КВК з природознавства для учнів 2 класу на тему: «Вісники весни»

Про матеріал

Даний КВК дозволить вчителю поглибити знання дітей про вісники весни, виховати любов до живої природи. Учні вчитимуться виділяти головне, розвиватимуть своє мовлення та мислення.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

       КВК з природознавства

     для учнів 2 класу на тему:

       «Вісники весни»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель

початкових класів

Туменського НВК

Богатько

Марія Василівна

 

 

 

 

Тема.          Вісники весни

 

Мета. Поглибити знання дітей про вісники весни; вчити виділяти головне; розвивати мовлення, мислення; виховувати любов до живої природи.

 

(У класі парти розставлені у два ряди. У центрі, за столом, сидить учениця -Весна, а поруч – її помічники – члени журі: Березень, Квітень, Травень.

   Команди сидять одна навпроти одної, капітани попереду. Усі учні мають емблеми.

   Виставка малюнків «Весняні квіти», «Пернаті гості».)

 

                                                      Хід уроку

Вчитель. Сьогодні ми із Весною проведемо урок КВК з теми «Вісники весни».

   Весна хоче побачити, як ви вмієте розгадувати загадки, описувати квіти і птахи, давати відповіді на запитання. Ви ж, діти, покажіть свої вміння і навики, доведіть, що ви – кмітливі і допитливі.

 

Весна. Команди, до бою готові?

Діти. Готові.

Весна. Капітани, представте назву своєї команди.

 

                                  1 конкурс «Моя команда»

 

Перша команда «Проліски»

Ми – перші квіточки весни.

Ми – пролісковий цвіт.

Ми пережили зимові сни

І знов родилися на світ.

У нас очі голубі,

Такі, як неба синь,

Ростем між кленів і дубів

Любим сонце й тінь.

А ще любимо дружити

І в грі перемагати!

 

Друга команда «Підсніжники»

Ми – підсніжники сміливі,

Не злякались хуртовини.

Перші в лісі зацвітаєм,

Весну нашу зустрічаєм.

Перемогу в КВК

Здобути бажаєм!

 

    (Журі оцінює конкурс, а Весна вписує результати на дошці у таблицю.)

                                      2 конкурс «Відгадай квітку»

 

Вчитель. Для кожної команди є заготовлений вірш про першу квіточку весни. Ви, діти, повинні здогадатися, яка це квітка.

 

     (Команди підходять до учениці-Весни і витягують картку з віршем.)

 

1. Фіолетові заграви

   Фарбували в лузі трави.

   Фіолетовий фломастер

   Фарбувати також майстер.

   Фіолетові ……………..

   Фарбувала нам Наталка.

                                          (Фіалки) 

2. Із зеленої сорочки,

   Що зіткав весною гай,

   Білі дивляться дзвіночки,

   Як зовуть їх – угадай.

   Це ………… у гаї  

   На галявині цвітуть.

   І ніде, ніде немає

   Кращих квіточок, мабуть.         

                                           (Підсніжники)

 

     (Журі оцінює конкурс, а Весна вписує результати на дошці у таблицю.)

 

 

                         3 конкурс «Заспівай пісню»

 

Вчитель.  Співає пташка: «Тю – тю»,

                  Мов каже: «Добрий день!»

                  Співати з нею я люблю

                  Про весноньку мою.

 

    (Кожна команда співає пісню про весну на власний вибір. Журі оцінює

                     їхній спів, а Весна записує результати в таблицю.)

 

 

                      4 конкурс «Допиши вірш»

 

Вчитель.  Діти, дівчина – Весна буде читати вірші, а ви уважно слухайте і допишіть останнє слово.

1. З-під снігу виглядає,

Весну зустрічає.

Сміло вибіг на горбок

Цей сміливий ………… (пролісок)

 

2. Перший я приніс весну,

Розбудив усе від сну.

Я співаю під вікном,

Люди звуть мене ……….. (шпаком)

 

3. Дивний ключ у небі лине,

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем у весняні дні

Прилітають ………… (журавлі)

 

4. Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски,

Звуть подружок цих ………… (берізки)

 

5. Як пригріло сонце –

Стрілки землянисті підняла

Від ласкавого тепла.

Он її навколо скільки!

Двір і лан, і луг вкрила

Росяна й густа …………. (трава)

 

(Журі оцінює конкурс, а Весна вписує результати на дошці у таблицю.)

 

 

                                     5 конкурс «Для капітанів»

 

Вчитель. Капітани, ви маєте по черзі відповідати на запитання.

 

  1. Який птах в’є гніздо на даху? (Лелека)
  2. Яка квітка весь час хоче спати? (Сон-трава)
  3. Який другий місяць весни? (Квітень)
  4. Де росте підсніжник? (У лісі)
  5. Яка польова пташка співає високо в небі? (Жайворонок)
  6. Назви рослини, які цвітуть навесні білим кольором. (Конвалії, підсніжники)

 

  1. Який птах в’є гніздо над вікном? (Ластівка)
  2. Яку квітку називають братиками? (Фіалку)
  3. Який третій місяць весни? (Травень)
  4. Де росте пролісок? (У лісі)
  5. Яка пташка, не переймається турботами про пташенят? (Зозуля)
  6. Назви рослини, які цвітуть навесні жовтим кольором. (Кульбаба, мати й мачуха)

 

     (Журі оцінює конкурс, а Весна вписує результати на дошці у таблицю.)

 

 

                                           6 конкурс «Сережки»

 

Вчитель. Діти, зараз ви отримаєте від Весни завдання в конверті. По команді їх відкриєте та дістанете картки. На картках записані назви рослин. Ваше завдання:підкреслити рослини, які навесні мають сережки.

 

                                          (Завдання однакове)

         Береза, бузок, ліщина, акація, верба, липа, вишня, осокір, в’яз.

 

    (Журі оцінює конкурс, а Весна вписує результати на дошці у таблицю.)

 

                                      7 конкурс «Впізнай пташку»

 

Вчитель. У Весни в руках торбинка. По черзі учасники кожної команди будуть підходити до неї і витягувати з торбинки завдання. А завдання таке: за коротким описом впізнати пташку.

 

  1. Хто має жовто-синє платтячко і чорну шапочку? (Синиця)
  2. У кого чорне платтячко з білим фартушком і червоним комірцем? (Ластівка)
  3. Хто має яскраво-жовту з чорним сорочку або оливково-золоту? (Іволга)
  4. У кого білий костюм з чорними мережками? (Лелека)
  5. У кого сірий костюм? (Соловей)
  6. Хто має невеликий яскравий строкатий костюм? (Щиглик)

 

    (Журі оцінює конкурс, а Весна вписує результати на дошці у таблицю.)

 

                                     8 конкурс «Спитайте у весни»

 

Вчитель. У конвертах є дві картки із записами. Треба їх з’єднати і прочитати.

 

  1. Багато хрущів весною –                                 буде неврожай (2)
  2. Зозуля кує на голе дерево –                           тепло прилине (3)
  3. Журавель прилетів –                                      мало дощів улітку (1)
  4. Соловей всю ніч співає –                               літо буде сухим (6)
  5. Ранні ластівки –                                              на врожайний рік (5)
  6. На березі з’явилися                                        буде гарний день (4)

листочки раніше, ніж на вільсі –

 

    (Журі оцінює конкурс, а Весна вписує результати на дошці у таблицю.)

 

                                     9 конкурс «Відгадай загадку»

 

Вчитель. На дошці прикріплена квітка ромашка. На кожній пелюсточці є загадка. Капітани зривають пелюсточку і з командою розгадують загадку.

 

  1. Сам вечірньої години

     Заховався в кущ калини,-

     Та на дудочку одну

     Грає пісню чарівну. (Соловей)

 

  1. Які ноги заввишки,

Такий  ніс завдовжки.

Хату на хаті має,

Всім жабам рахунок знає. (Лелека)

 

  1. Назад вилиця,

Спереду шильце,

Спереду чорне сукенце,

Під сподом полотенце. (Ластівка)

 

  1. Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах)

 

  1. Швидко скрізь цей птах літає

          і комашок поїдає,

          За вікном гніздо будує,

          Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

 

  1. На зріст маленька,

Свитка сіренька.

Ку-ку, ку-ку! –

Кричу я в ліску. (Зозуля)

 

  1. Прилетів до нас здалека

У гніздо своє … (Лелека)

 

    (Журі оцінює конкурс, а Весна вписує результати на дошці у таблицю.)

 

                                          10 конкурс «Бережливі»

 

Вчитель. Діти! Квіти бережіть!

                  І даремно їх не рвіть,

                  Бо чарівної краси

                  Не побачиш я і ти.

                  Хай вони ростуть у лузі,

                  Бо всі квіти – наші друзі!

 

   Візьміть аркуш патеру і ручку та запишіть квіти, які занесені до Червоної книги України.

 

                                (Діти записують, а журі оцінює.)

 

                                                     Підсумок

 

Весна оголошує результати.

                               Закінчилася вже гра.

                               Переможців й переможених в нас нема.

                               Всі працювали залюбки,

                              Активні й дисципліновані були!

 

Вчитель. Діти! Бережіть птахів! Бережіть квіти! Бережіть своє довкілля! Бо це          

                                 наше життя, наш настрій, наше здоров’я.

 

 

 

doc
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
846
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку