Урок " Дисперсія світла"

Про матеріал
Сформувати в учнів єдине, ціле уявлення про фізичну природу кольору на явищі дисперсії світла, розглянути умови виникнення веселки, пояснити походження кольорів оточуючих нас тіл, виховувати інтерес до фізики.
Перегляд файлу

Тема. Дисперсія світла. Веселка

Мета уроку: Сформувати в учнів єдине, ціле уявлення про фізичну природу кольору на явищі дисперсії світла, розглянути умови виникнення веселки, пояснити походження кольорів оточуючих нас тіл, виховувати інтерес до фізики.

Хід уроку

І. Пояснення нового матеріалу.

Діти  розвішують свої  малюнки  про природу.

ПРОБЛЕМА. Чому  ваші малюнки  такі  кольорові ?

Розібратися в цьому допоможе одне дивовижне фізичне явище - дисперсія.

Перегляд фільму 1

Явище дисперсії було відкрито І. Ньютоном і вважається однією з найважливіших його заслуг. "Він досліджував відмінність світлових променів і що з'являються при цьому різні властивості кольорів, чого раніше ніхто не підозрював". Близько 300 років тому Ісаак Ньютон пропустив сонячні промені через призму. Він відкрив, що білий колір - це «чудова суміш квітів».

Можна  дослід  виконати  вдома . А  чи  можна  отримати  маючи  всі  ці  кольори  ,  білий.

( перегляд фільму2)

Як можна  запамятати  всі  кольори ?

( перегляд фільму3)

Як  утворюється  веселка ?

( перегляд фільму4)

Хто  бачив  на  заході  або  сході  кольорове проміння  сонця, чому  так отримується.

( перегляд фільму5)

Допоможемо   тим  хто  ще  не знає  явище  дисперсія.

( перегляд фільму6)

Міні конспект

Дисперсія – це  явище  розкладання білого світла на кольори  при його  проходженні  через  межу поділу середовищ.

Спектр – різнокольорова смужка

Біле  світло не є простим ,  воно є сумішшю  всіх кольорів спектра.

У спектрі сім основних кольорів:

червоний

                 

помаранчевий

 

жовтий

 

зелений

 

голубий

 

синій

 

фіолетовий

 

 

ІІ Систематизація знань

Завдання.

1.Скласти  запамяталочку ( червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, голубий, синій,фіолетовий)

2. Скласти вірш  про  кольори.

3.На білому аркуші написано червоним олівцем «відмінно», а зеленим - «добре». Є два скла - зелене і червоне. Через яке скло треба дивитися, щоб побачити оцінку

4.Скільки  потрібно кольорів , щоб  утворився  білий колір ? ( RGB- назви кольорів  на  анг.мові, потрібно з'ясувати, що  це  за  кольори. Розфарбувати  круг і продемонструвати ).

 

ІІІ Домашня  завдання  вивчити параграф 22

( загадки  про  веселку  та  кольори )

 

ДОДАТКИ

 

1.Скласти  запамяталочку

 

 Червоний

Помаранчевий

Жовтий

Зелений

Голубий

Синій

Фіолетовий

 

2. Скласти вірш  про  кольори.

 

3.На білому аркуші написано червоним олівцем «відмінно», а зеленим - «добре». Є два скла - зелене і червоне. Через яке скло треба дивитися, щоб побачити оцінку

 

 

4.Скільки  потрібно кольорів , щоб  утворився  білий колір ? ( RGB- назви кольорів  на  анг.мові, потрібно з'ясувати, що  це  за  кольори. Розфарбувати  круг і продемонструвати )

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку