Квест " Мовно-літературний вояж"

Про матеріал
Це матеріал призначений для використання у позакласній роботі. Тут подано різноманітні цікаві задання, які спрямовані на зацікавлення учнів предметом.
Перегляд файлу

КВЕСТ «Мовно-літературний  вояж»

Мета : зацікавити школярів вивченням рідної мови; розвивати бажання більше знати, спостережливість та логічне мислення; вміння самостійно здобувати знання з різних джерел; залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати згуртованість та співпрацю в учнівському  колективі, вміння працювати в команді.

ПЕРЕБІГ КВЕСТУ

 Учитель. Сьогоднішній квест присвячений рідній мові.Сподіваюсь, що ви дізнаєтеся багато нового, продемонструєте свої знання, вміння, навички,  ерудицію, кмітливість   і звісно ж, отримаєте позитивні емоції від гри

ПУНКТ № 1(БІБЛІОТЕКА)

Завдання 1. «Чорна скриня» За 5 підказок учні повинні відгадати, що знаходиться в чорній скрині (Чим менше підказок використали – тим більший бал)                                           

Підказка 1: Найбільший такий предмет має величезні розміри: 6Х3 метри, а його вага становить 492 кілограми. Висота найменшого такого предмета – 0,3 мм. (5 балів)

 Підказка 2: Один із цих предметів був проданий на аукціоні у 2013 році за 24 мільйони доларів (4 бали)  Підказка 3: Щоб створити цей предмет, людина використовує в середньому 475 годин свого часу (3 бали) Підказка 4: В Україні такий предмет вперше зʼявився у 1574 році за сприяння Івана Федорова (2 бали) Підказка 5: Грецькою це слово звучить як «бібліа» (1бал)                                                                      

Правильна відповідь: КНИГА              

Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання): Вас чекають у приміщенні, яке може називатися вівліофіка, давні єгиптяни називали його «аптека для душі», а в перекладі з інших мов воно означає «скриня для книжок»               

Правильна відповідь: БІБЛІОТЕКА

Завдання  для пункту №  1  .

1.Хто автор слів гімну України ( Павло Чубинський)

2.Хто написав поему Іван Підкова? (Т. Шевченко)

3.Ліричні твори, які співали дітям під час їх присипляння (колискові)

4.Гімн січових стрільців? («Ой у лузі калина похилилася»)

5. Назвіть   назву твору  та автора:

Краще в ріднім краї милім

Полягти кістьми, сконати,

Ніж в землі чужій, ворожій

В славі й шані пробувати!

(«Євшан-зілля» М.Вороний)

 

6.Продовжіть  твір:

1.Щедрик –щедрик  щедрівочка

(.Прилетіла ластівочка,

Стала собі щебетати,

Господаря викликати…)

2.Добрий вечір тобі, пане господарю, радуйся!

(Ой радуйся, земле, Син Божий народився.)

 

3.Чорне море ще всміхнеться,

І Дніпро зрадіє,

 (Ще на нашій Україні

Доленька доспіє.) (Гімн)

 

4.Ой у лузі червона калина похилилася,
(Чогось наша славна Україна зажурилася.
А ми тую червону калину підіймемо,
А ми нашу славну Україну, гей-гей, розвеселимо!)

 

 

5.Тече вода в синє море,

Та не витікає,

Шука козак свою долю,

А долі немає.

(Пішов козак світ за очі;

Грає синє море,

Грає серце козацькеє,

А думка говорить:

«Куди ти йдеш, не спитавшись?

На кого покинув

Батька, неньку старенькую,

Молоду дівчину?)

6. Хто автор цієї поезії?  ( Т.Шевченко)

 

7.До якого виду  календарно- обрядових пісень належить пісня?

      Принесла я вам літечко

    Ще й запашненьке зіллячко

    Ще й зеленую травицю

    І холодную водицю

    Принесла я ввам ягнятко

    Ще й маленькеє телятко

                              (Веснянка)

Проведу я русалочки до бору,

Сама вернуся додому!

           (Русальна пісня)


Купайло, Купайло!

Де ти зимувало?

Зимувало в лісі,

Ночувало в стрісі,

Зимувало в пір'ячку,

Літувало в зіллячку.

 ( купальська)

ПУНКТ №2( СПОРТИВНА КІМНАТА)

 

  Я: «Відгадай загадку».  Яке слово об'єднує 33 букви? (Алфавіт)

Підказка (на листочках): До кого необхідно піти по конверт відгадаєте, якщо розшифруєте тайнопис з цифр (Цифра дорівнює номеру букви в алфавіт і)

 

 

22, 20,19,21,23,11,3,18,1         15,12,17,18,1,23,1

(СПОРТИВНА    КІМНАТА)

 

Завдання пункту №2

Поєднати    прислів’я   , які  розрізані  на листочках.

 

1.Праця годує ...(а лінь марнує).

2.Хто не робить...(той не їсть).

3.Що посієш...(те й пожнеш).

4.Зробив діло...(гуляй сміло).

5.Життя прожити - ...(не поле перейти).

6..Вовків боятися...(в ліс не ходити).

7.Сім раз відмір...(раз відріж).

8.Слово – не горобець...(вилетить – не впіймаєш).

9.Книга вчить, як ...(на світі жить).
10.Під лежачий камінь ... (вода не тече).

ПУНКТ №3 (КАБІНЕТ ІНФОРМАТИКИ)

 

Щоб дізнатися  наступний  пункт призначення  вам  потрібно  розгадати  кросворд за  твором

 В. Руцдківського «Джури козака Швайки»

  КРОСВОРД  Джури 

 

Завдання  для  пункту №3

На слайдах  будуть зображені  малюнки. Вам  потрібно  вгадати  , який  фразеологізм  зображено на малюнку..

 За кожну  відповідь  ви  будете  отримувати  один  листочок  із  буквою  наступної  зупинки.

 

ЛИСТОЧКИ( ЦЕНТРАЛЬНИЙ ВХІД)

 

  ПРЕЗЕНТАЦІЯ

 

1.Зробити з мухи слона.

2.

3. За царя  Гороха.

4.Нарубати дров.

5. Як кіт наплакав.

6.Ловити гав.

7.  Водити за  носа.

8.Задерти носа  ( гнути кирпу)

9. Дати гарбуза.

10 Ходити вверх ногами.

11. Тягнути бика за  рога.

12. Крокодилячі  сльози.

13. Кіт у  мішку.

14. Чесати язиками.

15. Крутитися як  білка  в колесі.

 

ЗАПАСНИЙ Якщо не буде світла

1. Бити байдики ( Лінуватися)

2.Накивати  п’ятами (втекти)

 3.Як  сніг  на  голову ( несподівано)

4.Ні  пари з уст ( мовчати)

 5.За  царя Гороха ( давно)

 6.Пекти раків ( червоніти)

7.Рукою подати ( близько)

8. Яблуку ніде впасти ( багато)

9.П’яте колесо у возі  (зайвий)

10.Зарубати на  носі ( запам’ятати)

   (ВХІД    У ШКОЛУ)

     

 

ПУНКТ №4( ЦЕНТРАЛЬНИЙ ВХІД)

Розставити наголос   у  словах.

Спина (спИна), каталог (каталОг), випадок (вИпадок), течія (течіЯ), піцерія (піцЕрія), сільськогосподарський ( сільськогосподАрський), ознака (ознАка), зручний (зрУчний), підлітковий (пІдлітковий), донька (дОнька).

 

Щоб  знайти наступний  пункт  призначення  , вам  потрібно  розгадати   ребус (  КЛАС)

 

 

ПУНКТ №4 (КЛАС)

1. Частина мови, яка називає ознаку (прикметник).

2. Перша буква у власній назві (велика).

3.Розписне яйце (писанка).

4. Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. (Ім’я)

5.Префікс у слові прекрасний (пре-).

6.Займенник з однієї букви ( Я).

7.Остання буква у слові шістдесят (т).

8.Скільки букв в українському алфавіті? (33)

9.Скільки голосних в українській мові? (6)

10.Скільки звуків у слові «кущ»?(4)

11.Частина слова без закінчення. (Основа слова)

12.Український народний танець? (гопак).

13.Назва якої країни вміщує 2 займенники по краях, а в середині назва маленької конячки? (Японія).

14. Якого часу дієслово працюю? (теперішнього)

15Який корінь у слові жовтуватий ? (жовт)

16.Якою косою не можна косити? (Дівочою)
 

 

5. З кожного рядка вибери лише ті букви, які не повторюються, і склади з них побажання.

 

А О Н О О Е А Д Д

Х П А Р П Й Р И И

Е П В Ф Е А Ф П М

В Ю Л З Л А Ю Л Ю

Г Ц И Д Ц Ж Г Ц Г

Щ З С У З Т А З У

О А Ь А Т О И О А !

 

Відповідь: Нехай вам завжди щастить

 

 

Що ж  , квест  успішно завершено.  Вітаю. Молодці.  Із  завданням  всі  справилися.

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку