квест-занятт з математики "Секрети чарівної скриньки"

Про матеріал
цікаве занятт з математики в старшій групі з використанням пошувових завдань
Перегляд файлу

Мета: вчити порівнювати предмети та геометричні фігури за сенсорними еталонами ( формою, колір, величина) ; розуміти карту-схему та діяти за нею; закріпити розташування предметів у просторі (близько, далеко, ліворуч, праворуч, всередині, під, над, біля, зверху, знизу, позаду, попереду), визначати їх на дотик (д/г «Чарівний мішечок»). Закріпити цифри від 1 до 10 шляхом в прямому та в зворотньому порядку; викладання  в порядку зростання та зменьшення. Розвивати дрібну моторику рук, слухову та зорову увагу, зв’язне мовлення, уміння обгрунтувати свою думку. Виховувати активність, зацікавленість в занятті, стриманість під час практичної діяльності.

Хід заняття

Матеріал: скарбничка-скринька, ключ, монетки, площинні геометричні фігури  ( круг, трикутник, квадрат, прямокутник), 7 шт. конвертів, карти-схема 2 шт., картинки із зображенням піраміди ,цифри від 1 до 10, пластикові стакани, фарби , пензлики, серветки, LEGO-міні конструктор, палички Кюзенера та схемиаркуші паперу А4 , площинні вирізані  картинки із зображенням.

-    Добрий день починається з гарного настрою, веселої посмішки, тож посміхніться, малята, один одному, гостям і побажайте всім доброго дня. 

  • Сьогодні нас чекає гра - мандрівка
  •  Ми зібралися ,щоб разом спробувати відкрити ось цю ( показує) – «чарівну скриньку» . Для цього нам потрібно здобути ключ, а ключ можна придбати за чарівні монетки.
  • Пропоную діти вам за допомогою ваших знань отримати ключ і відкрити «чарівну скриньку» і дізнатися , що в ній.
  • Ось у мене в тарілочці геометричні фігури. Оберіть собі по одні фігурі.
  • Зверніть увагу на ті геометричні фігури, які ви обрали, опишіть мені їх ( колір, форма, величина) .
  • Діти, вам потрібно об’єднатися в дві команди за кольорами своїх геометричних фігур . Прошу зібратися у кого жовті фігури, за жовтим столом (із жовтою скатеркою), а тих хто обрав зелені – за зеленим.
  • Кожна команда має обрати капітана, та назву команди.
  • Зараз я роздам капітанам команд карти-схеми маршрутів
  • Вам потрібно знайти конверти із завданням, які заховані в групі . А вам в цьому поможуть карти-схеми.  Я вам буду давати підказку, а ви слухайте уважно ( це може бути біля вас, зверху на шафі, над столом, позаду вас, ліворуч вас, або праворуч).

 

2

  • В конверті – завдання , команда, яка швидко і правильно виконає завдання – отримає чарівну монетку.
  • Яка команда виконає більше завдань, збере більше монеток та команда переможе і відкриє скриньку.
  • Будьте уважні! Бажаю всім перемоги!

Команди працюють розглядають карти-схеми і капітани ідуть шукати конверт №1, знаходять і віддають вихователю , вихователь зачитує завдання, яке потрібно виконати.

Конверт №1.

Завдання « Невідома тваринка».

  • Із запропонованих геометричних фігур, викладіть невідому тваринку і дайте її ім’я.(ключі отримують обидві команди)

Діти розглядають карти-схеми і знаходять конверт №2

Конверт №2 .

Завдання «Математична піраміда».

На столі кожною дитиною дві картки із зображенням піраміди, а також цифри від 1 до 10.

  • Ваше завдання викласти починаючи знизу вверх по порядку цифри від 1 до 10, а на другій картці  викладіть цифри зверху вниз в зворотньому порядку. (діти отримують монети)

Розглядають карти-схему і знаходять конверт №3

Конверт №3.

Завдання «Веселка».

       На столі пластикові стакани із водою, фарби, пензлики і серветки.

  • Перед вами пластикові стакани із водою, порахуйте їх. Скільки?
  • А також фарби, пензлик і серветки. Які кольори?
  • Уважно! Команди своїм капітанам допомагають.
  • Капітани візьміть пензлики в руки і зафарбуйте воду : 2 стакани – синім кольором, 2 стакани – коричневим кольором і 2 стакани - білим кольором.
  • Скільки фарб було використано?
  • Скільки пар стаканів із однаковими кольорами утворилося? 

3

Фізкультхвилинка

Ми праворуч повернулись

І навшпиньках потягнулись,

Праву ручку піднімаймо,

Нею сонечко вітаймо.

А тепер завзято й сміло

Повертаймося у ліво,

Тупніть лівою ногою,

Покивайте головою.

Крок на місці - ось такий.

Крок ліворуч – приставний,

А тепер крокуймо боком,

Вже праворуч, тим же кроком.

 

Діти повертаються до роботи та знаходять  конверт №4.

Завдання « Чарівний мішечок».

  • Діти , я тримаю чарівний мішечок, підійдіть до мене капітани команд і по черзі засуньте руку в мішечок і на дотик скажіть , що там. Команди своїм капітанам допомагають.
  • Складіть із конструктора , будь ласка незвичайний казковий космічний корабель, яка команда перша впорається , та команда  і виграє це завдання.

Знаходять наступний конверт

       Конверт №5.

      Завдання « Весняний настрій». (Орієнтування на площині)

       Перед дітьми картинка із зображенням весни.

  • Виконайте мою інструкцію  і яка команда буде уважно слухати , в тої команди і вийде гарна картинка.

 Інструкція :

1.Посередині викладіть дерево.

2.У лівому верхньому кутку розмістіть сонечко.

3.У нижньому лівому куточку посадіть жучка

4.У правому верхньому кутку повинна бути хмаринка.

5. У правому нижньому – квіточку.

    4

Наступний конверт №6.

       Завдання «Чарівні схемки».

На столиках викладені картки-схеми та кольорові палички Кюізенера на кожну дитину

- Ви повинні викласти картинку з паличок використовуючи схеми, чия команда швидше впорається -  отримає монетку

Наступний конверт № 7

Завдання  « Смужки можна додавати»

- Діти, приклади на додавання, можна вирішувати не тільки за допомогою цифр та знаків, а ще за допомогою кольорових смужок Кюїзенера.

- Яка смужка в мене в лівій руці?( біла), а в правій руці ?(червона) 1+4=5  - підніміть смужку яка відповідає цифрі 5

- В моїй руці зелена смужка в іншій червона.  Подумайте і скажіть,що буде коли ці числа (смужки ) скласти?

- В лівій руці біла смужка, в правій – коричнева. Подумайте і скажіть,що буде коли ці числа (смужки ) скласти?

 

Підсумок.

  • Капітани рахуйте свої монети. (в одній команді може бути більше монет в іншій менше, але щоб відкрити скриньку  не вистачає монет однієї команди, запропонувати дітям вирішити питання, тож перемагає дружба)
  • Молодці! Вітаю вас!
  • А там ? Скарб!!! Дітям приготовано смаколики або ж ігри.
  • Діти, на яких завданнях було найцікавіше заробляти монетки? А найважче?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Секрети чарівної скриньки»

Конспект логіко-математичного квест-заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Вих. Шилкіна Н.В.

 

 

 

     2021 р.

docx
Додав(-ла)
Шилкіна Наталя
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
2324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку