Інтегроване заняття з розвитоку мовлення.
Тема. "Осінь в гості завітала"
Друга молодша група
Програмовий зміст: виховувати бережливе ставлення до оточуючого світу, любов до природи,
створити позитивний емоційний настрій дітей з метою створення мотивації успіху;
удосконалювати уміння дітей відповідати на запитання вихователя, навички діалогічного мовлення;
формувати вміння слухати звуки навколишнього середовища (шелест листя, шум вітру та дощу) декламувати невеликі вірші; правильно складати речення , складати невеликі описові розповіді, навички вживання іменників у формі давального відмінка, розвивати зв’язне мовлення, уяву, пам’ять , пізнавальний інтерес до спілкування ;
розвивати інтонаційну виразність мови, вміння читко вимовляти звуки, закріпити звуконаслідування: "крап-крап", "ш-ш-ш...","у-у-у...";
ознайомити дітей з осіннім явищем у природі - листопадом;
учити вихованців помічати особливості погоди, осінні зміни у природі, закріпити будову дерева, поняття "високі-низенькі", "великий-маленький", кольори, назву лісових тварин та їх харчування, вміння; підчас аплікації розвивати моторику пальців рук, акуратність, естетичний смак;
Словник: активізувати вживання слів: стовбур, гілки, листочки, осінь; збагатити лексичний запас дітей іменниками:; шум, шелест, гомін, — назвами фруктів і овочів, диких тварин.; дієсловами: виє, шумить.
Матеріал: одяг для осені, магнітофонний запис звуків осені, картинки з осінніми пейзажами, фарба трьох кольорів осінні дерева, ялинки, іграшки тварин, шишки, гриби, горіхи, ягоди, мед, капуста, фрукти, овочі, кошики, для аплікації незакінчений ескіз малюнка , різнокольорові листочки з паперу, сухе листя, клей та пензлики для вихователя , серветки.
Попередня робота : розповідь про осінь та осінні явища у природі, слухання та вивчення віршів про осінь , вивчення будови дерева, знайомство дітей з ялинкою та берізкою, спостереження у природі за зміною кольору листя, милування осіннім пейзажем, вивчення гри: "Веселі листочки", ознайомлення з дикими тваринами, вивчення гри: "Кому що",
Хід
Діти заходять до зали
Вихователь
У нас сьогодні майже свято,
Гостей зібралося багато,
На них всі гарно подивіться,
Гостям всім щиро посміхніться,
Ще й привітатися здаля
І скажіть Всім:
Доброго дня
(На підлозі лежить осінній листочок.)
Вихователь : Малята, погляньте що я знайшла (листочок)
- Тут щось написано, це загадка , послухайте я почитаю: а ви спробуйте відгадати.
Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить,
Сонце вже не припікає,
Коли, діти це буває?
(Восени).
Вихователь
- Малята, так яка зараз пора року?
— Як ми можемо сказати про неї? Яка вона? (Золота,багата)
— Що приносить осінь? (Дощ, вітер,) А які гостинці дарує? (овочі, фрукти.)
— Чи подобається вам осінь? (Міркування дітей.)
Вихователь
-Чуєте, до нас хтось іде....
(заходить осінь)
Осінь
-Привіт, малята, ви мене чекали?
Я - Осінь золота, привітна та багата
Про мене ви вірша читали
Його почула, і до вас у гості завітала
Листочки я золотом вкрила,
Виблискують яблука, сливи..
Тихенько йду по стежині,
В віночку із листя калини....
Осінь
- Доброго дня мої маленькі друзі. День сьогодні дійсно добрий, лагідний, погідний, ласкавий, привітний, теплий, різнокольоровий, як мій світ
Вихователь
- Люба,Осінь, малята тобі хочуть розказати вірші, які вони знають про тебе.
Діти
Красуня, осінь,
Ти така чарівна,
Найкраще платтячко вдягла
Я люблю тебе найбільше,
Бо ти, як фея, чарівна
Люба, осінь,
Малята дуже раді всі тобі,
Бо сьогодні гарне свято,
Ти даруєш дітворі.
Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад,
За моря далекі,
Відлетіли вже лелеки
Осінь - Які гарні вірші малята. Я хочу запросити вас зі мною помандрувати, поїхали ....
( Діти стають у колону один за одним, підходять до мольберта)
- Малята, хочете побачити , як змінюється природа восени .
- Станьте так, щоб усім було зручно і видно , а я вам намалюю загадкові картинки ....
- Подивіться на мій малюнок і розкажіть, що ви бачите?
( на фланелеграфі малюнки закриті чистими аркушами, схематично малюю прикмети осені, діти , відгадуючи схематичний малюнок, розглядають певну частину картини)
(Настала золота осінь. Осінь розфарбувала листочки на деревах у різні кольори. Дує сильний вітер. Із дерев опадає листя. Хмарки закрили сонечко. Часто йдуть дощі.. Птахи відлітають у вирій.)
Осінь - Молодці, малята, які ви спостережливі та уважні, як ви багато про мене знаєте.
- Послухайте, які зміни у природі відбуваються восени.
- Настала золота осінь. Осінь розфарбувала листочки на деревах у різні кольори. Дує сильний вітер. Із дерев опадає листя. Хмарки закрили сонечко. Часто йдуть дощі.. Птахи відлітають у вирій.
Осінь: Погляньте малятка, як яскраво світить сонечко...Але що це? (з'являється хмаринка, яка затуляє сонечко, чути, як накрапає дощ.)
Осінь Чуєте, дощик починається... Це, мабуть, ця сердита хмаринка його принесла...Що ж робити?
Дітки , я згадала, коли я дивилася у віконце вашої групи, то чула та бачила, як ви співали веселу пісеньку про сердиту хмаринку , заспіваймо її разом і вона зникне.....
Діти виконують пісню-танок: "Злая тучка"
Осінь - Яка гарна пісенька, але час рушати далі, чіпляйтеся один за одного, поїхали....
- Малята, ми зупинилися на лісовій галявині. Що ви тут бачите? (дерева та кущик). Які дерева ви впізнали? (ялинка та берізка). Які дерева високі чи маленькі, а кущик (низенький) Давайте покажемо ручками, які дерева.., який кущик...
- Малятка, що росте під ялинкою? (грибочки). Давайте зберемо їх у мій кошик. Ви знаєте, що я щедра на дарунки, на городі ,у садку, у лісі вродив гарний врожай. Коли я до вас йшла, то назбирала і овочі, і ягідки, і горішки, можливо вони нам знадобляться.
- Прислухайтесь, що ви чуєте? Знову десь іде дощ...Яка у нього пісенька?
( крап..крап..крап). Давайте заспіваємо її голосно... тихенько..
- А зараз, що ви чуєте? ( шурхіт листя)
-А яку пісеньку вони співають?
- ш - ш -ш....
- Прислухайтеся, на галявині шумить вітер, давайте разом з ним заспіваємо його пісеньку...у..у...у..
Осінь Малята, скажіть мені , чим любить бавитися вітер ?. Так він любить нахиляти дерева, гойдати гілочки . Підійдіть до цього деревця. Познайомтеся - це клен. Що у нього є? (Стовбур, гілочки , листочки). Скажіть мені, чи всі листочки однакові? Чим різняться листочки? Якого кольору листя? Якого розміру? А як ви гадаєте, який настрій у цього деревця? А вам подобається, як я його розфарбувала?
А зараз давайте ми з вами теж пограємо листячком .
Гра: "Сильний і слабкий вітер" (Запам'ятайте, що ми вдихаємо носиком , а видихаємо через рот)
Станемо легеньким вітерцем , подмухаємо легенько на листочки і подивимося, як вони тремтять від вітру. А тепер ми з вами станемо сильним вітерцем, і з усієї сили подуємо на листочки, як вони затанцювали.
(Повторити 3-4 рази)
Осінь Малята, а чому опадають листочки з гілочок?
Так, тому що стало холодно, туму що їх зриває вітерець, а як називається явище, коли ми бачимо, як падає листя? :
Діти: Листопад.
Гра:" Осінній килимок"
Осінь - Подивіться , які гарні листочки тут лежать . Вони хочуть, щоб ви з ними пограли...
"Червоні листочки у руки беріть,
Килимок яскравий із них складіть..... "
Осінь Сподобалось вам грати листочками.
Діти, я вам скажу по секрету, у мене на галявині живе дуже багато друзів, деякі з них увесь цей час за нами спостерігали . Ви хочете з ними познайомитись? Подивіться , хто тут є : білочка, зайчик, ведмедик та їжачок.
У мене в кошику є гостинці для маленьких звірят, давайте пригостимо моїх друзів.
Візьміть із кошика по смаколику та пригостіть лісових звірят, не забувайте кожній тваринці треба покласти ті ласощі, які він любить.
Гра: "Що кому?"
Осінь Молодці, які ви розумні ,малята, гарно мені з вами було мандрувати , але мені треба йти далі прикрашати землю. Та я не можу залишити вас без подарунка.
Ви знаєте, що я справжня чарівниця , я намалювала свій портрет, але не встигла скінчити. Мені хочеться, щоб ви допомогли мені трішечки почаклувати. Підійдіть, будь ласка, до мене ...
Колективна аплікація "Осінь-чарівниця"
Осінь А ще на згадку про мене візьміть оці яблучка, посмакуєте ними у групі. До побачення .
Вихователь Гарно нам було малята з осінню подорожувати, Вам сподобалась наша зустріч ? Кого ми зустріли ? У які ігри грали? Що вам найбільше сподобалося?
Нажаль , нам час у групу повертатися . Скажемо гостям до побачення.