КВЕСТ:
Врятуй букварики
Автор: Пейчева С.О.
Сценарій може стати у нагоді по закінченню букварного періоду вчителям 1класів, які бажають відійти від традиційного підходу до даного дійства й провести захід у формі живого квесту.
Ситуація: через зникнення підручників Буквар не може залишити учнів, а, відповідно, піти до інших дітей. Виникає загроза неписемності майбутніх школярів. Потрібно розшукати зниклі «Букварики», виконавши ряд завдань.
Мета: узагальнити і систематизувати знання за вивчений період з різних предметів; розвивати вміння користуватися знаннями, набутими раніше; продовжити роботу з розвитку пам'яті, уваги, мислення школярів через аналіз, узагальнення, міркування; виховувати в дітях почуття колективізму, взаємодопомоги, поваги до думки інших.
Хід заняття
Вчитель: Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи, швидше в клас !
Будемо уважні і старанні всі,
Щоб почули гарне слово: «Молодці!»
Подивіться, чи все в нас готово до уроку?
Учні кажуть, що в них зникли «Букварики».
Вчитель: До мене електронною поштою надійшов лист. Цікаво від кого? Пропоную нам переглянути його разом.
Відеозапис «Звернення Букварика1»
Буквар: Добрий день, мої юні читачі! Ось і добігає кінця наша з вами захоплююча подорож. Вам потрібно йти далі, а мені вчити нових дітлахів читанню. Однак сталося щось жахливе! Пропали підручники з читання. Я не можу просто так залишити вас. Не маю на це право. Бідні майбутні школярі! Вони так і не навчаться читати! .. Хоча ... Ну, звичайно! Ви ж можете врятувати ситуацію! Десь в класі шукайте першу підказку. Поспішайте! Від вас багато залежить!
Отже пропоную пошукати першу підказку.
Діти знаходять КОНВЕРТ 1, в якому завдання:
Збери слова, здогадайся, що їх об’єднує.
Там ти знайдеш наступну підказку.
Діти роблять висновок, що слова: ставок,океан, море, ріка, озеро об’єднує вода, тобто наступну підказку слід шукати біля шкільного фонтанчику для питної води.
Під фонтанчиком знаходять КОНВЕРТ 2, в якому завдання: «ПОВТОРИ» і диск.
Вчитель вмикає диск з записом фізхвилинки «Весела зарядка». Діти повторюють рухи, танцюють. А з назви роблять висновок, що наступну підказку слід шукати на стадіоні.
Знайшовши КОНВЕРТ 3, в якому завдання: «Відгадай кросворд і дізнаєшся, куди тобі йти далі».
Діти здогадуються, що наступний конверт слід шукати в кабінеті інформатики.
Знаходять КОНВЕРТ 4, і отримають наступне завдання: «Розклади правильно предмети зверху на назву потрібної казки. (принцип лото).»
Важливо, щоб діти показали свої вміння читати.
Діти отримують торбинку з предметами:
- рибка
- дзеркало
- шкарлупа від горіха
- колосок
- качина пір'їна
- ключ
-глечик чи тарілки
«Казка про золоту рибку» |
«Колосок» |
Кривенька качечка» |
«Дюймовочка» |
«Лисичка та журавель» |
« Рукавичка» |
«Білосніжка і семеро гномів» |
«Золотий ключик або пригоди Буратіно» |
Здогадуються, що казкові герої живуть в бібліотеці. З допомогою бібліотекаря знаходять КОНВЕРТ 5.
Завдання: «Відгадай загадки і дізнаєшся, де знайти наступну підказку».
ЗАГАДКИ
Зрозуміло, що пошуки наступної підказки слід шукати … (в їдальні).
В їдальні вони знаходять КОНВЕРТ 6.
Завдання: «Збери пазл й наклей їх на аркуш паперу. Якщо ти все зробиш правильно, то побачиш портрет людини, яка точно знає, де знаходяться ваші підручники.»
Діти збирають портрет директора школи. Прямують до кабінету директора.
Директор школи: Діти, ви справжні молодці! Сьогодні я впевнилася , що ви навчилися не тільки читати, а й відгадувати кросворди, загадки. Вмієте гарно танцювати й знаєте багато казок. А ваші друзі «Букварики» нехай знаходяться в нашій бібліотеці, бо вони потрібні іншим малюкам, які ще не навчилися читати. Домовились! Ви вивчили всі букви і від мене отримуєте медалі: « Я вмію читати» і смаколики.
Нагородження учнів.
По поверненню в клас відеозапис «Звернення Букварика 2»
Буквар: Дорогі діти! Дякую вам за ваші старання. Знаю, що тепер «Букварики» знаходяться в своєму книжковому будиночку під надійним захистом. Я кажу Вам : «Прощавайте!». Але залишаю на згадку про себе надійну свою подругу «Читанку», яка навчить вас читати ще виразніше, швидше. Допоможе пізнати цікавий світ літератури. Бажаю вам успіхів і міцних знань!
Вчитель роздає учням «Післябукварики”
1