18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Квест "Знавці прав людини"

Про матеріал
формування в учнів правових компетенцій, що забезпечують успішність у суспільстві, здібностей до аналізу правових ситуацій, здібностей будувати власну поведінку в межах наявних прав, свобод, обов'язків; виховання громадянської відповідальності та почуття власної гідності, дисциплінованості, поваги до прав і свобод людини, демократичних правових цінностей
Перегляд файлу

Знавці прав людини

(8-9 кл)

Мета: формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав; розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам'ять;  виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.

 

 

Завдання: закріплення знань Конвенції про права дитини, Декларації прав людини; розвиток вміння відстоювати свої права; виховання почуття відповідальності; розвиток логічного мислення. розвиток в учнів соціальної активності та інтересу до права; уміння застосовувати знання прав і обов'язків на практиці.

 

Оформлення: книжкова виставка "Права і обов'язки"; на сцені зображення земної кулі і намальовані особи дітей, великими літерами написано "світ права".

 

Обладнання: картки та таблички з назвою команд, картки із завданнями,

ручка, буклети з правами і обов'язками.

 

 

 

Хід гри

 

Виходить ведучий:

 

Добрий день, учасники та гості нашої гри!

 

Сьогодні ми зібралися, щоб ще раз поговорити і перевірити, чи знаємо ми закони. Споконвіку люди намагалися знайти свободу і узаконити свої права.

 

Що таке право? (Система правил поведінки і загальнообов'язкових норм, які регулюють поведінку людей і відносини між ними)

 

Хто стежить за виконанням цих правил? (Держава)

 

Кращі уми людства доводили значимість свободи людини і обов'язок держави охороняти наші права. Але питання про те, як це зробити краще, залишалося відкритим. Права людини природні, вони належать кожному від народження тільки тому, що він — людина. Недарма кажуть, що джерело прав людини-по суті людини. Права людини невід'ємні. Це означає, що їх не можна втратити, оскільки вони мають відношення до факту самого людського існування. Права взаємозалежні і взаємопов'язані. Вони універсальні, тобто, застосовні до людей у всьому світі, причому без обмежень у часі.

 

Діти, хто з вас знає, які документи закріплюють права людини?

 

Перший документ з прав людини з'явився в 1215 р. під назвою "Велика хартія вольностей". Цей документ забезпечував права англійських феодалів.

 

Наступний документ з'явився в 1776 р. в Америці – "Декларація незалежності", в 1789 р. з'являється французька "Декларація прав людини і громадянина".

 

Всі ці документи хоч і відрізняються між собою, але всі вони захищали права людини на життя, свободу і щастя.

 

В даний час права кожної людини на землі покликана захищати міжнародна організація, створена незабаром після закінчення Другої світової війни.

 

- Що це за організація?

 

У 1945 році була створена ООН, метою якої є підтримання миру між народами і безпеки.

 

10 грудня 1948 року в Парижі на третій сесії Генеральної Асамблеї ООН була прийнята Декларація, яка визначила базові права людини.

 

Цей невеликий за обсягом документ (всього 30 статей) став гімном людині, його гідності та самоцінності. Він містить не тільки перелік основних прав і політичних свобод людини, а й перелік так званих соціально-економічних і культурних прав.

 

Дуже тісно пов'язана з "Загальною декларацією прав людини" Конвенція про права дитини".

 

- Що це за документ? (Базовий документ із захисту прав дітей у всьому світі).

 

На відміну від "Загальної декларації прав людини", яка лише рекомендує і проголошує права людини, "Конвенція про права дитини", прийнята у 1989 р. вимагає обов'язкового виконання прав усіх дітей.

 

У "Конвенції про права дитини" сформульовані права всіх дітей незалежно від їх національності, кольору шкіри, статі, релігії.

 

Які ще документи Ви знаєте, де йдеться про ваші права і обов'язки. (Конституція України, сімейний кодекс) (на екрані слайд із зображенням цих документів). У цих документах записані всі основні права і обов'язки людини. І якщо ви знаєте ці закони, то завжди зумієте відстояти своє право і не порушити права іншого. Сьогодні наша гра присвячена темі "Знавці прав людини".

 

Учитель: Для того щоб визначити, в якій послідовності команди будуть стартувати, необхідно пройти конкурс «Шифрувальник».

Перед вами зашифроване слово. Яка команда першою розшифрує слово, та буде мати можливість першою обрати маршрутний лист.

АБВ

ГДЕ

ЖЗИ

КЛМ

НОП

РСТ

УФХ

ЦЧШ

1

2

3

4

5

6

7

8

  (  5 6 1 1 5)    (Право)

 

Учитель. Отож, рушаймо!

(звучить гонг, команди починають рух по етапах і виконують завдання)

 

1 станція  «Інтелектуальна»

1.Як називається міжнародний договір, що встановлює права та обов’язки держав у певній галузі? (Конвенція)

2. Основний документ громадянина України? (Паспорт)

3. До якого віку, згідно з Конвенцією, особа вважається дитиною? (18 років)

4. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим. (Право)

5.Вільно висловлювати свою думку – це твердження є правом. Так чи ні? (Так)

6. Документ про загальну середню освіту ? (Атестат)

7.  Нормативно правовий акт вищої юридичної сили. (Закон)

8.Одна з форм захисту прав дітей, позбавлених батьків. (Опіка)

  1. Державний орган, який забезпечує юридичний захист прав і свобод людини. (Суд)
  2.  Гарантом прав і свобод людини та громадянина України є Верховна Рада. (Президент)
  3. За Конвенцією ООН дитиною вважається особа до 14 років. (18 років)
  4. Скільки прав має дитина згідно статей Конвенції ООН? (40)
  5. Місце, де надають першу медичну допомогу на території навчального закладу (медпункт).
  6. Комплекс фізичних вправ, що виконують вранці з метою розминки м’язів та суглобів, часто проводиться у навчальних закладах та літніх таборах (зарядка).
  7. З якого віку в Україні  настає виборче право? (18 років)
  8.  Позбавлення волі людини, міра перетину? (Арешт.)
  9. людина, яка вчинила злочин? (Злочинець.)
  10. 7) Юрист, що захищає чиїсь інтереси? (Адвокат.)
  1. станція  «Дишефрувальник»

( розшифрувати за алфавітом статтю з Конвенції про права дитини, на час оцінка від 1 до 5 балів)

а

б

в

г

ґ

д

е

1

2

3

4

5

6

7

є

ж

з

и

і

ї

й

8

9

10

11

12

13

14

к

л

м

н

о

п

р

15

16

17

18

19

20

21

с

т

у

ф

х

ц

ч

22

23

24

25

26

27

28

ш

щ

ь

ю

я

 

 

29

30

31

32

33

 

 

15,19,9,18,1      6,11,23,11,18,1      17,1,8      20,21,1,3,19      18,1        24,3,1,4,24 ,

16,1,22,15,24     18,1     20,19,26,3,1,16,24.

(Кожна дитина має право на увагу, ласку, на похвалу)

 

  1. C:\Users\Настя\Desktop\право\hello_html_m402834f5.pngстація Ребусна

 

 

Кодекс

 

C:\Users\Настя\Desktop\право\slide_7.jpg

 

Юрист

 

 

 

C:\Users\Настя\Desktop\право\img1.jpg

C:\Users\Настя\Desktop\право\img_user_file_546f4df6bc117_20.jpg Право

 

 

 

 

 

Народ

 

  1.  

 

C:\Users\Настя\Desktop\право\img_user_file_546f4df6bc117_8.jpg

 

 

 

 

Закон

 

 

 

 

 

  1. станція «Права – обов’язки»

https://learningapps.org/display?v=pxg7e10v319

  1. станція «ПРАВОВА»

1. Мачуха з ранку до ночі змушує Попелюшку працювати. Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх і забавах її сестер. Яка стаття Конвенції була б порушена, якби подібне відбувалося в наші дні? (Стаття 31, визнає право дитини на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх і розважальних заходах, що відповідають її віку, та вільно брати участь у культурному житті і займатися мистецтвом.)

2.  Є Мауглі, що живе в лісі разом з дикими звірами, дитиною, має рівні з іншими права? (Згідно Конвенції, дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку.Ст.1.)

3. Опікун всесвітньо відомого Гаррі Потера перехоплює і читає листи, адресовані хлопчикові. Яку статтю Конвенції він порушує? (Статтю 16. Вона говорить: «Жодна дитина не може бути об'єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте життя, сімейне життя, недоторканість житла чи таємницю кореспонденції або незаконного посягання на її честь і репутацію».)

4.  Баба-яга забирає братика Іванка від сестриці Оленки за тридев'ять земель в тридесяте царство. (Стаття 11 Конвенції передбачає вжиття заходів для боротьби з незаконним переміщенням і неповерненням дітей із-за кордону.Тут порушується і Стаття 16, витяг з якої цитувалася раніше.)

5. В яких казках порушено право на особисту недоторканність, життя і свободу? ("Сіра шийка", "Червона Шапочка" « "Казка про мертву царівну і про сім богатирів", "Дюймовочка", "Казка про рибака і рибку" та ін.)

6. Які літературні герої могли б поскаржитися, що порушено їх право на недоторканність житла? (Три порося, зайчик з російської народної казки "Крижана хатинка".)

7. В якій казці порушується право людини володіти своїм майном? («Золотий ключик, або Пригоди Буратіно».)

8.  Який літературний герой постійно користувався правом на свободу думки, слова, а також на безперешкодне вираження своїх поглядів і переконань? (Барон Мюнхаузен, Капітан Врунгель, «Кіт у чоботях»)

 

6  станція   «Вислови - антоніми»

Складіть вислів, кожне слово якого буде протилежним за значенням наведеним (за кожну правильну відповідь – 2 бали)

  1. Дорослим можна відпочивати в день.
  2. Дорослим можна відпочивати короткочасно.
  3. Дорослим можна дозволяти прогулювати школу.
  4. Дорослим можна відпочивати з безпечними предметами.

 

(Дітям заборонено працювати в ночі.)

(Дітям заборонено працювати довгостроково)

(Дітям не можна забороняти відвідувати школу )

(Дітям заборонено працювати з небезпечними предметами)

 

  1. Станція «Право на найцінніше»

Кросворд

https://learningapps.org/create?new=38#preview

 

 

 

7 станція «Дисциплінарна»

1. Вчинок у відповідь на заподіяне зло, помста.

2. Своєчасне і точне виконання вимог, що випливають із нормативних актів, моральних, громадських та інших соціальних норм.

3. Документовані  або публічно оголошені відомості про події та явища, що відбуваються у суспільстві, державі та навколишньому природному середовищі.

4. Сукупність правил поведінки, які культивуються у суспільстві, існують у масовій свідомості людей і відображають загальновизнані у ньому погляди на добро і зло, честь і гідність, обов’язок і справедливість, і таким чином виступають критеріями у ставленні людей один до одного і до суспільства.

5. Прийнятий  у визначеному конституцією порядку акт органу законодавчої влади або прийнятий шляхом референдуму, що врегульовує найважливіші суспільні відносини і має вищу юридичну силу щодо інших правових актів.

6. Встановлена державою межа та міра обов’язкової поведінки, невиконання якої тягне настання юридичної відповідальності.

7. Система державних органів, що здійснюють нагляд за точним виконанням і дотриманням законів.

8. Протиправне, суспільство небезпечне діяння, що завдає шкоди суспільству, людям.

9. Обрання кого – небудь або вирішення чогось поданням голосів «за» і «проти».

10. Договір, за яким встановлюються взаємні зобов’язання стосовно чогось, згода між кимось на основі взаємної вигоди.

1.Відплата. 2. Дисципліна. 3. Інформація. 4. Мораль. 5. Закон.

6.Обовязки. 7. Прокуратура. 8. Правопорушення 9. Голосування. 10. Угода.

 

Зупинка № 8« Знай свої права»

(закінчи речення, вставляючи слова, із запропонованого переліку,  кожна правильна відповідь 1 бал)

1. Право на… .

2. Право людини на повагу до її … .

3. Право на свободу  та особисту … .

4. Право на свободу … і вільний вибір місця проживання.

5. Право на …   листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції.

( Недоторканість, думка, пересування, життя, віросповідання, інформація, житло, особисте, гідність, таємниця)

 

Підведення  підсумків

Ключ: Діти мають право на відпочинок, дозвілля та участь у культурному та творчому житті

 

Зупинка № 1            Діти

Зупинка № 2            мають право

Зупинка № 3            на відпочинок

Зупинка № 4            дозвілля     

Зупинка № 5            та участь

Зупинка № 6           у культурному

Зупинка № 7            та творчому

Зупинка № 8            житті.

 

 

Висновок: за порушення прав інших люди несуть відповідальність, передбачену законодавством; потрібно вчитися поводитися безпечно, реалізовуючи свої права.

 

Вчитель:

Я впевнена, що наш квест допоміг вам усвідомити, що у кожного з вас є права, і виповинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Пам’ятаючи при цьому, що прагнучи відстояти свої права, потрібно поважайти та не порушувати прав інших людей. Це і є ознакою правосвідомих громадян держави.


Маршрутний лист

 

Зупинка

Примітка

Зупинка № 1           

 

Зупинка № 2           

 

Зупинка № 3          

 

Зупинка № 4          

 

Зупинка № 5           

 

Зупинка № 6           

 

Зупинка № 7           

 

Зупинка № 8           

 

 

Маршрутний лист

 

Зупинка

Примітка

Зупинка № 8           

 

Зупинка № 5           

 

Зупинка № 3          

 

Зупинка № 1           

 

Зупинка № 6           

 

Зупинка № 2           

 

Зупинка № 7           

 

Зупинка № 4          

 

 

docx
Додано
17 червня 2020
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку