Урок "Харчування при різному фізичному навантаженні"

Про матеріал

З-за більш інтенсивного ритму життя люди стали нерегулярно харчуватися, багато хто, наприклад, відмовляються від сніданку. Рясна, жирна їжа стала зараз нормою. Все це, а також вживання алкоголю, з метою поліпшення апетиту і абстрагування від реальності, сприяє розвитку різних захворювань. Згадайте хоча б скільки було повних людей в СРСР свого часу, і скільки здорових американців зараз. Тому, не дивно, що вчителі на уроках стали приділяти більше уваги саме питанням якості харчування. Правильне харчування має величезне значення для здоров'я людини. На даному уроці учні матимуть змогу вивчити правила правильного харчування.

Перегляд файлу

Тема Харчування при різному фізичному навантаженні

Мета Розширити уявлення учнів про значення харчування для здоров’я. Ознайомити з характеристикою поживних речовин.

Обладнання:

  • Великий аркуш паперу або папір для фліпчарту і маркер для запису балів
  • Листи паперу (формат А4) і ручки для малювання груп, один лист кожній команді на один раунд гри
  • Липкі стрічки або булавки для прикріплення малюнків
  • Папір і кольорові олівці
  • Скласти список прав для себе.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання, встановлення позитивного настрою

II. Перевірка готовності до сприйняття нового матеріалу.

 Вправа «Моя улюблена страва» Ця вправа дозволяє представитися і назвати своє ім’я, вона також розвиває відчуття відкритості.

Інструкція

Попросіть всіх встати в коло.

Запросіть одну людину (будь-кого), назвати своє ім’я (наприклад, Ірина) та своє улюблена страва

Продовжуємо по колу, поки всі не назвуть себе і свою улюблену страву

ІІІ. Розкриття теми уроку

Розповідь вчителя. Харчування - це найважливіший фактор життєдіяльності організму людини. На думку батька медицини Гіппократа, неякісне харчування може стати причиною погіршення самопочуття при різних захворюваннях. Саме Гіппократ вперше досліджував вплив харчування на організм людини.

Отже, у чому ж значення харчування для здоров'я людини? На даний момент відомо, що завдяки їжі відбувається оновлення і розвиток клітин і тканин організму, забезпечується відновлення розумової та фізичної працездатності. Харчування забезпечує організм речовинами, які необхідні для обмінних процесів, а також енергією для повноцінної життєдіяльності.

Чому зараз приділяється більше уваги питанням харчування?

В даний час структура харчування людей змінилася - відзначається нестача споживання різних вітамінів, харчових волокон, амінокислот, мікро - і макроелементів. А споживання тваринного жиру збільшилася. Ще б адже саме він створює враження ситості. Ось і додають в продукти харчування. У той же час, населення планети стало вести менш рухливий спосіб життя - енергії витрачається менше в середньому майже на 100 ккал в добу.

З-за більш інтенсивного ритму життя люди стали нерегулярно харчуватися, багато хто, наприклад, відмовляються від сніданку. Рясна, жирна їжа стала зараз нормою. Все це, а також вживання алкоголю, з метою поліпшення апетиту і абстрагування від реальності, сприяє розвитку різних захворювань. Згадайте хоча б скільки було повних людей в СРСР свого часу, і скільки здорових американців зараз. Тому, не дивно, що заклади охорони здоров'я по всьому світу стали приділяти більше уваги саме питанням якості харчування.

Правильне харчування має величезне значення для здоров'я людини. Така важлива функція людського організму, як обмін речовин безпосередньо залежить саме від нього. З їжею людина отримує необхідну енергію, яку він витрачає на фізичні і розумові навантаження.

Згідно з дослідженнями, близько 79 % людей у світі неправильно харчується. А адже від повноцінного, якісного харчування залежить тривалість життя людини. Зараз існує величезний вибір різних методик правильного прийому їжі.

Перш, ніж розглянути основні правила харчування, зазначимо, що тут потрібно враховувати такий фактор, як ступінь фізичних і розумових навантажень.

Вправа Правильне харчування

Поділіть підлогу на три сектори

Погоджуюсь

 

 

Не можу відповісти

Не погоджуюсь

 

Вже не один рік ми говоримо про харчування і всі правила, повʼязані з ним

Зараз ви всі запрошуєтесь в сектор «Не можу відповісти».  Я вам зачитую певні вказівки для харчування і ви повинні перейти у відповідний сектор «Погоджуюсь», «Не погоджуюсь», чи залишитись в секторі «Не можу відповісти».

• Вживайте свіжу їжу.

• Їжа повинна бути одноманітною.

  • Не їжте свіжі овочі та фрукти.

• При надмірній вазі необхідно дотримуватися регулює споживання калорій дієти.

• Необхідно виключити вживання несумісних продуктів.

• Процес прийняття їжі не повинен приносити задоволення.

• Необхідно дотримуватися режиму харчування.

• Слід відразу після вечері лягати спати.

• Під час їжі потрібно відволікатися (читання, розмова, перегляд телевізора тощо).

• Треба їсти частіше.

• Бажано вживати саме холодну їжу.

• На процес прийняття їжі необхідно витрачати мінімум 5 хвилин і  ненамагатися ретельно пережовувати.

• Їжа  повинна бути надмірно солоною

  • Перед тим, як купувати продукти, слід звертати увагу на їх склад і дату кінця реалізації

Поради

Кожне твердження вчитель просить когось із учнів прокоментувати

Вправа «Сніданок, обід, вечеря»

Учні обʼєднуються в три групи розрахувавшись на «Сніданок, обід, вечеря»

Завдання кожна група повинна представити меню

І - на сніданок при помірному фізичному навантаженні у вигляді малюнку

ІІ – на обід при великому  фізичному навантаженні у вигляді схеми

ІІІ - вечерю при відсутності фізичного навантаження у віршованій формі, приймається сенкан

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Точки зору»

Дана вправа швидка і надає учасникам можливість коментувати їх точку зору, якщо існує таке бажання.

Озвучте питання

  • Чи сподобалось вам заняття?
  • Чи дізналися ви про щось нове?
  • Чи зможете ви скористатися у вашому повсякденному житті тим, про що дізналися?

З паперу формату A4 зробіть чотири знаки: «так», «ні», «я не знаю» і «я хочу щось сказати». Закріпіть їх до кожної стіни в класі.

Інструкція

1. Вкажіть на знаки на стіни, та поясніть, що вони представляють чотири точки зору. Зверніть увагу, що висловлюватися можуть лише ті, хто стане біля стіни «я хочу щось сказати».

1. Поясніть, що ви будете зачитувати питання, а учасники мають стати біля стіни, що демонструє їх відповідь. Під час виконання вправи люди можуть змінювати свою позицію.

2. Задайте перше питання.

3. Надайте учасникам час аби підійти до відповідної стіни; потім, запропонуйте висловитися тим, хто хоче щось сказати.

Використані джерела:

  1. http://www.bizslovo.org/content/index.php/en/pravylne-harchuvannya/191-rol-yizhi/722-rol-yizhi.html
  2. http://mednarodna.com.ua/11965-znachenie-pitaniya-dlya-zdorovya-cheloveka.html
  3. http://humra.org/wp-content/uploads/2016/03/compass_UA.pdf

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Lesya
    Гарна розробка. Дякую.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
4679
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку