Сьогодні ми розширимо знання про безпечний Інтернет. То ж згадаймо, що означає слово «безпека», яке лексичне значення цього слова, яку роль відіграє це слово у вашому житті. безпека – це щось нас попереджає, застерігає пропонує виконувати завдання так, а не інакше. Безпека відіграє важливу роль в нашому житті. Безпека – це правила поведінки на воді, на льоду, з електричними приборами, піротехнічними засобами і т.д. і т.п.
Позакласний захід
Тема: Безпечний Інтернет
Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет;
розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять;
виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань
Сьогодні на уроці ми розширимо знання про безпечний Інтернет.
То ж згадаймо, що означає слово «безпека», яке лексичне значення цього слова, яку роль відіграє це слово у вашому житті.
Відповідь учня: безпека – це щось нас попереджає, застерігає пропонує виконувати завдання так, а не інакше. Безпека відіграє важливу роль в нашому житті. Безпека – це правила поведінки на воді, на льоду, з електричними приборами, піротехнічними засобами і т.д. і т.п.
Вчитель: до нашого уроку використаємо епіграф:
Безпека – це життя людини,
Безпека – це наше майбуття.
Прийміть до серця світ природи –
Прекрасне буде всіх життя!
II. Повідомлення теми, мети і задач уроку.
Ми з вами на уроці більш детально розглянемо тему «Безпечний Інтернет».
Мета уроку: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет.
Задача: навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.
III.Сприйняття нового матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення
У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.
Отже, Інтернет – перспективний сектор економіки, який швидко розвивається.
У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільних телефонів, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20-22 роки тому.
На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету.
У даний час Інтернетом користується 710 029 070 людей. Найбільше зростання користуванням Інтернетом відбувається серед молоді.
У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ). Вони широко користуються мобільними телефонами, включаючи пересилки МSМ і SМS, шукають інформацію на Інтернет-сторінках (повідомлення чи біографію письменників, композиторів, спортсменів та інших видатних людей), розвивають свій кругозір знань (шукають в Інтернеті ребуси, шаради, кросворди, головоломки та інші розвиваючі завдання для вивчення якої-небудь теми). Прочитують письменників твори, мають гарну підготовку до кожного уроку різних предметів.
Можна цікаво підготувати виховні чи інші класні, шкільні та позакласні заходи, які мають позитивні результати у вихованні молодого покоління. Можна ретельно самостійно підготуватись до іспитів (старшокласникам). Брати активну участь в електронних конкурсах, олімпіадах, конференціях… не тільки міських, обласних, але й у Всеукраїнських, Міжнародних. Школярі пишуть листи та відправляють їх через електронну пошту, створюють свої блоки, спілкуються в чатах та соціальних мережах, обмінюються музикою та фільмами, обговорюють проблеми в форумах, розвиваючи своє мовлення, пам’ять, використовують веб-камеру, skype, та грають в он-лайнові ігри.
Ніколи раніше не було так легко, швидко та зручно знайти людей будь-якого віку, соціального статусу, статі, національності, рівня досвіду й дискутувати ними на якісь завгодно теми, що є цікавими для певних груп. Це більш стосується телевізійної передачі «Зачекай мене», яка включає в себе канали Росії, України, Молдови.
Безумовно, Інтернет є не тільки безпечним, але й небезпечним.
Надмірне перебування дітей за комп’ютером може призвести: до ізоляції сором’язливих дітей, відволікати їх від інших видів діяльності, таких як виконання домашньої роботи, заняття спортом, сон, спілкування з іншими дітьми, особливо нецензурною лексикою
В Інтернеті швидко розвивається злочинне спілкування. Агресивно налаштовані особи у своїй діяльності. Вони розповсюджують віруси, торгівлю людьми та дітьми через он-лайн, розповсюджують фільми з насильства та жорстокості над неповнолітніми, порнографії, зокрема, дитячої, залякування та приниження. Намагаються залучити неповнолітніх дітей до наркотичних засобів, суїциду, міжнаціональну та релігійну ворожнечу, расизм, фашизм, молодіжну агресивну течію, ігрову залежність з негативним змістом.
Небезпечні в Інтернеті контакти з незнайомими людьми та зустрічі з ними в реальності.
Діти молодшого та середнього віків повинні користуватися сімейною адресою електричної пошти, а не власною. Проте власна кореспонденція має залишатися у сімейній папці вхідних повідомлень, щоб батьки могли
перевірити і застерегти вас, діти, про підозрілі на вигляд повідомлення. Також можна попрохати провайдера, які варіанти сімейних облікових записів електронної пошти він пропонує, та розглянути можливість використання фільтрів електронної пошти, що запобігає надходженню спаму.
Це є актуальною проблемою в даний час, тому не потрібно приховувати від батьків свою зайнятість в Інтернеті.
Ви прослухали інформацію про «Безпечний Інтернет і когось ця інформація зацікавила, хтось задумався над своїм майбутнім життям, проблемами, а хтось із вас трішки, можливо, втомився, тому я вам пропоную гру, яка називається «Хто надіслав листа?»
На вчительському столі стоїть поштова скринька. Вчитель видає учням стікери і просить кожного(ну) написати позитивне побажання або просто хороші слова. Написані слова на стікері вкидаються у поштову скриньку так, щоб власник нікнейму не бачив, хто надає йому побажання. Потім відкривається поштова скринька з побажаннями, прочитується мовчки, але учасник нікнейму не може вгадати відправника «побажання».
Висновок учителя: так само відбувається зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише вам листи, побажання, спілкується з вами.
(Якщо нікнейм може вгадати почерк, то вчитель знову робить висновок).
В Інтернет просторі не існує почерків, тому ніколи не здогадаєтесь, хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону.
То ж будьте завжди обережними під час користуванням Інтернетом.
Повторимо правила безпеки в Інтернеті дітей.
(Учні записують правила безпеки в зошит)
1. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятий час роботи в Інтернеті і сайти, до яких можуть заходити діти.
2. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
3. Не давати нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям.
4. Якщо знайти якусь інформацію, що турбує дітей, потрібно негайно сповістити про це батьків.
5. Якщо отримали лист, який містить лайливі, нецензурні слова, негайно сповістити батьків.
6. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
7. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбуватися в громадському місці й у присутності батьків.
8. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.
IV.Узагальнення, систематизація і примінення знань
(Творче завдання)
Написати твір-мініатюру або невеличку поезію на тему «Безпечний Інтернет»
Твір-мініатюра
Безпека Інтернету
Інтернет допомагає людині. Заходячи на різні сайти, ми можемо дізнатися щось цікаве про музику, спорт, видатних людей, наукові дослідження. Все, чого душа бажає.
Ще є сайти знайомств, деякі з таких сайтів можуть бути небезпечними. На цих сайтах не треба розповідати все про себе незнайомій людині.
Інтернет – це річ, яка буває безпечною і небезпечною.
Будьте обережними під час користуванням Інтернетом, тоді все буде гаразд.
Безпечний Інтернет
Не можу уявити
Життя без Інтернету,
Що всі куточки світу
Заплів в свої тенета.
Лиш кнопку я натисну –
Відкриються в вікні
Новин велика збірка
І правила, й статті.
Встають переді мною
Найвищі в світі гори.
Ліси стоять стіною,
Хлюпочуть хвилі моря.
Я побуваю в шахті
І в космос піднімуся.
З подругою в контакті
Я легко поділюся.
Та є у «павутині»
Картинки не хороші,
І сайти підозрілі,
Настроєні вороже.
А є й такі там сайти,
Мов вовк в овечій шкурі –
Поки їх розпізнаєш,
Вони тебе обдурять.
Учись добру в мережі,
Шукай знання й новини,
А сайти злі, що брешуть,
Обходить ми повинні.
(Василенко Катерина)
V. Підведення підсумків уроку
За виконання творчого завдання учні, які прочитали свої твори, мають по 12 балів, тобто високий рівень навчальної діяльності.
Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі.
Будьте обережними з безпечним Інтернетом!