Квест «Подорож безпечною Мережею».

Про матеріал
розширити і поглибити знання про Інтернет, довести до свідомості дітей, що Інтернет може бути безпечним і небезпечним, вчити правилам безпеного користування мережею, формувати життєву та інформаційну компетентність, розвивати навички співробітництва, вміння аналізувати, робити висновки, виховувати розумного користувача мережею. Діти, сьогодні ми вперше зібралися у такому складі для того, щоб добре попрацювати, позмагатися у командах. У вас на партах є дерево успіху, яке, сподіваємось, зарясніє до кінця уроку чудовими яблучками. А темою нашого спілкування буде Інтернет.
Перегляд файлу

Квест  «Подорож безпечною Мережею».

Мета: розширити і поглибити знання про Інтернет, довести до свідомості дітей, що Інтернет може бути безпечним і небезпечним, вчити правилам безпеного користування мережею, формувати життєву та інформаційну компетентність, розвивати навички співробітництва, вміння аналізувати, робити висновки, виховувати розумного користувача мережею.

Форма проведення: інтерактивна гра.

Обладнання: ватман з великими буквами ІНТЕРНЕТ, картки для гри «Безпечно - небезпечно»,

Хід заходу:

1. Актуалізація опорних знань.

- Діти, сьогодні ми вперше зібралися у такому складі для того, щоб добре попрацювати, позмагатися у командах. У вас на партах є дерево успіху, яке, сподіваємось, зарясніє до кінця уроку чудовими яблучками. А темою нашого спілкування буде Інтернет.

– Ви всі не раз чули слово «Інтернет». Хто може пояснити його значення. (Відповіді дітей).

Інтернет (від англ. Internet) — всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж.

Мережа

Всесвітня мережа

Глобальна мережа

Мережа

Іне́т

Тенета

Міжмережжя

Інтернетрі або Нетрі

– Для чого створений Інтернет? (для зручності спілкування, отримання нових знань, перегляду нових фільмів, здобуття будь-якої інформації).

– Хто користується мережею?

- З якою метою?

2. Інтерактивна гра «Інтернет». Створення асоціативного куща.

Опис гри.

Діти об’єднуються у групи за кольором смайликів. На дошці ватман з великими буквами ІНТЕРНЕТ. Команди повинні вибрати серед запропонованих варіантів тлумачення слів і пояснити свій вибір.

І – інтерес, інновація, інформація, інтелект. Н – новизна, небезпека, незалежність, негатив. Т – творчість, труднощі. Е – енергія, ентузіазм, емоції Р – розум, раціональність, розвиток Н – навчання, наполегливість, неправда, необережність Е – ерудованість, ефективність. Т – технологія, тривога.

3. Словникова робота.

Інновація – нововведення в галузі техніки, технології, організації праці або управління, засноване на використанні досягнень науки і передового досвіду; кінцевий результат інноваційної діяльності.

Раціональність – (від лат. Ratio — розум) — термін у найширшому сенсі означає розумність, свідомість, протилежність ірраціональності. У більш вузькому значенні — характеристика знання з точки зору його відповідності деяким принципам мислення. Використання цього терміну часто пов'язане з увагою до відмінностей в таких принципах, тому прийнято говорити про різні типи раціональності.

Ефективність – ( у системах обробки інформації — швидкість обробки одиниці інформації, питомі витрати на обробки одиниці інформації).(від лат. effectivus - діяльний, творчий) - відносний ефект, результативність процесу, операції, проекту, що визначається як відношення результату до затрат, які зумовили його одержання.

4. Бесіда з опорою на досвід дітей.

Ви назвали переваги мережі: це доступність, швидкість, зручність у пошуку будь-якої інформації. За допомогою Інтернету стало можливо робити покупки та оплачувати послуги. Для багатьох людей Інтернет — це спосіб заробітку. А в цілому Інтернет — це віддзеркалення сучасного суспільства та світосприйняття.

- А які сайти ви знаєте? На які сайти найчастіше заходять ваші батьки?

- Чи всі сайти є корисними, безпечними?

- А коли Інтернет стає небезпечним?

5. Перегляд відеоролика.

– Давайте подивимось цей відеоролик і побачимо, де вас може підстерігати небезпека.

Висновок.

- Давайте ще раз нагадаємо, коли Інтернет із корисного перетворюється на небезпечний.

6. Гра «Безпечно - небезпечно».

Дівчинка Аня хоче завести нових друзів. Для цього їй треба представитися на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі. Чи безпечний шлях знайомства вибрала дівчинка?

□ Привіт, мене звати Аня.

□ Моє повне ім’я Іванова Анна Сергіївна.

□ Мені 9 років.

□ У мене блакитні очі.

□ Моя адреса: вул. Молодіжна, 129, м. Бердянськ.

□ Я захоплююсь малюванням, бальними танцями.

□ У мене є собака Лорд.

□ Я дуже люблю собак.

□ Мій тато працює менеджером банку. Він отримує 4000 грн щомісяця.

□ Щоліта ми з батьками їздимо відпочивати у Крим.

□ У нас є білий «Мерседес».

□ Мій номер телефону (066)159 46 22.

□ Щодня тато забирає мене зі школи о 14 год.

Висновок.

7. Складання «Кодексу розумного користувача Інтернетом».

Оленка розмістила у мережі фотографію Петрика, не запитавши у нього дозволу. Хлопчик та його батьки, побачивши фото, обурились. Як ви думаєте, чому? А чого Оленка так зробила? Отже, щоб не потрапити у неприємну ситуацію, потрібно знати правила користування Інтернетом.

Правила

1. Поводяться тактовно, не ображають гідність інших користувачів.

2. Тримають свій пароль у таємниці.

3. Не заходять на підозрілі веб-сайти.

4. Обговорюють з батьками інформацію, яка їх схвилювала.

5. Завжди пильні: знають, що можуть бути легко обманутими.

6. Не повідомляють свої і чужі персональні дані: повне ім’я, адресу, номер телефону.

7. Знають тривалість роботи за комп’ютером і завжди дотримуються її.

Висновок.

7. Гра «Подорож безпечною Мережею»

Умови гри.

Учасники гри ставлять фішки на лінію старту. Той, хто розпочинає гру, кидає кубик і рухається в напрямку до лінії фінішу, зробивши стільки кроків вперед, скільки очок показує кубик. Якщо фішка гравця попадає в зону «небезпеки» чи «безпеки», він повинен взяти відповідну картку, прочитати інформацію на зворотній стороні, виконуючи написані інструкції. Перемагає той, хто першим дійшов до фінішу. У кінці гри діти отримують «Сертифікат розумного користувача Інтернетом».

Гра «Подорож безпечною Мережею»

Завдання до гри:

Картки «небезпека»:

Я одержав листа з невідомою адресою. Відкривши його, я побачив, що там вірус. Зроби 2 кроки назад.

Я познайомився з новою людиною в Інтернет і не повідомив про це батьків. Зроби 1 крок назад.

Я скористався Інтернетом без дозволу батьків. Зроби 2 кроки назад.

Я завантажив у Мережу неправдиву інформацію. Зроби 1 крок назад.

Я повідомив у Мережу свою адресу. Зроби 2 кроки назад.

Я помістив фото в Мережу моїх друзів без їх дозволу. Зроби 1 крок назад.

Я користуюся забороненими для дітей сайтами. Зроби 1 крок назад.

Я веду непристойні розмови у Мережі Інтернет. Зроби 2 кроки назад.

Картки «безпека»:

Я зберігаю свій пароль у таємниці. Зроби 2 кроки вперед.

Я не повідомляю про себе і батьків приватну інформацію в Мережі. Зроби 1 крок вперед.

Я вірю не всій інформації віртуальних знайомих. Зроби 1 крок вперед.

Я обмежую свій час роботи в Інтернеті. Зроби 2 кроки вперед.

Я повідомлю батьків, якщо віртуальний знайомий запросить мене на побачення. Зроби 2 кроки вперед.

Щоб працювати в Інтернеті, я питаю дозволу батьків. Зроби 1 крок вперед.

Я не відкриваю незнайомі листи. Зроби 2 кроки вперед.

Я не відсилаю незнайомим людям фотографії. Зроби 1 крок вперед. 8. Підсумок заняття.

- Діти, з появою Інтернету з’явилися і нові технології, які вимагають нових знань. «Вік живи – вік учись»,- говорить народна мудрість. Щоб опанувати новітніми технологіями, навчаються не лише діти, а й дорослі. Так вчителі нашої школи пройшли навчання за програмою «Інтел: Навчання для майбутнього», «Мережеві технології:Веб – 2.0», «Партнерство у навчанні: основи ІКТ». І всі отримали сертифікати. Ви сьогодні плідно попрацювали: змагались у командах, активно обговорювали проблеми, складали правила розумного користувача Інтернетом.

- Подивіться, як зарясніли наші дерева. Який багатий урожай ми зібрали. Молодці!

Вручення «Сертифікатів розумного користувача Інтернетом».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Олександр Анатолійович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковальчук Володимир Юрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. булеховець наталія
    Дякую. Розробка знадобилася у підготовці до проведення тижня інформатики.
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
4 січня 2019
Переглядів
13361
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку