Квест "Прощавай, Букварику!"

Про матеріал
Захід проходить у формі квесту. Учні подорожують по школі : ігрова кімната, їдальня, бібліотека, кабінет музики, спортивна зала, класна кімната. Учні виконують завдання та отримують букву зі слова "Буквар". Останню букву їм приносить учень 5 класу, переодягнутий у Букварик.
Перегляд файлу

КВЕСТ «Прощання з Букварем»

 

Ігрова кімната

Діти заходять до кімнати під музику. Сідають.

Вчитель

Благословенна та ясна година,

Коли Буквар до рук бере дитина.

Яка ж оце відповідальна мить!

Нехай Господь вас всіх благословить.

В який дім ми б не зайшли, у якій родині не побували, скрізь обов’язково побачимо книги – у шафі, на столі, у шкільному ранці, а у декого, навіть під подушкою.

Але всі, хто вміє читати, спочатку тримали у руках  книгу, без якої  неможлива була б зустріч зі всіма іншими, – Буквар!

Буквар – книжка, якій понад чотириста років. За цей час він змінювався багато разів.    

Огляд виставки букварів різних років видання.

Минуло 9 місяців від того дня, як ви вперше прийшли до школи.

Більшість із вас не знали всіх букв і не вміли читати, проте зараз усі наші діти читають. Своїм умінням діти завдячують буквареві.  Наші першокласники вивчили не тільки букви, але й усі правила поведінки у школі, навчилися дружити, стали справжніми школярами.  Надаємо слово нашим першокласникам.

1. Як краплин у Дніпрі,

Як зірок угорі,

Як листви на гіллі,-

стільки книг на землі!

 

2. Є великі й малі,

Є легкі і важкі.

На полицях і в столі -

Наші друзі книжки.

 

3. Та одна серед них -

Перша книга із книг…

 

4. Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр

До усіх книжок доріжку

Прокладає нам …

 

Всі хором:

Буквар.

 

5.Буквар взяли ми перший раз,

Як прийшли у перший клас.

І як нам радісно сказать,

Тепер вже вміємо читать.

 

6.Ми букви старанно вивчали

Знаєм їх від А до Я.

І сторіночку останню

Прочитали з Букваря.

 

7.Ми Букварика сьогодні

Запросили в перший клас.

Скажемо йому: «Спасибі,

Що навчив читати нас!»

 

8. Хай кожен гість перевіря,                              
Чи знають учні «Букваря»,

Чи можна нам,  школярикам,

Прощатися з «Буквариком»?

 

Вчитель. Давайте перевіримо чи дійсно наші діти знають всі букви.

Вчитель викликає  8 учнів, роздає їм букви.

Я буду зачитувати  цікавинки про літери, а ви коли почуєте свою літеру, підіймайте відповідну табличку.

  1. Стали букви у рядок

І побігли в дитсадок.

Хто у них за ватажка?

Ну, звичайно, буква… (А)

 

  1. Три стовпці, внизу межа –

От  і вийшла буква… (Ш)

 

  1. Буква ця усім відома,

Перед Я вона стоїть.

В ній дві палички і коло –

Здогадаєтесь у мить. (Ю)

 

  1. Що за літера така –

Гарно мовить, голос має,

Але слів не починає? (и)

 

  1. Що стоїть посередині Києва? (Є)

 

  1. Хто абетку з вас вивчав.

Різні букви зустрічав.

Кожна з них від А до Я

Промовля своє ім’я.

Лиш одна із них німа –

Здогадався, певно, всяк!

Звуть цю букву … (м’який знак)

 

  1. Гарні хлопці-молодці

Закопали два стовпці,

Третій їм допомагав –

Перекладину поклав. (П)

 

  1. Буква ця, неначе бублик,

Мов обручок – хоч котись!

Здогадався, посміхнись,

Називай, не помились!... (О)

 

Вчитель. Молодці! Добре впорались із завданням.

 Свято наше вже триває

А Букварика немає.

Тож давайте погукаєм

Та зі святом привітаєм.

Вчитель.  Давайте, діти, покличемо Букварика!

 

Всі. Бук-ва-ри-ку!!!

Стукіт у двері. На порозі лист від «нечистої  сили»

Читають листа:

Ми Буквар у вас украли,

Його назву розібрали.

Як всі букви зберете,

То Буквар ви знайдете.

Ось підказки,

Це щоб знати,

Де ж вам літери шукати!

«Нечиста сила»

 

Вчитель.

Зможе Букварик врятувати

 Той, хто дружбою багатий,

Хто веселий і сміливий,

 Хто в роботі нелінивий.

Той Букварика врятує,

 Хто в науці силу чує.

Чесний хто і хто завзятий –

 Зможе друзів виручати.

Час настав вам вирушати

І букварик відшукати.

Достають завдання. Завдання пронумеровані відповідно до того, як діти мають рухатися по школі

 

Завдання №1

Перевіримо які наші учні уважні.

Гра «ТАК чи НІ»

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом «ні» чи «так»!

 - Треба гарно вам читати?   Так.

-  Треба на уроці розмовляти?  Ні.

  - А всі зошити порвати?  Ні.

- На перерві пострибати?  Так.

- А всі парти пописати?   Ні.

- Треба менших ображати?  Ні.

- А на перерві верещати? Ні.

- Друга треба виручати?  Так.

- Завжди старших поважати?   Так.

 

Молодці, отримуйте першу букву.

 

 

Завдання №2

Є вона у кожній школі –

І в близькій, і в дальній,

Їжі всякої доволі

В кожній є … (їдальні)

Прямуємо до їдальні.

Їдальня

Доброго дня, діти! Я знаю, що ви вчитесь у 1 класі і вже багато чого знаєте. А чи знаєте ви:

  1. Після якого уроку перший клас обідає?
  2. Що треба зробити, перед тим як сісти за стіл?
  3. Чому під час обіду не варто розмовляти?

Молодці! Ось тепер я точно знаю, що ви впораєтесь з моїм завданням.

Дає завдання вчителю.

Завдання:  відновити віршик:

Вчитель об’єднує дітей в групи. 4 групи по кількості слів у рядочку. Решта дітей повинні прочитати утворений рядок.

Їж охайно, не спіши, 
Хліб довкола не криши. 
Посуду не залишай,
За собою прибирай!

 

Молодці, отримуйте букву.

 

Завдання №3

Бачить – не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Дуже мудрує.

Часом захоче –

правди навчає,

Часом жартує –

Всіх звеселяє.

Люба розмова, -

Дай боже, діти,

З нею довіку

жити – дружити.

Хто ж то такая

В світі щаслива,

Мудра, правдива

І жартівлива? (Книга)

 

А де в нашій школі найбільше всього книжок? В бібліотеці.

Прямуємо до бібліотеки.

Бібліотека

Бібліотекар. Я рада вітати вас у бібліотеці!

Бібліотекар. Я знаю, що ви вчитесь у 1 класі та й читати вже навчилися. І, мабуть, прочитали багато казок. Коли я йшла в бібліотеку, по дорозі знайшла загублені речі. Допоможіть мені знайти господарів цих речей.

 

Гра «Кошик» (У кошику дзеркало і яблуко, золотий ключик, рукавичка, червона шапочка, колосок)

 

А ще на адресу нашої школи прийшли телеграми від казкових героїв.

Тільки, на жаль, вони забули підписатися.  Якщо  ви відгадаєте, хто їх прислав, за це отримаєте букву, яку шукаєте.

1.Дорогі малята!  Не змогла прийти на ваше свято, бо висиджую золоте яєчко. Зі святом вас! (Курочка Ряба)

2.Розумники і розумнички! Котився на свято і прокотився повз вас.  Прийміть мої вітання! (Колобок).

3.Любі діти! Хотіла прийти до вас на  свято, та загубила черевичок.  Щасти вам у навчанні! (Попелюшка).

4.Дорогі першокласники! Зламалася ступа, тому святкуйте без мене. Ваша... (Баба Яга.)

 

Молодці! Ви мені дуже допомогли і за це я вам даю букву.

 

Завдання №4

Якщо текст з’єднати з мелодією

І потім виконати це разом,

Те, що ви почуєте, звичайно ж,

Називається легко і просто - … (пісня)

 

В якому кабінеті ми найчастіше виконуємо пісні?

Прямуємо до кабінету музики.

Кабінет музики

Майже вся музика тримається на «трьох китах» — відтоді, коли зароджувалося це чарівне мистецтво звуків. Звісно, вислів «три кити» є умовним. Це — три основних жанри музики.

А от які це жанри - ви повинні відгадати. У нас є слова- назви головних музичних жанрів, але букви в них переплуталися. Відновіть їх назви.

ясніп, ацьнет, шарм

Пісня, танець і марш — головні музичні жанри (різновиди музики).

А чи зможете ви їх впізнати?

Якщо прозвучить марш – ви крокуєте на місці, якщо прозвучить пісня – ви робите рухи руками ніби диригенти хору, а почуєте танцювальну мелодію, то заплещете в долоньки.

Молодці! Ви добре виконали всі завдання, але на останок давайте ще виконаємо пісню.

Діти виконують пісню і отримують літеру.

 

Завдання №5

Бокс, хокей, бобслей, футбол,

Сноуборд і волейбол…

Стадіон, басейни, корт –

Об’єднало слово … (спорт)

 

Куди нам потрібно прямувати?

Так. Прямуємо до спортивної зали.

 

Спортивна зала

Естафета. 3 команди по 7 учнів. Яка команда швидше збере своє слово. Зі слів утворюється речення: Школярі люблять вчитися.

Учні отримують букву.

Вчитель. Всі завдання виконали. І можна прямувати до класу і зібрати разом наші букви.

Класна кімната

Вивішуємо букви на дошці. Одної букви не вистачає.

Вчитель. Цікаво. Що нам тепер робити?

Стукіт у двері. Заходить Букварик.

Букварик

А ось і я прийшов до вас

 Це ж, здається, перший  клас?

Діти. Так

Я - той, хто вас навчив читати,

Мене впізнали ви, малята?

Діти. Так

Букварик

Я – букварик, вам відомий,

дуже гарний, малюнковий

Залюбки всіх вчу читати –

нема часу спочивати.

Кожен рік мене гортають

ніжні пальчики нові.

Нехай розум здобувають

Любі діточки малі.

 

Добрий день, шановні діти!

Ну як же мені не радіти?!

Бо прибув я якраз вчасно,

За це дякую вам красно.

Букву  вашу я знайшов,

З нею я  до вас прийшов!

Дає вчителю конверт.

Вчитель. Ми дуже раді тобі, Букварику,

                  Тому що ти у нас на святі –

                   Найголовніший!  

                  Сідай, будь ласка!

 В конверті,  крім букви,  ще завдання: розгадати ребуси з назвами шкільного приладдя.

Вчитель. Як ці речі можна назвати одним словом? (шкільне приладдя)

Конкурс для  дітей.  Гра «Хто швидше складе портфель?» 

 

Букварик: Молодці! Видно, що час не марнували, зі шкільним приладдям працювали.

Я-Щасливий Букварик,

Я тому радію,

Що всі діти в першім класі

Так багато вміють.

За науку в перші дні,що ви скажете мені?

Діти читають вірші:

  1. Добрий Букварику!

Перша книжко!

Хочеться навіть плакати трішки.

 

  1. Жаль розлучатися, хоч і треба,

Ми не забудем ніколи про тебе.

 

  1. Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу, за першу букву.

 

  1. За перше слово, за першу казку,

За першої вчительки щиру ласку.

 

  1. Ми пам’ятатимем довгі роки

Мудрі й повчальні твої уроки.

 

  1. Всі літери прочитані –

Усіх їх 33.

Тепер всіх нас учитимуть

Підручники нові.

 

  1. Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже!

Ми тобі, Букварику,

 Дякуємо дуже!

Хором. Дякуємо

Букварик. Дякую вам за добрі слова. Мені вже час.

Обіцяйте не лінитись,

На «відмінно» й «добре» вчитись!

Учні: Обіцяємо!

Вчитель.

Прощання — це, мабуть, завжди сумно, залишається щось знайоме, рідне, миле, легке. А попереду — невідоме, незнайоме, нові відкриття, нові знання, нові друзі. Наше прощання з Букварем також сумним не буде, бо це — святкування перших досягнень у навчанні, а попереду у вас багато шкільних років, цікавих уроків. Але в житті кожної людини найкращим і найпам'ятнішим завжди залишається перший клас.

І на згадку про наше свято я хочу вручити нашим першокласникам святкові медалі, як символ успіху.

Вже скінчилось свято,

І прощатися  пора…

Ми бажаємо всім класом…

Щастя, миру та  добра!

 

Резервна гра «Намисто», яку можна провести або а спортивній залі, або в класній кімнаті.

Автобус – село – осел – лікар – рука – ананас ..


 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Samarukha Oksana
    Дякую автору!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 травня 2019
Переглядів
5878
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку