев'яна колодочка з шпулею («цівкою»), до якої кріпиться утокова нитка. З його допомогою утік просилюють у зів ниток основи. |
|||||||||||||||||||
|
ВПИШІТЬ ЛІТЕРУ ЗА НОМЕРОМ ЯКИЙ НАПИСАНИЙ У ВЕРХНЬОМУ РЯДКУ. |
|
МОЗАЇКА (підказка для вчителя: потрібно заготовити квадратики, зашифроване слово - орнамент) |
НАРОДНІ УМІЛЬЦІ |
|||||||
ЗАВДАННЯ |
РОЗКЛАДІТЬ ЗАГОТОВКИ ВІДПОВІДНО ДО НОМЕРУ. РОЗШИФРУЙТЕ ЗАКОДОВАНЕ ЗОБРАЖЕННЯ. ВІДПОВІДЬ (НАЗВУ) ЗАПИШІТЬ ДО МАРШРУТНОГО ЛИСТА.. |
|||||||
1 |
|
|
6 |
|
|
11 |
|
|
|
2 |
|
|
7 |
|
|
12 |
|
|
|
3 |
|
|
8 |
|
|
13 |
|
4 |
|
|
9 |
|
|
14 |
|
5 |
|
|
10 |
|
|
15 |
|
|
МОЗАЇКА |
МАЙСТРИ ВИТІВНИКИ |
|||||||||||
ЗАВДАННЯ |
РОЗКЛАДІТЬ ЗАГОТОВКИ ВІДПОВІДНО ДО НОМЕРУ. РОЗШИФРУЙТЕ ЗАКОДОВАНЕ ЗОБРАЖЕННЯ. ВІДПОВІДЬ (НАЗВУ) ЗАПИШІТЬ ДО МАРШРУТНОГО ЛИСТА. |
|||||||||||
|
|
3 |
|
|
|
8 |
|
|
|
13 |
|
|
|
2 |
|
4 |
|
7 |
|
9 |
|
12 |
|
14 |
|
1 |
|
|
|
5 |
|
|
|
10 |
|
|
|
15 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
11 |
|
|
|
|
АКВАРЕЛЬ (підказка для вчителя: потрібно восковою свічкою написати слово. Наприклад, «розпис» чи «фарби», а учні вже аквареллю розфарбують і проявиться слово) |
НАРОДНІ УМІЛЬЦІ |
ЗАВДАННЯ |
СКОРИСТАВШИСЬ МАТЕРІАЛОМ, ЯКИЙ ВАМ ЗАПРОПОНУВАЛИ, ПРОЧИТАЙТЕ ЗАХОВАНЕ СЛОВО. ВПИШІТЬ ВІДПОВІДЬ В МАРШРУТНИЙ ЛИСТ |
АКВАРЕЛЬ |
МАЙСТРИ ВИТІВНИКИ |
ЗАВДАННЯ |
СКОРИСТАВШИСЬ МАТЕРІАЛОМ, ЯКИЙ ВАМ ЗАПРОПОНУВАЛИ, ПРОЧИТАЙТЕ ЗАХОВАНЕ СЛОВО. ВПИШІТЬ ВІДПОВІДЬ В МАРШРУТНИЙ ЛИСТ |
РЕБУС |
НАРОДНІ УМІЛЬЦІ |
|||||||
ІЛЮСТРАЦІЯ |
2 = Ю |
|||||||
ОЛІВЕЦЬ |
|
|||||||
ПАЛІТРА |
4 = І |
|||||||
СПЕКТР |
|
|||||||
ГОНЧАР |
|
|||||||
АЛЬБОМ |
|
|||||||
КАРТИНА |
|
|||||||
ФАРБА |
3 = Б |
|||||||
КОМПОЗИЦІЯ |
|
|||||||
НАТЮРМОРТ |
|
РЕБУС |
МАЙСТРИ-ВИТІВНИКИ |
||||||||
ПОРТРЕТ |
|
||||||||
ПЕЙЗАЖ |
|
||||||||
ТЕМПЕРА |
|
||||||||
ВЯЗАННЯ |
2 = Я |
||||||||
АКРИЛ |
|
||||||||
ВЕРСТАТ |
|
||||||||
МАКРАМЕ |
1 = А |
||||||||
ДЕКОРУВАННЯ |
|
||||||||
СОЛОМОПЛЕТІННЯ |
1 = С |
||||||||
БІСЕРОПЛЕТІННЯ |
|
НАРОДНІ УМІЛЬЦІ |
ЗЕЛЕНИЙ- Г13-15,Д13-16,Е15-17,Є16-18,Ж7-9,Ж17-19,З7-9,З17-19,І7-9,І17-19,Й7-9,Й17-19,К7-9,К17-19,Л17-19,М17-19,Н17-19,О16-18,П15-17,Р13-16,С13-15. |
|||||||||||||||||||
ЧЕРВОНИЙ- Е14,Є8-10,Є12-15,Ж10-14,З10-13,І10-12,Й10-11,К6,К10-11,Л4-12,Л3-13,Н1-3,Н5-6,Н12-14,О3-6,О13-15,П4-7,П14,Р6. |
ОРАНЖЕВИЙ- А9-10,Б8-11,В8-9,Г7-8,Д7-8,Е8,Ж7-9,З9,І9,Й4-6,Й9,К2-5,К7-9,Л2-3,М1-2,О2,П1-2. |
|||||||||||||||||||
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
І |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МАЙСТРИ -ВИТІВНИКИ |
ЗЕЛЕНИЙ – З2,І2-3,Й3-10,К2-3,Л1-4,М1-5,Н1-5,О1-5,П1-5,Р2-4,С3. |
|||||||||||||||||||||
ЧЕРВОНИЙ – А11-15,Б10-16,В9-17,Г9-10,Г14-18,Д15-19,Е16-19,Є16-19,Ж10-11,Ж16-19,З7-12,З16-19,І9-12,І16-18,Й11-13,Й15-18,К8-19,Л7-19,М7-19,Н7-19,О7-19,П7-8,П10-19,Р8-9,Р12-16,Р17,С8-9,С14,С17,Т9-16,У10-15. |
ОРАНЖЕВИЙ – А5-7,Б4-8,В4-8,Г3-4,Г6-8,Г11-13,Д3-14,Е3-15,Є4-15,Ж6-9,Ж12-15,З13-15,І13-15,Й14. |
|||||||||||||||||||||
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
І |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Заготовки кодів для маршрутного листа
«НАРОДНІ УМІЛЬЦІ» |
|
Життя —, |
|
без праці |
|
злодійство, |
|
праця без |
|
мистецтва — |
|
варварство |
|
«МАЙСТРИ - ВИТІВНИКИ» |
|
Мистецтву загрожували |
|
два чудовиська: |
|
художник, |
|
який не є майстром, |
|
і майстер, |
|
який не є художником. |
|
Успіхів у квесті і отримуйте задоволення!