Лабораторно – практична робота №1
Тема: ПЛУГИ
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з плугами.
Обладнання: ПЛН-3-35
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
ПЛАН
Навісний плуг ПЛН-3-35
1-корпус; 2-рама; 3- регулювальний механізм; 4- навісний пристрій; 5- передплужник; 6- дисковий ніж.
Підготовка плуга до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулювальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан плуга, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. При цьому необхідно звернути увагу на:
Регулювання плугів.
Передплужник регулюється на глибину підрізання 10 см та фіксується відстань між корпусом плуга і передплужником у межах 25-35см.
Розміщення дискового ножа відносно передплужника.
Дисковий ніж встановлюють перед заднім передплужником так, щоб його центр знаходився проти або дещо попереду носка лемеша, а нижня точка різальної кромки ножа — 20...ЗО мм нижче носка. Полотно диска зсувають ліворуч від польового обрізу передплужника на 10...20 мм. щоб воно було паралельним до гряділів. Ніж повинен вільно обертатись на осі й мати вільний хід уздовж неї не більш як 2 мм.
Площина ножа має бути паралельною до рами плуга і відстояти від польового обрізу передплужника на 1 — 1,5 см.
Перед початком і в кінці роботи у плуга перевіряють стан рами, осей, механізму навішування або причіпу, підйомно-регулювальних механізмів, коліс, ковпаків, масльонок, шплінтів, польових дощок, основних корпусів, передплужників, болтові кріплення корпусів до рами, затяжку болтів на лемешах, полицях, польових дошках, стан робочих поверхонь лемешів, полиць, дискового ножа. При ЩТО замінюють зношені або поломані лемеші та полиці, перевіряють обертання коліс, дискового ножа, при битті або заїданні у втулці усувають несправності. Перевіряють, як встановлений плуг в вертикальній та горизонтальній площинах. Змащують всі поверхні, що труться: підшипники коліс та дискового ножа, шарнір механізму підйому. Встановлюють на плуг причіп для борін. Всі виявлені несправності усувають. При ТО-1 виконують всі операції ЩТО, а потім змащують механізми коліс, додають масло до гідросистеми.
До роботи з плугами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями плугів, правилами техніки безпеки, правилами догляду за плугами.
Перед початком руху необхідно подати сигнал при під’їзді трактора заднім ходом до плуга, і , тільки впевнившись в тому, що між трактором і плугом нема людей, слід рухатись. При роботі, під час руху агрегату, забороняється сидіти або стояти на рамі плуга, регулювати або очищати плуг, підтягувати кріплення, усувати несправності. Здійснювати регулювання можна тільки на поворотних смугах при вимкненому двигуні трактора. Категорично забороняється очищати плуг від землі та рослинних решток під час руху агрегату. Для очищення плуга від землі слід використовувати спеціальний чистик. Обережно поводитися з гострими частинами плуга. Забороняється перебувати під плугом, якщо він піднятий у транспортне положення.
Обережно поводитися з гострими частинами плуга. Замінювати лемеші, встановлювати ніж і передплужники слід тільки, коли рама встановлена на опори. Користуватись можна тільки справним інструментом. Вночі дозволяється працювати тільки з гарним освітленням.
З НЕСПРАВНИМ ПЛУГОМ ПРАЦЮВАТИ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями плуга, ТО, ТБ при роботі з плугами.
Лабораторно – практична робота №2
Тема: ЛУЩИЛЬНИКИ
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з лущильниками.
Обладнання: ЛДГ-5
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
1.Призначення машини. Лущильники призначені для лущення ґрунту після збирання зернових культур, догляду за парами, подрібнення брил після оранки.
Підготовка лущильника до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулювальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан лущильника, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують Перевіряють розстановку батарей на брусах. Відстань між дисками суміжних батарей повинно бути 169мм. Перевіряють самовстановлювальні колеса каретки колеса передка. Вони повинні обертатися на осях легко і не качатися, найбільший допустимий осевий люфт 2 мм. Колеса на осях повинні вільно обертатися в підшипниках бруса каретки. Радіальне биття обода коліс не повинно перевищувати 6мм. Довжина і натяг лівих і правих бокових тяг повинні бути однаковими, а дискові батареї повинні вільно і без люфту обертатися в підшипниках разом із шпульками і осями. Люфт в підшипниках усувають,зменшуючи кількість прокладок між вкладишами. Різальні кромки всієї батареї повинні знаходитись на одній лінії і торкатися опорної поверхні (найбільший допустимий просвіт 3мм). Зазор між площинами дисків і чистиками повинен бути 2-3мм. Чистики встановлюють на одній прямій лінії.
Глибина лущення. Батареї лущильника встановлюють на необхідний кут атаки за допомогою зміни довжини тяг. Чим більший кут атаки, тим більша глибина лущення і тим краще розпушується грунт. Для лущення стерні диски встановлюють з кутом атаки 30-35 *. Для встановлення всіх дисків батарей на однакову глибину обробітку користуються понижувачами, в отворах яких можна можна переставляти рамку батарей. Якщо рамку закріпити з використанням нижніх отворів повзунів понижувачів, диски заглиблюються. Глибина ходу дисків залежить і від сили притискання їх до ґрунту. Її можна регулювати механізмом гідро керування, зміною маси баласту в ящиках та висотою причепа.
Перед початком і в кінці роботи у лущильника перевіряють кріплення рами, бокових брусів, тяг, дискових батарей. При ЩТО ремонтують робочі органи. Несправні деталі ремонтують або замінюють. Диски, які затупились, заточують, а поломані замінюють
При ТО-1 виконують операції ЩТО, а потім регулюють осевий зазор підшипників коліс в межах від 0,08 до 0,2мм.
До роботи з лущильниками допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при лущенні. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на причіпі і біля робочих органів не було людей. ТО лущильника дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, чистити диски дозволяється тільки на поворотних полосах при вимкненому двигуні трактора. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями лущильника, ТО, ТБ при роботі з лущильниками.
Лабораторно – практична робота №6
Тема: Дискові борони
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з дисковими боронами.
Обладнання: БДН-3
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
1.Призначення машини. Дискові борони призначені для подрібнення брил після оранки, у тому числі цілинних земель, обробітку ґрунту після збирання просапних культур, лущення стерні на глибину до 12 см.
Підготовка дискових борін до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулювальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан дискових борін, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують Перевіряють розстановку батарей. У передніх батареях диски повинні бути вигином звернені всередину, а в задніх батареях – вигином зовні. Диски заднього ряду мають бути розташовані у проміжках між дисками переднього ряду.
Глибина обробітку ґрунту . У дискових борін встановлюється кут атаки в межах від 6-12* до 2* з кроком 3*. Кут атаки 12*, 15*, 18*, 21* дискових батарей регулюють за допомогою двох важелів із зубчастими секторами, а величину заглиблення робочих органів – зміною кута атаки батарей. Глибина обробітку пропорційна до кута атаки.
Перед початком і в кінці роботи у дискових борін перевіряють кріплення рами, бокових брусів, тяг, дискових батарей. При ЩТО очищують робочі органи від рослинних решток і ґрунту, перевіряють справність гідросистеми, тиску повітря в шинах, встановлення чистиків, мащення вузлів відповідно до таблиць мащень. Несправні деталі ремонтують або замінюють. Диски, які затупились, заточують, а поломані замінюють.
До роботи з дисковими боронами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при лущенні. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на причіпі і біля робочих органів не було людей. ТО дискових борін дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, чистити диски дозволяється тільки на поворотних полосах при вимкненому двигуні трактора. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями дискових борін, ТО, ТБ при роботі з дисковими боронами.
Лабораторно – практична робота №5
Тема: Зубові борони
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з зубовими боронами.
Обладнання: БЗТС-1,0.
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
1.Призначення машини. Зубові борони призначені для розпушування ґрунту, розбивання грудок, знищення сходів бур’янів, боронування сходів зернових і технічних культур.
Борона зубова БЗТС-1,0
1,2- планки; 3- зуб; 4- гачок.
Процес роботи машини. У процесі роботи борони зуб переднім ребром розрізає грунт, а боковими гранями розсовує, мне і перемішує його частки, руйнує великі грудки.
Підготовка зубових борін до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулювальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан зубових борін, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують.
Глибина обробітку ґрунту. Глибина ходу борони залежить від положення зубів. При встановленні зубів прямими ребрами у напрямку руху, вони заглиблюються глибше, якщо ж скошеними – глибина ходу зменшується. Зуби розставлені так,що кожен з них утворює окрему борозенку на відстані 49 мм одна від одної, максимальна глибина обробітку до 6 см.
При ЩТО ремонтують робочі органи, по ступеню зношення відтягують зуби борін, замінюють зуби з пошкодженою різьбою і деформовані. Перед початком роботи в зубових боронах перевіряють кріплення зубів і наявність під гайками пружинних шайб. Кінці яких загинають – один на ребро рами, а другий на грань гайки, що перешкоджає відкручуванню гайки. Виправляють погнуті зуби (допускається вигин до 3мм) і заточують їх. Допустиме відхилення кінців зубів по довжині не повинно перевищувати 10мм. При ТО-1 у зубових борін випрямляють деформовані планки, при необхідності ремонтують пристрої для з’єднання борони із зчіпкою, випрямляють деформовані місця зчіпок.
До роботи з зубовими боронами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при боронуванні. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на причіпі і біля робочих органів не було людей. Не дозволяється працювати з причіпними машинами не обладнаними жорстким причіпним пристроєм, який не дозволяє машинам набігати на трактор. ТО зубових борін дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи дозволяється тільки на поворотних полосах при вимкненому двигуні трактора. при транспортуванні і зберіганні неможна вкладати зубові борони зубами догори. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями зубових борін, ТО, ТБ при роботі з зубовими боронами.
Лабораторно – практична робота №3
Тема: Культиватори для суцільного обробітку ґрунту
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з культиваторами.
Обладнання: КПС-4.
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
1.Призначення машини. Культиватори для суцільного обробітку ґрунту призначені для суцільного передпосівного розпушування ґрунту, підрізування бур’янів з одночасним боронуванням .
Підготовка культиватора до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулювальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан машини, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують. Для підготовки до роботи паровий культиватор встановлюють на рівний майданчик у транспортному положенні. Під час передпосівного обробітку ґрунту у передньому ряду культиватора прилаштовують лапи захватом 270 мм, а у другому — 330 мм.
При встановленні культиватора на задану глибину обробітку потрібно:
1) відрегулювати площину рами паралельно поверхні майданчика, змінюючи довжину розкосів і верхньої центральної тяги начіпки трактора;
2) встановити культиватор посередині відносно поздовжньої осі трактора і жорстко закріпити культиватор відносно трактора, користуючись ланцюговими розтяжками нижніх тяг начіпки трактора;
3) під опорні колеса культиватора встановити підкладки, висота яких менша за задану глибину обробітку на 2-3 см (величина грузнення коліс у ґрунт);
4) робочі органи культиватора встановити так, щоб їхні леза всією довжиною торкались поверхні майданчика.
Глибину обробітку ґрунту регулюють гвинтовими механізмами , зміщуючи (по висоті) опорні колеса відносно рами.
Навісний культиватор виставляють на задану глибину тільки у від’єднаному від трактора стані і після того, як під колеса підкладено бруски. Гвинтовим механізмом регулювання глибини раму культиватора встановлюють так, щоб головки штанг грядилів спирались на вкладиш, а різальні кромки лез лап стикались з поверхнею майданчика. Для обробки важких ґрунтів і на максимальну глибину лапа повинна бути нахилена носком до поверхні майданчика під кутом 2 3°. Обидва кінці рами при цьому мають бути однакової висоти.
ЩТО культиваторів включає очищення культиваторів від пилу і бруду, перевірку всіх кріплень, гряділів, стойок, установлення пружин на відповідний тиск. Всі ослаблені кріплення підтягують, несправні деталі ремонтують або замінюють новими. Перевіряють роботу підйомних механізмів і їх кріплення на секторах. Поворотом корончатих шайб ліквідують осеві розбіги коліс, не допускаючи їх більше 2мм. Перевіряють колеса, при осьовому і радіальному битті усувають несправності. Затуплені лапи заточують знизу різальних кромок, а зношені наплавляють твердим сплавом сормайт. Не наварені сормайтом лапи заточують через кожні 8-10годин роботи до товщини різальних кромок не більше 1мм. Підшипники змащують згідно з заводською інструкцією. При ТО-1 виконують операції ЩТО, а також змащують шарнірні з’єднання, гвинтові механізми, при необхідності ремонтують пристрої для навішування борін.
До роботи з культиваторами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при культивації. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі знаряддя,між знаряддям і трактором, спереду агрегату і біля робочих органів не було людей. ТО культиваторів дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, усувати несправності, змащувати, підтягувати гайки, регулювати глибину обробітку, очищати робочі органи дозволяється тільки при повній зупинці агрегату при вимкненому двигуні трактора. Підняті за допомогою гідросистеми робочі органи для заміни або ремонту слід встановлювати на надійні підставки. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями парових культиваторів, ТО, ТБ при роботі з культиваторами для суцільного обробітку ґрунту.
Лабораторно – практична робота №4
Тема: Культиватори для міжрядного обробітку ґрунту
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з культиваторами.
Обладнання: КРН-5,6.
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
1.Призначення машини. Культиватори для міжрядного обробітку призначені для обробітку посівів у міжряддях, підживлення та підгортання високо- і низькостеблевих культур: кукурудзи, соняшнику, цукрового буряку, сорго.
Підготовка культиваторів до роботи полягає у правильному встановленні робочих органів на визначену глибину, домагаючись при цьому розташування їх в одній горизонтальній площині; встановленні робочих органів з урахуванням захисних зон (ділянок ґрунту, оброблених передньою та задньою лапами); регулюванні кута входження лап розпушувача в ґрунт; регулюванні туковисівних апаратів на необхідну норму висіву добрив.
Підготовку культиваторів до міжрядного обробітку здійснюють в агрегаті з трактором, колеса якого встановлено на необхідну ширину колії. Для регулювання робочих органів з глибини і ширини обробітку встановлюють агрегат у робочому положенні на спеціальному бетонному майданчику з нанесеними на ньому лініями рядків, середини міжрядь та меж захисних зон, бо необхідно підкласти відповідно розмічену дошку. Правим розкосом і верхньою тягою механізму навішування регулюють горизонтальне положення бруса культиватора. Опорні колеса і грядилі кожної секції ставлять посередині міжрядь, а вертикальні краї односторонніх лап — на лінії захисної зони. Універсальні стрілчасті лапи прилаштовують на грядилі попереду односторонніх лап (бритв). За такого розташування односторонні лапи розрівнюють гребені, утворені стрілчастою лапою. Лапи розставляють (рис. 8.16, б) по довжині грядиля так, щоб між крилами робочих органів забезпечити вільні проходи ( для рослинних решток і землі) не менш як 3 см, а перекриття лап становило 3...5 см.
Регулювання культиватора на задану глибину обробітку виконують за такою послідовністю: під ходові колеса культиватора почергово під опорні колеса секцій підкладають бруски, товщина яких відповідає глибині обробітку з урахуванням величини заглиблення коліс у ґрунт (на 2—3 см менші від заданої глибини обробітку). Робочі органи опускають до упору в майданчик і закріплюють стопорними болтами. Леза робочих органів повинні всією довжиною торкатися поверхні майданчика, що досягається регулюванням верхньої ланки (гвинтової стяжки) секції з подальшою її фіксацією.
Туковисівні апарати регулюють на норму висіву добрив, для чого важіль регулятора висіву встановлюють на відповідну позначку шкали. Потім перевіряють фактичну норму висіву добрив прокручуванням опорних коліс культиватора (19 разів при ширині міжрядь 60 см, 16 разів при ширині міжрядь 70 см). Висіяні за цей час добрива зважують та множать на 100. При відхиленні встановленої норми висіву змінюють положення важеля і повторно перевіряють висів туків.
Технічне обслуговування машини.
ЩТО культиваторів включає очищення культиваторів від пилу і бруду, перевірку всіх кріплень, гряділів, стойок, установлення пружин на відповідний тиск. Всі ослаблені кріплення підтягують, несправні деталі ремонтують або замінюють новими. Перевіряють роботу підйомних механізмів і їх кріплення на секторах. Поворотом корончатих шайб ліквідують осеві розбіги коліс, не допускаючи їх більше 2мм. Перевіряють колеса, при осьовому і радіальному битті усувають несправності. Затуплені лапи заточують знизу різальних кромок, а зношені наплавляють твердим сплавом сормайт. Не наварені сормайтом лапи заточують через кожні 8-10годин роботи до товщини різальних кромок не більше 1мм. Підшипники змащують згідно з заводською інструкцією.
До роботи з культиваторами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при культивації. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі знаряддя,між знаряддям і трактором, спереду агрегату і біля робочих органів не було людей. ТО культиваторів дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, усувати несправності, змащувати, підтягувати гайки, регулювати глибину обробітку, очищати робочі органи дозволяється тільки при повній зупинці агрегату при вимкненому двигуні трактора. Підняті за допомогою гідросистеми робочі органи для заміни або ремонту слід встановлювати на надійні підставки. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями пропашних культиваторів, ТО, ТБ при роботі з культиваторами для міжрядного обробітку ґрунту.
Лабораторно – практична робота №7
Тема: Котки.
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з котками.
Обладнання: 3ККШ-6
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
1.Призначення машини. Котки ущільнюють брили та великі грудки, вирівнюють поверхню поля; перед сівбою для збільшення контакту ґрунту з насінням, забезпечення неглибокого і рівномірного його загортання, для зменшення дифузного випаровування вологи; після сівби до появи сходів знищують кірку, на посівах озимих знищують завислу льодову кірку
Ступінь розпушування й ущільнення залежить від тиску котка на 1 см ширини захвату. Питомий тиск на грунт можна змінювати у межах 25-43 Н на 1см ширини захвату, вміщуючи в ящики секцій додатковий вантаж.
Технічне обслуговування машини.
ЩТО котків полягає в перевірці технічного стану знарядь, підтягуванні різьбових з’єднань, очищення від землі (рекомендують крутим розворотом котка на місці). Поверхні тертя котків – вісь маточини дисків, отвори втулок, підшипники змащують солідолом щосезону. Догляд за котками складається з перевірки і підтягування кріплень. Перевірки обертання осей коліс в підшипниках, змащування підшипників, регулювання зазорів між чистиками і барабанами,очищення від бруду кільчастих котків, наповнення водою барабанів водоналивних котків. Якщо вночі очікуються заморозки, воду з барабанів слід вилити.
До роботи з котками допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при коткуванні. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі знаряддя, між знаряддям і трактором, спереду агрегату і біля робочих органів не було людей. ТО котків дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями котків, ТО, ТБ при роботі з котками.
Лабораторно – практична робота №8
Тема: Комбіновані ґрунтообробні агрегати.
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з комбінованими ґрунтообробними агрегатами.
Обладнання: АКП-2,5А
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
1.Призначення машини для виконання за один прохід кількох технологічних операцій основного і передпосівного обробітку ґрунту без перевертання скиби у районах недостатнього зволоження.
Підготовка агрегата до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулювальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан агрегата справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують. передня секція начіплюється на трактор, а задня приєднується до рами причепом. дискові батареї можуть бути із сферичними або голчастими дисками. зарівнювач встановлюють тільки при використанні сферичних дисків.
Глибина ходу дисків залежить і від сили притискання їх до ґрунту. Її можна регулювати механізмом гідро керування, зміною маси баласту в ящиках та висотою причепа. Глибину обробітку плоскорізальними лапами регулюють установкою опорних коліс за допомогою гвинтового механізму.
Перед початком і в кінці роботи у агрегата перевіряють кріплення рами, брусів, тяг, дискових батарей, лап, котків. При ЩТО ремонтують робочі органи. Несправні деталі ремонтують або замінюють. Диски, які затупились, заточують, а поломані замінюють Перевіряють колеса, при осьовому і радіальному битті усувають несправності. Затуплені лапи заточують знизу різальних кромок, а зношені наплавляють твердим сплавом сормайт. Не наварені сормайтом лапи заточують через кожні 8-10годин роботи до товщини різальних кромок не більше 1мм. Підшипники змащують згідно з заводською інструкцією.
При ТО-1 виконують операції ЩТО, а потім регулюють осевий зазор підшипників коліс в межах від 0,08 до 0,2мм.
До роботи з агрегатами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при роботі з агрегатами . Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі і біля робочих органів не було людей. ТО дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, чистити диски , плоско різальні лапи дозволяється тільки на поворотних полосах при вимкненому двигуні трактора. При роботі в нічний час агрегат повинен мати гарне освітлення.
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями комбінованих ґрунтообробних агрегатів, ТО, ТБ при роботі з агрегатами.
Лабораторно – практична робота №9
Тема: Плоскорізи
Мета: ознайомитись з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з плоскорізами.
Обладнання: КПП-2,2.
ХІД РОБОТИ
ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ
1.Призначення машини. Культиватор-плоскоріз причіпний гідрофікований КПП-2,2 призначений для безполицевого мілкого (7—16 см) розпушування ґрунту без значного пошкодження стерні, а також для культивації чистих парів, передпосівного обробітку та (при достатній вологості) обробітку ґрунтів після збирання соняшнику і кукурудзи.
З тракторами МТЗ-80/82 або ЮМЗ-6Л агрегатують один культиватор, з ДТ-75, Т-74, Т-150 або Т-150К (зчіпка СП-16 або СП-ll) два і з тракторами К-700А, К-701 або Т-4А (зчіпка СП-16 або СП-15) три культиватори.
2. Будова машини .
Два робочих органи шириною захвата 115 см кожний, призначені для роботи на ґрунтах вологістю ЗО— 35%, і один шириною захвата 220 см —для роботи при вологості ґрунту 25—30%.
Робочі органи — стрілчасті плоскорізальні лапи подібні за будовою, проте мають конструктивні особливості: з шириною захвата 115 см мають долото і стояк з гвинтом регулювання кута похилу. Кут розхилу цих лап становить 75°; з шириною захвата 220 см — без долота, кут розхилу 100°, стояк загострений з розтяжками для регулювання кута похилу.
3.Процес роботи машини. У процесі роботи підрізаний лемешем лапи шар грунту ковзає по похилому лезу, розпушується і падає без обороту. Стерня при цьому залишається на поверхні поля, запобігаючи ерозійним процесам. Плоскорізальні лапи зберігають до 60-75 %стерні.
4.Підготовка машини до роботи.
Підготовка культиватора-плоскоріза до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулювальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан машини, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. Послаблені кріплення підтягують.
До робочих органів плоскорізів ставляться такі вимоги:
- товщина лез лемешів не більше 1,0мм;
-при горизонтальному положенні рами робочі органи долотами торкаються опорного майданчика, а леза лемешів паралельні майданчику і знаходяться над нею на висоті 15…20мм;
-потайні головки болтів не виступають над поверхнею деталей робочих органів і не потопають глибше 0,5мм.
Якщо кінець лемешу лапи не співпадає з майданчиком більше, ніжна 20мм через перекіс лап в поперековій площині, під болтові з’єднання між підп’ятником стійки робочого органу і башмаком підкладають шайбу відповідної товщини.
Глибину обробітку ґрунту регулюють гвинтовими механізмами , зміщуючи (по висоті) опорні колеса відносно рами, а саме: регулюють гвинтовою стяжкою 9, зв’язаною кулаком і упором з віссю 5. На осі коліс є другий упор для з’єднання з упорним кулаком гідроциліндра 6 механізму підйому
При встановленні культиватора-плоскоріза на задану глибину обробітку потрібно під опорні колеса культиватора-плоскоріза встановити підкладки, висота яких менша за задану глибину обробітку на 2-3 см (величина грузнення коліс у ґрунт);
Довжину причіпного пристрою та його положення за висотою можна змінювати залежно від того, з яким трактором агрегатують культиватор.
5.Технічне обслуговування машини.
ЩТО культиватора-плоскоріза включає очищення від пилу і бруду. Всі ослаблені кріплення підтягують, несправні деталі ремонтують або замінюють новими. Затуплені лапи заточують знизу різальних кромок, а зношені наплавляють твердим сплавом сормайт. Не наварені сормайтом лапи заточують через кожні 8-10годин роботи до товщини різальних кромок не більше 1мм. Підшипники змащують згідно з заводською інструкцією. При ТО-1 виконують операції ЩТО, а також змащують шарнірні з’єднання, гвинтові механізми.
6.Техніка безпеки при роботі з машиною.
До роботи з культиваторами-плоскорізами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями, правилами догляду, правилами техніки безпеки при роботі з культиваторами-плоскорізами. Перед початком руху необхідно подати сигнал. Тракторист повинен слідкувати з кабіни трактора, щоб під час роботи агрегату на рамі знаряддя,між знаряддям і трактором, спереду агрегату і біля робочих органів не було людей. ТО культиватора-плоскоріза дозволяється проводити тільки після зупинки двигуна трактора. Замінювати робочі органи, усувати несправності, змащувати, підтягувати гайки, регулювати глибину обробітку, очищати робочі органи дозволяється тільки при повній зупинці агрегату при вимкненому двигуні трактора. Підняті за допомогою гідросистеми робочі органи для заміни або ремонту слід встановлювати на надійні підставки.
Висновок
В ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з призначенням, будовою, роботою, регулюваннями плоскорізів, ТО, ТБ при роботі з культиваторами-плоскорізами.