Квест з фізики для учнів 9 класів

Про матеріал
Ніщо так не зацікавлює дітей, як гра, у яку можуть грати усі охочі, у якій цінні дії кожного гравця, у якій не так важливі фізичні якості, як необхідна кмітливість, уміння швидко приймати рішення та діяти в команді.Пропоную розробку фізичного квесту для учнів 8-9 класів.Протягом відведеного часу команді необхідно знайти відповіді на поставлені запитання, використовуючи свої знання і вміння. Квест складається з декількох частин. Спочатку діти повинні відгадати загадку в зазначеному місці, відгадавши її і виконавши завдання, команда отримує слово. З слів потрібно скласти речення і отримати приз.
Перегляд файлу

Фізичний квест


Область застосування: позаурочна робота

Тривалість: 45-60 хв

Форма проведення:  квест

Обладнання

  • Особисті гаджети.
  • Комплекти загадок та  завдань.

Обладнання: секундомір, повітряні кульки,  скотч, фломастери, серветки, стакан, вода, магніт, скріпки металеві, ложка.

Мета

  • Сприяти  розвитку інтелектуальних здібностей учнів, допомогти  краще пізнати одне одного;
  • навчати швидко приймати правильні рішення;
  • виявити приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів, учнів-логістів, які вміють прорахувати на декілька ходів вперед;
  • розвивати логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знаходити спільну мову з різними людьми;
  •  проводити аналогії і асоціації між явищами;

 

Опис проведення квесту

Командна гра. Протягом відведеного часу команді необхідно знайти відповіді на поставлені запитання, використовуючи свої знання і вміння. Квест складається з декількох частин. Спочатку діти повинні відгадати  загадку в зазначеному місці, відгадавши  її і виконавши завдання, команда отримує слово. З слів потрібно скласти речення і отримати приз.

Для проведення гри  знадобляться асистенти. З цією роллю добре справляються учні 11-х класів

 Діє правило: хочеш підказку, виконай додаткове завдання асистента. Завдання можуть бути логічними, фізичними, командними, будь-якими, одна вимога - вони повинні бути цікавими та веселими ( відгадати ребуси або розказати улюблений вірш, або дати відповіді на питання) Додаток1

 Організатори  можуть підтримувати телефонний зв'язок з капітанами та асистентами, щоб мати уявлення, як команди рухаються по маршруту

 

 

Правила гри

1. Для участі в грі учні мають самі об’єднатися в команди. Команда має обрати капітана й повідомити назву команди організатору гри до її проведення. Капітан користується повагою команди, здійснює зв'язок з організатором гри.

2. Команди виконують завдання в приміщенні школи.

 3. Під час гри командам потрібно знайти певне місце (точку) і виконати завдання.

 4. Завдання обговорюється всіма членами команди, рішення приймається колегіально.

 5. Забороняється користуватися підказками учнів з інших команд.

 6. Можна користуватися підказками, знайденими в Інтернеті.

 7. Забороняється критикувати інших членів команди.

8. Перемагає команда, яка першою виконає всі завдання

 

 

 

Завдання квесту

Загадка №1

1. Що біжить без опочину,
     Не стає ні на хвилину.
     Не старіє, не вмирає,
     А все нищить, забирає?

 

2.Сам не старіє, сам не вмирає, а усім віку він відбирає. (Час)

Запитання:. В чому вимірюється час?

Завдання: Подивіться уважно на пронумеровані слова. Ваше завдання - запам'ятати кожне слово і його порядковий номер. Час вам відводиться рівно 15 секунд.

 

1. СЕКУНДА

6. РІК

2. МІСЯЦЬ

7. ТИЖДЕНЬ

3. ХВИЛИНА

8. ГОДИНА

4. ДОБА

9.СТОЛІТТЯ

5. ДЕКАДА

10. ТИСЯЧОЛІТТЯ.

Слова закриваються. Подивіться на ті ж самі слова, але розташовані в іншому порядку, і постав поруч з кожним з них номер, під яким воно записано вище

 

РІК-

ДЕКАДА -

СТОЛІТТЯ -

ТИЖДЕНЬ –

ГОДИНА-

МІСЯЦЬ –

ДОБА -

СЕКУНДА –

ХВИЛИНА -

ТИСЯЧОЛІТТЯ -

За правильне виконання (Слово - аудиторія)

 

 

Загадка №2

 

Я із гуми, надувна, 
Як повітря я легка, 
Міцно мотузок тримай 
Та мене не відпускай!

 

Питання: Чому повітряна кулька має форму кулі? Якщо натиснути на кульку, то чи можна відповісти точно, в якому місці він лопне? (Ні. За законом Паскаля тиск передається в усі точки однаково, а значить, і кулька може лопнути в будь-якій точці.)

 

Завдання: Потрібно проколоти повітряну кульку так, щоб вона не лопнула. (3 спроби)

Відповідь: Щоб зберегти кульку, потрібно проколоти його в точках найменшого натягу, які розташовані в нижній і у верхній частині кульки. Або заклеїти місця скотчем і проткнути кульку через скотч.

( за правильність виконання завдання діти отримують (Слово     № 207)

 

 

 

 

ЗАГАДКА 3

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

 І літаю, і біжу,

 І замерзнуть можу!

 

 

Питання. Що ви знаєте про воду? (Відштовхуючись від відповідей, педагог коментує названі властивості, агрегатний стан, склад, і інші відомості про воду).

 

Завдання: Вода - це рідина. Чи може рідина сама текти вгору? (Так). Перед вами стакан з водою. Доведіть.

Відповідь: Процес вбирання рідини твердим тілом може наочно демонструвати, що вода тече вгору. Необхідно в стакан з водою опустити серветку і через деякий час ми бачимо, що той кінець, який був сухим - став мокрим.

У науці є таке поняття капілярність. Завдяки капілярності рослина "п'ють" воду, ми з вами можемо витирати тіло рушником після ванни, мити будинку підлоги і тощо. Це явище підйому або опускання рідини в капілярах (маленьких судин), що полягає в здатності рідини змінювати рівень в трубках, вузьких каналах довільної форми, пористих тілах.

Відповідно за правильність виконання завдання діти отримують  (Слово – вазон)

 

 

Загадка 4

А яка ж прискорення причина?

Діє ця особа без упину.

 На подяку має лиш надію.

Що приховує закон взаємодії? ( Сила)

Питання. Хто одягав новорічну ялинку іграшками, то бачив як гілочка ялинки прогинається під дією іграшки, а коли зняти іграшку, то гілочка займає своє попереднє положення, тобто випрямляється. Завдяки якій силі це відбувається? Відповідь: Це відбувається завдяки силі пружності

 

                    Вітер гнув тополю,

  Намагався ізломить, –

  І знемігся… Знов на волю

  Струнко рветься у блакить.

 

Завдання «Склянки на папері» На столі на деякій відстані один від одного (15-20см) стоять 2 стакани. Є лист (А4), який потрібно покласти на ці 2 склянки і зверху на нього поставити третій стакан (між двома) так, що б лист не прогнувся до столу.

Відповідь: потрібно аркуш паперу скласти «гармошкою», і стакан буде стояти, за рахунок зростання сили пружності паперу)

 

За правильне виконання (Слово - квіти)

 

 

 

Загадка 5

У ковбаси два полюси і дивна ознака:

притягує цвяха. (Магніт)

 

Питання: Швидкісне пересування поїздів типу « Маглев» досягається завдяки якій технології? ( магнітна подушка)

https://soloha.cx.ua/wp-content/uploads/2018/06/bdd9a9fc117f70a13dbf009f4ca2cdef.jpg

 

Якої швидкості вони досягають?( до 500 км на год)

Відповідь : Вагони тримаються завдяки вертикальному магнітному полю. Ще на рейку ставлять електромагніти, які забезпечують роботу двигунів- так відбувається прискорення і гальмування

 

Питання: Не одне століття допитливий розум розбурхувала історія про левітація гробу пророка Магомета. Самі мусульмани вважають це дивом, оскільки земля не приймає цю святу людину. В чому секрет?

 

C:\Users\tsego\Desktop\ccb274b01d5c612ffea64f2b98eb40ff.jpg

 

Відповідь : Склепіння каплиці містить магнітні камені великої сили, які дозволяють залізній скрині висіти у повітрі. Такі трюки і раніше робили деякі фокусники. Але потрібно зауважити, що  підтримувати рівновагу в даному випадку неможливо без додаткової нитки

Завдання « скріпка у воді» на столі стоять скляний стакан та пластиковий з водою. Як дістати металеву скріпку, не намочивши рук?

Відповідь: магнітом

За правильне виконання  (Слово - фіолетові)

Підсумок гри: зібрати речення – підказку, знайти  скарб. Нагородження переможців, а також відзначення всіх учасників солодкими призами та отримання почесного звання

« переможці фізичного квесту»

« сама дружня команда»

« сама весела команда»

« сама завзята команда»

 

 

 

Додаток 1

Приклади ребусів та цікавих запитань

 

Заряд

C:\Users\tsego\Desktop\ребуси\23016.004.png

 

напруга

C:\Users\tsego\Desktop\ребуси\23016.006.png

 

 

 

опір

C:\Users\tsego\Desktop\ребуси\23016.007.png

 

 

період

C:\Users\tsego\Desktop\ребуси\23016.008.png

 

 

За підказками дізнатися, хто цей вчений

1.Сніжною різдвяною ніччю 1642 р. в Англії, в сім’ї фермера , було велике сум’яття. Народився хлопчик такої величини, що за англійською ідіомою його можна було викупати в пивній кружці.

2.Після смерті цього вченого у 1727 році був проданий його зуб. Вартість такого товару становила 4650 дол

3. Йому на голову впало яблуко

Відповідь : Ісак Ньютон

 

 

Гра «Показуха»

Вибирається один гравець з команди і  за допомогою жестів показу такі поняття:

Магніт

Правило лівої руки

Напруга

Тиск

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку