Урок "Сучасне уявлення про здоров’я"

Про матеріал

Здоров'я розглядається не лише як відсутність хронічних хвороб, а набагато ширше, як стан загального добробуту, благополуччя. На уроці учні матимуть змогу ще один раз переконатись, що здоров'я — це життєва енергія, натхнення і задоволення від насиченого подіями життя. Це здатність ставити цілі й досягати їх, максимально реалізовувати свій потенціал.

Перегляд файлу

Тема Сучасне уявлення про здоров’я.

Мета Розширити уявлення про чинники впливу на здоров’я. Ознайомити з холістичним підходом до здоров’я та ознаками здоров’я, хвороб та проміжних станів. Розкрити взаємозв’язок різних складових здоров’я.

Обладнання:

  • Матеріали для колажу, наприклад, кольоровий папір, журнали, гілки, рис, боби, сухе листя, мушлі, соломинки для пиття
  • Ножиці
  • Клей і стрічка
  • Знімки або фотокартки того, як район/місто виглядав десятьчи двадцять років тому (по можливості)
  • Карти, де ви живете, і старі, і нові карти (по можливості)
  • Скласти список прав для себе.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання, встановлення позитивного настрою

II. Перевірка готовності до сприйняття нового матеріалу.

 Вправа «Чарівний ящик»

Мета: розтопити лід між учнями під час уроку

1. Кожен учасник підходить до коробки, дивиться всередину й каже одну хорошу річ про людину, чиє фото він бачить всередині, не відкриваючи групі секрету, хто там. Коли учасники заглядають у коробку, вони бачать там своє відображення, тобто повинні сказати щось хороше про себе.

2. Наприкінці  вправи вчитель каже, що гра має  безліч позитивних рис і в учасників буде шанс проявити ці риси під час тренінгу (навчання).

ІІІ. Розкриття теми уроку

Здоров’я розглядається не лише як відсутність хронічних хвороб, а набагато ширше, як стан загального добробуту, благополуччя. Здоров’я — це життєва енергія, натхнення і задоволення від насиченого подіями життя. Це здатність ставити цілі й досягати їх, максимально реалізовувати свій потенціал. Це свобода від болю, руйнівних пристрастей, егоїзму та духовного занепаду.

У преамбулі Статуту Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) зазначено, що здоров’я — це не лише відсутність хвороб або фізичних дефектів, а стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя.

Вправа «Я згоден/ не згоден»

Підготовте 2 постери — на одному напишіть «Я згоден/згодна», на другому — «Я не згоден/згодна» і розкладіть їх на підлозі в протилежних кінцях кімнати, так щоб можна було намалювати пряму лінію між ними. (Можна використати крейду, щоб намалювати лінію між ними, або провести лінію за допомогою мотузки).

Інструкція

1. Розпочніть із дуже короткого вступу про здоров’я

2. Присвятіть 5 хвилин обговоренню різних складових здоров’я Запишіть аспекти здоров’я — фізичний, психологічний і соціальний.

3. Поясніть, що зараз зачитаєте твердження, з якими кожен із учасників може погодитися в більшій або меншій степені.

4. Визначте два крайніх положення — це постери з написами: «Я згоден/згодна» і «Я не згоден/згодна». Поясність, що учасники можуть займати будь-яку точку уздовж (уявної) лінії, але вони повинні самі вибирати положення, і по можливості біля тих, чиї погляди співпадають з їхніми поглядами. Дозволена коротка дискусія під час вибору місця!

5. По черзі прочитайте твердження.

6. Матеріал для твердженнь

Перелік тверджень

  • Важливіше мати дім, їжу і предмети першої необхідності, ніж говорити те, що хочеться.
  • Людина може погано спати, але мати відмінне здоровʼя
  • Нервове навантаження шкодить здоровʼю
  • Надмірні фізичні вправи зміцнюють здоровʼя
  • І.т.д.

.

Вправа «Наше майбутнє»

 У даній вправі учасники малюють, роздумують і обговорюють свої надії і побоювання за майбутнє свого покоління

Інструкція

Введіть поняття «зміна з часом». Попросіть учнів подумати про час, коли їх батьки  були молодші і те, якими були їхні будинки і місцеві вулиці, і як вони змінилися. Які-небудь з кімнат у школі або центрі, де ви зустрічаєтеся, ремонтувалися, чи є в них нові меблі? Чи є нові будівлі в районі, наприклад, торгові центри, житлові комплекси, дороги, парки для ігор або велосипедні доріжки?

Запитайте учнів, чому ці речі змінилися і хто приймав рішення про те, що повинно оновлюватися і як це має бути зроблено?

3. Коротко обговоріть один або два приклади: хто виграв від розвитку і яким чином, щоб це торкалось здоровʼя їх і їхніх родин? Що б вони зробили, щоб зміцнити здоровʼя кожного мешканця населеного пункту?

4. Тепер проведіть паралелі між прийняттям рішень, які впливають на інших людей і можливості кожної людини. Чи зміниться стан здоровʼя в країні? Чому?

5. Скажіть групі, що можливість — це зараз! Це момент для них, щоб ризикнути, щоб почати думати про те і впливати — це майбутнє, в якому вони можуть мешкати.

6. Попросіть учасників обʼєднатись у групи по 3–4 людини за методом «зима, весна, літо, осінь»

7. Роздайте папірці і ручки і попросіть їх накреслити або зробити ескіз ідей для їх ідеальних мікрорайонів / міст майбутнього. Вони мають робити це зважаючи на власний розсуд.

8. Коли кожна група погодиться накреслити плани, вони повинні перенести його на великий аркуш паперу і завершити його, використовуючи фарбу і колаж матеріалів.

9. Коли робота зроблена, попросіть кожну групу по черзі представити свій план і розказати, звідки вони взяли свої ідеї і як вони розвивали їх. Дайте час для коротких запитань і відповідей після кожної презентації.

Поради

Назва цієї вправи — «Наше майбутнє». Намір з яким використовується форма множини покликаний підкреслити, що майбутнє не є визначеним, а це те, що ми робимо. Таким чином, існує безліч можливих варіантів майбутнього і завданням для молодих людей є побудувати майбутнє, яке відображає їхні ідеали і прагнення

Щоб зміцнити концепцію змін, ви можете показати старі фотокартки, як місцева площа виглядала десять чи двадцять років тому. Ви також можете попросити їх подумати про глобальні зміни. Наприклад, вони повинні подумати про те, що тридцять років тому Інтернет був предметом наукової фантастики, а зараз підключення до Інтернету в кожній школі та бібліотеці – це реальність.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Рюкзак, кошик для сміття»

Інструкція

На фліпчарті прикріплено зображення рюкзака та кошика для сміття

Попросіть учнів згадати все, що вони вивчили під час заняття, і записати на відповідних стікерах, наприклад, речі, ідеї та сподівання, які вони хотіли б забрати із собою.

Вони також можуть записати ті моменти, які вони хочуть залишити у кошику для сміття. Це можуть бути шкідливі звички, старі ідеї, труднощі, погана їжа — все, що завгодно!

Використані джерела:

  1. http://dlse.multycourse.com.ua/ua/page/19/114
  2. http://humra.org/wp-content/uploads/2016/03/compass_UA.pdf
  3.  

 

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку