Квест "Вогонь наш друг, та не завжди, чекати можна і біди"

Про матеріал
Квест "Вогонь наш друг, та не завжди, чекати можна і біди" для учнів 5 класів. Позакласний захід
Перегляд файлу

Квест "Вогонь наш друг, та не завжди, чекати можна і біди"

Мета: в ігровій формі виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з правил пожежної безпеки, поглибити знання учнів про причини виникнення пожежі, вчити цінувати людське життя та берегти своє здоров'я, познайомити з працею рятувальників, з їх діями при пожежі; розвивати пам'ять, логічне мислення; виховувати навички бережного поводження з вогнем, почуття товариськості, бажання до змагань.

Очікувані результати: підвищення рівня знань, учнями, правил пожежної безпеки. Володіння уміннями та навичками користування засобами індивідуального захисту (протигазом). Формування загальноосвітніх та соціальних компетенцій.

Правила гри: гра розрахована на учнів 5-х класів. Команда складається з 6-ти чоловік. Відбувається збір команд. Команди шикуються, попереду кожної команди стоїть командир. По команді: "Команди називають свою назву та девіз".

     Решта дітей класу, яка не увійшла до складу команди отримує завдання: Намалювати та представити малюнок на тему: "Рятувальник в дії".

     Після чого командири команд отримують маршрутні листи, в яких вказано 6 станцій, які вони повинні пройти, і де ці станції знаходяться. В самому маршрутному листі команді ставлять ту кількість балів, яку вони отримали за виконане завдання і ставиться підпис керівника станції. Відповіді кожної команди оцінюються в 10-ти бальній системі від 1 до 10. Вчитель, вислухавши учнів, оцінює їхні відповіді і робить зауваження, якщо вони були. Група підтримки із решти учасників, які малювали малюнок додають бали своїй команді.

     Кожна команда виходить на станцію з проміжком в одну хвилину.

     Переможе та команда, яка отримає найбільшу кількість балів.

 

Хід гри

 

Вступне слово вчителя

(розповідь з елементами бесіди)

Вогонь дарує людям світло,

Вогонь дарує їм тепло,

Коли б тепло і світло зникли,

Життя б на світі не було.

      Вогонь – повсякденний супутник людини. Ще з давніх часів люди використовували його у своєму житті і весь час підтримували своє родинне вогнище, щоб не згасло. Вогонь – це друг. Він потрібний всюди: і в житлових будинках, і в навчальних закладах, і на заводах, і на фабриках. Ним користуються, коли потрібно приготувати обід, підігріти воду. За допомогою вогню плавлять і ріжуть метал.

     Вогонь – є символом олімпійських ігор. Перед вічним вогнем біля могили Невідомого воїна люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим. Отже, без вогню життя було б неможливе.

     Але, на жаль, вогонь приносить людям не тільки радість. Коли з ним неправильно поводитись, може стати великим злим ворогом.

  • Коли вогонь може стати ворогом?  (Коли виникають пожежі)
  • А чому виникають пожежі?  (Від неправильного поводження з вогнем, від різних природних явищ)

     Так, пожежа може виникнути від халатності самих людей, а тим більше дітей, коли неправильно з ним поводитись.

 

І станція "Поетична"

Команди повинні скласти вірш на пожежну тематику з використанням слів: пожежний, вежа, сильний, пильний, пожежа, вода, біда.

 

   ІІ станція "Спритні"

 На цій станції діти повинні виконати фізичні вправи на спритність,          швидкість та увагу.

ІІІ станція "Відгадай"

На станції діти відгадують загадки на пожежну тематику.

Загадки

  1. Живуть у тісній темниці

Без страху темноти

Хлоп'ята яснолиці –

Вогню малі брати.

І душу щедру,

Хоч дерева сини,

Згораючи дощенту,

Вогонь дають вони.  (Сірники)

  1. Доки батько народився, син по світу находився (Вогонь і дим)
  2. Джин спинився на хвилинку і язиком злизав будинки (Вогонь)
  3. Він тихесенько висить і не ніколи не шумить. Та як десь вогонь палає, він аж піну випускає (Вогнегасник)
  4. Без рук, без ніг собі живе, голову має. Як ту голову черкнеш, вона запалає (Сірник)
  5. Без рук, без ніг, а вгору повзе (Вогонь)
  6. Що за дорога: хто по ній не йде, той шкандибає? (Драбина)
  7. З язиком, але не ламається (Вогонь)
  8. Залізний ніс, дерев'яний хвіст (Сокира)
  9.  Біла вата пливе, лови не лови – виловиш (Піна)

ІV станція "Телефон 101"

Завдання дітей на цій станції, полягає в тому, щоб правильно викликати по телефону рятувальну службу. А саме, назвати номер "101", чітко сказати: "У нас пожежа. Адреса: вулиця …, дім…, квартира …, поверх… Назвати своє прізвище, ім'я"

 

 

 

V станція "Допоможи"

Кожна команда на цій станції повинна показати свої знання з надання першої медичної допомоги, при опіках та отруєнні чадним газом. Їхні відповіді оцінюються медичною сестрою.

  1. Які ознаки отруєння чадним газом? (запаморочення, шум у вухах, слабкість, нудота, блювання, непритомність).
  2. Яка перша допомога при отруєнні чадним газом? (забезпечити потерпілому приплив свіжого повітря, при втраті свідомості дати понюхати нашатирний спирт, при блюванні потерпілого кладуть на бік).
  3. Які ознаки опіків? (почервоніння шкіри, набряки, пухирі, обуглення тканин).
  4. Яка перша допомога при опіках? (помити уражені ділянки шкіри антисептичними засобами, закрити вражену поверхню стерильною серветкою, не можна доторкатися руками, проколювати пухирі, накладати мазі).

 

VІ станція "Поміркуй"

Кожна команда повинна показати знання правил пожежної безпеки.

  1. Назвіть основні причини виникнення пожежі. (Необережне поводження з вогнем, газом, електроприладами, паління)
  2. Поясніть поняття: "Вогонь добрий", "Вогонь злий".
  3. Які первинні заходи гасіння вогню ви знаєте? (вода, пісок, ковдра, гілки дерев)
  4. Чи все, що горить можна гасити  водою? Чому? (електроприлади, вода – провідник струму)
  5. З якою метою створена служба порятунку, та які її завдання? (з метою попередження, ліквідації та навчання).

 

 

Після проходження всіх станцій команди повертаються на вихідну точку, звідки і починалося змагання. Підраховується кількість отриманих балів, підводяться підсумки змагання. Команди, які зайняли  призові місця отримують грамоти.

 

 

 

Додаток

з/п

Назва станції

Місце розташування станції

Отримана кількість балів

(1-10)

Підпис

1.

"Допоможи"

медпункт

 

 

2.

"Поміркуй"

актовий зал

 

 

3.

"Поетична"

бібліотека

 

 

4.

"Спритні"

спортивний зал

 

 

5.

"Відгадай"

кабінет виховної роботи

 

 

6.

"Телефон 101"

кабінет психолога

 

 

Малюнок (група підтримки)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Fraynd Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 січня 2020
Переглядів
2703
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку