Урок з природознавства на тему: "Листяні дерева. Береза."

Про матеріал
Детальніше ознайомлення учнів з розмаїттям рослинного світу лісу, поглибити знання учнів про березу, її схожість та відмінність від інших листяних дерев, пристосувати рослини для життя , поширення та використання; розвивати спостережливість, вміння розрізняти різні види рослин; формувати вміння міркувати за аналогією; сприяти корегуванню уміння узагальнювати, робити висновки; виховувати бе¬режливе ставлення до природи, любов до рідного краю; почуття пре¬красного в природі.
Перегляд файлу

Тема:

 Листяні дерева . Береза.

 

 

Мета: детальніше ознайомлення учнів з розмаїттям рослинного світу лісу, поглибити знання учнів про березу, її схожість та відмінність від інших листяних дерев, пристосувати рослини для життя , поширення та використання; розвивати спостережливість, вміння розрізняти різні види рослин; формувати вміння міркувати за аналогією; сприяти корегуванню уміння узагальнювати, робити висновки; виховувати бе­режливе ставлення до природи, любов до рідного краю; почуття пре­красного в природі.

обладнання: роздавальні картинки, плакати, таблиці, гербарні зразки, енциклопедія «Все про все на світі», пам’ятка.

 

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент

  • Діти, яка пора року настала?
  • Як ви дізналися?
  • Які зміни відбулися в природі за тиждень?
  • Відгадайте загадку: «Невидимка ходить гаєм, всі дерева роздя­гає». (Осінь)

ІІ. Нервово-психологічна підготовка

Гра «Обери правильну дорогу»

  • Дидактичне завдання:  Уточнити знання дітей про взаємозв’язок людини з природою на основі конкретних правил поведінки в природному середовищі. 
  • Ігрова дія: дитина має визначити , якою стежкою вона пройде і пояснити свій вибір.

                                                       Хід гри.

І варіант.

  •    Пропонуються три стежки. Якщо піти першою – можна потоптати конвалії, якщо другою – наступити на мурашник. Посередині третьої – горить багаття.
  • Висновок.
  • Іти третьою стежкою, але спочатку загасити багаття.
  • ІІ варіант.
  •  Слід обрати дорогу. На першій розташований завод  - тут забруднене повітря. На другій рухається багато транспорту. Третя дорога – алея з густо насадженими деревами.
  • Висновок.
  • Найкраще йти третьою дорогою, оскільки тут дихатимеш чистим повітрям і можеш слухати спів птахів.

II.  Актуалізація опорних знань

  • Що оточує нас у житті й одночасно живе своїм життям? (Рос­лини)
  • Які ви знаєте рослини? (Кущі, дерева, трави) Чим вони відріз­няються?
  • Де ростуть рослини?

III.  Вивчення нового матеріалу

 

1. Розповідь з елементами бесіди (додаток)

Види

Рослини цього роду відрізняються високим плеоморфізмом; різні автори по-різному розглядають ранг деяких таксонів, що належать до роду. Зазвичай кількість видів оцінюється приблизно в сто або дещо більше ста

Згідно з даними сайту Королівських ботанічних садів в К'ю рід налічує 113 видів і гібридів, найбільш відомі з них:

3. Аналіз таблиці з листяними деревами

4. Аналіз репродуктивної картини мішаного лісу.

 

Додатки.

 

Демонстрація таблиць та наочних матеріалів, на якій зображені дерева берези.

 

 5.Робота з підручником .

Знайти відповіді на запитання

  • Чи буває у берези листопад?
  • Коли береза цвіте?
  • Чому?

 

6.   Фізкультхвилинка.

Учитель

Трава низенька, низенька, Дерева високі, високі. Вітер дерева колише, гойдає, То вправо, то вліво нахиляє, То вперед, то назад. То вниз пригинає. Птахи летять, відлітають, А діти за парти сідають.

 

7.   Робота в зошиті.

Робота в зошиті .(завдання 3,4)

 

Пам'ятка

  • Кожен зелений листок, кожна травинка виділяє у повітря кисень. Без нього немає життя. Не топчи, не рви рослини даремно.
  • Найгарніша квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її!Невеличкий скромний букет квітів говорить про те, що ти свідома, добра, бережлива людина.
  • Щоб згубити молоде дерево, потрібна хвилина, а виростити — роки. Не ламай черемху та інші кущі! Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо,— від неї, то відплати їй своєю добротою, увагою, і вона буде щедрішою.
  •  

IV. Узагальнення й систематизація знань

  1. Гра «Продовжте речення»

Береза – багаторічна деревна (рослина)

Із берези добувають (сік)

Живе береза до (100)років

Квітки дрібні, зібрані в (суцвіття-сережки)

Висота в берези (10-20м)

Деревина беріз (світла)

Її використовують для виготовлення(меблів, фанери, паркету, лиж).

Березу використовують для закріплення (берегів річок, ярів, балок).

 

  1. Відповіді на запитання підручника на с.232

 

5.Вправа  «Мозковий штурм».

- Для чого використовують березу?            (В суднобудуванні, для закріплення берегів річок, ярів, балок, виготовлення меблів, паркету, фанери, лиж, шатківниць, застосовують в медицині, в’яжуть віники, роблять кошики, хлібниці).

 

 

V. Підсумок уроку

1. — У народі кажуть, що кожна людина у своєму житті повинна поса­дити дерево. Де б ви не були, ви повинні завжди пам'ятати, що не мож­на топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.

Слова цього вірша повинні надихати вас на добрі справи.

Он повзе мурашка, ось хлюпоче річка. Не ламай ромашку, не топчи травичку. В зелені діброва, в китицях калина, Глянь, яка чудова наша Україна!

2.Дивовижні факти.

Читання сторінок енциклопедії «Все про все на світі»

VI. Домашнє завдання

1)  Опрацювати статтю підручника (с.230-232)

2)  Дібрати загадки про культурні й дикорослі рослини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку