Квест до дня ЦЗ
Тема. Зробимо життя безпечним.
Мета: закріпити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій та причин їх виникнення; удосконалювати теоретичні знання та відпрацьовувати правильні практичні дії при НС; розвивати увагу, уяву, логічне мислення, навички роботи в команді, вміння швидко оцінювати ситуацію та діяти; виховувати відповідальне відношення до власного життя та життя оточуючих.
Тип заходу: квест.
Обладнання: фото НС (пазли), назви зупинок, лист оцінювання, приклади ситуаційних задач.
Хід заходу.
Для проведення квесту запропонувати учням об’єднатися в команди, вибрати назву команди та командира. Підготувати необхідний матеріал (завдання). Призначити членів журі. Назви зупинок розмістити на видному місці. Вручити лист оцінювання командирам.
1. Перша зупинка – «Надзвичайні ситуації»
Представник з команди бере конверт з завданням. Потрібно скласти пазл і вказати до якого виду належить НС за сферою виникнення та дати їй коротку характеристику.
За правильну змістовну відповідь нараховується - 15 балів.
2. Друга зупинка – "Розумники і розумниці".
На цій зупинці учням пропонують закінчити речення, назвавши за одну хвилину основні терміни, які стосуються правил безпеки життєдіяльності.
За кожну правильну відповідь нараховується - 5 балів.
1.Виведення людей із небезпечної зони називається. (Евакуація)
2. Пошкодження тканини організму, що виникло під дією високої температури, хімічних речовин або електроструму. (ОПІК)
3. Купа дров, хмизу, паперу, що горить. (БАГАТТЯ)
4. Тимчасове приміщення із тканини, чи шкіри, рідше з гілля, що напинається на каркас (НАМЕТ)
5. Індивідуальний засіб захисту органів дихання. (Протигаз, респіратор)
6. Переносне чи пересувне обладнання для гасіння пожежі за рахунок випускання запасеної вогнегасної речовини. (ВОГНЕГАСНИК)
7. Заплічний мішок для речей.( РЮКЗАК)
8. Неконтрольований процес горіння, що тягне за собою загибель людей і знищення матеріальних цінностей. (ПОЖЕЖА)
9. Той, хто рятує або врятував кого-, що-небудь. (РЯТІВНИК)
10.Телефон служби газу. (104)
11. Масове поширення інфекційних захворювань серед людей на значній території. (ЕПІДЕМІЯ)
12. Раптова подія, що спричиняє трагічні наслідки: травмування та загибель людей, будинків. (КАТАСТРОФА, АВАРІЯ)
13. Який сигнал подають при небезпеці. (SOS)
14. Пристрій для накладання пов'язки, за допомогою якої забезпечують нерухомість ушкодженої частини тіла. (ШИНА)
15. Предмет, що накладається вище рани для припинення кровотечі. (ДЖГУТ)
16. Комплект засобів для надання першої медичної допомоги, само та взаємодопомоги. (АПТЕЧКА)
17. Пошкодження кістки з порушенням її цілості. (ПЕРЕЛОМ)
18. Телефон служби спасіння. (103)
3. Третя зупинка – «Шифрувальна»
Команда повинна відгадати зашифроване слово (переставлені або пропущені літери), яке стосується цивільного захисту та надзвичайних ситуацій. За кожну правильну відповідь нараховується - 5 балів.
9. тівряник (рятівник)
10. хіясти (стихія)
11. никисір (сірники)
4. Четверта зупинка – «Заборонна»
Потрібно скласти якомога довший перелік того, чого не можна робити при надзвичайних ситуаціях (наприклад, пожежах, зсувах, землетрусах, затопленнях тощо). Наприклад, не можна, відчувши запах газу, вмикати світло. Чим більше «не можна» - тим більше балів. Вид НС пропонує член журі.
5. П’ята зупинка – «Дайте визначення».
Учням пропонують хмари слів, з яких вони мають скласти визначення і встановити, що таке надзвичайна ситуація.
6. Шоста зупинка – «Врятуй себе, допоможи іншому» (медична)
Командам на цьому етапі потрібно надати допомогу постраждалому та транспортувати його в безпечне місце.
Максимальна кількість балів – 15.
Ситуаційна задача – 1.
У потерпілого артеріальна кровотеча на верхній кінцівці. Ваші дії.
Ситуаційна задача – 2.
У потерпілого закритий перелом нижньої кінцівки. Ваші дії.
Ситуаційна задача – 3.
У потерпілого носова кровотеча після забиття. Ваші дії.
Ситуаційна задача – 4.
У потерпілого капілярна кровотеча, рана на верхній кінцівці після забиття. Ваші дії.
Квест до дня ЦЗ
Лист оцінювання
Команда_______________________________ |
||
Назви зупинок |
|
Кількість балів |
Перша зупинка «Надзвичайна ситуація»
|
|
|
Друга зупинка "Розумники і розумниці". |
|
|
Третя зупинка «Шифрувальна» |
|
|
Четверта зупинка «Заборонна» |
|
|
П’ята зупинка «Дайте визначення»
|
|
|
Шоста зупинка «Врятуй себе, допоможи іншому» (медична)
|
|