Лабораторна робота № 3. «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра»

Про матеріал

Розробка уроку з фізики для 8 класу. Лабораторна робота № 3. «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра». Під час уроку відбудеться: Формування предметних компетентностей.

Навчитися визначати опір провідника за допомогою амперметра й вольтметра; переконатися дослідним шляхом у тому, що опір провідника не залежить від сили струму в ньому та від напруги на його кінцях.

Формування ключових компетентностей.

Розвивати мову, мислення, спостережлевість, акуратність; вміння працювати в парах; навички самостійної практичної роботи .

Виховувати интерес до предмету, культуру проведення навчального досліду та вміння взаємодії в групах під час експериментального завдання, охайність під час проведення експерименту, дбайливе ставлення до лабораторного обладнання.

Перегляд файлу

1

 

 

Урок фізики у 8 класі.

 Лабораторна робота № 3. «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра»

 

О.М. Білориха, вчитель фізики

 Черкаської ЗОШ І-ІІ ступенів

Черкаської ОТГ

Слов’янського району

 Донецької області

Мета уроку:                                                                                                 

Формування предметних компетентностей.

 Навчитися визначати опір провідника за допомогою амперметра й вольтметра; переконатися дослідним шляхом у тому, що опір провідника не залежить від сили струму в ньому та від напруги на його кінцях.

 

Формування ключових компетентностей.  

Розвивати мову, мислення, спостережлевість, акуратність; вміння працювати в парах; навички  самостійної практичної роботи .

Виховувати интерес до предмету, культуру проведення навчального досліду та вміння взаємодії в групах під час експериментального завдання, охайність під час проведення експерименту, дбайливе ставлення до лабораторного обладнання.

 

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок. 

Обладнання та наочність:                                                                      

  • Підручник: Фізика 8 кл., В,Г.Бар`яхтар, С.О. Довгий.
  • Презентація до уроку.
  • Мультимедійний комплекс.
  • Інструкція з БЖД.
  • Обладнання лабораторної роботи.

 

 

План уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

IV.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

V. ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № 3

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати їх на роботу.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 Перевірка наявність та якість виконання домашнього завдання, відповісти на запитання учнів.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Актуалізація опорних знань відбувається у ході гри «Знайди пару».

Кожна пара учнів отримує одну першу частину речення та декілька варіантів для продовження речення, треба вибрати вірний варіант.

 

1.Коло електричного струму складається …

…джерела струму, споживачів, замикальних пристроїв, з’єднувальних проводів.

 

2.Амперметр використовують для …

… вимірювання сили струму.

 

3.Амперметр підключають у коло …

… послідовно, позитивний полюс джерела струму до додатного полюсу амперметра, негативний полюс – до від’ємного.

 

4. Вольтметр використовують для …

… вимірювання напруги в колі.

 

5. Вольтметр підключають в коло …

… паралельно, позитивний полюс джерела струму до додатного полюсу вольтметра, негативний полюс – до від’ємного.

 

6.Опір металевих провідників залежить від …

  матеріалу з якого виготовлений провідник, довжини провідника та площі поперечного перерізу.

 

7. Реостати застосовують для …

… регулювання сили струму в колі.

 

8. Електричний струм у металах зумовлений …

… рухом вільних електронів.

 

9. Електричний струм – це …

… напрямлений рух заряджених частинок.

 

Пари озвучують свої варіанти, коректуємо при необхідності.

 

 

 

IV.  Мотивація навчальної діяльності .

Даю настанову до виконання лабораторної роботи. Нагадую схему оцінювання та правила поведінки під час лабораторної  роботи. Націлюю дітей на успіх, нагадую девіз уроку «УСПІХ - ЦЕ РЕЗУЛЬТАТ УМІНЬ І НАВИЧОК»

 

V. Виконання лабораторної роботи №3

 

Тема. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра

Мета: навчитися визначати опір провідника за допомогою амперметра та вольтметра; переконатися на досліді в тому, що опір провідника не залежить від сили струму в ньому та напруги на його кінцях.

Обладнання: джерело струму, резистор, повзунковий реостат, амперметр, вольтметр, ключ, з'єднувальні проводи.

 

Хід роботи

Підготовка до експерименту

1. Перш ніж виконувати роботу, переконайтеся, що ви знаєте:

а) вимоги безпеки під час роботи з електричними колами;

б) правила, яких необхідно дотримуватися, здійснюючи вимірювання за допомогою амперметра та вольтметра.

 

Інструктаж з БЖД

 

2. Визначте ціну поділки шкал амперметра та вольтметра:

Самп. = _____________________;                           Свольт. = _____________________.

 

Експеримент

Суворо дотримуйтесь інструкції з безпеки.

Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.

Номер досліду

Сила струму І, А

Напруга U, В

Опір R, Ом

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

1. Складіть електричне коло за поданою схемою.

2. Розташуйте повзунок реостата на середині обмотки.

3. Замкніть коло і виміряйте напругу на кінцях резистора та силу струму в ньому.

4. Плавно пересуваючи повзунок реостата, збільшіть силу струму в колі. Запишіть покази вольтметра та амперметра.

5. Пересуньте повзунок реостата у протилежний бік і ще двічі виміряйте напругу та силу струму.

Опрацювання результатів експерименту

1. Обчисліть опір резистора для кожного випадку.

2. Результати обчислень занесіть до таблиці.

 

Аналіз експерименту та його результатів

Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому зазначте:

а) яку фізичну величину і за допомогою яких приладів ви навчилися вимірювати;

б) чи залежить вимірювана величина від сили струму в резисторі та напруги на його кінцях;

в) які чинники вплинули на точність вимірювання.

 

Висновок

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

 

VІ. Підбиття підсумку уроку

 

VIІ. Домашнє завдання.

Повторити § 30.

 

  1. https://uk.wikipedia.org
  2. https://www.youtube.com
  3. http://www.zhu.edu.ua/mk_school/pluginfile.php/10046/mod_resource/content/2
  4.  https://namitli.com.ua/p651667468-brosh-listok-shelkovitsy.html
  5. Фізика 8 кл., В,Г.Бар`яхтар, С.О. Довгий.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Білориха Ольга
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
13828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку