Квест «Україна – моя Батьківщина»
позакласний захід для учнів 2 класів
Мета: Пізнавальний розвиток: Учити розуміти та поважати споконвічні традиції, звичаї українського народу. Закріпити знання дітей про Батьківщину, державні та народні символи. Розвивати інтерес до історії рідного краю; вміння спілкуватися під час обговорення командою питань. Виховувати почуття приналежності до свого народу, його духовної і матеріальної культури; патріотизм та дружелюбні відносини між членами команд та почуття поваги до команди-суперника.
Логіко - математичний розвиток: Вправляти дітей в кількісній та порядковій лічбі;
Мовленнєвий розвиток: розрізняти м’які та тверді приголосні звуки. Продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів різної звукової структури. Розвивати у дітей фонематичний слух, уяву, творче мислення, інтонаційну виразність, дрібну моторику пальців рук.
Обладнання: емблеми команд, жетони, картки – схеми, маршрутні листи, презентація, аудіозаписи пісень, пазли, картки із зображенням українського
Сюжет: Діти ми з вами багато читали, ходили на екскурсії, дивилися фільми про природу України, знайомилися з історією рідного краю. А сьогодні настав час показати, як ви знаєте свій рідний край, тому запрошую всіх на квест «Україна – моя Батьківщина».
Правила гри: Пройти всі станції та зібрати жетони із зображенням частинки мапи України. Виграє та команда, яка першою збере всю мапу України.
ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ
Етап І - "Візитна картка"
Команди «Пізнайко» та «Веселка», складаються кожна з 10 осіб і має свою емблему на грудях.
Гра-квест починається з урочистого привітання команд учасників. Презентують свою назву і гасло-заклики.
Команда «Пізнайко»
Ми - допитливі пізнайки,
Ми дівчата і хлоп’ята
Беремось до справ завзято,
Щоб усе на світі знати!
Команда «Веселка»
Веселко, веселко,
Із сонця й води,
Ми чуйними й добрими
Будем завжди!
Етап ІІ - "На старт! Увага! Руш!"
Після привітання команди «Пізнайко» та «Веселка» отримують маршрутні листи, де за допомогою шифру зашифровані назви станцій, якими будуть подорожувати («Загадкова», «Державні символи», «Український традиційний посуд», «Вгадай страву», «Диво калинове, рідна наша мова», «Збери вислів», «Музична»,
Діти розшифровують написи і готуються до початку подорожі. За правильну відповідь, правильно виконане завдання команди отримують жетон. Виграє та команда, яка першою їх збере.
Маршрутні листи
1 команда
|
«Загадкова» |
|
«Державні символи» |
|
«Український традиційний посуд» |
|
«Вгадай страву» |
|
«Диво калинове, рідна наша мова» |
|
«Збери вислів» |
|
«Музична» |
|
«Мистецька» |
2 команда
|
«Диво калинове, рідна наша мова» |
|
«Збери вислів» |
|
«Музична» |
|
«Мистецька» |
|
«Загадкова» |
|
«Державні символи» |
|
«Український традиційний посуд» |
|
«Вгадай страву» |
І станція «Загадкова»
ІІ станція «Державні символи»
Команди отримують розрізані аркуші з віршем про один з державних символів. Завдання: Скласти рядки в такій послідовності, щоб вийшов вірш.
Що є символом нашої держави та має два кольори? (Прапор).
Синьо – жовте полотнище
Гордо майорить.
Це ознака сили й слави
Української держави!
Назвіть державний символ, що символізує волю українського народу, знак, який зображують на прапорах, монетах, печатках, документах? (Герб)
Знак країни головний –
Це тризубець золотий
Він як сонце в небі синім,
В ньому слава в ньому сила.
ІІІ станція «Український традиційний посуд»
Команди отримують картки із зображенням українського національного посуду, а також його назви. Завдання: правильно з’єднати назву посуду із його зображенням.
МИСКА ГОРЩИК
ГЛЕЧИКМАКІТРА
КУМАНЕЦЬ ДВІЙНЯТА
КУХОЛЬ БУЛЬКА
ІV станція «Вгадай страву»
Учасники отримують картки - пазли із зображенням українських страв.
Завдання: скласти пазл, назвати страву, що на ньому зображена.
БОРЩ ВАРЕНИКИ
ГОЛУБЦІ ДЕРУНИ
МЛИНЦІ ПИРІЖКИ
ПАМПУШКИ САЛО
V станція «Диво калинове, рідна наша мова».
Вчитель:
Мови нема без народу
Як нема без зірок небозводу,
Як блакиті без сонця нема
Так і мови нема без народу,
І народу без мови нема.
Завдання: зробити звуковий аналіз поданих слів (враховується швидкість та правильність виконання)
Україна, єдина, Батьківщина, Тясмин, Дніпро, земля.
VІ станція «Збери вислів»
Завдання: Розв’язати вирази та скласти вислів, розташовуючи літери в правильній послідовності.
45+35 12+37 32+15 18+22
63-21 66+44 91+4 100-90
55-31 60+13
49 |
73 |
42 |
47 |
100 |
24 |
80 |
96 |
10 |
40 |
О |
А |
К |
Я |
Р |
Н |
М |
А |
Ї |
У |
VII станція «Музична»
Яке диво дивне — народна пісня ! Українська пісня! Райдужна душа нашого народу. Це сміх і сльози, це туга і надія, це символ краси. Українська пісня — не залишає свій народ ні в радості, ні в смутку, крок у крок слідує за ним від дитинства до старості. Завжди будуть хвилювати і зворушувати пісні про кохання і людські взаємини. Бо саме в них розкрилася чиста й красива, ніжна і зворушлива душа нашого народу. Завдання: Прослухайте музику та відгадайте назву пісні! Додатковий бал, якщо учасники команди заспівають пісню разом!
Музика 1 ( «Два кольори» А.Павличко)
Музика 2 («Рідна мати моя» А.Малишка)
Музика 3 («Мамина сорочка» Наталія Май)
Музика 4 («Як у нас на Україні» Катя Бужинська)
VІІІ станція «Мистецька»
Ставлення до сорочки, значення її в житті людини народ закарбував у
прислів’ях і приказках.
Складіть правильно прислів’я та приказки.
У кого мати рідненька, той готує суми.
Немає нічого, окрім сорочки, а багатий і кожуха цурається;
Бідний на сорочку старається, в якій мати народила;
Хто має дочки, той ходить без сорочки,
а хто має сини, у того сорочка біленька і голівка гладенька;
Етап ІІІ - "Фінал"
Команди «Пізнайко» та «Веселка», що відвідали всі станції, підраховують жетони.
Вчитель проголошує слово-підсумок про проведення гри-квесту, оцінює активність і настрій учасників гри. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце, найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та здійснення незабутньої подорожі.