Квест «Рухова активність – здоровий спосіб життя»

Про матеріал

Квест проводився під час Місячника шкільних бібліотек 2017 "Шкільна бібліотека за здоровий спосіб життя". Розробку можуть використовувати вчителі основ здоров'я, класні керівники.

Перегляд файлу

Сценарій квесту

 «Рухова активність  здоровий спосіб життя»

Квест починається збором команд, їх представлення та ознайомлення із  правилами гри.

Правила гри (додаток 3)

«Рухова активність  здоровий спосіб життя»

Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.

Крок 1. Заповніть усією командою маршрутний лист (додаток 1), виданий при реєстрації.

Крок 2. Послідовність проходження етапів вашою командою визначаються підказками для пошуку символів етапів гри, які видають Помічники.

Крок 3. Записуйте назву етапу в маршрутному листі, коли правильно розгадаєте підказку.

Крок 4. Після виконання всіх завдань здайте маршрутний лист Помічникам в пункт реєстрації. Чекайте підтвердження підсумків гри в пункті реєстрації із якого .

Правила

Правило 1. Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!

Правило 2. На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.

Правило 3. Якщо ви заметушились і не знаєте, куди рухатись далі, чи як правильно виконати завдання, шукайте допомого у Помічників.

Правило 4. З Помічниками, як із суддями, НЕ СПЕРЕЧАЮТЬСЯ!

Правило 5. Не консультуйтесь з членами інших команд, не заважайте та не допомагайте іншим командам: це змагання, тому завдання кожної команди – перемога! За порушення цього правила команда може бути відправлена на перший етап змагань чи дискваліфікована.

Бажаємо успіхів!

Після оголошення правил гри Помічники дають для кожної команди свою підказку для пошуку наступного етапу гри. Команда відгадує слово-підказку і шукає приміщення із зображенням даного символу (Додаток 2). Помічники мають переконатися в правильності розуміння командами місця знаходження наступного етапу гри. Якщо всі команди правильно відгадали наступний пункт призначення і записали його назву в маршрутний лист, вони одночасно за сигналом відправляються на виконання завдання.

Підказки для пошуку символів - етапів гри

(для Помічників, разом з відповідями)

Це дерево особливо чарівне в червні-липні, коли серед зеленого листя розкриваються її жовтувато-білі рясні пухнасті квітки. Цвіт має медово-солодкий аромат, який приваблює бджіл. З квіток цього дерева бджоли збирають багато нектару і виробляють мед. Його квіти збирають, сушать і заварюють як чай для лікування людей. З м'якої деревини виготовляють різні вироби.

Це кущ. Його ягоди полюбляють всі: і люди, і птахи. На смак вони кислі і трохи гіркуваті та дуже корисні: лікують і надають бадьорості. Проводжаючи сина в далеку дорогу, мати напувала його чаєм із цієї рослини, а з собою давала хліб з ягодами цього куща. Це харчова, лікарська, медоносна та декоративна рослина. З неї готують повидло, варення, компоти, киселі, мармелади, начинку для цукерок, приправи до м'ясних страв. Це також  фарбувальна рослина. У народній медицині використовують від застуди свіжі ягоди з медом та водою, вживають при кашлі, серцевих захворюваннях, соком очищають обличчя – щоб рум'янилося.

Це високий кущ, який має міцні гачкуваті колючки. Квітки рожевого і біло-рожевого кольору. Наприкінці літа кущ прикрашається червоно-оранжевими плодами, які тримаються всю зиму. Цей кущ є окрасою природи, медоносною і лікарською рослиною, бо у її плодах багато вітамінів.

Їхнє насіння дуже нагадує «ноготки» — кігтики у кішки: таке ж загнуте, гостре з одного кінця. Сьогодні нагідки — майже бур'ян, а був час І коли ця гостя з далекого теплого півдня вважалася рідкісною, навіть «королівською» квіткою. У Парижі стоїть статуя королеви, а в руках у неї ця квітка. Квіти її красиві, запах приємний і догляду не потребують -— невибагливі. До ХІХст. її вирощували лише заради красивих квітів. Потім придивилися — і виявилося, що в ній є багато лікувальних речовин. Так квітка-окраса стала ще й квіткою-цілителькою.

Скільки його не топчи, а він росте, та ще й квітує все літо. Він родич нашій гречці. Багатий на вітамін С — у ньому його більше, ніжу лимоні. Має й лікувальні властивості — допомагає при захворюванні шлунка, кишечника, нирок.

У різних місцевостях його називають по-різному: гусятник, трава -мурава, «пташина гречка».

Розцвітає ця квітка ранньою весною на схилах, поблизу ручаїв, там, де добре пригріває сонце. Здається, що в цей час в лісі загораються маленькі золотисті вогники. Вони піднімаються на­зустріч сонцю на струнких ніжках все вище і вище. Тільки в яскравий сонячний день можна побачити її квітки розкритими. А в похмуру погоду квітки м закриваються, поникають, наче сумують за сонцем. Розцвітає вона так рано тому, що ще з літа запасає у своєму корене­вищі, схожому на товсті шнури, поживні речовини. Минає весна, і квітки відцвітають. Потім виростають листки, вкриті знизу ніжним білим пухом. Доторкнешся листочок теплий, лагідний, як мамині руки. А зверху листки гладенькі, холодні це мачуха. Квітками і листям цієї рослини лікуються від кашлю

 

На кожному етапі гри перебуває Помічник (вчитель), який дає завдання для команди та вказує на час виконання та специфіку оцінювання. Після того як команда справилась із завданням, Помічник ставить оцінку у відповідну графу та зачитує підказку для пошуку наступного етапу гри. Після того як команда відгадала слово-підказку та записала назву наступного етапу, вона відправляється до наступної станції.

Гра відбувається таким чином, що всі команди мають по колу пройти всі етапи гри, побувавши на кожній станції.

Опис етапів гри (для Помічників) (Додаток 4)

«Майстерня здоровя»

Завдання для команд: створити із запропонованих матеріалів агітплакат, що пропагує здоровий спосіб життя, презентувати роботу.

Обладнання: ватмани, кольорові олівці, фломастери, кольоровий папір, клей, вирізки з журналів, ножиці.

Оцінювання: враховується оригінальність, переконливість, аргументованість роботи (максимум 10 балів).

«Молодь за здоровий спосіб життя»

Завдання для команд: учням пропонується уявити себе в ролі журналіста шкільної газети. Потрібно написати до неї замітку,  у якій дати своїм одноліткам 10 настанов-порад для ведення здорового способу життя.

Обладнання: оформлені попередньо аркуші (додаток 5), ручки, фломастери.

Оцінювання: враховується переконливість, інформаційне наповнення, аргументованість роботи (максимум 10 балів).

«У здоровому тілі – здоровий дух»

Завдання для команд: пройти естафету за найкоротший час: стрибки в мішках (2 представники), ходьба на руках – один представник стає на руки, другий тримає його за ноги (2 представники), біг із м’ячем  потрібно добігти до кільця із м’ячем, стукаючи ним по підлозі, а потім зробити влучний кидок у корзину (4 учасники). 

Обладнання: 2 мішки, мотузка м’яч.

Оцінювання: Помічник фіксує в маршрутному листі час проходження естафети. Під час підведення загальних підсумків гри-квесту, судді переводять час проходження естафети командою у бали (сума балів обернено пропорційна до затраченого часу (максимум 12 балів).

 «Я обираю здоров’я»

Завдання для команд: дати відповіді на запропоновані питання, які пов’язані із здоровим способом життя.

Обладнання: тестові опитувальники (додаток 5).

Оцінювання: враховуються правильні відповіді на тестові запитання (максимум 12 балів).

«Вітаміни  запорука здоров’я»

Завдання для команд: перечитати запропоновану характеристику вітамінів та виявити із запропонованих варіантів можливі джерела їх надходження.

Обладнання: картки із описом вітамінів та джерелами їх надходження в організм людини (додаток 6).

Оцінювання: кількість правильно співставлених вітамінів та джерел їх надходження. (максимум 9 балів).

«Чистота – запорука здоров’я»

 Завдання для команд: назвати запропоновані предмети і засоби гігієни і визначити їх призначення (догляд за обличчям, ротовою порожниною, нігтями, і т. д. ).  Зазначити, які з них є предметом особистої гігієни, а якими можна поділитись із другом. До одного із засобів скласти рекламу.

 Обладнання: зубна щітка, гребінець, носовичок, зубна паста, рушник, мило, шампунь, щипці, гребінець, мочалка, рушник, гель для купання, гігієнічна помада, вологі серветки.

 Оцінювання: кількість правильно названих засобів гігієни (максимум 14 балів).

У рекламі звертається увага на креативність, переконливість, аргументованість (максимум 12 балів).

 

Закінчення квесту

По проходженню всіх етапів квесту учасники команд збираються в актовій (спортивній) залі для оголошення результатів. Нагородження переможців.


Додаток 1

Маршрутний лист

         

 

 

Маршрутний лист команди ______________________________________________

Етап (станція)

Бали

Коментарі

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

 

 


Додаток 2

Зображення символів для пошуку етапів гри

 



фф

Додаток 3

Правила гри

Правила гри

«Рухова активність  здоровий спосіб життя»

 Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.

Крок 1. Заповніть усією командою маршрутний лист, виданий при реєстрації.

Крок 2. Послідовність проходження етапів вашою командою визначаються підказками для пошуку символів етапів гри, які видають Помічники.

Крок 3. Записуйте назву етапу в маршрутному листі, коли правильно розгадаєте підказку.

Крок 4. Після виконання всіх завдань здайте маршрутний лист Помічникам в пункт реєстрації. Чекайте підтвердження підсумків гри в пункті реєстрації із якого .

Правила

Правило 1. Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!

Правило 2. На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.

Правило 3. Якщо ви заметушились і не знаєте, куди рухатись далі, чи як правильно виконати завдання, шукайте допомого у Помічників.

Правило 4. З Помічниками, як із суддями, НЕ СПЕРЕЧАЮТЬСЯ!

Правило 5. Не консультуйтесь з членами інших команд, не заважайте та не допомагайте іншим командам: це змагання, тому завдання кожної команди – перемога! За порушення цього правила команда може бути відправлена на перший етап змагань чи дискваліфікована.


Додаток 4

Опис етапів гри

«Майстерня здоровя»

Завдання для команд: створити із запропонованих матеріалів агітплакат, що пропагує здоровий спосіб життя, презентувати роботу.

Обладнання: ватмани, кольорові олівці, фломастери, кольоровий папір, клей, вирізки з журналів, ножиці.

Оцінювання: враховується оригінальність, переконливість, аргументованість роботи (максимум 10 балів).

«Молодь за здоровий спосіб життя»

Завдання для команд: учням пропонується уявити себе в ролі журналіста шкільної газети. Потрібно написати до неї замітку,  у якій дати своїм одноліткам 10 настанов-порад для ведення здорового способу життя.

Обладнання: оформлені попередньо аркуші, ручки, фломастери.

Оцінювання: враховується переконливість, інформаційне наповнення, аргументованість роботи (максимум 10 балів).

 

«У здоровому тілі – здоровий дух»

Завдання для команд: пройти естафету за найкоротший час: стрибки в мішках (2 представники), ходьба на руках – один представник стає на руки, другий тримає його за ноги (2 представники), біг із м’ячем  потрібно добігти до кільця із м’ячем, стукаючи ним по підлозі, а потім зробити влучний кидок у корзину (4 учасники). 

Обладнання: 2 мішки, мотузка м’яч.

Оцінювання: Помічник фіксує в маршрутному листі час проходження естафети. Під час підведення загальних підсумків гри-квесту, судді переводять час проходження естафети командою у бали (сума балів обернено пропорційна до затраченого часу (максимум 12 б.)

«Я обираю здоров’я»

Завдання для команд: дати відповіді на запропоновані питання, які пов’язані із здоровим способом життя.

Обладнання: тестові опитувальники.

Оцінювання: враховуються правильні відповіді на тестові запитання (максимум 10 балів).

 

«Вітаміни  запорука здоров’я»

Завдання для команд: перечитати запропоновану характеристику вітамінів та виявити із запропонованих варіантів можливі джерела їх надходження.

Обладнання: картки із описом вітамінів та джерелами їх надходження в організм людини.

Оцінювання: кількість правильно співставлених вітамінів та джерел їх надходження. (максимум 9 балів).

 

«Чистота – запорука здоров’я»

 Завдання для команд: назвати запропоновані предмети і засоби гігієни і визначити їх призначення (догляд за обличчям, ротовою порожниною, нігтями, і т. д. ).  Зазначити, які з них є предметом особистої гігієни, а якими можна поділитись із другом. До одного із засобів скласти рекламу.

 Обладнання: зубна щітка, гребінець, носовичок, зубна паста, рушник, мило, шампунь, щипці, гребінець, мочалка, рушник, гель для купання, гігієнічна помада, вологі серветки.

 Оцінювання: кількість правильно названих засобів гігієни (максимум 14 балів).

У рекламі звертається увага на креативність, переконливість, аргументованість (максимум 12 балів).

 


 

 

 

 

Додаток 5

10 настанов-порад для ведення здорового способу життя

  1. ___________________________________________________________________
  2. ___________________________________________________________________
  3. ___________________________________________________________________
  4. __________________________________________________________________
  5. __________________________________________________________________
  6. __________________________________________________________________
  7. ___________________________________________________________________
  8. ___________________________________________________________________
  9. ___________________________________________________________________
  10. ___________________________________________________________________


Додаток 6

Запитання

1. Всі лікарі пропагують прогулянки на свіжому повітрі. Для чого це?

А Щоб не заважати батькам займатися домашніми справами.

Б Так зміцнюється здоров’я та загартовується організм.

В На вулиці більше можливості для спілкування з друзями.

Г Вдома брудне повітря.

2. Тобі звичайно ж добре відомо, що руки потрібно мити перед їжею та після відвідування туалету. А в якому випадку теж неодмінно треба помити руки?

А Після гри в комп’ютерні ігри.                       Б  Після вживання їжі.

В Після гри зі домашніми улюбленцями.        Г Після сну.

3. Що з перерахованого найбільше шкодить Твоєму здоров’ю?

А Щоденні прогулянки взимку.                   

Б Спортивні змагання в літню спеку.

В Надмірне переймання калорійністю їжі.

Г  Недотримання правил особистої гігієни.

4. Здоровий, міцний сон  запорука гарного настрою і бадьорості протягом усього дня. Проте тривалість сну для людей різних вікових категорій різна. Скільки годин повинен спати учень, аби бути здоровим?

А Не менше 8-9 годин.                                                            Б Скільки хочеться.

В Не важливо. Головне  лягати не пізніше 9-ї вечора.       Г Хоча б 5-6 годин.

5. Всі ми вмиваємося зранку та миємо ноги увечері, тому що:

А Намагаємося позбутися мікробів.

Б Не хочемо, щоб із нас сміялися оточуючі.

В Потрібно очистити шкіру від забрудненості. А ще це сприяє загартовуванню організу.

Г Це  стародавня українська традиція.

6. Що з перерахованого найбільше шкодить здоров’ю людини?

А Шкідливі звички: паління, вживання спиртних напоїв.

Б  Ходіння босоніж по вранішній росі.

В Вживання зелених яблук.

Г Пиття холодної води.

Д Їжа, позбавлена вітамінів, з надлишком жирів та холестерину.

Е Вживання солодкого.

Є Прогулянки під час дощу.

7. Заняття на тренажерах здобули всесвітню славу. Скажи, чому, займаючись на них, все ж не варто занадто сильно перенапружуватись?

А Підвищується ризик ураження серцево-судинної системи.

Б Не залишиться сил на виконання домашніх завдань.

  В Доведеться забагато випити води.

  Г Можна занадто сильно спітніти і застудитися.

8. Той, хто піклується про здоров’я своїх зубів…

А Ніколи не їсть після холодного гаряче і навпаки.

Б Полоще рот водою після кожного прийому їжі.

В Повністю відмовляється від солодкого.

Г Намагається менше усміхатися та не встрявати у бійки.

Д Чистить зуби вранці та ввечері.

9. Дуже часто діти  в захваті від комп’ютерних ігор. Скільки годин на день їм можна сидіти перед монітором, аби не нашкодити здоров’ю?

А Не більше 3-х годин в день                               Б Не більше 1-ї години.

В Не більше 2-х годин.             Г Не важливо, головне — щоб батьки не помітили.

10.  Лікарі категорично проти довгих посиденьок за комп’ютером і телевізором, тому що…

А Так витрачається багато електроенергії.

Б Погіршується зір, постава, розхитується нервова система.

В У такому випадку техніка швидко ламається.

Г У приміщенні виникає занадто сильне електромагнітне поле.

11. В якому випадку найбільш вірогідна побутова травма?

А При порушенні правил безпеки, неуважності, пустощах.

Б За відсутності батьків удома.

В При поганому самопочутті.

Г Коли в гості приходять друзі.

12. Чому не можна штовхатися та бігати коридорами школи?

А Можна отримати за це на горіхи.

Б Неодмінно отримаєш зауваження від вчителів.

В Класний керівник напише скаргу в щоденнику і батьки сваритимуть за погану поведінку.

Г Можна вдарити когось, збити з ніг, випадково травмуватися, або травмувати інших.

Відповіді на запитання вікторини про здоров’я

1. Відповідь Б.                                      8. Відповідь А, Б, Д.

2. Відповідь В.                                      9. Відповідь Б.

3. Відповідь Г.                                      10. Відповідь Б.

4. Відповідь А.                                     11. Відповідь А.

5. Відповідь В.                                      12. Відповідь Г.

6. Відповідь А та Д.

7. Відповідь А.


Додаток 6

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку