Фізичний квест
Область застосування: позаурочна робота
Тривалість: 45-60 хв
Форма проведення: квест
Обладнання
Обладнання: секундомір, повітряні кульки, скотч, фломастери, серветки, стакан, вода, магніт, скріпки металеві, ложка.
Мета
Опис проведення квесту
Командна гра. Протягом відведеного часу команді необхідно знайти відповіді на поставлені запитання, використовуючи свої знання і вміння. Квест складається з декількох частин. Спочатку діти повинні відгадати загадку в зазначеному місці, відгадавши її і виконавши завдання, команда отримує слово. З слів потрібно скласти речення і отримати приз.
Для проведення гри знадобляться асистенти. З цією роллю добре справляються учні 11-х класів
Діє правило: хочеш підказку, виконай додаткове завдання асистента. Завдання можуть бути логічними, фізичними, командними, будь-якими, одна вимога - вони повинні бути цікавими та веселими ( відгадати ребуси або розказати улюблений вірш, або дати відповіді на питання) Додаток1
Організатори можуть підтримувати телефонний зв'язок з капітанами та асистентами, щоб мати уявлення, як команди рухаються по маршруту
Правила гри
1. Для участі в грі учні мають самі об’єднатися в команди. Команда має обрати капітана й повідомити назву команди організатору гри до її проведення. Капітан користується повагою команди, здійснює зв'язок з організатором гри.
2. Команди виконують завдання в приміщенні школи.
3. Під час гри командам потрібно знайти певне місце (точку) і виконати завдання.
4. Завдання обговорюється всіма членами команди, рішення приймається колегіально.
5. Забороняється користуватися підказками учнів з інших команд.
6. Можна користуватися підказками, знайденими в Інтернеті.
7. Забороняється критикувати інших членів команди.
8. Перемагає команда, яка першою виконає всі завдання
Завдання квесту
Загадка №1
1. Що біжить без опочину,
Не стає ні на хвилину.
Не старіє, не вмирає,
А все нищить, забирає?
2.Сам не старіє, сам не вмирає, а усім віку він відбирає. (Час)
Запитання:. В чому вимірюється час?
Завдання: Подивіться уважно на пронумеровані слова. Ваше завдання - запам'ятати кожне слово і його порядковий номер. Час вам відводиться рівно 15 секунд.
1. СЕКУНДА |
6. РІК |
2. МІСЯЦЬ |
7. ТИЖДЕНЬ |
3. ХВИЛИНА |
8. ГОДИНА |
4. ДОБА |
9.СТОЛІТТЯ |
5. ДЕКАДА |
10. ТИСЯЧОЛІТТЯ. |
Слова закриваються. Подивіться на ті ж самі слова, але розташовані в іншому порядку, і постав поруч з кожним з них номер, під яким воно записано вище
РІК- |
ДЕКАДА - |
СТОЛІТТЯ - |
ТИЖДЕНЬ – |
ГОДИНА- |
МІСЯЦЬ – |
ДОБА - |
СЕКУНДА – |
ХВИЛИНА - |
ТИСЯЧОЛІТТЯ - |
За правильне виконання (Слово - аудиторія)
Загадка №2
Я із гуми, надувна,
Як повітря я легка,
Міцно мотузок тримай
Та мене не відпускай!
Питання: Чому повітряна кулька має форму кулі? Якщо натиснути на кульку, то чи можна відповісти точно, в якому місці він лопне? (Ні. За законом Паскаля тиск передається в усі точки однаково, а значить, і кулька може лопнути в будь-якій точці.)
Завдання: Потрібно проколоти повітряну кульку так, щоб вона не лопнула. (3 спроби)
Відповідь: Щоб зберегти кульку, потрібно проколоти його в точках найменшого натягу, які розташовані в нижній і у верхній частині кульки. Або заклеїти місця скотчем і проткнути кульку через скотч.
( за правильність виконання завдання діти отримують (Слово № 207)
ЗАГАДКА 3
Я і хмара, і туман,
І струмок, і океан,
І літаю, і біжу,
І замерзнуть можу!
Питання. Що ви знаєте про воду? (Відштовхуючись від відповідей, педагог коментує названі властивості, агрегатний стан, склад, і інші відомості про воду).
Завдання: Вода - це рідина. Чи може рідина сама текти вгору? (Так). Перед вами стакан з водою. Доведіть.
Відповідь: Процес вбирання рідини твердим тілом може наочно демонструвати, що вода тече вгору. Необхідно в стакан з водою опустити серветку і через деякий час ми бачимо, що той кінець, який був сухим - став мокрим.
У науці є таке поняття капілярність. Завдяки капілярності рослина "п'ють" воду, ми з вами можемо витирати тіло рушником після ванни, мити будинку підлоги і тощо. Це явище підйому або опускання рідини в капілярах (маленьких судин), що полягає в здатності рідини змінювати рівень в трубках, вузьких каналах довільної форми, пористих тілах.
Відповідно за правильність виконання завдання діти отримують (Слово – вазон)
Загадка 4
А яка ж прискорення причина?
Діє ця особа без упину.
На подяку має лиш надію.
Що приховує закон взаємодії? ( Сила)
Питання. Хто одягав новорічну ялинку іграшками, то бачив як гілочка ялинки прогинається під дією іграшки, а коли зняти іграшку, то гілочка займає своє попереднє положення, тобто випрямляється. Завдяки якій силі це відбувається? Відповідь: Це відбувається завдяки силі пружності
Вітер гнув тополю,
Намагався ізломить, –
І знемігся… Знов на волю
Струнко рветься у блакить.
Завдання «Склянки на папері» На столі на деякій відстані один від одного (15-20см) стоять 2 стакани. Є лист (А4), який потрібно покласти на ці 2 склянки і зверху на нього поставити третій стакан (між двома) так, що б лист не прогнувся до столу.
Відповідь: потрібно аркуш паперу скласти «гармошкою», і стакан буде стояти, за рахунок зростання сили пружності паперу)
За правильне виконання (Слово - квіти)
Загадка 5
У ковбаси два полюси і дивна ознака:
притягує цвяха. (Магніт)
Питання: Швидкісне пересування поїздів типу « Маглев» досягається завдяки якій технології? ( магнітна подушка)
Якої швидкості вони досягають?( до 500 км на год)
Відповідь : Вагони тримаються завдяки вертикальному магнітному полю. Ще на рейку ставлять електромагніти, які забезпечують роботу двигунів- так відбувається прискорення і гальмування
Питання: Не одне століття допитливий розум розбурхувала історія про левітація гробу пророка Магомета. Самі мусульмани вважають це дивом, оскільки земля не приймає цю святу людину. В чому секрет?
Відповідь : Склепіння каплиці містить магнітні камені великої сили, які дозволяють залізній скрині висіти у повітрі. Такі трюки і раніше робили деякі фокусники. Але потрібно зауважити, що підтримувати рівновагу в даному випадку неможливо без додаткової нитки
Завдання « скріпка у воді» на столі стоять скляний стакан та пластиковий з водою. Як дістати металеву скріпку, не намочивши рук?
Відповідь: магнітом
За правильне виконання (Слово - фіолетові)
Підсумок гри: зібрати речення – підказку, знайти скарб. Нагородження переможців, а також відзначення всіх учасників солодкими призами та отримання почесного звання
« переможці фізичного квесту»
« сама дружня команда»
« сама весела команда»
« сама завзята команда»
Додаток 1
Приклади ребусів та цікавих запитань
Заряд
напруга
опір
період
За підказками дізнатися, хто цей вчений
1.Сніжною різдвяною ніччю 1642 р. в Англії, в сім’ї фермера , було велике сум’яття. Народився хлопчик такої величини, що за англійською ідіомою його можна було викупати в пивній кружці.
2.Після смерті цього вченого у 1727 році був проданий його зуб. Вартість такого товару становила 4650 дол
3. Йому на голову впало яблуко
Відповідь : Ісак Ньютон
Гра «Показуха»
Вибирається один гравець з команди і за допомогою жестів показу такі поняття:
Магніт
Правило лівої руки
Напруга
Тиск