STEM-КВЕСТ
«Подорож до країни Юннатії»
(для учнів 4-5 класів)
Мета: Розвивати уміння піклуватися про навколишній світ природи. Формувати екологічну культуру, сприяти виробленню активної життєвої позиції. Виховувати у дітей відповідальне ставлення до навколишнього середовища, вміння дотримуватися екологічних правил; нестерпність до забруднення навколишнього середовища.
Обладнання: плоди різних дерев (горіх, жолудь, шишка ялини, шишка сосни, каштан, калина, горобина, шипшина, ліщина), ілюстрації дерев та кущів (дуб, ялинка, горіх, каштан, сосна, калина, горобина, ліщина); контейнери для сміття, різне сміття; екологічні знаки: «Не зривай квітів», «Не руйнуй мурашник», «Не залишай за собою сміття», «Не розпалюй багаття в лісі», «Підгодовуємо птахів», «Саджаємо дерева», «Не слухай гучно музику»; карточки з малюнками: кульбабка, гусінь, коник, змія, яструб,лисиця, вовк; шаблон метелика, різноманітне листя.
Станції:
Хід квесту:
Вчитель: Доброго дня, дорогі діти! Саме восени у вересні ми проводимо акцію «День юного натураліста».На цьому щорічному святі до своєї команди ми запрошуємо юних захисників природи. До речі, відсвяткувати дану подію в своїй країні Юннатії нас запросила Королева Осінь.
Королева Осінь: Чи знаєте ви хто такі юні натуралісти? (Відповіді дітей). Перші юннати з’явилися майже 100 років назад. Юннати або юні натуралісти – це діти, які вивчають, оберігають та досліджують природу. Вони повинні не тільки милуватися і знати багато про природу, а й повинні вміти захищати її, бережливо ставитися до неї. Щорічно діти - юннати саджають дерева, кущі, квіти, очищають джерела, берега річок від сміття. Адже природа - це найцінніше багатство. І сьогодні у вас є можливість довести своїми знаннями і вчинками, що ви гідні цього імені «Юний натураліст». Щоб отримати це почесне звання вам треба пройти певні етапи, за кожне виконане завдання – отримати букви, з цих букв скласти вислів.
Вчитель: Ну що ж вирушаймо в незвичайну подорож. Ми повинні бути уважними, щоб ніхто не загубився на нашій стежці пригод. ( роздає маршрутні листи)
Завдання: дітям пропонується підібрати ілюстрацію дерева або куща до кожного плода.
Обладнання: плоди різних дерев (горіх, жолудь, шишка ялини, шишка сосни, каштан,калина, горобина), ілюстрації дерев та кущів (дуб, ялинка, горіх, каштан, яблуня, сосна, калина, горобина).
Завдання: відгадати загадки про птахів та впізнати їх на картинках.
Обладнання: картинки із зображенням птахів.
Сам вечірньої години
Заховався в кущ малини.
Та на дуду голосну
Грає пісню чарівну. (Соловей)
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі. (Сова)
Дзьоб міцний і гарні крила,
Чорний хвіст, жилетка сіра,
Чи присяде, чи летить,
«Кар, кар, кар!» - усе кричить. (Ворона)
Білосніжна, гарна птиця,
Дім будує на водиці,
Дуже схожа на гусей,
Обережна до людей! (Лебідь)
Як зима - вона на гілці,
І співа, мов на сопілці...
Жовті груди, чорні крила,
Кусень сала сама з’їла. (Синичка)
Зранку пташечка співає,
Сад й гайочок звеселяє.
У дуплі живе цей птах.
Підкажу тобі... Це - .. (Шпак)
Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
Хто це у садку скрекоче,
Всі новини знати хоче?
Це хитренька, білобока,
З чорним хвостиком... (Сорока)
Цілий день працюю в гаї,
Діловито дзьобом б’ю,
Я не цвяхи забиваю,
Я комашок дістаю. (Дятел)
Маленький хлопчик
У сірій свитині
По дворах стрибає,
Крихти збирає. (Горобчик)
Довгі ноги - довгий ніс.
Прилетів - обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток. (Лелека)
Завдання: команди отримують предметні картки із зображенням організмів, пов’язаних харчовими зв’язками. Діти розкладають їх у певній послідовності: кульбабка гусінь коник змія яструб лисиця
Завдання: посортувати сміття у відповідні контейнери.
Обладнання: контейнери для сміття, різне сміття.
Вчитель: Для чого це потрібно робити? Як ти можеш допомогти природі? А чи тільки в природі потрібно дотримуватися чистоти і порядку? (В будинках, в одязі, в особистій гігієні..)
Завдання: кожна команда отримує знаки, з яких діти відбирають екологічні знаки і називають їх.
Обладнання: екологічні знаки: «Не зривай квітів», «Не руйнуй мурашник», «Не залишай за собою сміття», «Не розпалюй багаття в лісі», «Підгодовуємо птахів», «Саджаємо дерева», «Зберігай тишу в лісі», «Не витоптуй рослини».
Завдання: створити аплікацію «Метелик», використовуючи осіннє листя.
Команди зустрічаються в умовному місці екологічної стежини і разом складають заклить «Бережіть природу!» з букв, які отримували за виконання завдань на кожному етапі.
Вчитель: Молодці! Ви прекрасно подолали всі завдання та перешкоди. Сьогодні кожен з вас гідний звання «Юний натураліст» І перш ніж вам будуть вручені значки «Юннат-2024», давайте всі разом вимовимо клятву юннатів. Прошу всіх встати і після того, як я прочитаю твердження, говоримо слово «клянуся».
Королева Осінь: Сьогодні ви проявили свою кмітливість, показали свої знання, старання. Я впевнена, що ви і надалі будете оберігати та шанувати природу. Тому я з гордістю вітаю вас і нагороджую медалями «Юні захисники природи». Хочеться вірити в те, що сьогоднішній захід став великим початком вміння бачити живу душу в кожній пташці, дереві чи квітці, - і тому допомагати пораненій пташині, замуленому джерельцю, засохлій від спраги рослині. Слухайте душу природи, бережіть її як найкращого друга!