Профорієнтаційний захід "Вибір професії або задача з багатьма невідомими"

Про матеріал
Отримання уявлень про професійне майбутнє кожного учня; забезпечення інформаційної обізнаності зі світом професії; стимулювання пізнавального інтересу учнів до професійної діяльності; вироблення навичок прийняття самостійних рішень.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Профорієнтаційний захід                                «Вибір професії або задача з багатьма невідомими»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Підготувала:

                                               соціальний педагог

                                                                  КЗ «Куп’янський спеціальний

                                                                      навчально-виховний комплекс»

                                                                  Гармаш Марина Миколаївна

                               «Вибір професії або задача з багатьма невідомими»

           Мета: отримання уявлень про професійне майбутнє кожного учня; забезпечення інформаційної обізнаності зі світом професії; стимулювання пізнавального інтересу учнів до професійної діяльності; вироблення навичок прийняття самостійних рішень.

          Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, листи А-1, А-3, А-4, олівці, фломастери; роздатковий матеріал: яблучка, аркуш мети, саморобні ключі     (20 шт.), ящики (3 шт.).

Хід заняття:

  1. Привітання.

Доброго дня шановні старшокласники! Швидко плине час. Наче недавно ви були маленькими першокласниками, а вже позаду залишились роки навчання.

Казка про Час

    Це був Час… Він не пам’ятав, коли з’явився, коли зробив свій перший крок… Але це було не так і важливо… Час пішов.

-- Часе! Зупинись! Я – воїн! Я не завоював усього, чого хотів. Я ще багато можу зробити. Зупинися!

   Час зробив крок.

-- Часе! Зупинись! Я – мати! Я не виростила всіх дітей. Будь ласка, зупинися!

   Час зробив крок!

-- Часе! Зупинись! Я – люблячий! Я не любив усіх, кого міг! Усіх тих, хто хотів, щоб його любили!

   Час зробив крок.

-- Часе! Зупинись! Я – той, хто прагне! Я не досяг усього, чого міг! Зупинися!

    Час зробив крок.

    Щось з’явилося… Мовчання…

-- Ти хто? – запитав Час.

-- Ніхто.

-- Що ти тут робиш?

-- Не знаю.

-- Що ти хочеш?

-- Нічого.

-- Як ти потрапило сюди?

-- Так вийшло.

   Час здивувався й зупинився.

Обговорення: - Як ви зрозуміли казку?; - Кого з героїв казки можна назвати успішним?

Час плине дуже швидко, так крок за кроком ви піднімались сходинками у доросле життя. Ще крок – і ви потрапите у це доросле життя – життя, коли потрібно приймати самостійні рішення. Людина щоденно знаходиться перед необхідністю певного вибору, однак вибір професії – є одним з найважливіших, оскільки від нього залежить ваше майбутнє. Наша зустріч не є випадковою, оскільки визначити своє місце в житті і не помилитися, знайти відповіді на запитання: «ким бути?», «де працювати?», «з ким працювати?», – надзвичайно складно. Звичайно готових рецептів вам ніхто не дасть, оскільки їх просто не існує. Кожна людина є ковалем власного щастя. Але певні поради та рекомендації можуть стати вам у нагоді (оголошується тема заняття). Основне завдання нашого заняття – скласти перелік правил, які допоможуть вам зорієнтуватися у професійному просторі – створити «кодекс правил».

    На нашому з вами заході теж будуть певні правила:

-- висловлюватись по черзі;

-- не перебивати один одного;

-- зберігати конфіденційність;

-- бути активним;

-- працювати в групі від початку до кінця;

-- бути взаємоввічливими.

2. Вправа «Дерево очікувань»

     Мета: виявити очікування учнів від заходу й рівень зацікавленості проблемою.

     Завдання: кожен учень пише на яблучку чого він очікує від заходу. Роздатковий матеріал – яблучка, на яких діти записують власні очікування від заходу та приклеюють до дерева – плакат на дошці. Якщо впродовж заходу не були реалізовані всі побажання, то наприкінці заходу обговорюється це з групою і з’ясовується, що слід робити з нереалізованими очікуваннями: провести додаткове заняття, консультацію, рекомендувати необхідну літературу, тощо.

3. Вправа «Аркуш мети»

    Обладнання: кожній команді надається 1 лист аркушу А-3, на якому зображено одноповерховий будинок (стіни, дах, стежка до дверей). Малюнок займає весь аркуш.

    Завдання:

- на даху будинку потрібно написати конкретну мету, яку учні ставлять перед собою після закінчення 10-го класу (кожен має написати власну мету);

- на стіні – завдання, які необхідно виконати для досягнення власної мети. (наприклад, гарно навчатися; ні в якому разі не впадати у відчай; не зупинятись на досягнутому; приділяти увагу вивчанню всіх предметів в закладі, а не лише окремим, бо кожен предмет має своє значення);

- на стежці записуються методи, способи вирішення завдань;

- праворуч і ліворуч від стежки – бар’єри, перепони, які заважають досягти вказаної мети (наприклад, фінансова недоступність; відстань від дому; велика кількість професій та ін.)

    Висновок: нікому не дано точно пізнати свої можливості і визначити своє майбутнє, та все ж кожному під силу накреслити «власний шлях створення  себе».

    Отже першим правилом кодексу є – розробити план-схему професійного самовизначення.

3. Вправа «Ключовий принцип»

    Обладнання: зв’язка ключів (за кількістю учнів) з назвами професій, які вони хочуть обрати (попередньо було проведене опитування, яку професію хочуть обрати учні);

    Завдання: діти мають знайти «свій ключ» із загальної кількості за формою та розміром.

   Висновок: підібрати власний ключ у великому професійному просторі дуже важко.

4. Інформаційна довідка

    Мета: надати учням необхідну інформацію про світ професій і вимог до них.    Соціальний педагог: «Сучасну епоху можна охарактеризувати як час швидкоплинних змін та перетворень, час інформаційних перевантажень та прискореної глобалізації світу. У світі існує понад 40 000 професій, щороку з’являється близько 500 нових професій, майже 1000, щороку застаріває, відмирає».

Друге правило кодексу: бути обізнаним у світі професій.

5. Вправа «Чорний ящик».

     Обладнання: три закриті коробки, в одній з яких знаходяться яблуко, у другій – цибулина, в третій – пляшка з водою. Коробки різні за розміром та за кольором (червоний, чорний, білий).

     Завдання: трьом учасникам пропонується обрати для себе один із трьох «ящиків», який їм найбільше подобається (за кольором, розміром). Учні класу можуть підказувати, який із «ящиків» обрати, але ніхто не знає про їхній зміст. Коли учні зроблять свій вибір починається обговорення:

 - Чому ви обрали саме цей ящик?;

 - Що ви відчували, коли відкрили ящик?;

 - Чого не вистачало для прийняття правильного рішення?

     Висновок: вибір професії – не гра в лотерею.

Третє правило кодексу – не обирати професію за компанію, не керуватись лише власною інтуїцією та порадами оточуючих. Розраховувати тільки на власні знання, досвід, інтереси, бажання та можливості батьків.

 5. Притча про селянина, в якого зламався трактор.

     Мета: навчити учнів об’єктивно оцінювати професію.

Соціальний педагог: У селянина зламався трактор. Усі спроби полагодити машину були марними. Нарешті він покликав фахівця. Той оглянув трактор, спробував, як діє стартер, підняв капот і все ретельно перевірив. Потім узяв молоток, один раз ударив по мотору і привів його у дію. Мотор заторохтів, начебто і не був зіпсований. Коли майстер подав селянину рахунок, той здивовано поглянувши на нього, обурився:

«Як, ти хочеш 1000гривень  тільки за один удар молотком!?»

«Дорогий друже, - сказав майстер, - за удар молотком я порахував тільки одну гривню, а 999 гривень я повинен взяти з тебе за мої знання, завдяки яким я зміг зробити цей удар по потрібному місцю».

      Висновок: кожна людина повинна бути на своєму місці. Лише знаходячись на «своєму» місці людина є корисною не тільки собі, а й оточенню.

Четверте правило кодексу – дізнатись про попит обраної професії на ринку праці; знання коштують дорожче ніж диплом, який можна купити.

6. Вправа «Твоя думка»

     Обладнання: лист А-4 з переліком професій, ручки для кожної команди.           Завдання: - із запропонованого переліку професій обрати ті, що є суто «чоловічими» і ті, що є суто «жіночими» (для першої команди);

- із запропонованого переліку професій обрати ті, що є «престижними» і ті, що є «непрестижними» (для другої команди). Після роботи кожна команда представляє свої напрацювання. Потім соціальний педагог проводить дискусію стосовно напрацювань дітей, просить дітей виказати свою думку відносно поставлених питань.

    Висновок: в сучасних умовах законодавством України створюються умови гендерної рівності жінок і чоловіків у професійному самовизначенні; перш ніж обрати професію важливо «приміряти» її на себе, вивчити свої здібності.

П’яте правило кодексу – розподілу на суто «жіночі» та суто «чоловічі», «престижні» і «непрестижні» професії не існує.

Шосте  правило кодексу – людина не повинна зупинятися самовдосконалюватися, вона повинна постійно над собою працювати.

Підведення підсумків

     Учням пропонується згадати свої очікування на початку заняття і висловитись – чи були вони виправдані, чи є щось, що вони ще не дізналися. Кожен учень висловлює свою думку, враження від заходу.

    «Вибір професії – це друге народження людини. Це питання досить складне й серйозне. Адже вибір професійного шляху багато в чому визначає вашу долю. Кожна окремо взята професія – це цілий світ, цікавий і незвичайний. Існує багато різних спеціальностей, тому вибір професії – це задача з багатьма невідомими. Я бажаю, щоб кожен з вас в житті знайшов свій шлях та ключі від щасливого майбутнього!»

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку