Квест " У королівстві природничих наук"

Про матеріал
Навчально-пізнавальний квест "У королівстві природничих наук" призначений для учнів 5-9 класу, його можна проходити з однокласниками, або разом з батьками чи вчителями. У ньому об'єднано 7 завдань з 3-х природничих наук. Квест дозволяє перевірити свої знання та влаштувати змагання.
Перегляд файлу

Майстер -клас для вчителів біології, географії, хімії.

Створення квест-кімнати при вивченні предметів природничого циклу.

Квест -гра «Королівство природничих наук ».

 

Всім добрий день. Ми раді вітати Вас на нашому засіданні. Воно буде проходити у незвичній формі «Квесту – гри». Одже назва «квест» походить від англійського слова quest, що означає «пошук», «пошуки пригод». Сьогодні квест у школі – це гра, основним принципом якої є покрокове виконання  завдань.

Або

Квест – це гра, під час якої потрібно знайти вирішення для загадок  виконати низку завдань, щоб досягти мети.

Метою заходу є спрямування уваги вчителів природничого циклу на особливості інтерактивної технології квесту при проведенні уроків узагальнення знань, повторення вивченого матеріалу, індивідуального підходу при закріпленні знань.

 

 Під час подорожі на Вас чекатимуть незвичні пригоди, адже за умовами цього квесту, ми потрапляємо у віртуальний середньовічний замок «Королівство природничих наук», а щоб відчинити браму з його скарбами потрібно зібрати 5 ключів та відгадати ключове слово (ЗНАННЯ)і лиш тоді можна дістатися до скарбниці. 

  У нашому замку ми будемо потрапляти у різні зали у яких  будуть знаходитись конверти із завданнями - відповівши на них ви зможете отримати ключ

Маршрутний лист Слайд

Перед тим,  як вирушити до нашого замку просимо Вас об’єднатися у дві команди згідно кольору на емблемах, дати назву вашій команді та скласти девіз.

 

 З командами познайомилися давайте перейдемо до гри.

Перед нами перша кімната «Зала відомих дослідників світу». Для того, щоб потрапити в цей зал необхідно відгадати хто ж  ці дослідники!

 

І.  Цей вчений жив в епоху бурхливого суспільного розвитку, коли природознавство було на піднесенні, а в науці здійснювались важливі відкриття. Він не мав систематичної біологічної освіти ,але дуже захоплювався природничими науками, цілеспрямовано вивчав спеціальну літературу, займався колекціонуванням, мисливством, брав участь в експедиційних дослідженнях геології, фауни, флори окремих районів Англії, був спостережливим, занотовував бачене і намагався дати йому раціональне пояснення. Одружився зі своєю кузиною Еммі Веджвуд. Деякі з дітей були хворобливими або слабкими і вчений боявся, що причина цього в їх родинній близькості з Еммою, що було відображено в його роботах по хворобливості нащадків від близькоспорідненого схрещування та переваги далеких схрещувань. Його роботи – найважливіші складові сучасної біології.  Він першим довів, що більшість видів живих організмів можуть змінюватися  штучними способами. Його вважають першою людиною та вченим, який поставив під сумнів божественне походження людини. Під час п’ятирічної подорожі ретельно спостерігає за тваринами, рослинами, вивчає морських тварин , збирає колекції комах і опудала тварин. Йому належать видатні праці «Походження видів», «Видозміна домашніх тварин та культурних рослин».Один із найзнаменитіших людей планети. Відомий учений, натураліст, мандрівник, який прожив 73 роки.                                                                                (Чарльз Дарвін)

 ІІ.   Народився цей відомий вчений – біолог в родині пивоварів. У школі вчився до 15 років, після чого почав працювати в крамниці на посаді бухгалтера, касира, тим самим навчаючись торговій справі. З навчанням у цього відомого вченого – винахідника не дуже складалося і тому  він починає працювати в галантерейній крамниці. Саме тут він знайомиться зі своїм прикладним  інструментом, що в подальшому принесе йому визначну славу, як вченому.Опанував ремесло шліфувальника скла. Він має хобі: займається розведенням квітів, екзотичних птахів і починає створювати лінзи. Спостерігаючи за життєвими циклами личинок і бліх, він довів, що такі істоти не створюються спонтанно, як багато людей вірили в той час. Він показав, що ці істоти проходять процес розмноження від яєць до личинок, лялечок і тоді стають дорослими особинами. Шукав анімалькулів( по латині «звірятко») всюди: в гнилій воді, у власній ротовій порожнині, в  твані каналів. Це один з найбільших експериментаторів свого часу. Першим відкрив еритроцити, описав бактерії, найпростіші, сперматозоїди, будову очей комах і м'язових волокон, знайшов і описав багато інфузорій, гідр тощо. Створив перший мікроскоп, який дозволив побачити бактерії в краплі води.

                                                                                                    (Антоні Ван Левенгук)

ІІІ.  Став першим біологом, який спробував створити струнку і цілісну систему теорії еволюції живого світу. Його теорія стала предметом гарячих дискусій, які не припиняються і в наш час. Народився  у збіднілій шляхетній родині. Батьки вчили його на священослужителя, але у 16 років після смерті батька юнак залишив єзуїстський коледж і пішов добровільно до діючої армії. У боях проявив себе як хоробрий воїн, отримав звання офіцера. У 24 роки залишив військову службу та приїхав до великого французького міста, де почав вивчав медицину у Вищій медичній школі. Паралельно працював клерком у банку. Під час навчання у медичній школі дуже захоплювався природничими науками. Організми пристосовуються до умов навколишнього середовища. Для пояснення цього вчений сформулював декілька «законів».Якщо тварина тренує свій орган, вона його розвиває. Якщо не тренує — орган поступово зникає – це його перший закон.

Другий закон цього вченого в галузі вивчення природи — це «Закон успадкування набутих ознак». Корисні ознаки, набуті твариною за життя передаються нащадкам. Жирафи передали нащадкам довгу шию та довгі ноги, кроти — очі, які не бачать. Запропонував  термін, який ми вживаємо досить широко — «Біологія».

У своїй відомій науковій праці «Філософія зоології» вчений сформулював своє бачення еволюції тваринного світу. Французький зоолог, анатом, натураліст.

                                                                                                     (Жан Батист Ламарк)

 

 

 

ІV. Великий мореплавець походив з дворянського сімейства. Про дитинство і сім’ї мало що відомо. Встановлено лише, що він народився в Португалії в 1480 році. В юності  виконував обов’язки пажа при дворі португальської королеви. Це був гарний початок державної служби для дворянського сина тієї епохи. В якості воїна приймав участь у португальських експедиціях до Індії. В ході бойових дій він двічі був поранений. Довелося  йому побувати і в Африці, де він взяв найактивнішу участь у колонізації Мозамбіку . Він був ватажком першої в історії експедиції, здійснила навколосвітню подорож.  Під час свого плавання йому вдалося відкрити протоку, яка сьогодні носить його ім’я. Під час португальської експансії в Марокко відважний португалець  брав участь у боях. В одному з них він отримав серйозне поранення ноги, яке назавжди зробило його кульгавим. Ім’я першовідкривача носять дві галактики — Великі і Малі Магелланові хмари, космічний корабель «Магеллан», а також Гігантський Магелланів телескоп.  І ще він назвав острову Вогняна земля, тому що в темряві прийняв багаття місцевих аборигенів за вулкани. Життя знаменитого португальця обірвалося на Філіппінах, загинув від руки місцевого вождя Лапу-Лапу. Експедиція повернулася додому вже без нього. Саме він назвав Тихий океан Тихим, тому що перетнув його, пройшовши 17 тисяч кілометрів і не зустрівши жодного шторму.

Фернан Магеллан

 

V.Один з найвідоміших мореплавців епохи Великих географічних відкриттів.
3 серпня 1492 року стартувала перша морська експедиція іспанського мореплавця  Усього мандрівник здійснив чотири плавання, останнє з яких завершилося 7 листопада 1504 року.
Протягом семи років він переконував іспанську королівську династію виділити кошти на його експедицію.
Екіпаж кораблів цього мореплавця складався переважно зі злочинців. Їм надавали вибір: відбувати покарання або вирушати у плавання. Багато хто вибирав другий варіант. Моряків-добровольців у настільки далеку дорогу було не так багато – занадто небезпечним був шлях.
Під час останньої експедиції кораблі зустріли недружні індіанські племена. Тоді мореплавцю врятувало життя знання астрономії. Він знав, що незабаром буде місячне затемнення, і заявив вождям індіанців, що вищі сили заберуть у них місяць, щоб покарати за недружність. Коли тубільці виявили, що на небі дійсно немає світила, змінили гнів на милість.
Цей мореплавець першим перетнув Атлантичний океан, Карибське і Саргасове моря. Його вважають відкривачем Америки, але археологам відомо, що її берегів сягали ще вікінги. Сам мореплавець до смерті був упевнений, що відкрив шлях до східних берегів Азії. Континент Америка дістав свою назву від імені італійського мореплавця Амеріго Веспуччі, який здійснив експедиції до берегів цього континенту у 1501–1502 роках.
Його ім’я  носять астероїд (327) і один з кратерів на Місяці

Христофор Колумб

 

 

VІ.  «Він – це і є океан» – так говорять про видатного дослідника, режисера та винахідника, який присвятив 60 років свого життя дослідженню підводного світу.

У 1953 році він разом із Фредеріком Дюма написав книгу, що стала бестселером. Ця книга мала назву «У світі безмовності». Він же ж став режисером знятого за її мотивами фільму – першої документальної стрічки, яка отримала «Золоту пальмову гілку», а згодом і премію «Оскар».

Його фільми та книги, присвячені підводному світу, і досі залишаються на вершині популярності, адже ніхто не може розповісти про океан краще, ніж людина, яка і є цим океаном.

Безлічі телеглядачів він запам'ятався, як людина в незмінній червоній шапочці. Цей образ став до того впізнаваним, що саме так капітана зобразили в знятому у 2016 році біографічному фільмі «Одіссея»

Ще в молодості майбутній Капітан винайшов електромобіль, проявивши незвичайні пізнання в області механіки та електроніки. Пізніше він став винахідником першої в світі підводної фотокамери, першої підводної телевізійної системи, акваланга, ряду освітлювальних приладів і багато чого ще. Його навіть включили до списку членів Національного залу слави винахідників США.

Саме він вважав проблемою прийдешнє перенаселення Землі, і вважав будівництво підводних міст єдиним способом її вирішення. Він навіть розробив проект першого в світі підводного будинку. Було побудовано 4 таких будинки, їх відправили на дно Червоного моря, отримавши перше в світі підводне селище, і в них протягом декількох місяців жили люди і папуга. Експеримент пройшов вдало.

Він домігся того, щоб весь світ дізнався про проблеми забруднення вод Світового океану, глобальне потепління і зміну клімату в цілому.

Жак-Ів Кусто

 

  • Молодці. Ви відгадали наших дослідників тож отримайте ключ

Наступна кімната, до якої ми потрапляємо це -  зала «Кубика Блума». Спираючись  на вже здобуті знання і вміння, а також використовуючи досвід, спостережливість, логіку і творче мислення вам потрібно дати відповіді на запитання .

Отримавши ключ рухаємося далі.

 

Наступною залою є «Тронна зала «королеви Флорофауни» . Але прохід у зал заблоковано. Що ж робити ? Щоб пройти вам вам потрібно відгадати , що міститься у «Чорному ящику».

Запитання:

 

1. Її батьківщина – Африка, а точніше – Ефіопія. У Європу її завезли турки. Хоча   зараз    її   асо­ціюють   переважно  з  двома  краї­нами  Південної

Америки. За однією з легенд людство зобов'язане її використанню спостережливому пастуху, який помітив, що кози, споживши її, почували себе краще, були більш жваві і не втомлювалися. За іншою версією, честь відкриття належить настоятелю одного монастиря, який да­вав споживати її своїм «братам», щоб вони не засинали під час дов­гих нічних богослужінь. Про що йдеться?

Відповідь. Про каву, найпопулярніший тонізуючий напій люд­ства. Хоча вона походить з Африки, набула широкої популяр­ності в країнах Сходу, проте зараз її вирощують у Бразилії та Колумбії.

 

2. Багато хто вважає її найкращою у своїй категорії не лише через виняткову красу та витонченість, а й за здатність захищати себе. Вона походить із Персії. Вже в епоху Парфянського царства були відомі майже всі її кольорові різновиди. Вона зіграла видатну роль у середньовічній історії Англії. За кольором її різновидів було названо найтривалішу в історії Британії громадянську війну за корону Англії, її, як правило, дарують коханій людині.

Відповідь. Йдеться про троянду, улюблену для багатьох народів декоративну рослину, яка має шипи. Відома в культурі з часів персидського царства, звідки і потрапила в Європу (через Грецію і Рим). Війну в Англії за престол країни було названо війною червоної та білої троянд за кольором цих рослин на гербах  Йорків  та  Ланкастерів. У  багатьох  країнах  червоні  троянди – символ кохання.

 

3. Цю рослину вперше знайшли іспанські конкістадори в Перу. В XVI столітті при королівських дворах Європи вважалося особливим шармом прикрашати її скромними білими, рожевими чи фіолетовими квітами зачіски придворних дам. У Франції її поширенням займався дворянин, який, вирощуючи її, поставив на полі варту, якій було дано наказ не чіпати злодіїв. У Росію її привіз цар, проте довгий час люди відмовлялися її вирощувати, вважаючи     отруйною.    Вони    замість   підземної   частини  вживали плоди.Особливо активно протистояло цьому духівництво, що називало її яблуком. Про що йдеться?

Відповідь. Про картоплю

 

4).В ній знаходиться гілка рослини, з неїстівними листками. Цю рослину було присвячено давньогрецькому богові науки та мистецтва Аполону. Нею нагороджують художників, артистів на знак визнання їхніх успіхів. Звідси походить слово лауреат.

Питання: що за рослина в “чорній скриньці”?

Відповідь: лавр благородний. Листки використовуються як приправа завдяки їх пряному аромату.

5).Відомо, що Іван Грозний лікував цим печеним овочем набряк на нозі. Його з давніх часів використовували при лікуванні гнійних процесів, застуди. Його називали овочем бідняків. Про який овоч йдеться? До якої родини і класу він належить?

Відповідь: про цибулину.

6).Ця рослина має плід ягоду червоного кольору. В Європу іі привезли іспанці й використовували для прикраси, плоди не вживали в іжу бо вони вважались отруйними. Першими, хто почав вживати іх в іжу, були італійці. Плоди данноі рослини вони називали «золотими яблуками» за чудовий смак і колір. (у той час плоди цих рослин мали золотисто-жовтий колір). (Помідори).

Отримали ключ

 

Ми з вами прямуємо у залу «Володаря світу» Учасникам гри належить вгадати предмет або персонаж, яким він є, задаючи навідні запитання. Гра називається «Хто я?».

Отримали ключ

 

Тепер нас чекає «Вежа трьох мудреців»

Протягом хвилини вам потрібно відповісти на  деякі запитання . Робити це потрібно швидко.

 

   Кого називають царем птахів? (Орла.)

■ Яка птиця найбільша в світі? (Страус)

■ Яка найменша пташка? (Колібрі.)

■ Який птах швидше всіх літає? (Стриж.)

■ Яка найменша пташка мешкає в нашій країні? (Корольок.)

■ Який птах може літати хвостом вперед? (Колібрі.)

■ Яка птах є символом краси, чистоти і ніжності? (Лебідь.)

■ Яка птах вважається власницею нічного лісу? (Сова.)

■ У якої птиці найдовший язик? (У дятла.)

■ Шотландська вівчарка. (Коллі.)

■ Білий з жовтим чубчиком папуга. Може говорити. (Какаду.)

■ Той, який гуляє сам по собі. (Кіт.)

■ Домашня ... - шкряботушка. (Мишка.)

■ Російська блакитна, сибірська, персидська, шотландська, орієнтальна, сіамська та інші

   породи цих красунь. (Кішка.)

■ Який овоч називають другим хлібом? (Картопля).

■ У що перетворилася карета Попелюшки? (Гарбуз).

■ В землі сидить, хвіст вгору дивиться, цукор з нього можна добути, смачний борщ зварити.

(Буряк).

 

 

■ Що викликало безсоння у принцеси? Горошини.

■ Місце, де ростуть овочі. (Город).

■ Буває і солодким і гірким. (Перець).

■ З нього роблять кетчуп і томатну пасту. (Помідор).

■ Білокачанна, брюссельська, савойська, кольрабі, листова - це... (Капуста).

■ Їх називають рослинним м'ясом, так як вони містять багато білка. (Горох і квасоля або боби.)

■ З нього готують смачне пюре. (Картопля).

■ Родичка кавунів і динь. (Гарбуз).

 

1. Газоподібна вода... (пар)

2. Час доби після ночі... (ранок)

3. Вітер, який змінює свій напрям 2 рази в рік називається... (мусон)

4. Який материк омивається чотирма океанами? (Євразія).

5. Найвища точка Землі. (Еверест)

6. Прилад для вимірювання азимута? (компас).

7. Найменший материк. (Австралія)

8. На якому материку протікає річка Лімпопо (Африка)

9. Гори, що відокремлюють Європу від Азії (Уральські)

10. Сила, з якою повітря тисне на земну поверхню і всі предмети, що знаходяться на ній ...

  (атмосферний тиск)

11. Період обертання Землі навколо своєї осі...(доба)

12. Атмосфера - це...(повітряна оболонка Землі)

13. Вода у твердому вигляді ... (лід)

14. Рух повітря в горизонтальному напрямі - це ... (вітер)

15. Як називається збірка географічних карт? (атлас).

16. Найглибше озеро? (Байкал)

17. Хто здійснив першу навколосвітню подорож? (Магеллан).

18. Всі нерівності на поверхні Землі. (рельєф)

19. Пустеля Сахара розташована на материку ( Африка)

20. Яка річка двічі перетинає екватор? (Конго)

21. Іній, роса, ожеледь, паморозь - це... (атмосферні опади)

22. Яка країна має найбільшу площу? (Росія).

23. Найбільший острів? (Гренландія).

24. Вогнедишна гора. (Вулкан)

25. Хто відкрив Америку? (Колумб).

26. Назвіть найдовшу паралель землі? (екватор)

 

1.Будиночок бджіл ( вулик )

2.Колись це був напій богів , що давав їм вічну молодість , а сьогодні напій , що наполовину складається з соку і води з цукром ( нектар)

3.Дерево з розлогою кроною, цвіте надзвичайно ароматно в червні – липні , має лікувальні властивості ( липа )

4.Рослини  , у яких щороку відмирає відмирає надземна частина , вкривають грунт , утворюють газони ( трави )

5.Маленькі комахи , які харчуються кров’ю людей і домашніх тварин ( клопи )

6.Порошок , що утворюється з пилкових зерен на тичинках квіток ( пилок)

7. «Гірка рослина» зеленувато – сірого кольору ( полин)

8. Частина доби післа ночі ( ранок)

9.Перелітні птахи під час перельотів збиваються у зграї , набувають цієї форми ( клин)

10. Ділянка землі , що використовується під посіви ( поле)

1.Прозора рідина , секрет численних залоз ротової порожнини ( слина)

2.Тварина , живе у грунті , риє  землю ( кріт)

3.Плід з родини цитрусових , має велику кількість вітаміну С ( лимон )

4.Суглоб , що з’єднує стегно з гомілкою ( коліно )

5.Сукупність процесів , які забезпечують збільшення маси та розмірів тіла (ріст)

6.Найбільший ссавець суходолу ( слон )

7.Дрібні краплі води . що утворюються на поверхні землі зранку ( роса)

8.Вони – шматочок природи ,вони – привід посміхнутися і їх так рідко дарують дівчатам ( квіти)

9. Найменша , неподільна частинка речовини ( атом)

10. Основний фотосинтезуючий орган в рослин ( листок )

 

 

1.Прилад , який збільшує зображення в сотні тисяч разів : електронний мікроскоп , лупа , штативна лупа , лінза .

2.Першими вимерлими вищими рослинами є : мохоподібні , риніофіти , хвощі , папоротепобібні.

3.Для помідора характерний плід : кістянка , супліддя , ягода , яблуко.

4.Які продукти виготовляють за допомогою цвілевих грибів : сметана , кефір , сир рокфор , сир каламбер.

5.Скільки пар ходильних ніг є у річкового рака : 2 , 3, 4,5.

6.Скільки пар ребер є в людини : 7 ,12, 16 , 20.

7.Люди з якою групою крові є універсальними донорами : 1, 2, 3, 4.

8.Якою є нормальна частота дихальних рухів у стані спокою в дорослої людини : 10-12 ,12-14 ,14-16, 16-18.

9.Нестача якого вітаміну призводить до розвитку нічної сліпоти : В1 ,С,А, В12.

10.Що Павлов називав «сигнал сигналів» : слово , феромони , інтуїція.

11. Яка наука вивчає лишайники : бріологія , мікологія , ліхенологія.

12.Скільки хребців є у хребті людини : 15 , 20 , 30 , 34.

13.Скільки пар очей є у павука : 1 , 2 ,3 ,4.

14.Який гормон називають стресовий : адреналін , норадреналін , кортизол ,вазопресин.

 

Завдання для хлопців

1.До якого царства живих організмів належать водорості : рослини , тварини , гриби , дроб’янки.

2.Скільки камбіональних кілець у стовбурі десятирічного дуба : 1 , 2 , 4 , 10 , 12.

3. Топінамбур – це : вид капусти , вид картоплі , злакова культура поширена в Індії.

4.Який гриб викликає потемніння та загнивання бульб картоплі : трутовик , сажка ,фітофтора ,ріжки.

5.Скільки пальців є у крилі птаха : 1 , 2 ,3, 4.

6.Скільки м’язів налічується в тілі людини : 200,400,600,800.

7.Скількома оболонками утворена стінка серця : 2,3,4 ,5.

8.Яка кількість зубів розміщена на верхній щелепі дорослої людини : 12,14,16,18.

9.З скількох шарів складається шкіра людини : 1,3,5,6.

10.Коли спостерігається максимум температури тіла людини : вранці , вдень , ввечері, вночі.

11.Який молюск має найбільші розміри : перлівниця , дрейсена , тридакна ,мідія.

12.Скільки слухових кісточок є  у внутрішньому вусі людини : 1,2,3,4.

13.Як називається хвороба , при якій порушується процес зсідання крові : гематокрит , гемофілія , панкреатит , кретинізм.

14.Гемоглобін – це : клітина крові ,оболонка серця , залізовмісний білок.

 

 

Нарешті наші учасники на фінішній прямій. Перед вами коридор  переможців . Вам залишилось пройти останній конкурс «Скарбниця співучих птахів». Для того , щоб отримати ключ вам потрібно заспівати куплет з пісні у яких ідеться про рослини та тварини світу.

 

Ми здобули останній ключ, яким відкриємо ворота за якими знаходиться «Скриня скарбів».

 

 

 

На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.

На уроках, в книжці, в школі
Почерпнеш ти їх доволі.
І назавжди у житті
Стануть друзями тобі.

 

 

Відкривши скриню ми отримали ключове слово  «Знання». Є такий вислів              « Знання - це скарб , а вміння вчитись ключ до нього. Маючи цей скарб людина завжди здобуватиме перемогу . От і завершився наш захід. Ми з вами побували у лабіринті природи, з’ясували досить цікаві факти. Сподіваємось вам було цікаво. І насамкінець хочемо подякувати Вам і побажати:

  Прагнути  - до невідомого!

  Цінувати – отримані знання

  Пізнавати – таємниці світу.

І тоді жодна фортеця не зможе зрівнятися з вашим розумом та інтелектом в міцності.

 Дорогі наші учасники ідіть шляхом розуму і знань. І нехай він буде всіяний успіхами та творчими досягненнями . А дзеркальне  відображення вашого інтелекту представлено у цих смаколиках . Просимо пригощайтеся .

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимченко Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
15 березня 2023
Переглядів
1095
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку