Вербівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Балаклійської міської ради Харківської області |
Конспект квест-заняття валеологічного спрямування для дітей старшого дошкільного віку «У пошуках здоров’я» |
|
Виховтель: . Обізна Валентина Іванівна 2022 рік
|
Квест - заняття: « У пошуках здоров’я»
Мета:
Закріпити уявлення дітей про те, що найбільше багатство людини - здоров`я. Формувати потребу дбати про своє здоров`я, турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати.
Показати дітям розмаїття і складність навколишнього світу, що сприймається на слух, око, смак; закріпити знання про орган слуху, зору, нюху; сприяти профілактиці й усуненню шкідливих звичок; формувати знання про збереження органів чуття; вчити дітей розуміти, що людина хворіє тоді, коли не береже своє здоров’я. Розвивати емоційну сферу у малят.
Розповісти, що джерелом зміцнення здоров`я і запобігання хворобам є здоровий спосіб життя та безпечна поведінка у довкіллі. Дати елементарну інформацію про вплив спорту на здоров’я людини та розвивати здатність встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Продовжувати закріплювати вміння виконувати повороти ліворуч, праворуч; вміння ходити в колоні по одному звичайним кроком, на носках, на п’ятках, перешиковуватись у дві колони, врозтіч; вміння виконувати вправи музичної руханки чітко та ритмічно за взірцем; розвивати окомір, навички метання торбинки з піском у ціль, рівновагу, спритність, слухову і зорову увагу, витривалість, швидкість реакції і рухів; удосконалювати вміння правильно приземлятися в стрибках на двох ногах з просуванням уперед; -розвивати вміння повзати по гімнастичній лаві підтягуючись на руках;
тримати рівновагу в ходьбі по канату зберігаючи правильну поставу; закріпити навички пролізання правим та лівим боком під дугою; розвивати вміння самостійно виконувати рухи за завданням дорослого; в ході рухливої гри виховувати вправність, уміння виконувати дії за словесним сигналом, вміння працювати разом. Виховувати почуття колективізму, дружні стосунки між дівчатками та хлопчиками., сміливість, організованість, бажання займатися фізкультурою. Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про своє здоров`я, турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати, розвивати мислення й комунікативні функції. Виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом. Виховувати вміння дотримуватися загальних правил і норм поведінки в спільній колективній діяльності.
.
Інтеграція освітніх галузей: «Фізичний розвиток», «Пізнавальний розвиток».
Методичні прийоми: ігрова ситуація, художнє слово, бесіда-діалог, музичний супровід.
Обладнання: гімнастична лава, 2 куби, торбинки з піском, 2 дуги, 5 обручів, стіл, 2 візочки, набори корисної та шкідливої їжі за кількістю дітей для гри «Корисне – шкідливе», різнокольорові кульки, парашут для гри «Салют», музичний супровід.
Попередня робота з дітьми : Бесіди на тему: «Все повертається тобі», Перегляд презентацій: «Органи чуття», « Що робити, щоб ніколи не хворіти», мультфільму: «Найбільше багатство - здоров’я», розглядання альбому« Спорт –це життя», картини Р. Дункана: «Зимові розваги», бесіда з валеології: « Що таке здоров’я», вивчення комплексу музичної руханки ; віршів та приказок, про здоров’я та здоровий спосіб життя; відгадування загадок, шикування в колону по одному, перешиковування через центр парами, розтіч , поворити ліворуч, праворуч, кругом, стрибків на двох ногах з кільця в кільце; повзанні по гімнастичній лаві; підлізнні під дугою.
Вид заняття за змістовними напрямами освітньої роботи: заняття з фізичного розвитку
Тип заняття: фронтальний.
Вид заняття за спрямованістю змісту: інтегроване
Діти під марш заходять до музичного залу
(шикуються у 1 шеренгу)
Доброго ранку мої любі малята сьогодні ми з вами продовжуємо працювати за нашою темою яка називається: « Подарунок для самого себе», Сьогодні вранці я отримала на електронну пошту листа від наших друзів, давайте його переглянемо.
(відео звернення від Оленки, Наталки, Олексія, Тараса та Мері
вони хочуть, щоб ми допомогли їм розібратися де ховається здоров’я. Кожен з них пропонує вам виконати завдання)
/ Доброго дня, малята, сьогодні ми з друзями хочемо дізнатися де знайти здоров’я. Ми дуже сподіваємося, що ви нам у цьому допоможете. В кінці нашої подорожі на вас чекатиме гра-сюрприз, але щоб у неї пограти треба виконати наші завдання. За кожне виконане завдання ви отримаєте різнокольорові кульки, які потрібні вам для гри. Та щоб ви не заблукали ми пропонуємо вам рухатися за цим маршрутом ./
Вихователь: Малята, а може ви знаєте, де здоров’я шукати, хочете дізнатися де ж воно ховається ? Тоді я розповім вам стару легенду:
"Давним-давно, на горі Олімп жили-були боги. Стало їм нудно, і вирішили вони створити людину і заселити планету Земля. Стали вирішувати ... Якою повинна бути людина.
Один з богів сказав: "Людина повинна бути сильною", другий сказав: "Людина повинна бути красивою", третій сказав: "Людина повинна бути розумною", четвертий сказав: «Людина повинна бути здоровою» . Але один з богів сказав так: "Якщо все це буде у людини, то віна буде подібною до нас". І вирішили вони заховати головне, що є у людини - її здоров'я. Стали думати боги та гадати, вирішувати - куди б його заховати? Одні пропонували заховати здоров'я глибоко в синє море, інші - за високі гори.
А один з богів сказав: "Здоров'я треба сховати в самій людини." Так і живе з давніх часів людина, намагається знайти своє здоров'я. Та ось не кожен може знайти і зберегти цей безцінний дар богів!.
Вихователь: Уявляєте, діти, значить, здоров'я-то заховано і в мені, і в тобі, і в тобі (3-4 дитини), в кожному з нас. Це справжнісінький скарб, захований у кожній клітиночці нашого тіла. У народі кажуть : «Доки здоров’я служить, доти людина не тужить»
Ну що , малята, ви готові до подорожі, підемо шукати помічників здоров’я?
Я пропоную поділитися на дві команди.
Увага. За направляючим кроком руш, за моїм сигналом через центр парами у дві колони ставай
У нас є дві команди: команда червоних та команда зелених
Наше перше завдання від Оленки Питання для команди червоних: Що треба робити, щоб бути здоровим?
Діти: Щоб бути здоровим треба слідкувати за своїм здоров’ям.
Вихователь: Діти, а ви відчуваєте себе здоровими? . А як ти вважаєш? А ти здоровий? Чому?
Питання для команди зелених: які вірші про здоров’я ви знаєте?
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті здається,
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини. Каріна
Хто здоровий той не плаче,
жде його в житті удача,
він уміє працювати,
вчитись і відпочивати Микита
(обидві команди отримують по кульці)
(Діти стоять у колонах)
Завдання від Тараса:(загадка про зарядку)
Щоб міцне здоров’я мати,
Та хвороби не знати,
Щоби все було в порядку,
Не забувайте про… (зарядку).
"Хто зарядкою займається,
Той здоров'я набирається!"
Тарас пропонує всім разом зробимо музичну руханку.
Подивіться, дітки, як поліпшився наш настрій, піднявся бойовий дух, ми тепер дійсно готові до подорожі.
(діти стоять)
Завдання від Наталки
Питання для команди червоних . Які органи чуття відповідають за стан здоров'я
«Два брати, обидва Кіндрати.
Через гірку живуть, один одного не бачать?» (Очі).
Вихователь. Правильно, діти – це очі. Для чого нам потрібні очі?
Що ми бачимо із закритими очима?
Вихователь: У кожного з нас різні очі за кольором, формою. Вони нам потрібні для того щоб бачити та передавати емоції. У народі кажуть: «Очі – дзеркало душі». Ще одного помічника нашого здоров'я ми знайдемо у цій приказці.
Дидактична вправа «Покажи емоцію»
Вихователь пропоную показати емоції: радість, сум, подив, злість.
Скажіть, який у вас настрій. Гарний настрій - ось ім'я першого помічника.
Чого не можна робити:
1. Не можна брудними руками терти очі.
Не можна гратися гострими предметами.
3. Не можна довго дивитися телевізор.
Питання для команди зелених .
«Ми є два брати по боках голови,
Якби нас не було – людина б не чула?» (вуха)
Вихователь. Для чого нам потрібні вуха? (Щоб чути). Усе живе на землі має здатність слухати і чути, для того щоб жити, існувати.
Дидактична гра «Покажи що я назвала»
Мета: розвивати у дітей уважність, вміння слухати і діяти за вказівками, закріпити валеологічні знання.
Вихователь називає орган тіла, а діти його показують. Педагог називає один орган, а показує інший, діти повинні діяти за вказівкою.
Вихователь. Бачу, що слухати ви умієте уважно. Молодці.
як треба піклуватися про вуха:
– не можна слухати голосно музику ,знаходитися в шумі.
– не можна гуляти у вітряну погоду без шапки.
– не можна, щоб у вухо потрапляли гострі та сторонні предмети.
( Увага , за капітанами команд до своїх стільчиків кроком руш)
Питання для обох команд. Від Мері
Червоні двері в печері моїй,
Білі звірі сидять у ній,
І м’ясо, і хліб, і всю здобич мою,
Я з радістю білим звірям віддаю….
(Рот, зуби).
Вихователь. Для чого нам служить рот? (Для того, щоб дихати, розмовляти, їсти). Що знаходиться в роті? (Язик, зуби).
Для чого нам зуби? (Щоб їсти, кусати, жувати їжу). Які у нас зуби? (Білі, тверді, міцні, здорові). Як треба доглядати за зубами, щоб вони залишалися здоровими? (Чистити, не кусати тверді предмети). Чим чистимо зуби? (Зубною пастою та зубною щіткою). А якщо у нас немає зубної щітки? (Яблуком, морквою). Що корисно їсти для збереження зубів здоровими? (Моркву, яблука, капусту). Для чого нам язик? За допомогою язика ми відчуваємо та розмовляємо смак. Щоб добре промовляти усі звуки нам потрібна? (Гімнастика)
Гімн для язика https://www.youtube.com/watch?v=GW1RpthklBU
Завдання від Олексія
Бокс, хокей, бобслей, футбол,
Сноуборд і волейбол…
Стадіон, басейни, корт -
Об’єднало слово… (спорт).
А ви знаете прислівя та приказки про спорт.
Хто спортом займається, той сили набирається. Женя
Зі спортом не дружиш – не раз потім потужишь. Саша Г
Наступний промічник нашого здоров'я ховається у цих приказках:
Спорт – загартування на довге життя.
Загартовуй своє тіло з користю для справи.
"Холоду не бійся, сам по пояс мийся» Про що ці приказки? Про загартування.
Як ми загартовуємося у дитячому садку? (ранкова гімнастика та гімнастика пробудження, доріжка здоров’я, рухливі ігри , повітряні та сонячні ванни…)
А вам подобається загартовуватися?
Коли людина сильна та загартована їй не страшні ніякі перешкоди
Олексій пропонує нам подолати стежку з перешкодами…
(Діти сідають)
Подивіться, скільки якими ви сильними стали (перевіряють самі).
Вихователь: Діти! А ось і відповідь на питання: чому людина повинна бути сильною?
Сила зміцнює здоров'я людини!
Завдання від Оленки
«Між двох вогників один горбочок?» (ніс).
Вихователь. Правильно, ніс. А для чого нам потрібен ніс? (Щоб дихати, нюхати).
Скажіть де ще є повітря (У воді, землі, навколо нас …) Яким повітрям нам корисно дихати?
Вихователь:
Для нашого здоров’я потрібне чисте повітря багате киснем. Ще одного помічника нашого здоров'я звуть – чисте повітря.
Завдання від Мері:
Холодильник похвалився,
Що на дім перетворився,
Де смачна та свіжа
Проживає … (їжа).
Навіщо людині їжа? Як ти вважаєте, чи вся їжа корисна?
Давайте пограємо в гру; «Корисне-шкідливе»
- Команді зелених: «Покладіть в тарілку продукти, в яких багато вітамінів ».
- Команді червоних:« Покладіть в тарілку продукти, в яких немає вітамінів ».
Запитання від Наталки Пізнавальний конкурс
«Яку допомогу треба надати людині при зубному болю?» (Правильна відповідь: відправити його до лікаря.)
«За допомогою якого органу ми дізнаємося, що трава зелена, а помідор червоний? »(Правильна відповідь: за допомогою очей.
« За допомогою якого органу ми дізнаємося, що мама кличе нас обідати? » (Правильна відповідь: за допомогою вух.)
«За якими ознаками можна дізнатися, що людина захворіла на грип?» (Правильні відповіді см. в Методичних рекомендаціях.)
«За якими ознаками можна дізнатися, що людина розбила коліно?» (Правильні відповіді: є біль, тече кров, мається пухлина, пошкоджена шкіра, важко ступати на ногу, людина плаче, він впав або об щось ударився )
«Як потрібно себе вести, щоб не дозволити мікробам проникнути в організм?» (Правильні відповіді: чистити зуби, мити руки перед їжею, після прогулянки і відвідування туалету, мити овочі і фрукти, мити предмети, що впали на підлогу , прибирати в квартирі, не брати в рот травинок та інших предметів, що знаходяться на вулиці, не гладити незнайомих тварин і т.д.)
Подивіться, ми виконали всі завдання наших друзів, ми дізналися, куди боги заховали наше здоров'я та отримали різнокольорові кульки, визначили помічників здоров’я.
Від наших друзів ще одне повідомлення
Малята, молодці, ви вже на фінішній прямій, за виконання всіх завдань ми даруємо вам парашут і ви зможете пограти з кульками, які назбирали.
До нових зустрічей.
Тож наші друзі пропонують пограти у гру «Парашут»
Підсумок: Діти візьміться за краї парашута. Наберіть повітря у груди та заспокійтеся.
Скажіть мені, будь ласка, з ким ми сьогодні подорожували ?
Що ми дізналися у подорожі?
Чиє завдання вам сподобалось найбільше?
На вашу думку, що потрібно знати, щоб зберегти здоров’я?
Які помічники є у здоров’я?
Гра: «Парашут»
Після гри діти стають у одну колону та йдуть до групи.