"Квітка сонця" Сценарій

Про матеріал
Позакласний захід "Квітка сонця" про В. О. Сухомлинського для учнів початкових класів. Під час заходу зачитуються твори письменника, можна включити і мультфільми повчального характеру.
Перегляд файлу

«Квітка сонця»

Мета: ознайомити з творами В. О. Сухомлинського;  формувати у дітей доброту, чуйність,  доброзичливе ставлення до рідних і  друзів; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; розвивати мовлення; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.

Бібліотекар: Сьогодні ми будемо з вами розмовляти на дуже важливу тему.  Торкнемося запитань дружби, довіри, правди, турботи, сім’ї. давайте спочатку у формі гри визначимо, що означає слово «ДРУЖИТИ».

Гра «Розсипанка»

 (Потрібно  з розрізаних літер скласти слова, щоб потім було продовження речення «Дружити – це…». Можна працювати групами і окремо.)

 Піклуватися                  співчувати                  допомагати             провідувати

 

        прощати                         ДРУЖИТИ - ЦЕ                турбуватися

                                            

гратися                                             ділитися                     підтримувати 

 

                     радіти             не  битися                                             не обманювати

          підбадьорювати                                                           радити                                                    

Бібліотекар: Є така народна мудрість: «Роби добро — і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло — зло і повернеться до тебе».

Отже щира усмішка і добре слово мають дуже велику силу.  Вони допоможуть нам сьогодні більше дізнатися про мудрі твори українського письменника Василя Олександровича Сухомлинського.

(фото Сухомлинського)

Бібліотекар: Василь Олександрович Сухомлинський народився у 28 вересня 1918 році у селі Василівка на Кіровоградщині в бідній селянській родині. У сім'ї, крім Василя, було ще троє дітей. Усі четверо, коли виросли, стали вчителями. Василь з сімнадцяти років став учителем і залишився ним до кінця життя. Тридцять два роки він вів свій педагогічний щоденник, а потім його роздуми у щоденнику ставали книгами. Для наймолодших він написав понад 1500 казок, новел і легенд, і ми їх читаємо залюбки.

(представляємо книжки В. О. Сухомлинського)

Бібліотекар:  Ось наприклад, книга « Вогнегривий коник». Це збірка мудрих і повчальних казок, оповідань, притч, новел, написаних для дітей і дорослих великим українським педагогом і письменником Василем Сухомлинським. Кожна казка, кожне оповідання розповідають читачам про неповторну красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим.

Давайте прослухаємо твір «Бо я людина».

(прослуховування твору)

Бібліотекар: Дайте відповідь на запитання:

  • Що не зробив батько з сином?
  • Що означають слова старого діда «Бо я - людина»
  • Яка головна думка цього твору?

(відповіді дітей)

Бібліотекар: У творах Сухомлинського часто розкриваються питання дружби, допомоги, вірності. Напевно, ці питання хвилювали людей завжди.

Давайте переглянемо відеофрагмент про друзів і ви відповісте, чому дружбою треба  дорожити.

(Перегляд відеофрагменту та відповіді дітей)

Бібліотекар: Василь Олександрович говорив такі слова «Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості». Тож давайте пограємо у гру  «Актори».

Гра «Актори»

(я зачитую твір, а діти виконують ролі.)

Бібліотекар: Тема дружби  одна з головних у житті, адже без спілкування ми не матимемо можливості дізнатися щось новеньке, навчитися людським якостям... Давайте створимо незвичайне дерево дружби.

Гра «Дерево дружби»

(На паперових сердечках діти пишуть якості дружби, або друга, які вони вважають правильними та приклеюють їх а дерево).

Бібліотекар: У Василя Олександровича є твір «Добре слово» ,  прослухайте його.

(читання твору)

Бібліотекар: Як саме вилікувалася дівчинка?

(відповіді)

Бібліотекар: Ось бачите, кожна людина може бути чарівником і для цього не потрібна чарівна паличка, достатньо сказати добре слово або зробити добре діло. 

Поверніться один до одного, візьміться за руки і побажайте чогось доброго.

(побажання дітей)

Бібліотекар:  Засиділися ми трішечки, пропоную розім’ятися

Фізкультхвилинка

Бібліотекар: А давайте складемо розірвані прислів’я, а також спробуєте пояснити їх.

1.  Хто людям добра бажає, той сам його має.

2. Не одяг прикрашає людину, а добрі діла.

3. Дивись, не забудь, людиною будь!

4. Людина красива не словами, а добрими ділами.

5. Погано тому, хто добра не робить нікому.

6. Добро перемагає зло.

7. За добро добром платять.

(діти з’єднують прислів’я та пояснюють їх)

Бібліотекар:  Молодці! Всі справилися з завданням. Давайте прослухаємо одну повчальну легенду і ви спробуєте пояснити її назву «Усе в твоїх руках».

(Слухання легенди)

Ця історія відбулася багато років тому в давньому місті, в якому жив відомий мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко від рідного міста. Але була в цьому місті людина, яка заздрила його славі. І от вирішила ця заздрісна людина придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.

 Тоді пішов заздрісник на луки, піймав метелика, посадив його між зімкнених долонь і подумав: «Запитаю я в мудреця ось що. Скажи-но, о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні – і метелик помре, а якщо він скаже, що мертвий, я розтулю долоні – і метелик полетить. Отоді все зрозумію, хто з нас розумніший».

Так і трапилося. Заздрісник впіймав метелика, посадив його між долонями, пішов до мудреця та запитав у того: «Який метелик у мене в руках, о наймудріший: живий чи мертвий?» І тоді мудрець, який справді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе в твоїх руках».

(розмірковування та відповіді дітей)

Бібліотекар: Давайте пограємо ще в одну гру «Доповни речення».

Гра «Доповни речення»

— Мені весело, коли…

Я хочу…

 Мені сумно, коли…

Мені цікаво,   коли…

Мені боляче, коли…

Бібліотекар:  Деякі ваші бажання ми вже почули. А зараз я пропоную виростити «квітку Доброти».

(Під спокійну класичну музику)

Закрийте очі і уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка – Квітка Доброти. Ваші руки відчують незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і розглядаєте Квітку Доброти. Уявіть собі якого вона кольору. Можливо, вона має запах. А можливо ви чуєте приємну музику, яка лине від Квітки. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти й помістіть у своєму серці. Ви відчуєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість. Я хочу, щоб сьогодні і надалі ви відчували допомогу Квітки Доброти. І коли у вас неприємності, або погано на душі, можна собі допомогти, тим , що ми робимо зараз: уявити в руках Квітку Доброти і подумки помістити її в своєму серці.

Бібліотекар: Молодці! Які твори Василя Олександровича. Сухомлинського  вам сьогодні запам’яталися?

  •  Чого вчать твори Сухомлинського?
  • Що нового ви для себе дізналися?

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Я бажаю, щоб мир, злагода, доброта, близькі люди буди завжди поруч з вами. А ви запам’ятайте, що все залежить від нас з вами! До наступної цікавої зустрічі!

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку