Розробка уроку з мистецтва 2 клас НУШ
Тема: «Квіткові фантазії» Музично ритмічні вправи. Український віночок
|
|
Тема : «Квіткові фантазії» Мета: знайомити учнів з українською національною символікою - віночком,розвивати творчі здібності дітей ,вокальні навики ,виховувати художні інтереси, смаки, морально – естетичні ідеали, розкрити значення квітів,бажання їх зберігати та примножувати. Музичний матеріал: оркестр народних інструментів « Віночок українських народних пісень, пісня «Віночок» муз. М.Ведмедері, руханка «Сонячний віночок».
Тип уроку : урок поглиблення теми
Обладнання: проектор, екран, ноутбук, музичні ударні та шумові інструменти, українські віночки,скринька, роздатковий матеріал,хустинка Хід уроку
1. Організаційний момент
Музичне вітання Продзвенів дзвіночок дзень - дзелень .Скажемо всі дружно:-добрий, день! Завітайте ,друзі, вже до нас. Тут співа чудово , другий клас ! 2. Актуалізація опорних знань а) Відповісти на запитання
*Чи знаєте ви, з яких квітів українські дівчата плели віночки? *Як ви розумієте: український віночок- символ українського народу? *Який символ мала калина, яку вплітали в центр віночка ? *А чи має значення розташування стрічок у віночку?
б)Знайди зайве слово
Віночок –знайдіть , де тут зайві слова? ( Волошки , маки, пісня, оберіг, мальви, веселка , стрічки, літо, барвінок, весна, символ, васильки, гладіолуси, колоски)
3. Засвоєння нових знань Сьогодні тема уроку квіткові фантазії,а поговоримо ми про український віночок. Вінок-головний убір з листя,бадилля,гілок і квітів,має форму обруча. Право носити вінок мають тільки незаміжні дівчата.Для українців віночок не просто прикраса. Віночок , це-оберіг. З давніх давен віночок був обов’язковим елементом українського національного костюма. Вважали що віночок- це символ нескінченності роду та довговічної любові.Вінок –це не тільки краса, він захищав від нечистої сили. Українські віночки клали до новонароджених дітей щоб не хворіли, вішали на дерева, щоб від блискавки уберегтися, виносили в поле та город - на врожай, а чоловікам давали ,як оберіг, коли вони йшли на війну.Є багато різновидів українського вінка .Обрядові, ритуальні, магічні, весільний вінок, вінок Надії та Кохання, вінок відданості та ще багато інших.
А ще цікавим фактом є те,що довжина стрічки не повинна була бути довшою ніж дівоча коса,у вінку є 12 квіток яка має своє символічне значення, стрічки також мають символічне значення і розташовуються за кольорами.
Троянда – символ кохання, лілія – цноти, мальва – краси, безсмертник – здоров'я, волошка – простоти, півонія – довголіття, калина – краси та дівочої вроди, ромашка – ніжності, миру, любові.
4.Перегляд відео про український віночок
https://www.youtube.com/watch?v=eJyog-FhR18&t=22s
Дуже часто українські народні пісні для оркестру народних інструментів об’єднують у цикли. Ці твори називають «віночками». Пропоную вам послухати такий музичний цикл.
5.Перегляд відео «Віночок українських народних пісень»
https://www.youtube.com/watch?v=_QsLrisUXdw
6.Завдання на карточках
1.У вас у кожного на парті є карточки із завданнями. Вам потрібно зараз переглянути відео пісні «Віночок» і обвести зеленим кольором ці квітки,які є у пісні.
2.А на другому аркуші паперу наклеїти всі кольори які були у пісні.
Перегляд відео пісні «Віночок»
https://www.youtube.com/watch?v=fhh25M3mEUQ
Молодці. А зараз я вам пропоную трішки відпочити та виконати пісню із додаванням рухів сидячи на місці.
4. Вокально-хорова робота
Перед тим як ми будемо вивчати нову пісню ми повинні розспіватися.
Зараз всі рівненько сіли,ручки на колінках,набираємо повітря,підтягуємо животик і рахуємо до 10,видих
Знову набрали повітря і рахуємо до 15,видих
А тепер я хочу,щоб ми трішки пожували язичок
А тепер язичком почистили свої зубки вправо-вліво
А тепер я вас перетворю на коників ( рух язичком вверх-вниз )
Тепер на швидких коників ( рух язичком швидше )
А тепер будемо робити як маленькі зозулі ( ку-ку)
Молодці. А зараз візьміть в ручки свої маракаси і будемо вивчати пісню
«Пішли діти в поле» використовуючи на приспіві наші інструменти. * https://www.youtube.com/watch?v=GL12HEU9O4E
Пішли діти в поле
Квіточки збирати:
Мак, мак з дзвіночками,
Волошки з сокирочками,
Ромен-зілля, буркун-зілля,
Медок-зілля і чебрець.
Віночки звивали,
На голівку клали,
Мак, мак з дзвіночками,
Волошки з сокирочками,
Ромен-зілля, буркун-зілля,
Медок-зілля і чебрець.
Квіточки збирали,
Віночки звивали,
Мак, мак з дзвіночками,
Волошки з сокирочками,
Ромен-зілля, буркун-зілля,
Медок-зілля і чебрець.
Як сплели віночки,
Завели таночки,
Мак, мак з дзвіночками,
Волошки з сокирочками,
Ромен-зілля, буркун-зілля,
Медок-зілля і чебрець.
Оцініть своє виконання . Якщо вам сподобалось -пальчик угору; треба ще попрацювати над піснею –помах рукою ; не сподобалося виконання –пальчик униз 5 . Закріплення нових знань
Гра «Знайди квіточку з українського віночка»
На дошці прикріпленні малюнки різних квітів,вчитель підходить із скринькою до учня,учень витягає листочок із надписом квітки і магнітом приставляє до тієї квітки,яка написана.
* Пригадайте, які квіти традиційно вплітають в український віночок? * Чи є в твоїй родині оберіг, який ? * Що ви цікавого дізналися про український віночок ?
6. Домашнє завдання
Намалюйте український віночок.
Чи сподобався вам урок ? Покажіть, яких квіточок сьогодні більше веселих чи сумних?.
Вихід з класу під пісню «Віночок» музика М.Ведмедері.