23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок з природознавства. Тема: Коли з’являються навесні комахи.

Про матеріал

Ознайомити учнів з найхарактернішими ознаками весни, що можна виявити в процесі спостережень за живою та неживою природою; ознайомити з поведінкою комах навесні; збагачувати знання про комах; розвивати мислення, пам'ять, спостережливість, естетичні почуття; пробуджувати бажання любити, оберігати природу, вивчати її; виховувати бережливе ставлення до комах.

Перегляд файлу

 

Природознавство

Тема. Коли з’являються навесні комахи.

Мета: 

  • ФОРМУВАТИ КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ:

 вміння вчитися: планувати свої дії, доводити роботу до кінця, орієнтуватися в своїй системі знань, відрізняти нове від уже відомого, співпрацювати в групі  

здоров’язбережувальну компетентність: формування досвіду екологічної діяльності в природному середовищі, удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я

соціальну компетентність: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, уміння шукати і знаходити компроміси, удосконалювати вміння контролювати та регулювати свою поведінку, ініціювати допомогу та підтримку іншому

комуникативну: сприяти набуттю досвіду взаємодії між однокласниками, роботі у малій групі, учити адекватно оцінювати свій внесок у спільну роботу

  •     ФОРМУВАТИ ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: 

ознайомити учнів найхарактернішими ознаками весни, що можна виявити в процесі спостережень за живою та неживою природою; ознайомити з поведінкою комах навесні; збагачувати знання про комах; розвивати мислення, пам’ять, спостережливість, естетичні почуття; пробуджувати бажання любити, оберігати природу, вивчати її; виховувати бережливе ставлення до комах.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Інтеграція з читанням, українською мовою, образотворчим мистецтвом

Обладнання: відео «Перетворення метелика», (https://www.youtube.com/watch?v=bczgCVGJItI),

відео «Цікаві факти про комах» https://www.youtube.com/watch?v=Bmtg5LHRds4,

фізхвилинка «Бедрик»

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU,

малюнки комах, тлумачний словник

 

Хід уроку

 

I.  Організаційний момент

II.  Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання.

Прийом кластер. Жива і нежива природа навесні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Гра «Підкресли потрібне»

  Підкресліть природні явища, характерні для весни.

  З’явилися бруньки на деревах;

  ведмідь спить у барлозі;

  білка запасає їжу;

  з’явилися комахи;

  тане сніг;

  мороз;

  жарко;

  льодохід;

  опадає листя;

  листопад;

  йдуть дощі;

  метуть заметілі;

  яскравіше світить сонце;

  дзюрчать струмки;

  сонце світить, але не гріє;

  прохолодно;

  земля вкрита снігом.

 

 

3.Вправа «Синоптик»

Спостереження за станом погоди.

-         Яка зараз пора року?

-         Який місяць?

-         Яка температура повітря?

-         Що ви можете сказати про стан неба?

-         Чи є опади? Які?

-         Чи є вітер? Визначте його напрямок.

-         Чи спостерігали якісь інші явища?

-         Як змінилася висота Сонця?

-         Зміни в рослинному світі.

-         Зміни в тваринному світі.

-         Праця людей.

 

III.  Основна частина

1.Мотивація

1) Гра «Мовчанка»

- Відгадайте назви груп тварин за їх істотними ознаками.

- Тіло вкрите  слизькою лускою. (Риби)

- Вони мають 10 ніг. (Ракоподібні)

- М’яке тіло вкрите черепашкою. (Молюски)

- Тіло вкрите сухими роговими лусочками. (Плазуни)

-  Тіло вкрите м'якою, вологою шкірою. (Земноводні)

- Пір’ям. (Птахи)

- Мають 6 ніг. (Комахи)

- Тіло вкрите шерстю і вигодовування малят молоком. (Звірі)

- У них вісім ніг. (Павукоподібні)

- Сегментоване тіло. (Черви)

 

2) Гра «Дешифрувальник»

-         Розшифруйте слово, написане на дошці. (Комахи - ИХАМОК)

 

2. Повідомлення теми і мети уроку

Комахи – це найчисленніша група тварин, невеликих за розміром. Їх можна зустріти всюди: у лісі, у полі, на городі, у водоймах. Зовні комахи дуже різноманітні. Вони стрибають, бігають , повзають, літають , плавають, їх об’єднали в одну групу за однією істотною ознакою – вони мають 6 ніг.

  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся,  коли з’являються навесні комахи

 

ІV.  Вивчення  нового матеріалу

  1. Робота за підручником
  1. Читання з позначками
  • позначкою «галочка» (v) позначаємо в тексті інформацію, яка вже відома.
  • знаком плюс  (+) позначають нову інформацію.
  • знаком запитання (?) позначаємо те, що залишилося незрозумілим і вимагає додаткових відомостей, викликає бажання дізнатися детальніше;
  • «мінус» (-) означає те, що суперечить наявним уявленням, щось, про що читач думав по-іншому.

 

2)Аналіз прочитаного матеріалу.

Потепління, розвиток рослинності сприяють пробудженню комах, що перебували у заціпенінні. В березні можна побачити перших метеликів, які беруть поживу з весняних квітів. Зі щілин вилазять комарі.

Прокинувшись від зимової сплячки, кожна комаха шукає собі їжу. Бджоли, джмелі, оси перелітають з квітки на квітку, щоб зібрати нектар і пилок.

Більшість з них має пару вусиків, одну-дві пари крил і тіло, що складається з трьох частин – голови, черевця й грудей. У грудях комах є м’язи. Вони надають руху крилам і ногам. Крила у комах, які літають, дуже міцні. Розмножуються комахи, відкладаючи яйця.  Розвиток відбувається з перетворенням (метаморфоз).

  1. Робота із тлумачним словником

Ознайомлення із тлумаченням слова метаморфози.

  1. Физхвилинка «Бедрик»

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

 

  1. Перегляд відео «Перетворення метелика».

 

  1. Робота в групах: намалюйте і позначте на малюнку назви частин тіла комахи.

 

  1. Робота за підручником

 

  Розгляньте фотографії. Відгадайте загадки. Яка це тварина?

  Самого ледь видно, а пісню чути.  (Комар)

  Лазить над нами догори ногами, завжди мандрує, все покуштує. (Муха)

-         Яку ви знаєте казку про комара і муху? (Муха-цокотуха. К.Чуковський).

 

  Жовте тільце в чорну смужку, жалить боляче ця мушка. (Оса)

  1. Фотозагадка

  Упізнайте комаху.

 

V.  Узагальнення  й систематизація знань

1.  Робота над загадками

  Летить — виє,

сяде — риє. (Жук)

  Довкола нас в’ється,

а в руки не дається. (Муха.)

  Летить дід — сів на цвіт,

волосинки розгортає, солоденького шукає. (Джміль)

  У травні місяці з’явився не рак,

Не риба, не звір, не птах, не людина.

Ніс довгий, голос тонкий.

Летить — кричить, сяде — мовчить. (Комар)

  У ліс і біля пня біготня і метушня:

Народ робочий весь день клопоче. (Мурахи)

  Тільки лялечка проснеться —

Враз у шати одягнеться.

Погляду не відірвати —

Здатна всіх зачарувати! (Метелик)

VI.  Підбиття підсумків.

1.Фронтальне опитування

  Які комахи з’являються навесні?

  Де ми можемо побачити комах?

  • Отже, підсумуємо, яку користь і шкоду приносять комахи:
  • Прикрашають природу (метелики)
  • запилюють рослини(бджоли)
  • санітари лісів(мурахи)
  • знищують шкідників рослин(сонечко)
  • живлення для птахів(мухи, жуки)
  • переносять небезпечні хвороби(комарі)
  • знищують рослини( попелиця)

 

  • У природі нічого зайвого немає.

 

2.Перегляд відео: «Цікави факти про комах»

3. Саморефлексія

Учні відповідають на запитання:

  • Чи справдилися мої очікування?
  • Про що мені хочеться поговорити?
  • Яку проблему хотілося б порушити?

 

 

VII.  Домашнє завдання

  Складіть розповідь про комаху, яка прокинулася першою навесні.

 

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку