Лабораторна робота №5 фізика 9 клас

Про матеріал
Мета: закріпити знання про тонку лінзу, про зображення, які дає тонка лінза, фокусну відстань та оптичну силу тонкої лінзи у процесі дослідницької діяльності; Розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, дослідницькі навички, охайність. Виховувати інтерес до дослідницької діяльності, бережливе ставлення до шкільного лабораторного обладнання, дисциплінованість. Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

Тема. Інструктаж БЖД. Лабораторна робота №5 «Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи».

Мета: закріпити знання про тонку лінзу, про зображення, які дає тонка лінза, фокусну відстань та оптичну силу тонкої лінзи у процесі дослідницької діяльності;

Розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, дослідницькі навички, охайність.

Виховувати інтерес до дослідницької діяльності, бережливе ставлення до шкільного лабораторного обладнання, дисциплінованість.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Наочність і обладнання: підручник, зошит для лабораторних робіт, на групу учнів – збиральна лінза на підставці, екран, джерело світла, мірна стрічка.

Міжпредметні зв’язки: математика, креслення.

Методи і прийоми:

 

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

1. Привітання

2. Перевірка готовності учнів до уроку та стан відвідування.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

(Фронтальне опитування)

  •          Що таке лінза?
  •          Що таке оптична сила лінзи? Як позначається? В яких одиницях вимірюється?
  •          Пригадайте формулу тонкої лінзи.
  •          Проаналізуйте формулу тонкої лінзи, подумайте, які вимірювання вам слід зробити, щоб визначити фокусну відстань лінзи.

ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Прокоментуйте вислів Аристотеля: «У дії ти йдеш до суті» стосовно дослідницької діяльності на уроці фізики.

  •          Отже, сьогодні на уроці, ми проведемо лабораторну роботу на тему «Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи», з метою закріплення знань про тонку лінзу та застосування формули тонкої лінзи під час дослідницької діяльності.

ІV. Осмислення змісту і послідовності практичних дій. Інструктаж БЖД.

  1. Інструктаж БЖД.

Перед тим як виконувати роботу згадайте: вимоги безпеки під час роботи зі скляними та вогненебезпечними предметами:

– лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.

– чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.

– будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

– не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.

– не починайте роботу без дозволу вчителя.

- при проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.

-   стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.

- працюючи з приладами зі скла будьте обережними, щоб запобігти їх падінню;

- не розташовуйте легкозаймисті матеріали поблизу джерела світла, щоб уникнути займання;

- не залишайте робоче місце без дозволу вчителя;

- прибирайте робоче місце з дозволу вчителя після закінчення лабораторної роботи.

 

  1. Визначення порядку дій під час проведення досліду.
  •          Спробуйте самостійно визначити та сформулювати порядок виконання дій під час досліду по позначенню фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи.

V. Самостійне виконання учнями досліду (експериментального завдання)

(Учні самостійно виконують експериментальне завдання. Вчитель здійснює загальний контроль та надає за потреби допомогу учням.)

  •          Запишіть у зошитах для лабораторних робіт дату, тему, мету та обладнання.
  •          Побудуйте таблицю, подану у підручнику до лабораторної роботи №5

Картинки по запросу визначення фокусної відстані тонкої лінзи

- Проведіть експеримент

1. Розташувавши лінзу між джерелом світла та екраном, дістаньте на екрані чітке зменшене зображення джерела світла.

2. Виміряйте відстань d від джерела світла до лінзи та відстань f від лінзи до екрана.

3. Пересуваючи лінзу, дістаньте на екрані чітке збільшене зображення джерела світла.

4. Знову виміряйте відстань d від джерела світла до лінзи та відстань f від лінзи до екрана.

- Опрацюйте результати експерименту. Для кожного досліду визначте: фокусну відстань лінзи F та оптичну силу лінзи D .

- Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок.

 

VІ. Підсумок уроку «Рефлексія»

 Завдяки уроку дізнався про…

На цьому  уроці навчились…

Найбільше моє досягнення – це…

Найбільші труднощі були при…

Настрій на уроці був…

 

VII. Домашнє завдання: Повторити §15.

 

docx
Додав(-ла)
Яковець Оксана
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
17 грудня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку