Квест
«Загадкова логіка фізики»
Автор;Цівина О. І. , вчитель фізики
Хорольської гімназії
Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів з фізики сучасними методами ігрової діяльності; розвивати вміння швидко приймати рішення, проявляти кмітливість у нестандартних ситуаціях; формувати навички колективної роботи учнів у поєднанні з індивідуальною; виховувати наполеглевість у досягненні мети та віру у свої сили.
Форма проведення: квест.
Місце проведення: кабінет фізики № 27.
Обладнання:на окремих столах і в таємних схованках у класі.
Інструкції:Окремо, на кожному столі, а також в таємних сейфах, ключі від яких гравці отримують у вчителя, після розгадки самої суті квест-завдання.
По завершенню квесту на гравців чекають призи.
Хорольська гімназія
Щоб приступити до квест-завдання :
1. Потрібно спочатку, на чистому листі дати відповіді на тренувальні логічні задачі. Якщо буде потрібно то використайте формули для обчислень. Кожне правильно розв’язане логічне завдання дає вам по 1 балу.
2. Далі приступаєте до виконання самого квест-завдання, у деяких квест-завдань є інструкція, а в інших самим потрібно знайти підказки.
3. Правильно виконане квест-завдання дає вам 5 балів, при умові, що всі логічні задачі – були розв’язані на листочку правильно. Якщо хоч одна логічна задача розв’язана невірно, то за квест-завдання ви отримаєте тільки 3 бали.
4. Але ви, можете додатково отримати по одному балу за формули, що хоч якимсь боком можна прив’язати до даного квест-завдання. Не нехтуйте цим, бо програєте. Адже кожна обчислена за формулою нова величина дає вам + 1 бал до загальної суми балів.
Виконавши завдання переходьте до наступного.
Сіль і мелений перець змішані на столі
Розділіть їх окремо у два стаканчики
Можливо вам допоможуть такі речі на столі
• 2 листка А4
• Батарейка
• Провідник
• Лінійка
• Повітряна кулька
• Олівець
• Ручка
• Соломинка
• Гумка
• Стаканчики паперові
Наелектризувати, або ручку, або лінійку, або повітряну кульку, потім її разом з перцем у стаканчик, а сіль зібрати в інший.
Хвилинка на роздуми.
Кішка – 3
Кінь – 5
Півень – 8
Осел – 2
Зозуля – 4
Жаба – 3
Собака -…..
Кішка – 3
Кінь – 5
Півень – 8 Осел – 2
Зозуля – 4
Жаба – 3
Собака -3
Ви вийшли з районної олімпіади по фізиці, тим часом філологи, на вашому шляху, побудували стіну з бетону, висотою – 3 м, довжиною – 20 м, масою – 3 т. Та й ще через кожні 10 см вкинули туди 20-ти метрову арматуру. Як звалити стіну за 5 секунд, якщо у вас в кишенях лише хустинка, ручка, калькулятор, зошит, 5 копійок і “мобілка”. Стіну обійти ніяк.
Штовхнути стіну зверху від себе, вона впаде сама. Обчисліть товщину і зрозумієте чому.
Одночасно зі стану спокою відпускаємо кубик, кулю і циліндр, які знаходяться на похилій площині.
Нехай всі фігури зроблені з дерева, або металу. Припустимо, що в кожного з них своя дорожка, підібрана таким чином, що сили тертя для всіх учасників спуску однакова.
Отож відпускаємо одночасно:
• Кубика - Васю
• Кулю – Юля
• Циліндра - Андрія
1)Хто з них спуститься першим? 0.5 бала
2)Чому інші відстануть? 1.5 бала
Першим буде кубик Вася, бо в інших потенціальна енергія Eп = mgh тратитиметься ще й на енергію обертання. Пояснити що швидше скотиться з горки, колесо з великим радіусом чи з малим (тут робота сили тяжіння на обертання колеса)
Визначте чи справді об’єм «бутилочки» 0.25 літра.
Опишіть як визначили об’єм.
А тепер перелийте з неї частину воду у стаканчик не відриваючи дно «бутилкочки» від парти. І в журі, якому ви принесете стаканчик з водою отримаєте завдання до квесту №3
( втягувати в себе воду через трубочку за будь яких умов не можна) тут вам допоможе 220, як?, додумайтесь самі.
S = Пd2/4
Vводи = Sh1
VПУСТЕ = Sh2
VЗАГ = VВОДИ + VПУСТЕ
Як перелити воду? Трубку вставте у
пробку. Закрийте нею пляшку. Поставте її на стіл. Сильно видихніть повітря через трубку всередину пляшки. Далі отвір трубочки швидко закрийте пальцем, і під тиском стиснутого повітря, вода сама
потече через трубку в мензурку
На Місяці всі речі важать приблизно в 6 раз менше ніж на Землі. Уявіть, що на Місяці є озеро з прісною водою.
1)Як зміниться «осадка» корабля, якщо на Землі в річці його «осадка» була 3 метри?
Вага плаваючого тіла = вазі витісненої рідини. Корабель стане в 6 раз легшим по вазі, але ж і витіснена вода в 6 раз легша. Отже «осадка» не зміниться.
Обчисліть усно.
Візьміть 1000 Добавте 40 Добавте ще 1000
Добавте 30 Добавте ще 1000
Плюс 20 Плюс 1000 І плюс 10
Скільки буде разом?
Відповідь 5000 не є правильною.
Використайте калькулятор. Відповідь - 4100
Скільки землі знаходить в ямі глибиною 2 метри і шириною 1 м і довжиною 10 м. Густина землі 1500 кг/м3?
1.3 №2
В ямі немає землі
29 і 30 що є в цьому класі дадуть вам ключ до «сейфу», де знаходяться вкрай необхідне для цього квесту обладнання .
Отже у вас я надіюсь все вийшло і тепер ви можете освітіть собі шлях лимоном до наступного квесту.
А 11 клас зачекайте, вам потрібно не тільки освітити собі шлях до квесту №4 , а ще й знайти внутрішній опір лимона, тільки тоді, сказала Н,В вам можна переходити далі.
До речі 9 клас, ви теж повинні визначити певні величини, і чим більше тим краще,
Всі розрахунки і виміри записувати на чистому листі .
29 і 30 це номера міді і цинку в періодичній таблиці, що висить в класі. Отже в «сейфі» знаходяться мідні і цинкові пластини, з яких потрібно буде виготовити гальванічний елемент використавши лимон.
Бумеранг можна кинути так, що він, не торкаючись ні до чого і ні об що, не вдаряючись, повертається в теж саме місце. А чи можна так само кинути тенісний м’ячик?
ВІДПОВІДЬ 1.1№3
Можна кинути вгору і зловити.
Уявіть міст довжиною 10 км, що витримує рівно 20 т + 2 грами. З одної сторони на міст заїздить вантажівка масою рівно 20 т. Їде, їде і раптом посередині мосту на капот автомобіля сідає горобець.
Що станеться?
Що робити водієві?
Все буде норм.
До середини моста ( 5 км) палива витратиться набагато більше ніж маса самого горобця.
«Я» хочу сама котитися по похилій площині вгору.
Якщо «я» зумію це зробити ви отримаєте аж 7 балів.
Якщо ви не здогадалися, як це зробити то хоча б визначте певну величину для похилої площини і тягарця.
Жовтий - жовтий колір підкаже, що вам потрібно визначити.
За це отримаєте 5 балів
Гумовий шнур петлею, на нього гайку і закрутити сильно коловоротом. Шнур всередині банки.
Транспортир висить на дошці, він жовтий, отже треба визначити кут при якому рівнодійна сила рівна нулю.
Їдучи на автомобілі з Хорола у Світловодськ, і проїзджаючи по дамбі через Дніпро, папка Віки Лоєнко пробив праве переднє колесо. «Добре, що є запаска,» - подумав він. Виваживши домкратом машину, відкрутив 4 гайки, зняв колесо і ненароком зачепив ногою ті гайки. Всі вони покотилися в Кременчуцьке водосховище по похилому схилу. «От невдача!» - подумала Віка, спостерігаючи як гайки пірнули під воду.
Вона вийшла з автомобіля, поглянула навкруг, зразу на машину потім на хлопчика, що внизу вудочкою ловив рибу - і неї виникла ідея. Що порадила Віка?
Відкрутити по 1 гайці з кожного колеса, що були на машині, та ними прикрутити запаску, щоб доїхати до СТО чи автомагазину.
Це завдання першокласник розв’язує за 2 хв, студент – за 10 хв, а професор – за годину. Розшифруйте:
Один
Два
Три
Чотири
П’ять
………..
У вас є ножиці, листи А4, клей, лінійка, досточка, гиря, олівці. Склейте щось з паперу. Це щось, повинно бути висотою не менше 6 см, покладіть на це щось досточку потім гирю. Якщо конструкція не розвалилась, ви отримуєте 5 балів.
А якщо вона витримує ще й вас, ще додатково
+3 бали вашій команді.
ВІДПОВІДЬ квест №5
Трубочки із паперу зверху досточка, далі гиря.
Є дві мотузки кожна горить рівно по 1 годині, як ними відміряти рівно 45 хвилин. Є запальничка.
Першу запалюємо з двох сторін і одночасно з першою, запалюємо другу з першого кінця. Як тільки перша згоріла, одночасно з нею догорить і половина другої. Це буде півгодини. Тепер запалюємо другу мотузку з іншого боку. Друга вже догоріла до половини і далі полум’я з лівого боку і з правого зустрінуться, ідучи по другій половин, через 15 хв.
30+15=45 хвилин.
Результати квесту з фізики
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
квест-завдання № 1 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
квест-завдання № 2 |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
квест-завдання № 3 |
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
квест-завдання № 4 |
|
|
|
15 |
|
|
|
|
16 |
квест-завдання № 5 |
|
|
|
|
загальний бал |
|
|
|
|
місце |
|
|
|
Журі: ………………………………………………….. …………………………………………………..
………………………………………………….
………………………………………………….