КВК "Ці загадкові комахи"

Про матеріал

Матеріал КВК "Ці загадкові комахи" можно використовувати під час проведення тижня біології. Мета заходу: розширити знання учнів про комах, їхню систематику та різноманітність; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, робити висновки; сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів та їх творчих здібностей; формувати культуру спілкування під час змагання, залучати до роботи з додатковою літературою, виховувати бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

КВК «ЦІ ЗАГАДКОВІ КОМАХИ»

 

Мета: розширити  знання учнів про комах, їхню систематику та різноманітність;

            розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, робити висновки;

            сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів та їх творчих здібностей; формувати

            культуру спілкування під час змагання, залучати до роботи з додатковою літерату-

            рою, виховувати бережне ставлення до природи.

 

Підготовка до заходу:

- вибрати журі, ведучого;

- поділити учнів на команди;

- учні придумують девіз, назву команди та обирають капітана;

- нагадати учням правила гри;     

- домашнє завдання командам – підготувати вірші та пісні про комах.

 

Епіграф на дошці: «Гра – це творчість, гра – це праця»

 

Організаційний момент

Звучить музика, на тлі якої – слова ведучого:

«Ми починаємо КВК «Ці загадкові комахи». У ньому беруть участь дві команди: «Юні зоологи» та «Жуки». До складу нашого журі ввійшли…

    Для жеребкування запрошуються капітани команд.

1. Конкурс «Привітання»

    Захист назви та девіз команди. Конкурс оцінюється в 3 бали.

2. Конкурс «Розминка»

    Командам по черзі ставляться питання, на обмірковування яких відводиться певний час.

    Правильна відповідь – 1 бал.

    1. Тіло комах складається з голови, грудей, черевця

    2. Скільки мають пар ходильних ніг? (три)

    3. Додаткові резервуари для повітря у комах називають – дихальні мішки

    4. Кровоносна система – незамкнена, є серце

    5. Чому муху важко спіймати? (складні очі)

    6. Чим бджоли перші дні годують личинок? (маточковим молочком)

    7. Найшвидша комаха – бабка, розвиває швидкість до 58 км/год

    8. Найгучніші комахи – цикади, вони видають звуки, які чути на відстані 400 м

3. Конкурс «Я тобі, ти мені»

    Команди по черзі задають по три питання суперникам. За кожне запитання і правильну 

    відповідь команди отримують по 1 балу.

4. Конкурс прислів’їв

    Учасники команд пояснюють зміст прислів’їв.

     - Бджола мала, та й та працює.

     - Де багато пташок, там немає комашок.

     - Бджоли раді цвіту – люди літу.

     - Ти б, метелику, не дуже пишався, сам учора гусінню був!

5. Конкурс «Анаграми»

    Обидві команди одержують конверти з п’ятьма анаграмами. Необхідно скласти з

    Поданих букв слово, яке означає назву комахи. Правильна відповідь – 1 бал.

    Анаграми для команди «Юні зоологи»

    ІРМТЕТ (терміт)

    ФОРДОАІЛЗ (дрозофіла)

    АКИДЦА (цикада)

    РУВІНЦК (цвіркун)

    НОПАОЛ (аполон)

    Анаграми для команди «Жуки»

    АНРОВЗОБК (бронзовка)

    СІНАЛЕПО (поліксена)

    ДАКИТОЛС (солдатик)

    ЛАДЖОБ (бджола)

    ЛИПОЦЯПЕ (попелиця)

6. Конкурс капітанів «Освідчення»

Капітан протягом однієї хвилини готується до освідчення, оди про значення комахи (бджоли або мурахи). В освідченні має звучати екологічна чи природоохоронна спрямованість. Конкурс оцінюється в 2 бали.

7. Конкурс для вболівальників.

Учням пропонується відгадати загадки. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

Спала квітка й раптом прокинулась – більше спати не захотіла. Ворухнулася, стрепенулася, здійнялася вгору й полетіла.

(Метелик)

Стрибає пружинка – зелена спинка –

З трави на билину, з гілки на стежину.

(Коник)

Волохата, зелена, у листах ховається вона.

Хоч і багато ніжок, бігати все одно не може.

(Гусінь)

Спить, ховаючись за піч, але ледь наступить ніч,

Заспіває враз мовчун. Музиканта звуть...

(Цвіркун)

На ромашку у воріт опустився вертоліт –

Золотаві очі, ніжні-ніжні лапки. Хто ж це?..

(Бабка)

Не птах, а літає, з хоботом, а не слон,

Ніхто не привчає, а на ніс сідає.

                                                                                                                                        (Муха)

8. Конкурс пісень та віршів.

Команди по черзі розповідають вірші або співають пісні про комах.

 

9. Конкурс «Темна конячка»

Командам по черзі учитель зачитує характеристику комахи. Завдання учасників – назвати її. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

1. Дорослі особини – стрімкі та прекрасні хижаки які полюють на літаючу здобич. Самка відкладає яйце у воду, з яєць виходять личинки. (Бабка)

2. Це дрібні паразитичні комахи, які живляться кров’ю ссавців, весь життєвий цикл проходить за 24 години. Вони переносять збудників небезпечних захворювань. (Воші)

3. Ці комахи живуть колоніями в особливих спорудах, які досягають заввишки до 10-12 м. Живляться переважно деревиною. (Терміти)

4. Дрібні двокрилі з довгими тонкими ногами. Самці живляться нектаром або соками рослин, а самки багатьох видів, щоб відкласти яйця, повинні напитися крові. (Комарі)

5. Дорослі комахи живляться різною їжею, включаючи харчові продукти, можуть поширювати збудників дизентерії, туберкульозу, тифу тощо. Їх личинки живляться гнилими рештками. (Кімнатна муха)

6. На їх крилах є дрібні хітинові лусочки, у дорослих особин ротовий апарат – сисний, живляться нектаром, запилюючи рослини, їх личинки мають гризучий ротовий апарат.

                        (Метелики)     

Підбиття підсумків гри.

 

 

doc
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку