Розробка презентації до уроку фізики в 9 класі
Лабораторна робота: “Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів.”
Лабораторна робота:“Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів.”Урок 40 Фізика 9 клас
Номер слайду 2
Лабораторна робота. Мета: з’ясувати зв’язок між характеристиками звукової хвилі (амплітуда, частота) та гучністю й висотою тону звуку. Обладнання: комп’ютер (або мобільний телефон) із програмним забезпеченням для запису звуку та обробки отриманого файла (наприклад, аудіоре-дактор Wave. Pad), мікрофон, камертон, генератор звукових частот (або програма «Камертон»).
Номер слайду 3
Теоретичні відомостіЗа графіком можна оцінити:1) гучність звуку — визначається амплітудою A звукової хвилі;2) тон звуку — визначається частотою n (періодом T) звукової хвилі. Наприклад, за графіком на рисунку визначаємо, що за 10 мс відбулосямайже 9 коливань (точніше — 8,8), отже, частота звукової хвилі становить:
Номер слайду 4
Порядок виконання роботи. Увімкніть генератор звукової частоти, налаштуйте вихідний сигнал на частоту 440 Гц. Увімкніть запис сигналу. Вимкніть запис через 4 – 6 с. Збільште гучність сигналу генератора, не змінюючи частоти, і повторіть дії, описані в п. 2. Налаштуйте вихідний сигнал на частоту 880 Гц і повторіть дії, описані в п. 2. Поставте камертон. Вдарте по ньому гумовим молоточком і повторіть дії, описані в п. 2. Проспівайте в мікрофон декілька нот, для кожної ноти повторюючи дії, описані в п. 2.
Номер слайду 5
Результати вимірювань
Номер слайду 6
Домашнє завдання. Повторити § 18 Творче завдання: Поміркуйте, який дослід слід провести, щоб виявити, які матеріали краще поглинають звук; якими матеріалами звук поширюється краще. Запишіть план експерименту. Проведіть експеримент, запишіть його результати.