Квест "Подорож до країни Юннатії"

Про матеріал
Екологічне виховання - важлива складова вивчення в навчально-виховному процесі. Посвята у юннати - традиційне свято в нашому закладі. Дуже важливо ще з дитинства прищеплювати почуття любові до природи та відповідальності за її збереження, адже "юннат - це на все життя". Мета даного заходу :розвивати уміння піклуватися про навколишній світ природи; формувати екологічну культуру, сприяти виробленню активної життєвої позиції; виховувати у дітей відповідальне ставлення до навколишнього середовища, вміння дотримуватися екологічних правил; нестерпність до забруднення навколишнього середовища.
Перегляд файлу

STEM-КВЕСТ

«Подорож до країни Юннатії»

(для учнів 4-5 класів)

Мета: Розвивати уміння піклуватися про навколишній світ природи. Формувати екологічну культуру, сприяти виробленню активної життєвої позиції. Виховувати у дітей відповідальне ставлення до навколишнього середовища, вміння дотримуватися екологічних правил; нестерпність до забруднення навколишнього середовища. 

Обладнання: плоди різних дерев (горіх, жолудь, шишка ялини, шишка сосни, каштан, калина, горобина, шипшина, ліщина), ілюстрації дерев та кущів (дуб, ялинка, горіх, каштан, сосна, калина, горобина, ліщина); контейнери для сміття, різне сміття; екологічні знаки: «Не зривай квітів», «Не руйнуй мурашник», «Не залишай за собою сміття», «Не розпалюй багаття в лісі», «Підгодовуємо птахів», «Саджаємо дерева», «Не слухай гучно музику»; карточки з малюнками: кульбабка, гусінь, коник, змія, яструб,лисиця, вовк; шаблон метелика, різноманітне листя.

Станції:

  1.    Станція «Чий я плід?»
  2.    Станція: «Загадкова»
  3.    Станція: «Харчовий ланцюжок»
  4.    Станція: «Сортувальна»
  5.    Станція: «Екологічні знаки»
  6.    Станція «Творча»

Хід квесту:

Вчитель: Доброго дня, дорогі діти! Саме восени у вересні ми  проводимо акцію «День юного натураліста».На цьому щорічному святі  до своєї команди ми запрошуємо  юних захисників природи. До речі, відсвяткувати дану подію  в своїй країні Юннатії нас запросила Королева Осінь.

Королева Осінь: Чи знаєте ви хто такі юні натуралісти? (Відповіді дітей). Перші юннати з’явилися майже 100 років назад. Юннати або юні натуралісти – це діти, які вивчають, оберігають та досліджують природу. Вони  повинні не тільки милуватися і  знати багато про природу, а й повинні вміти захищати її, бережливо ставитися до неї. Щорічно діти - юннати саджають дерева, кущі, квіти, очищають джерела, берега річок від сміття. Адже природа -  це найцінніше багатство. І сьогодні у вас є можливість довести своїми знаннями і вчинками, що ви гідні цього імені «Юний натураліст». Щоб отримати це почесне звання вам треба пройти певні етапи, за кожне  виконане завдання – отримати букви, з цих букв скласти вислів.
Вчитель: Ну що ж вирушаймо в незвичайну подорож. Ми повинні бути уважними, щоб ніхто не загубився на нашій  стежці пригод. ( роздає маршрутні листи)

 

  1. Станція: «Чий я плід?»

Завдання: дітям пропонується  підібрати ілюстрацію дерева або куща  до кожного плода.

Обладнання: плоди різних дерев (горіх, жолудь, шишка ялини, шишка сосни, каштан,калина, горобина), ілюстрації дерев та кущів (дуб, ялинка, горіх, каштан, яблуня, сосна, калина, горобина).

  1. Станція: «Інтелектуальна»

Завдання: відгадати загадки про птахів та впізнати їх на картинках.

Обладнання: картинки із зображенням птахів.

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

Дзьоб міцний і гарні крила,

Чорний хвіст, жилетка сіра,

Чи присяде, чи летить,

«Кар, кар, кар!» - усе кричить. (Ворона)

Білосніжна, гарна птиця,

Дім будує на водиці,

Дуже схожа на гусей,

Обережна до людей! (Лебідь)

Як зима - вона на гілці,

І співа, мов на сопілці...

Жовті груди, чорні крила,

Кусень сала сама з’їла. (Синичка)

Зранку пташечка співає,

Сад й гайочок звеселяє.

У дуплі живе цей птах.

Підкажу тобі... Це - .. (Шпак)

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

Хто це у садку скрекоче,

Всі новини знати хоче?

Це хитренька, білобока,

З чорним хвостиком... (Сорока)

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б’ю,

Я не цвяхи забиваю, 

Я комашок дістаю. (Дятел)

Маленький хлопчик

У сірій свитині

По дворах стрибає,

Крихти збирає. (Горобчик)

Довгі ноги - довгий ніс.

Прилетів - обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

 

  1. Станція: «Харчовий ланцюжок»

 Завдання: команди отримують предметні картки із зображенням  організмів, пов’язаних харчовими зв’язками. Діти розкладають їх у певній послідовності: кульбабка      гусінь      коник     змія     яструб     лисиця

  1. Станція «Сортувальна»

Завдання: посортувати сміття у відповідні контейнери.

Обладнання: контейнери для сміття, різне сміття.

Вчитель: Для чого це потрібно робити? Як ти можеш допомогти природі? А чи тільки в природі потрібно дотримуватися чистоти і порядку? (В будинках, в одязі, в особистій гігієні..)

 

  1. Станція: «Екологічні знаки»

Завдання: кожна команда отримує знаки, з яких діти відбирають екологічні знаки і називають їх.

Обладнання: екологічні знаки: «Не зривай квітів», «Не руйнуй мурашник», «Не залишай за собою сміття», «Не розпалюй багаття в лісі», «Підгодовуємо птахів», «Саджаємо дерева», «Зберігай тишу в лісі», «Не витоптуй рослини».

 

 

 

  1. Станція «Творча»

Завдання: створити аплікацію «Метелик», використовуючи осіннє листя.

 

 

 

 

Команди зустрічаються в умовному місці екологічної стежини і разом складають заклить «Бережіть природу!» з букв, які отримували за виконання завдань на кожному етапі.

Вчитель: Молодці! Ви прекрасно подолали всі завдання та перешкоди.  Сьогодні кожен з вас гідний звання «Юний натураліст» І перш ніж вам будуть вручені значки «Юннат-2024», давайте всі разом вимовимо клятву юннатів. Прошу всіх встати і після того, як я прочитаю твердження, говоримо слово «клянуся».

  •     Берегти і охороняти природу (клянуся)
  •     Піклуватися про братів наших менших (клянусь)
  •     Уміти виростити дерево (клянусь)
  •     Знати правила поведінки на природі (клянусь)
  •     Розповідати рідним про охорону природи (клянусь)
  •     Пам’ятати, що кожен з нас – частинка природи (клянусь)

Королева Осінь: Сьогодні ви проявили свою кмітливість, показали свої знання, старання. Я впевнена, що ви і надалі будете оберігати та шанувати природу. Тому я з гордістю вітаю вас і нагороджую медалями «Юні захисники природи». Хочеться вірити в те, що сьогоднішній захід став великим початком вміння бачити живу душу в кожній пташці, дереві чи квітці, -  і тому допомагати пораненій пташині, замуленому джерельцю, засохлій від спраги рослині. Слухайте душу природи, бережіть її як найкращого друга!

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку