Квест « ГРИБИ »
Виконала вчитель Турківського НВК
Топольницька Ольга Миронівна.
6 клас
Предмет біологія
Тема « Гриби »
Тип уроку -: узагальнення та систематизація знань.
Форма : квест
Мета :
- узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Гриби»
- в ігровій формі перевірити знання учнів і зацікавити до подальшого вивчення предмету.
- розвивати логічне і критичне мислення, продовжити формувати ключові компетентності української школи.
Підготовка квесту :
До проведення квесту залучені 10-класники в ролі суддів , фотокореспондентів і лісників –інструкторів.
Обладнання : маршрутні листи , конверти із завданнями, призи, грамоти .
План квесту :
Правила гри :
Старт :
На подвір’ї школи дві команди.
Ведучий в одязі карпатського мольфара.
Він звертається до команд ; « З давніх часів карпатські гори були оповиті таємницями. Ви група відважних біологів-грибників,які мають розгадати загадки нашого лісу. Ви повинні зараз біля цієї ялини знайти місце, де починають рости гриби. За допомогою лопатки розрити і знайти гриб , в якому є завдання , які є стартом для початку нашої чудової подорожі.
Крекс-Фекс-Пекс-Гриб….Розпочали !!!
Під ялинкою два горбочки, де заздалегідь заховано по грибочку в якому
учні знаходять завдання.
Актуалізуюче завдання
Скласти асоціативний кущ «Гриби». Час виконання 2 хвилини. Капітан записує, всі допомагають. Всі стрілки мають бути заповнені.
Учні здають виконане завдання і отримають від мольфара маршрутні листи.
Перша галявина – Ліс Знань ( P.S. учні мають догадатись, що це бібліотека )
Команди заходять в Ліс Знань. Маршрут в бібліотеці пояснює бібліотекар ( 5 кроків від мене прямо, два вправо по лісу , тоді гляньте уважно і знайдіть завдання( Завдання в банці , де намальований гриб ). На виконання 5 хвилин. Додаток № 1
Додаток №1
Заповніть прогалини на лісовій галявині.
Шапкові гриби
|
Малюнок ??? |
Будова ??? |
Цвілеві гриби
|
Приклади ( назва ???) |
Які ліки ??? |
Дріжджеві гриби
|
Розмноження ??? |
Значення |
Гриби паразити людини
|
Як не заразитись ??? |
Які органи вражають ??? |
Учні продовжують гру по маршрутному листу.
Наступна грибна поляна – Їстівні Гриби ( шкільна їдальня )
Учні рухаються до їдальні . Тільки капітани забігають в їдальню , кажуть кодове слово –“лисичка” і працівник їдальні видає додаток № 2 [2] .
Додаток № 2
На двох столах є фото їстівних та неїстівних грибів. Учні повинні класифікувати на отруйні і неотруйні. І дати назви їстівним і неїстівним.
Враховуючи карантинні обмеження учні виконують завдання на коридорі біля їдальні. Час 4 хвилини.
Далі учні рухаються до Інформаційної грибної поляни (кабінет інформатики), але , щоб потрапити туди є лінія проведена крейдою. Її учні мають знайти по листу, і по лінії зробити 8 кроків і на кожен крок називаючи значення грибів у природі. Судді фіксують виконання завдань.
Заходимо в Інформаційну поляну , де проводиться гра – « Шампіньйонний футбол ». Додаток № 3 .
Додаток № 3 Команда № 1
Лісник-інструктор кидає будь-якому учневі гриб шампіньйон і дає запитання. Учень перекидає гриб ліснику і каже правильну відповідь ( так або ні ).
1. Правильно збирати гриби ,це означає їх викручувати із землі ?
2. Трутовик сірчано-жовтий росте на дубах , вербах і є їстівний.
3. Гриб погризений комахами неотруйний.
4. Печериці,гливи можна вирощувати у міській квартирі.
5. Гриби ріжки можуть бути смертельними для людини.
6. Якщо гриб не пече язика , то значить він їстівний.
Додаток № 3 Команда № 2
1. Гриби це рослини ?
2. Чи правда , що гриби використовують як замінник шкіри і як пакувальний матеріал ?
3. Малим дітям і літнім людям потрібно часто їсти гриби ?
4. Гриби занесені до Червоної книги України можна збирати ?
5. Чи можна із чаю отримати чайний гриб ?
6. Їстівних грибів в природі більше ніж отруйних ?
Маршрут продовжується згідно якого потрібно знайти Загадкову поличку на третьому поверсі , яка має безпосереднє відношення до нашого квесту. ( P.S. поличка з гриба трутовика). На поличці заховані загадки для двох команд. Відгадування якої дає доступ для продовження квесту.
Загадка : назвіть царський гриб .
Маршрут продовжується до поляни – Хімія Грибів ( хімічний кабінет ) і отримають додаток № 4 . Час виконання 5 хв. Підказки є в кабінеті.
Додаток № 4
Команда повинна намалювати плакат:” Х імія та гриби “. В класі на партах можуть бути підказки. (Формат A4 і фломастери підготовлені. Малюють всі. Час 5 хвилин. )
Фінішна зупинка – Грибна лабораторія ( біологічний кабінет ). Щоб потрапити до неї потрібно стрибати на одній нозі від попередньої поляни і водночас думати над загадкою : « Що це за наука етномікологія »
Правильна відповідь,це бал для команди.
Учні потрапляють за маршрутом до Грибної лабораторії, де біля мікроскопів є додаток № 5.
Додаток № 5
Розгляньте під мікроскопом мікропрепарати цвілевого гриба, який виростили як домашнє завдання , поясніть як вирощували , поясніть будову і те , що бачите під мікроскопом. Дайте пораду ,як правильно зберігати дома хлібні вироби.
Судді передають результати мольфару , який оголошує їх, називає переможців, нагороджує грамотами і солодкими призами, і пропонує від себе супер приз для учня , який розгадає , що є СКАРБОМ СВІТУ?
Мольфар звертається до учнів : « Ви сьогодні молодці!. Я бажаю Вам міцного здоров’я, успішного навчання, здійснення в Новому році всіх мрій.
А тепер дайте відповідь для отримання призу: «Люди якої національності є найщиріші , найгостинніші і найдобріші в світі ? ». Відповідь учнів – українці.
Мольфар продовжує : « Назвіть найкращу країну з чудовими лісами , морями». Відповідь - Україна.
Одна з наймилозвучніших у світі мов – це українська мова.
Але є особлива мова , яку потрібно чути , бачити , берегти і зберегти для наступних поколінь. Це мова ??? Відповідь учнів ( МОВА ПРИРОДИ). Якщо учні не можуть відгадати їм дається підказка.
Учня , який відгадав загадку мольфар нагороджує супер скарбом.
Додаткові запитання, якщо судді затримались з підрахунком балів
Ці запитання не оцінюються
1. Перша допомога при отруєнні грибами.?
2. Рецепт грибної юшки?
3. Скласти віршика про гриби.
Маршрутний лист квесту «Гриби»
Список використаної літератури: