Лабораторний практикум. Машини для обробітку грунту

Про матеріал
Лабораторний практикум. Машини для обробітку грунту. Для учнів професійно - технічних закладів освіти за спеціальністю "Тракторст - машиніст сільськогосподарського виробництва"
Перегляд файлу

                      Лабораторно – практична робота №1

Тема: ПЛУГИ

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з плугами.

Обладнання: ПЛН-3-35

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

                        ПЛАН

  1. Призначення машини.
  2. Будова машини (малюнок).
  3. Процес роботи машини.
  4. Підготовка машини до роботи.
  5. Технічне обслуговування машини.
  6. Техніка безпеки при роботі з машиною.
  7. Висновок.
  1. Призначення машини.   Плуги призначені для обробітку ґрунту з обертом пласта.
  2. Будова машини (малюнок).

Навісний плуг ПЛН-3-35

1-корпус; 2-рама; 3- регулювальний механізм; 4- навісний пристрій; 5- передплужник; 6- дисковий ніж.

  1. Процес роботи машини.  У процесі роботи леміш підрізує скибу ґрунту знизу, трохи піднімає її і спрямовує на полицю. Полиця зсуває підняту скибу вбік, частково кришить її і, перевертаючи, скидає в борозну.
  2. Підготовка машини до роботи.

Підготовка плуга до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулю­вальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан плуга, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. При цьому  необхідно звернути увагу на:             

  • стан лемішно-полицевої поверхні корпусів та передплужників;
  •  -величину зазору (до 1 мм) в стиках лемешів та полиць;
  • товщину (до 1 мм) лез лемешів;
  •  кут загострення лез (40°);
  • товщину польових дощок корпусів (не менш як 4-5 мм)

Регулювання плугів.

  1.                                                                                                                                                                                                                Глибина оранки  регулюється гвинтовим механізмом колеса, підставивши під нього брусок, на 2-3 см менше за задану глибину. 
  2.                                                                                                                                                                                                                Вирівнювання рами  плуга                в поздовжньому напрямку регулюванням довжини центральної тяги; в поперечному напрямку – боковим розкосом (правим) начіпного механізму трактора.        
  3.                                                                                                                                                                                                                Встановлення робочих органів плуга полягає в розміщенні передплужника та дискового ножа.

 Передплужник регулюється на глибину підрізання 10 см та фіксується відстань  між корпусом плуга і передплужником у межах 25-35см.

 Розміщення дискового ножа відносно передплужника.

Дисковий ніж встановлюють перед заднім передплужником так, щоб його центр знахо­дився проти або дещо попереду носка лемеша, а нижня точка різальної кромки ножа — 20...ЗО мм нижче носка. Полотно диска зсувають ліворуч від польового обрізу передплужника на 10...20 мм. щоб воно було паралель­ним до гряділів. Ніж повинен вільно обертатись на осі й мати вільний хід уз­довж неї не більш як 2 мм.

Площина ножа має бути паралельною до рами плуга і відстояти від польового обрізу передплужника на 1 — 1,5 см.

  1. Технічне обслуговування машини.

Перед початком і в кінці роботи у плуга перевіряють стан рами, осей, механізму навішування або причіпу, підйомно-регулювальних механізмів, коліс, ковпаків, масльонок, шплінтів, польових дощок, основних корпусів, передплужників, болтові кріплення корпусів до рами, затяжку болтів на лемешах, полицях, польових дошках, стан робочих поверхонь лемешів, полиць, дискового ножа.  При ЩТО замінюють зношені або поломані лемеші та полиці, перевіряють обертання коліс, дискового ножа, при битті або заїданні у втулці усувають несправності. Перевіряють, як встановлений плуг в вертикальній та горизонтальній площинах. Змащують всі поверхні, що труться: підшипники коліс та дискового ножа, шарнір механізму підйому. Встановлюють на плуг причіп для борін. Всі виявлені несправності усувають.  При ТО-1 виконують всі операції ЩТО,  а потім змащують механізми коліс, додають масло до гідросистеми. 

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з плугами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями плугів, правилами техніки безпеки, правилами догляду за плугами.

Перед початком руху необхідно подати сигнал при під’їзді трактора заднім ходом до плуга, і , тільки впевнившись в тому, що між трактором і плугом нема людей, слід рухатись. При роботі, під час руху агрегату, забороняється сидіти або стояти на рамі плуга, регулювати або очищати плуг, підтягувати кріплення, усувати несправності. Здійснювати регулювання можна тільки на  поворотних смугах при вимкненому двигуні трактора. Категорично забороняється очищати плуг від землі та рослинних решток під час руху агрегату. Для очищення плуга від землі слід використовувати спеціальний чистик. Обережно поводитися з гострими частинами плуга.  Забороняється перебувати під плугом, якщо він піднятий у транспорт­не положення.

Обережно поводитися з гострими частинами плуга. Замінювати лемеші, встановлювати ніж і передплужники слід тільки, коли рама встановлена на опори. Користуватись можна тільки справним  інструментом. Вночі дозволяється працювати тільки з гарним освітленням.

 З НЕСПРАВНИМ ПЛУГОМ ПРАЦЮВАТИ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!

  1. Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями плуга, ТО, ТБ при роботі з плугами.

 

   Лабораторно – практична робота №2

Тема:       ЛУЩИЛЬНИКИ

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з лущильниками.

Обладнання:  ЛДГ-5

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

1.Призначення машини.   Лущильники призначені для  лущення ґрунту  після збирання зернових культур, догляду за парами, подрібнення брил після оранки.

  1. Будова машини (малюнок)

  1.          Процес роботи машини.  У процесі роботи  лущильника диски обертаються, підрізують скибу ґрунту з рослинними рештками, розпушують цю скибу, частково перевертають і зсувають вбік.
  2.          Підготовка машини до роботи.

Підготовка лущильника до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулю­вальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан лущильника, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують Перевіряють розстановку батарей на брусах. Відстань між дисками суміжних батарей повинно бути 169мм. Перевіряють самовстановлювальні колеса каретки колеса передка. Вони повинні обертатися на осях легко і не качатися, найбільший допустимий осевий люфт 2 мм. Колеса на осях повинні вільно обертатися в підшипниках бруса каретки. Радіальне биття обода коліс не повинно перевищувати 6мм. Довжина і натяг лівих і правих бокових тяг повинні бути однаковими, а дискові батареї повинні вільно і без  люфту обертатися в підшипниках разом із шпульками і осями. Люфт в підшипниках усувають,зменшуючи кількість прокладок між вкладишами. Різальні кромки всієї батареї повинні знаходитись на одній лінії і торкатися опорної поверхні (найбільший допустимий просвіт 3мм). Зазор між площинами дисків і чистиками повинен бути 2-3мм. Чистики встановлюють на одній прямій лінії.

Глибина лущення.  Батареї лущильника встановлюють на необхідний кут атаки за допомогою зміни довжини тяг. Чим більший кут атаки, тим більша глибина лущення і тим краще розпушується грунт.  Для лущення стерні диски встановлюють з кутом атаки 30-35 *. Для встановлення всіх дисків батарей на однакову глибину обробітку користуються понижувачами, в отворах яких можна можна переставляти рамку батарей. Якщо рамку закріпити з використанням нижніх отворів повзунів понижувачів, диски заглиблюються. Глибина ходу дисків залежить і від сили притискання їх до ґрунту. Її можна регулювати механізмом гідро керування, зміною маси баласту в ящиках та висотою причепа.

 

  1. Технічне обслуговування машини.

Перед початком і в кінці роботи у лущильника  перевіряють кріплення рами,  бокових  брусів, тяг, дискових батарей.  При  ЩТО ремонтують робочі органи. Несправні деталі ремонтують або замінюють. Диски, які затупились, заточують, а поломані замінюють

При  ТО-1 виконують операції ЩТО, а потім регулюють осевий зазор підшипників коліс в межах від 0,08 до 0,2мм.

 

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з лущильниками допускаються особи,  ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при лущенні. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на причіпі і біля робочих органів не було людей. ТО лущильника дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, чистити диски дозволяється тільки на поворотних полосах при вимкненому двигуні трактора.  При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.

  1.          Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями лущильника, ТО, ТБ при роботі з лущильниками.

   Лабораторно – практична робота №6

Тема:      Дискові борони

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі  з дисковими боронами.

Обладнання:  БДН-3

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

 

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

1.Призначення машини.   Дискові борони призначені для  подрібнення брил після оранки, у тому числі цілинних земель, обробітку ґрунту  після збирання просапних культур, лущення  стерні на глибину до 12 см.

 

 

  1. Будова машини (малюнок).

  1. Процес роботи машини.  У процесі роботи борони  різальна кромка диска відрізує невелику скибу ґрунту і піднімає її на внутрішню сферичну поверхню. Потім грунт падає і переміщується диском убік. Завдяки цьому грунт розпушується, частково  перевертається і  перемішується.

 

  1. Підготовка машини до роботи.

Підготовка дискових борін до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулю­вальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан дискових борін, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують Перевіряють розстановку батарей.  У передніх батареях диски повинні бути вигином звернені всередину, а в задніх батареях – вигином зовні. Диски заднього ряду мають бути розташовані у проміжках між дисками переднього ряду.

Глибина обробітку ґрунту .  У дискових борін встановлюється кут атаки в межах від 6-12* до 2* з кроком 3*. Кут атаки 12*, 15*, 18*, 21* дискових батарей регулюють за допомогою двох важелів із зубчастими секторами, а величину заглиблення робочих органів – зміною кута атаки батарей. Глибина  обробітку пропорційна до кута атаки. 

 

  1. Технічне обслуговування машини.

Перед початком і в кінці роботи у дискових борін перевіряють кріплення рами,  бокових  брусів, тяг, дискових батарей.  При  ЩТО очищують робочі органи від рослинних решток і ґрунту, перевіряють справність гідросистеми, тиску  повітря в шинах, встановлення чистиків, мащення вузлів відповідно до таблиць мащень. Несправні деталі ремонтують або замінюють. Диски, які затупились, заточують, а поломані замінюють.

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з дисковими боронами допускаються особи,  ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при лущенні. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на причіпі і біля робочих органів не було людей. ТО дискових борін дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, чистити диски дозволяється тільки на поворотних полосах при вимкненому двигуні трактора.  При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.

  1. Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями дискових борін, ТО, ТБ при роботі з дисковими боронами.

 

 

 

   Лабораторно – практична робота №5

Тема:       Зубові борони

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі  з зубовими боронами.

Обладнання:  БЗТС-1,0.

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

1.Призначення машини.    Зубові борони призначені для  розпушування ґрунту, розбивання грудок, знищення сходів бур’янів, боронування сходів зернових і технічних культур.

  1. Будова машини (малюнок).

  Борона зубова БЗТС-1,0

1,2- планки; 3- зуб; 4- гачок.

Процес роботи машини.  У процесі роботи борони  зуб переднім ребром розрізає грунт, а боковими гранями розсовує, мне і перемішує його частки, руйнує великі грудки.

  1. Підготовка машини до роботи.

Підготовка зубових борін до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулю­вальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан зубових борін, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують.

Глибина обробітку ґрунту. Глибина ходу борони залежить від положення зубів. При встановленні зубів прямими ребрами у напрямку руху, вони заглиблюються глибше, якщо ж скошеними – глибина ходу зменшується. Зуби розставлені так,що кожен з них утворює окрему борозенку на відстані 49 мм одна від одної, максимальна глибина обробітку до 6 см.

  1. Технічне обслуговування машини.

При ЩТО  ремонтують робочі органи, по ступеню зношення відтягують зуби борін, замінюють зуби з пошкодженою різьбою і деформовані. Перед початком роботи в зубових боронах перевіряють кріплення зубів і наявність під гайками пружинних шайб. Кінці яких загинають – один на ребро рами,  а другий  на грань гайки, що перешкоджає відкручуванню гайки. Виправляють погнуті зуби (допускається вигин до 3мм) і заточують їх. Допустиме відхилення кінців зубів по довжині не повинно перевищувати 10мм. При  ТО-1 у зубових борін випрямляють деформовані планки, при необхідності ремонтують пристрої для з’єднання борони із зчіпкою, випрямляють деформовані місця зчіпок.

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з зубовими боронами допускаються особи,  ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при боронуванні. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на причіпі і біля робочих органів не було людей.  Не дозволяється працювати з причіпними машинами  не обладнаними жорстким причіпним пристроєм, який не дозволяє машинам набігати на трактор. ТО зубових борін дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи дозволяється тільки на поворотних полосах при вимкненому двигуні трактора.  при транспортуванні і зберіганні неможна вкладати зубові борони зубами догори. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.

  1. Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями зубових борін, ТО, ТБ при роботі з зубовими боронами.

 

 

 

 

   Лабораторно – практична робота №3

Тема:        Культиватори для суцільного обробітку ґрунту

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі  з культиваторами.

Обладнання:  КПС-4.

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

1.Призначення машини.   Культиватори  для суцільного обробітку ґрунту призначені для  суцільного передпосівного розпушування ґрунту,  підрізування бур’янів з одночасним  боронуванням .

  1. Будова машини .

  1. Процес роботи машини.  У процесі роботи  культиватора,  лапа розрізає грунт, розсовує, мне і перемішує його частки без оголення і змішування нижніх пластів з верхніми, руйнує великі грудки, при цьому знищуються бур’яни і забезпечується доступ вологи і повітря до насіння у верхньому горизонті ґрунту.
  2. Підготовка машини до роботи.

Підготовка культиватора до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулю­вальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан  машини, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують. Для підготовки до роботи паровий культиватор встановлюють на рів­ний майданчик у транспортному положенні. Під час передпосівного об­робітку ґрунту у передньому ряду культиватора прилаштовують лапи зах­ватом 270 мм, а у другому — 330 мм.

При встановленні культиватора на задану глибину обробітку потрібно:

1) відрегулювати площину рами паралельно поверхні майдан­чика, змінюючи довжину розкосів і верхньої центральної тяги начіпки трактора;

2) встановити культиватор посередині відносно поздовжньої осі трактора і жорстко закріпити культиватор відносно трактора, кори­стуючись ланцюговими розтяжками нижніх тяг начіпки трактора;

3) під опорні колеса культиватора встановити підкладки, висота яких менша за задану глибину обробітку на 2-3 см (величина груз­нення коліс у ґрунт);

4) робочі органи культиватора встановити так, щоб їхні леза всією довжиною торкались поверхні майданчика.

Глибину обробітку ґрунту регулюють гвинтовими механізмами , зміщуючи (по висоті) опорні колеса відносно рами.

 Навісний культиватор виставляють на задану глибину тільки у від’єднаному від трактора стані і після того, як під колеса підкладено бруски. Гвинтовим механізмом регулювання глиби­ни раму культиватора встановлюють так, щоб головки штанг грядилів спирались на вкладиш, а різальні кромки лез лап стикались з поверхнею майданчика. Для обробки важких ґрунтів і на максимальну глибину лапа повинна бути нахилена носком до поверхні майданчика під кутом 2 3°. Обидва кінці рами при цьому мають бути однакової висоти.

 

  1. Технічне обслуговування машини.

ЩТО культиваторів включає очищення культиваторів від пилу і бруду, перевірку всіх кріплень, гряділів, стойок, установлення пружин на відповідний тиск. Всі ослаблені кріплення підтягують, несправні деталі ремонтують або замінюють новими. Перевіряють роботу підйомних механізмів і їх кріплення на секторах. Поворотом корончатих шайб ліквідують осеві розбіги коліс, не допускаючи їх більше 2мм. Перевіряють колеса, при осьовому і радіальному битті усувають несправності. Затуплені лапи заточують знизу різальних кромок, а зношені наплавляють твердим сплавом сормайт. Не наварені сормайтом лапи заточують через кожні 8-10годин роботи до товщини різальних кромок не більше 1мм. Підшипники змащують згідно з заводською інструкцією. При ТО-1 виконують операції ЩТО, а також змащують шарнірні з’єднання, гвинтові механізми, при необхідності ремонтують пристрої для навішування борін.

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з культиваторами допускаються особи,  ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при культивації. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі знаряддя,між знаряддям і трактором, спереду агрегату  і біля робочих органів не було людей. ТО культиваторів дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, усувати несправності, змащувати, підтягувати гайки, регулювати глибину обробітку, очищати робочі органи  дозволяється тільки  при повній зупинці агрегату при вимкненому двигуні трактора.  Підняті за допомогою гідросистеми робочі органи для заміни або ремонту слід встановлювати на надійні підставки. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.

  1. Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями парових культиваторів, ТО, ТБ при роботі з культиваторами для суцільного обробітку ґрунту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Лабораторно – практична робота №4

Тема:        Культиватори для  міжрядного обробітку ґрунту

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі  з культиваторами.

Обладнання:  КРН-5,6.

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

                        1.Призначення машини.   Культиватори  для міжрядного обробітку призначені для обробітку посівів у міжряддях, підживлення та підгортання високо- і низькостеблевих культур: кукурудзи, соняшнику, цукрового буряку, сорго.

  1. Будова машини (малюнок).

  1. Процес роботи машини.  У процесі роботи  культиватора, у міжрядді  лапи розпушують грунт, знищують бур’яни, при цьому забезпечується доступ вологи і повітря до кореневої системи рослин  , підгортаються рослини у рядках, вносяться в грунт мінеральні добрива.
  2. Підготовка машини до роботи.

Підготовка культиваторів до роботи полягає у правильному встанов­ленні робочих органів на визначену глибину, домагаючись при цьому розта­шування їх в одній горизонтальній площині; встановленні робочих органів з урахуванням захисних зон (ділянок ґрунту, оброблених передньою та зад­ньою лапами); регулюванні кута входження лап розпушувача в ґрунт; регу­люванні туковисівних апаратів на необхідну норму висіву добрив.

Підготовку культиваторів до міжрядного обробітку здійснюють в агре­гаті з трактором, колеса якого встановлено на необхідну ширину колії. Для регулювання робочих органів з глибини і ширини обробітку встановлюють агрегат у робочому положенні на спеціальному бетонному майданчику з нанесеними на ньому лініями рядків, середини міжрядь та меж захисних зон, бо необхідно підкласти відповідно розмічену дошку. Правим розкосом і верхньою тягою механізму навішування регулюють горизонтальне поло­ження бруса культиватора. Опорні колеса і грядилі кожної секції ставлять посередині міжрядь, а вертикальні краї односторонніх лап — на лінії захис­ної зони. Універсальні стрілчасті лапи прилаштовують на грядилі попереду односторонніх лап (бритв). За такого розташування односторонні лапи розрівнюють гребені, утворені стрілчастою лапою. Лапи розставляють (рис. 8.16, б) по довжині грядиля так, щоб між крилами робочих органів за­безпечити вільні проходи ( для рослинних решток і землі) не менш як 3 см, а перекриття лап становило 3...5 см.

Регулювання культиватора на задану глибину обробітку виконують за такою послідовністю: під ходові колеса культиватора почергово під опорні колеса секцій підкладають бруски, товщина яких відповідає глибині обро­бітку з урахуванням величини заглиблення коліс у ґрунт (на 2—3 см менші від заданої глибини обробітку). Робочі органи опускають до упору в майдан­чик і закріплюють стопорними болтами. Леза робочих органів повинні всією довжиною торкатися поверхні майданчика, що досягається регулюванням верхньої ланки (гвинтової стяжки) секції з подальшою її фіксацією.

Туковисівні апарати регулюють на норму висіву добрив, для чого важіль регулятора висіву встановлюють на відповідну позначку шкали. Потім пе­ревіряють фактичну норму висіву добрив прокручуванням опорних коліс культиватора (19 разів при ширині міжрядь 60 см, 16 разів при ширині міжрядь 70 см). Висіяні за цей час добрива зважують та множать на 100. При відхиленні встановленої норми висіву змінюють положення важеля і повторно перевіряють висів туків.

 

Технічне обслуговування машини.

ЩТО культиваторів включає очищення культиваторів від пилу і бруду, перевірку всіх кріплень, гряділів, стойок, установлення пружин на відповідний тиск. Всі ослаблені кріплення підтягують, несправні деталі ремонтують або замінюють новими. Перевіряють роботу підйомних механізмів і їх кріплення на секторах. Поворотом корончатих шайб ліквідують осеві розбіги коліс, не допускаючи їх більше 2мм. Перевіряють колеса, при осьовому і радіальному битті усувають несправності. Затуплені лапи заточують знизу різальних кромок, а зношені наплавляють твердим сплавом сормайт. Не наварені сормайтом лапи заточують через кожні 8-10годин роботи до товщини різальних кромок не більше 1мм. Підшипники змащують згідно з заводською інструкцією.

 

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з культиваторами допускаються особи,  ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при культивації. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі знаряддя,між знаряддям і трактором, спереду агрегату  і біля робочих органів не було людей. ТО культиваторів дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, усувати несправності, змащувати, підтягувати гайки, регулювати глибину обробітку, очищати робочі органи  дозволяється тільки  при повній зупинці агрегату при вимкненому двигуні трактора.  Підняті за допомогою гідросистеми робочі органи для заміни або ремонту слід встановлювати на надійні підставки. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.

  1. Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями  пропашних культиваторів, ТО, ТБ при роботі з культиваторами для міжрядного обробітку ґрунту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Лабораторно – практична робота №7

Тема:         Котки.

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі  з котками.

Обладнання:  3ККШ-6

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

1.Призначення машини.   Котки ущільнюють брили та великі грудки, вирівнюють поверхню поля; перед сівбою для збільшення контакту ґрунту з насінням, забезпечення неглибокого і рівномірного його загортання, для зменшення дифузного випаровування вологи; після сівби до появи сходів знищують кірку, на посівах озимих знищують завислу льодову кірку

  1. Будова машини (малюнок).

  1. Процес роботи машини  під час обертання дисків шпори вдаряються об грунт своєю прямою частиною, розпушують і ущільнюють його.
  2. Підготовка машини до роботи.

Ступінь розпушування й ущільнення залежить від тиску котка на 1 см ширини захвату. Питомий тиск на грунт можна змінювати у межах 25-43 Н на  1см ширини захвату, вміщуючи в ящики секцій додатковий вантаж.

 

Технічне обслуговування машини.

ЩТО  котків полягає в перевірці технічного стану знарядь, підтягуванні різьбових з’єднань, очищення від землі (рекомендують крутим розворотом котка на місці). Поверхні тертя котків – вісь маточини дисків, отвори втулок, підшипники змащують солідолом щосезону. Догляд за котками складається з перевірки і підтягування кріплень. Перевірки обертання осей коліс в підшипниках, змащування підшипників, регулювання зазорів між чистиками і барабанами,очищення від бруду кільчастих котків, наповнення водою барабанів водоналивних котків. Якщо вночі очікуються заморозки, воду з барабанів слід вилити.

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з  котками допускаються особи,  ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при коткуванні. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі знаряддя, між знаряддям і трактором, спереду агрегату  і біля робочих органів не було людей. ТО котків дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.

  1. Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями котків, ТО, ТБ при роботі з котками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Лабораторно – практична робота №8

Тема:         Комбіновані ґрунтообробні агрегати.

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі  з комбінованими ґрунтообробними агрегатами.

Обладнання:  АКП-2,5А

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу.
  6. Зробити висновок.

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

1.Призначення машини  для виконання за один прохід кількох технологічних операцій основного і передпосівного обробітку ґрунту без перевертання скиби у районах недостатнього зволоження.

  1. Будова машини (малюнок).

  1. Процес роботи машини  за один прохід машини  диски розпушують верхній шар ґрунту на глибину до 8 см, лапи підрізують скиби на глибину до 16 см, розпушують їх і знищують бур’яни, зарівнювач вирівнює поверхню поля, а котки розбивають грудки і ущільнюють грунт.
  2. Підготовка машини до роботи.
  3. Підготовка машини до роботи.

Підготовка агрегата до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулю­вальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан агрегата  справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують. передня секція начіплюється на трактор, а задня приєднується до рами  причепом. дискові батареї можуть бути із сферичними або голчастими дисками. зарівнювач встановлюють тільки при використанні сферичних дисків.

 Глибина ходу дисків залежить і від сили притискання їх до ґрунту. Її можна регулювати механізмом гідро керування, зміною маси баласту в ящиках та висотою причепа. Глибину обробітку плоскорізальними лапами  регулюють установкою опорних коліс за допомогою гвинтового механізму.

 

  1. Технічне обслуговування машини.

Перед початком і в кінці роботи у агрегата перевіряють кріплення рами,    брусів, тяг, дискових батарей, лап, котків.  При  ЩТО ремонтують робочі органи. Несправні деталі ремонтують або замінюють. Диски, які затупились, заточують, а поломані замінюють Перевіряють колеса, при осьовому і радіальному битті усувають несправності. Затуплені лапи заточують знизу різальних кромок, а зношені наплавляють твердим сплавом сормайт. Не наварені сормайтом лапи заточують через кожні 8-10годин роботи до товщини різальних кромок не більше 1мм. Підшипники змащують згідно з заводською інструкцією.

При  ТО-1 виконують операції ЩТО, а потім регулюють осевий зазор підшипників коліс в межах від 0,08 до 0,2мм.

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з агрегатами допускаються особи,  ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при роботі з агрегатами . Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі і біля робочих органів не було людей. ТО дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, чистити диски , плоско різальні лапи дозволяється тільки на поворотних полосах при вимкненому двигуні трактора.  При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.

  1. Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями комбінованих ґрунтообробних агрегатів, ТО, ТБ при роботі з агрегатами.

 

 

 

 

   Лабораторно – практична робота №9

Тема:         Плоскорізи

Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі  з плоскорізами.

Обладнання:  КПП-2,2.

                              ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

 

 

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

 

1.Призначення машини.   Культиватор-плоскоріз причіпний гідрофікований КПП-2,2 призначений для безполицевого міл­кого (7—16 см) розпушування ґрунту без значного по­шкодження стерні, а також для культивації чистих па­рів, передпосівного обробітку та (при достатній вологості) обробітку ґрунтів після збирання соняшнику і кукуру­дзи.

 З тракторами МТЗ-80/82 або ЮМЗ-6Л агрегатують один культиватор, з ДТ-75, Т-74, Т-150 або Т-150К (зчіпка СП-16 або СП-ll) два і з тракторами К-700А, К-701 або Т-4А (зчіпка СП-16 або СП-15) три культи­ватори.

 

2. Будова машини .

Два робочих органи шириною захвата 115 см кож­ний, призначені для роботи на ґрунтах вологістю ЗО— 35%, і один шириною захвата 220 см —для роботи при вологості ґрунту 25—30%.

Робочі органи — стрілчасті плоскорізальні лапи подібні за будовою, проте мають конструктивні особливості: з шириною захвата 115 см мають долото і стояк з гвинтом регулювання кута по­хилу. Кут розхилу цих лап становить 75°; з шириною захвата 220 см — без долота, кут розхилу 100°, стояк загострений з розтяжками для регулювання кута по­хилу.

 

3.Процес роботи машини. У процесі роботи  підрізаний лемешем лапи шар грунту ковзає по похилому лезу, розпушується і падає без обороту. Стерня  при цьому залишається на поверхні поля, запобігаючи ерозійним процесам. Плоскорізальні  лапи зберігають до 60-75 %стерні.

4.Підготовка машини до роботи.

 

Підготовка культиватора-плоскоріза  до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулю­вальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан  машини, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують.

 До робочих органів плоскорізів ставляться такі вимоги:

- товщина лез лемешів не більше 1,0мм;

-при горизонтальному положенні рами  робочі органи долотами торкаються опорного майданчика, а леза лемешів паралельні майданчику і знаходяться над нею на висоті 15…20мм;

-потайні головки болтів не виступають над поверхнею деталей робочих органів і не потопають глибше 0,5мм.

Якщо кінець лемешу лапи не співпадає  з майданчиком більше, ніжна 20мм через перекіс лап в поперековій площині, під болтові з’єднання між підп’ятником стійки робочого органу і башмаком підкладають шайбу відповідної товщини.

Глибину обробітку ґрунту регулюють гвинтовими механізмами , зміщуючи (по висоті) опорні колеса відносно рами, а саме: регулюють гвинтовою стяжкою 9, зв’язаною кулаком і упором з віссю 5. На осі коліс є другий упор для з’єднання з упорним кулаком гідроци­ліндра 6 механізму підйому

При встановленні культиватора-плоскоріза на задану глибину обробітку потрібно під опорні колеса культиватора-плоскоріза встановити підкладки, висота яких менша за задану глибину обробітку на 2-3 см (величина груз­нення коліс у ґрунт);

Довжину причіпного пристрою та його положення за висотою можна змінювати залеж­но від того, з яким трактором агрегатують культи­ватор.

 

5.Технічне обслуговування машини.

ЩТО культиватора-плоскоріза включає очищення від пилу і бруду. Всі ослаблені кріплення підтягують, несправні деталі ремонтують або замінюють новими. Затуплені лапи заточують знизу різальних кромок, а зношені наплавляють твердим сплавом сормайт. Не наварені сормайтом лапи заточують через кожні 8-10годин роботи до товщини різальних кромок не більше 1мм. Підшипники змащують згідно з заводською інструкцією. При ТО-1 виконують операції ЩТО, а також змащують шарнірні з’єднання, гвинтові механізми.

6.Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з культиваторами-плоскорізами  допускаються особи,  ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при роботі з культиваторами-плоскорізами. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі знаряддя,між знаряддям і трактором, спереду агрегату  і біля робочих органів не було людей. ТО культиватора-плоскоріза дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, усувати несправності, змащувати, підтягувати гайки, регулювати глибину обробітку, очищати робочі органи  дозволяється тільки  при повній зупинці агрегату при вимкненому двигуні трактора.  Підняті за допомогою гідросистеми робочі органи для заміни або ремонту слід встановлювати на надійні підставки.

Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями плоскорізів, ТО, ТБ при роботі з культиваторами-плоскорізами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корницкий Иван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
20027
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку