Дмитрівська гімназія
Визирської сільської ради
Одеського району Одеської області
2 клас
Вчитель Кудряну Тетяна Вікторівна
Мета : поглибити знання учнів про природні багатства Чорного моря, розвивати навички командної роботи , виховувати бережливе ставлення до багатств природи.
Завдання :
Освітні:
-
Поглиблювати знання дітей про фауну Чорного моря;
-
Закріплювати вміння гри в тіньовий театр;
-
Повторити склад чисел першого десятка , закріпити обчислювальні навички;
-
Познайомити з дивовижними рибами Чорного моря та морськими птахами .
Розвивальні :
-
Формувати вміння працювати в команді;
-
Розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації.
Виховні :
-
Виховувати екологічну культуру;
-
Виховувати бережливе ставлення до природних багатств Чорного моря.
Форма організації заходу : квест.
Обладнання : аудіозапис шуму моря; карта Чорного моря; картки з назвами морського транспорту; маршрут квесту; мушлі для учасників ;малюнки морських птахів; фото дивовижних риб Чорного моря; гра «Підводна математика»;
малюнки круїзного лайнера , яхти і батискафа; гра «Тіньовий театр»; загадки від черепашки; малюнки корисних копалин : сірки , йоду ,гравія , газу і нафти; зображення скрині із скарбом ; зашифрований лист.
Учасники : учні 2 класу
Оцінювання : кожен учасник квесту отримує під час гри перлинки. За їх кількістю визначають найактивнішого учасника .
Хід гри
І. Організаційна частина
-
Вітання
Щоб хороший настрій мати,
Треба всім його бажати.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Здрастуйте ріки, озера, моря!
Доброго ранку, вся наша земля.
-
Слухання вірша «Море»
Вчитель : Сьогодні у нас цікава подорож - квест. А куди ми відправимося , ви дізнаєтесь, прослухавши вірш Надії Красоткіної .
Я чую море, навіть відчуваю,
Воно співає, мовби чарівне.
Що сталось, - скажете, - а я не знаю…
Та море кличе й запрошує мене.
-
Діти, які звуки ви чуєте, коли буваєте на морі?
-
Як ви вважаєте, про що нам розповідає море?
-
А чи знаєте ви, що в моря є своя таємниця і свої скарби ? Дійсно, глибоко під водою існує чарівний світ, у якому живе безліч дивовижних істот. Пропоную вам узятися за руки, заплющити очі, вслухатися в звуки моря.
-
Слухання звуків моря.
( Аудіозапис шуму моря)
-
Найближче до нас море – Чорне . На його берегах розташовано міста з портами – Одеса , Південний , Чорноморськ, Миколаїв, Ізмаїл. А Чорним море назвали тому , що під час шторму вода темніє ( чорніє).
-
Вибори капітана
-
Для гри нам треба вибрати капітана , якого ви всі будете слухати і виконувати його накази.
-
Як ви назвете свою команду ?
-
Правила квесту.
-
Для квесту нам треба виробити правила , яких ми будемо дотримуватися протягом всієї гри.
-
Команда слухає накази капітана.
-
Всі працюють злагоджено.
-
Уважно слухають пояснення завдань.
-
Коли знаєте відповідь , піднімаєте руку !
-
Викрики правильної відповіді зараховані не будуть .
-
Будьте уважними і кмітливими . Тоді у вас все вийде !
6.Вибір транспорта для подорожі
Гра «Ми – мандрівники».
Вчитель : Ми – малі мандрівники ,
Ми мандруєм залюбки ,
Пішки ходимо у гори,
Корабель везе нас в морі,
Поїзд нас на південь мчить ,
Тільки як нас полічить ?
Будь уважним , не зівай ,
Чим мандруєм , називай!
-
Назвіть транспорт , яким ми зможемо подорожувати морем.
-
Який вид транспорту виберемо для подорожі ?
-
Що про це думає капітан ?
-
Вибираємо для квесту один із видів морського транспорту - …, а для підводного царства пропоную взяти батискаф.
ІІ. Маршрут подорожі
-
Ми відравляємося на пошуки скарбів Чорного моря .Перед вами маршрут подорожі.
-
Під час квесту кожен з вас буде заробляти мушлі за правильні відповіді. Хто збере найбільше мушель , той стане переможцем гри.
ІІІ. Реалізація квесту
-
Піднімайтеся на корабель .Сідайте зручніше. Подорож починається .
-
зупинка – Пташиний острів
-
Перед вами морські птахи і їх назви. Спробуйте відновити назву птаха та розмістити його під малюнком.
б*кл*н п*лік*н м*рт*н к*л*к ч*йк*
-
Молодці . Ви добре справились із першим завданням. Пливемо далі.
-
зупинка – півострів Цікавинок
-
Прошу всіх учасників квесту пересісти в батискаф , бо нас чекає захоплива подорож підводним царством. Ми побачимо дивовижних риб, що живуть в Чорному морі.
морський коник
риба – голка
скарпена
риба – папуга
кам’яний окунь - зебра
морська собака
-
А ще на вас чекає підводна математика .
-
Розв’яжіть вирази і скажіть , склад якого числа вам нагадали рибки.
-
Обчисліть значення виразів.
-
Підраховуємо кількість правильних відповідей учасників команди.
-
зупинка – бухта Тіньова .
-
Вам необхідно розглянути тіні морських мешканців і картки з їх зображеннями . Викладіть зображення тварин так , щоб тінь і зображення співпадали.
-
зупинка – коса Загадок
-
Морська черепашка принесла вам загадки . Вгадайте , про кого з морських тварин вона каже.
-
Підраховуємо кількість правильних відповідей .
-
А щоб дістатися до наступної зупинки , пересідаємо на надводний транспорт - … .
-
зупинка – Острів Скарбів.
-
Ось ми і дісталися до кінцевої мети нашої подорожі. Це – острів Скарбів.
Розповідь вчителя:
-
Сірка - жовта речовина у вигляді кристалів .Вона належить до горючих корисних копалин.Використовується в сільськосу господарстві , при виготовленні сірників,для виготовлення димного пороху.
-
Йод – кристали темно – фіолетового кольору,міститься в морській воді.А також накопичується у водоростях – ламінаріях( морській капусті).
-
Гравій – уламки твердих гірських порід, які обточені морською водою за тисячі років. Використовується для облицювання вулиць і доріг, для виготовлення тротуарної плитки.
-
Пісок – дрібні частинки або подрібнені частинки гірських порід.Теж використовується в будівництві , при виготовленні бетонних плит, для виготовлення тротуарної плитки.
-
Нафта і газ – залягають глибоко дні моря. Приблизно на 750 – 800 м від поверхні моря. Для добування цих корисних копалин стоять спеціальні плавучі платформи з бурильними установками .
-
А тепер відкриємо скриню із скарбами . Що в ній ?
-
А в ній завдання , розгадавши яке ми знайдемо скарб.
- це
і .
ІV. Підсумки квесту
-
Підрахунок мушель , зароблених під час квесту .
-
Нагородження переможця – найактивнішого учасника.