Квест з теми "Гриби" 6 клас

Про матеріал
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Гриби». Мета: - в ігровій формі перевірити знання учнів і зацікавити до подальшого вивчення предмету. - розвивати логічне і критичне мислення, продовжити формувати ключові компетентності української школи.
Перегляд файлу

Квест   « ГРИБИ »

Виконала  вчитель Турківського НВК

Топольницька Ольга Миронівна.

6 клас

Предмет  біологія

Тема « Гриби »

Тип уроку -: узагальнення та систематизація знань.

Форма :  квест

Мета :

-                     узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Гриби»

-                     в ігровій формі перевірити знання учнів і зацікавити до подальшого вивчення предмету.

-                     розвивати логічне і критичне мислення, продовжити формувати ключові компетентності української школи.

Підготовка квесту :

До проведення квесту залучені 10-класники в ролі суддів , фотокореспондентів і лісників –інструкторів.

Обладнання : маршрутні листи , конверти із завданнями, призи, грамоти .

План квесту :

  1.              Час проведення – 40-45 хв.
  2.              Старт команд - подвір’я Турківського НВК.
  3.              За кожною командою закріплений лісник-інструктор та суддя. Судді мають секундомір , визначають початок та завершення квесту і вносять бали в таблицю оцінювання.
  4.              Маршрут включає знаходження 5-ти грибних полян і виконання завдань на кожній лісовій поляні.

 

 

 

Правила гри :

  1. Змагаємось чесно і дисципліновано.
  2. Судді судять об’єктивно.
  3. Дотримання правил безпеки при  русі по коридору та сходах.
  4. Фотокореспонденти проводять фото-відеозйомку.
  5. Завдання виконують максимально всією  командою.
  6. У квесті приймають участь учні 7-го А класу.
  7. До складу команд входять по п’ять учнів.
  8. Учасники заздалегідь придумають назву і девіз і виконують домашні завдання.
  9. При  недотриманні умов квесту  судді  будуть знімати бали.
  10.                     Інструктори-лісники ,можуть тільки допомогти у випадку нерозуміння, як виконувати завдання.

 

 

Старт :

На подвір’ї школи дві команди.

Ведучий в одязі карпатського мольфара.

Він звертається до команд ; « З давніх часів карпатські гори були оповиті таємницями. Ви група відважних біологів-грибників,які мають розгадати загадки нашого лісу. Ви повинні зараз біля цієї ялини знайти місце, де починають рости гриби. За допомогою лопатки розрити і знайти гриб , в якому є завдання , які є стартом для початку нашої чудової подорожі.

Крекс-Фекс-Пекс-Гриб….Розпочали !!!

Під ялинкою два горбочки, де заздалегідь заховано  по грибочку   в якому

учні знаходять завдання.

Актуалізуюче завдання

Скласти асоціативний кущ «Гриби». Час виконання 2 хвилини. Капітан записує, всі допомагають. Всі стрілки мають бути заповнені.

 

 

C:\Users\ПК\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE\5DORIEWR\Mushroom-IMG_3203[1].JPG

 

 

Учні здають виконане завдання і отримають від мольфара маршрутні листи.

Перша галявина – Ліс Знань ( P.S. учні мають догадатись, що це бібліотека )

Команди заходять в Ліс Знань. Маршрут в бібліотеці пояснює бібліотекар ( 5 кроків від мене прямо, два вправо по лісу , тоді гляньте уважно і знайдіть завдання( Завдання в банці , де намальований гриб ). На виконання 5 хвилин. Додаток № 1

 

Додаток  №1

Заповніть прогалини на лісовій галявині.

Шапкові гриби

 

 

 

 

 

Малюнок ???

Будова ???

Цвілеві гриби

 

 

 

 

 

Приклади ( назва ???)

Які ліки ???

Дріжджеві гриби

 

 

 

 

 

 

Розмноження ???

Значення

Гриби паразити людини

 

 

 

 

 

 

Як не заразитись ???

Які органи вражають ???

 

Учні продовжують гру по маршрутному листу.

 

Наступна грибна поляна – Їстівні Гриби ( шкільна їдальня )

Учні рухаються до їдальні . Тільки капітани забігають  в їдальню , кажуть кодове слово –“лисичка” і працівник їдальні видає додаток № 2 [2] .

Додаток № 2

На двох столах є фото їстівних та неїстівних грибів. Учні повинні класифікувати на отруйні і неотруйні. І дати назви їстівним  і неїстівним.

 

Враховуючи карантинні обмеження учні виконують завдання на коридорі біля їдальні. Час 4 хвилини.

Далі учні рухаються до Інформаційної грибної поляни (кабінет інформатики), але , щоб потрапити туди є лінія проведена крейдою. Її учні мають знайти по листу, і по лінії зробити 8 кроків і на кожен крок називаючи значення грибів у природі. Судді фіксують виконання завдань.

Заходимо в Інформаційну поляну , де проводиться гра –  « Шампіньйонний футбол ». Додаток № 3 .

Гриби шампіньйони, 1 кг - Офіційний інтернет-магазин мережі продуктових  маркетів «Економ»

Додаток № 3 Команда № 1

Лісник-інструктор кидає будь-якому учневі гриб шампіньйон і дає запитання. Учень перекидає гриб ліснику і каже правильну відповідь ( так або ні ).

1. Правильно збирати гриби ,це означає їх викручувати із землі ?

2. Трутовик сірчано-жовтий росте на дубах , вербах і є їстівний.

3. Гриб погризений комахами неотруйний.

4. Печериці,гливи можна вирощувати у міській квартирі.

5. Гриби ріжки можуть бути смертельними для людини.

6. Якщо гриб не пече язика , то значить він їстівний.

Додаток № 3 Команда № 2

1. Гриби це рослини ?

2. Чи правда , що гриби використовують як замінник шкіри і як пакувальний матеріал ?

3. Малим дітям і літнім людям потрібно часто їсти гриби ?

4. Гриби занесені до Червоної книги України можна збирати ?

5. Чи можна із чаю отримати чайний гриб ?

6. Їстівних грибів в природі більше ніж отруйних ?

Маршрут продовжується згідно якого потрібно знайти Загадкову поличку на третьому поверсі , яка має безпосереднє відношення до нашого квесту. ( P.S. поличка з гриба трутовика). На поличці заховані загадки для двох команд.  Відгадування якої дає доступ для продовження квесту.

Загадка : назвіть царський гриб .

Маршрут продовжується до поляни – Хімія Грибів ( хімічний кабінет ) і отримають додаток № 4 . Час виконання 5 хв. Підказки є в кабінеті.

Додаток № 4

Команда повинна намалювати плакат:” Х імія та гриби “. В класі на партах можуть бути підказки. (Формат A4 і фломастери підготовлені. Малюють всі. Час 5 хвилин. )

Фінішна зупинка – Грибна лабораторія ( біологічний кабінет ). Щоб потрапити до неї потрібно стрибати на одній нозі від попередньої поляни і  водночас думати над загадкою : « Що це за наука етномікологія »

Правильна відповідь,це бал для команди.

Учні потрапляють за маршрутом  до Грибної лабораторії, де біля мікроскопів є додаток № 5.

Додаток № 5

Грибок мукора под микроскопом | Статьи на сайте Познавая Мир

Розгляньте під мікроскопом мікропрепарати цвілевого гриба, який виростили як домашнє завдання , поясніть  як вирощували , поясніть  будову і те , що бачите під мікроскопом. Дайте пораду ,як правильно зберігати дома хлібні вироби.

Судді передають результати мольфару , який оголошує їх, називає переможців, нагороджує грамотами і солодкими призами, і пропонує від себе супер приз для учня , який розгадає , що є СКАРБОМ СВІТУ?

Мольфар звертається до учнів : « Ви сьогодні молодці!. Я бажаю Вам міцного здоров’я, успішного навчання, здійснення в Новому році всіх мрій.

 А тепер дайте відповідь  для отримання призу: «Люди якої національності є найщиріші , найгостинніші і найдобріші в світі ? ». Відповідь учнів – українці.

Мольфар продовжує : « Назвіть найкращу країну з чудовими лісами , морями». Відповідь - Україна.

Одна з наймилозвучніших у світі мов – це українська мова.

Але є особлива мова , яку потрібно чути , бачити , берегти і зберегти для наступних поколінь.  Це мова ??? Відповідь учнів ( МОВА ПРИРОДИ). Якщо учні не можуть відгадати їм дається підказка.

 Учня , який відгадав загадку мольфар нагороджує супер скарбом.

Додаткові запитання, якщо судді затримались з підрахунком балів

Ці запитання не оцінюються

1. Перша допомога при отруєнні грибами.?

2. Рецепт грибної юшки?

3. Скласти віршика про гриби.

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист квесту «Гриби»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

 

  1. Костіков І.Ю.. Біологія: підручник для 6 класу. Біологія 6 клас Костіков І.Ю. Видавництво: Київ, «Освіта», 2014 рік.
  2. Презентація "Пори Року". [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/prezentaciya-pori-roku-141050.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
3 грудня 2023
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку