ПІП __________________________ КЛАС ______
Дата: _________________________
Лабораторний дослід № 1
Тема: «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови»
Мета: ознайомитися з деякими фізичними властивостями речовин різної будови, навчитися за властивостями визначати будову речовин.
Реактиви та обладнання: штатив з пробірками, металеві ложечки, ступки з товкачиком, цукор (C12H22O11), кухонна сіль (NaCl), пісок (SiO2).
Інструктаж з БЖ
З інструктажем ТБ ознайомлений (на)_______
Хід роботи
1. Дослідження розчинності речовин у воді. У три пробірки налийте по 2 мл води. Внесіть шпателем у першу пробірку невелику кількість цукру, у другу — натрій хлориду, у третю — силіцій(ІV) оксиду. Пробірки струсніть. Визначте здатність речовин до розчинення.
2. Дослідження плавлення речовин. У посудину для нагрівання помістіть невелику кількість цукру та внесіть у полум’я. Визначте здатність речовини плавитися. Повторіть дослід із натрій хлоридом, силіцій(ІV) оксидом.
3. Дослідження крихкості речовин. Крихкі речовини досить легко подрібнюються в ступці. Невелику кількість цукру помістіть у ступку та спробуйте подрібнити товкачиком. Визначте здатність цукру до подрібнення. Повторіть дослід із натрій хлоридом, силіцій(ІV) оксидом.
4. Результати досліджень оформте у вигляді таблиці
Властивості речовин |
|
Речовини |
|
Цукор |
Кухонна сіль |
Пісок |
|
Розчинність і воді
|
|
|
|
Здатність до плавлення, температура плавлення |
|
|
|
Крихкість
|
|
|
|
Будова речовини
|
|
|
|
Висновок:
Як залежать властивості речовин від будови:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________