Квест «Загадкова логіка фізики»

Про матеріал
Квест «Загадкова логіка фізики» буде цікавий як старшим класам так і молодшим навіть була задіяна у конкурсі команда вчителів, окрім команд з 9 класу і 10 класу.
Перегляд файлу

Квест

«Загадкова логіка фізики»

Автор;Цівина  О. І. , вчитель фізики

Хорольської гімназії

image 

Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів з фізики сучасними методами ігрової діяльності; розвивати вміння швидко приймати рішення, проявляти кмітливість у нестандартних ситуаціях; формувати навички колективної роботи учнів у поєднанні з індивідуальною; виховувати наполеглевість у досягненні мети та  віру у свої сили.

 

Форма проведення: квест.

 

Місце проведення: кабінет фізики № 27.

 

Обладнання:на окремих столах і в таємних схованках у класі.

 

Інструкції:Окремо, на  кожному столі,   а також в таємних сейфах,     ключі від яких гравці отримують у вчителя,  після розгадки самої суті  квест-завдання. 

По завершенню квесту на гравців чекають призи.

 

 

Хорольська гімназія

 

Правила квесту по фізиці

Щоб  приступити   до  квест-завдання :                         

1.               Потрібно спочатку,  на чистому листі дати відповіді  на тренувальні логічні задачі.     Якщо  буде потрібно то використайте формули   для   обчислень.    Кожне правильно розв’язане логічне завдання дає вам по 1 балу

2.               Далі  приступаєте до виконання самого        квест-завдання,   у  деяких квест-завдань є інструкція, а  в інших  самим потрібно знайти підказки.

3.               Правильно виконане  квест-завдання  дає вам    5  балів,       при умові,  що всі логічні задачі  –  були розв’язані  на листочку правильно.  Якщо хоч одна логічна задача розв’язана невірно, то   за квест-завдання     ви отримаєте   тільки           3  бали.    

4.               Але  ви,  можете додатково отримати по одному балу за формули, що хоч якимсь боком можна прив’язати до даного   квест-завдання. Не нехтуйте цим,  бо програєте. Адже кожна обчислена за формулою  нова величина          дає вам    + 1 бал  до загальної суми балів.

Виконавши  завдання   переходьте до  наступного.

Квест-Завдання №-1

 

Сіль  і  мелений перець  змішані на столі

 

Розділіть їх окремо у два стаканчики 

Можливо вам допоможуть такі речі на столі

     2 листка А4

     Батарейка

     Провідник

     Лінійка 

     Повітряна кулька

     Олівець

     Ручка

     Соломинка

     Гумка

     Стаканчики паперові

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДЬ  Квест №1

 

Наелектризувати, або ручку, або лінійку, або повітряну кульку, потім її разом з перцем у стаканчик, а сіль зібрати в інший.

         


                         Тренувальне                     1.1 до  №1

 

Хвилинка на роздуми.

Кішка – 3

Кінь – 5

Півень – 8

Осел – 2

Зозуля – 4

Жаба – 3

Собака -…..                                             

         

image1.1 №1

 

Кішка – 3      

Кінь – 5           

Півень – 8 Осел – 2

Зозуля – 4

Жаба – 3

Собака -3                                 

                          Тренувальне                     1.2 до №1

 

Ви вийшли з районної олімпіади по фізиці, тим часом  філологи, на вашому шляху, побудували стіну з бетону,  висотою – 3 м, довжиною – 20 м, масою – 3 т. Та й ще через кожні 10 см вкинули туди 20-ти метрову арматуру. Як звалити стіну за 5 секунд, якщо у вас в кишенях лише хустинка, ручка, калькулятор, зошит, 5 копійок і  “мобілка”.  Стіну обійти ніяк. 

 

         

image1.2 №1

 

Штовхнути стіну зверху від себе, вона впаде сама. Обчисліть товщину і зрозумієте чому.

         

                          Тренувальне                     1.3 до №1

 

    Одночасно зі стану  спокою відпускаємо кубик, кулю і циліндр, які знаходяться на похилій площині.   

   Нехай всі фігури зроблені з дерева, або  металу. Припустимо, що в кожного з них своя дорожка, підібрана таким чином,  що сили тертя для всіх учасників спуску однакова.    

Отож відпускаємо одночасно:

                        imageКубика  - Васю

                        Кулю – Юля

                        Циліндра -  Андрія

1)Хто з них спуститься першим?                    0.5 бала

2)Чому інші відстануть?                                     1.5 бала

 

 

image

image1.3 №1

 

Першим буде кубик Вася, бо в інших потенціальна енергія   Eп = mgh   тратитиметься ще й на енергію обертання. Пояснити що швидше скотиться з горки, колесо з великим радіусом чи з малим (тут робота сили тяжіння на обертання колеса)

         


Квест-Завдання №-2

 

Визначте чи справді об’єм  «бутилочки»  0.25 літра.     

Опишіть як визначили  об’єм.                                               

А  тепер перелийте з неї  частину воду  у  стаканчик не відриваючи    дно  «бутилкочки»  від парти.   І  в журі, якому ви принесете стаканчик з водою  отримаєте завдання до   квесту  №3  

 ( втягувати в себе воду через трубочку за будь яких умов не можна)    тут вам допоможе   220,   як?, додумайтесь самі.

 

image                                     

ВІДПОВІДЬ квест №2

 

  

image 

   S = Пd2/4

    Vводи  = Sh1

 

 

 

image 

VПУСТЕ  = Sh2

VЗАГ = VВОДИ + VПУСТЕ

 

 

Як перелити воду?   Трубку вставте у

пробку. Закрийте нею пляшку.  Поставте її на стіл. Сильно видихніть повітря через трубку всередину пляшки.  Далі   отвір трубочки  швидко закрийте пальцем, і під тиском стиснутого повітря, вода сама

потече через трубку в мензурку                                  

                          Тренувальне                     1.1 до №2

 

На Місяці всі речі важать приблизно в 6 раз менше ніж на Землі. Уявіть, що на Місяці є озеро з прісною водою. 

 

image

 

 

1)Як зміниться «осадка» корабля, якщо на Землі в річці його «осадка» була 3 метри? 

         


image1.1 №2

 

Вага плаваючого тіла = вазі витісненої рідини. Корабель стане в 6 раз легшим по вазі, але ж і витіснена вода в 6 раз легша. Отже «осадка» не зміниться.

         

                          Тренувальне                     1.2 до №2

 

Обчисліть усно.

 

Візьміть        1000     Добавте        40   Добавте ще  1000

Добавте        30           Добавте ще  1000

Плюс              20 Плюс              1000    І плюс             10

 

Скільки буде разом?

         

image1.2 №2

 

Відповідь 5000 не є правильною.    image 

Використайте калькулятор. Відповідь - 4100

 

         

                          Тренувальне                     1.3 до №2

 

Скільки землі знаходить в ямі глибиною 2 метри і шириною 1 м і довжиною 10 м. Густина землі 1500 кг/м3?

         

image1.3 №2

 

В ямі немає землі

 

         


Квест-Завдання №-3

 

    29   і   30   що є в цьому класі  дадуть вам ключ  до «сейфу»,   де знаходяться  вкрай необхідне для цього квесту  обладнання .   

Отже у вас я надіюсь все вийшло і тепер ви можете  освітіть собі шлях лимоном  до наступного квесту.                  

А  11 клас зачекайте, вам    потрібно не тільки освітити собі шлях до    квесту  №4 ,  а  ще й знайти внутрішній опір  лимона,       тільки тоді,  сказала  Н,В   вам можна  переходити далі. 

До речі  9 клас,  ви теж повинні визначити певні величини,  і чим більше тим краще,   

Всі  розрахунки і виміри записувати на чистому листі .

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДЬ квест №3

 

29 і 30 це номера міді і цинку в  періодичній таблиці, що висить в  класі.  Отже в  «сейфі» знаходяться мідні і цинкові пластини, з яких потрібно буде виготовити гальванічний елемент використавши лимон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренувальне Завдання 1.1 до №3

 

Бумеранг можна кинути так, що він, не торкаючись ні до чого і ні об що, не вдаряючись, повертається в теж саме місце. А чи можна так само кинути тенісний м’ячик?

         

ВІДПОВІДЬ 1.1№3

 

Можна кинути вгору і зловити.

         

Тренувальне Завдання 1.2 до №3

 

Уявіть міст довжиною 10 км, що витримує рівно  20 т + 2 грами. З одної сторони на міст заїздить вантажівка масою рівно 20 т. Їде, їде і раптом посередині мосту на капот автомобіля сідає горобець.

Що станеться?

Що робити водієві?  

 

         

ВІДПОВІДЬ 1.2 №3

 

Все буде норм.

До середини моста ( 5 км) палива витратиться набагато більше ніж маса  самого горобця. 

         

Квест-Завдання №-4

 

«Я»  хочу сама котитися по похилій площині вгору. 

Якщо «я» зумію це зробити  ви отримаєте аж 7 балів

 

 

   Якщо ви не здогадалися,  як це зробити  то хоча б  визначте певну величину для похилої площини і тягарця.

  Жовтий - жовтий  колір підкаже,  що вам потрібно   визначити.         

                                      За це отримаєте  5 балів

 

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДЬ квест №4

 

Гумовий шнур петлею, на нього гайку і закрутити сильно коловоротом. Шнур всередині банки.

 

Транспортир висить на дошці,  він  жовтий,  отже треба визначити кут при якому рівнодійна сила рівна нулю.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренувальне Завдання 1.1 до №4

 

Їдучи на автомобілі з Хорола у Світловодськ, і проїзджаючи по дамбі через Дніпро, папка Віки Лоєнко пробив праве переднє колесо. «Добре, що є запаска,» - подумав він. Виваживши домкратом машину, відкрутив 4 гайки, зняв колесо і ненароком зачепив ногою ті гайки. Всі вони покотилися в Кременчуцьке водосховище по похилому схилу. «От невдача!» - подумала Віка, спостерігаючи як гайки пірнули під воду.  

Вона  вийшла з автомобіля,  поглянула навкруг, зразу на машину потім на хлопчика, що внизу вудочкою ловив рибу - і неї виникла ідея.      Що порадила Віка?

 

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДЬ 1.1 №4

 

Відкрутити по 1 гайці з кожного колеса, що були на машині, та ними прикрутити запаску, щоб доїхати до СТО чи автомагазину.

         

Тренувальне Завдання 1.2 до №4

 

Це завдання першокласник розв’язує за 2 хв, студент – за 10 хв, а професор – за годину. Розшифруйте:

ОДТЧПШСВДДОД

         

ВІДПОВІДЬ 1.2 №4

 

Один

Два

Три

Чотири

П’ять 

………..                                 

Квест-Завдання №-5

 

У вас є ножиці, листи А4, клей, лінійка, досточка, гиря, олівці. Склейте щось з паперу. Це щось, повинно бути висотою не менше 6 см, покладіть на це щось досточку потім гирю. Якщо конструкція не розвалилась, ви  отримуєте 5 балів.

А  якщо  вона витримує ще й вас, ще додатково 

                        +3 бали  вашій команді.

         

ВІДПОВІДЬ квест №5

 

Трубочки із паперу зверху досточка,  далі гиря.

Тренувальне Завдання 1.1 до №5

 

Є дві мотузки кожна горить рівно по 1 годині, як  ними відміряти рівно 45 хвилин. Є запальничка.

         

ВІДПОВІДЬ 1.1 №5

 

Першу запалюємо з двох сторін і одночасно з першою, запалюємо другу з першого кінця. Як тільки перша згоріла, одночасно з нею догорить і половина другої. Це буде півгодини.  Тепер запалюємо другу мотузку з іншого боку. Друга вже догоріла до половини і далі полум’я з лівого боку і з правого зустрінуться, ідучи по другій половин, через 15 хв.

30+15=45 хвилин.

         

 

         

           Результати  квесту з фізики

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

квест-завдання  № 1

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

8

квест-завдання  № 2

 

 

 

9

 

 

 

 

10

 

 

 

 

11

квест-завдання  № 3

 

 

 

12

 

 

 

 

13

 

 

 

 

14

квест-завдання  № 4

 

 

 

15

 

 

 

 

16

квест-завдання  № 5

 

 

 

 

загальний бал

 

 

 

 

місце

 

 

 

 

Журі:         …………………………………………………..                    …………………………………………………..

                  ………………………………………………….

                  ………………………………………………….

pdf
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку