" Ландшафтний дизайн " трудове начання 7 клас

Про матеріал
Розробка уроку на тему " Ландшафтний дизайн " з трудового навчання 7 клас. Вчителя Чорняк Зоряни Богданівни
Перегляд файлу

ТЕМА : Ландшафтний дизайн

Мета:

  •                   формувати поняття про ландшафтний дизайн, усвідомлення технологічного процесу вирощування квітково-декоративних рослин;
  •                   розвивати пізнавальний інтерес учнів, їхню творчу активність;
  •                   уявлення  про роботу ландшафтних дизайнерів, формувати  знання і вміння об'єктивно здійснювати самоаналіз рівня розвитку професійно важливих якостей і співвідносити їх з вимогами професії дизайнера.
  •                   виховувати естетичні, екологічні, трудові  якості особистості.

Об’єкти практичної діяльності: ескізи

Тип уроку: застосування (закріплення) знань, вмінь і навичок.

Обладнання: мультимедійна презентація, додаткова література по квітникарству, довідкові картки, картки завдання, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

  •                   привітання;
  •                   перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація знань учнів

– Давайте згадаємо будову квіткової рослини, і які функції виконують частини рослини?

Корінь - поглинання із ґрунту води й мінеральних речовин.

Листок - поглинання сонячної енергії й утворення органічних речовин.

Стебло - проведення води й живильних речовин.

Квітка, плід, насіння - органи розмноження.

– Які умови необхідні для вирощування рослин?

(живильні речовини, вода, тепло, сонячна енергія, світло).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Квіткові рослини поширені усюди, вирощують їх від палацових парків до скромних садів городян.

Історія квітництва обчислюється тисячоліттями. Вирощувати декоративні рослини люди стали дуже давно. Першими рослинами, пересадженими людиною в сад, можна вважати лотос і троянду.  Зараз усе більше уваги приділяється озелененню міст, селищ. Займаються цим квіткові господарства, в яких працюють агрономи,  квітникарі, механізатори, робочі по забезпеченню теплиць електроенергією, водою. А хто ж проектує всі міські квітники, займається добіркою рослин для них?

Це, звичайно ж,  дизайнер, ландшафтний дизайнер - людина, яка займається творчим проектуванням.

 Давайте й ми сьогодні пройдемо невеликий курс навчання професії дизайнера ландшафту.

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Із давніх часів художньою облаштованістю земельних ділянок займалися садівники. Вони розбивали парки, клумби, прикрашали замки і садиби витонченими композиціями із квітів. Ідея художньої облаштованості земельних ділянок, що виникла в деякі часи не втратила актуальності дотепер. Мода на мальовничий пейзаж повернулася і виникла потреба у нових фахівцях із ландшафту. Дизайнер із ландшафту – це і архітектор, і інженер – будівельник, і дендролог, і флорист. Розроблення ландшафтного проекту починається із виконання креслення, а якщо земельна ділянка досить велика, то може знадобитися топографічна зйомка. Крім того, дизайнер із ландшафту займається інженерно – будівельними роботами ( поливальна й дренажна системи, доріжки,огородження, альтанки.

Які вимоги  до професії дизайнера? (любов до природи, естетичний смак, знання біології рослин, агротехнології  вирощування).

Людина цієї професії має добре розбиратися в різноманітті квітів, трав, дерев та кущів. Створений дизайнером сад повинен мати красивий вигляд й опівдні, і надвечір, і при весняному цвітінні й у золоті осіннього листя.

Підбір рослин для приміщення. Квіти прикрашають будь – які приміщення. Вони піднімають людині настрій, відволікають від неприємних думок, наповнюють приємними пахощами повітря.

У кімнатах найчастіше вирощують багаторічні квіти. Такі квіти залишаються зеленими протягом усього року. Щоб квіти справді буяли і радували своєю зеленню, слід правильно і систематично за ними доглядати. Рослинам потрібні світло, тепло і волога. Але різним квітам у різній кількості. Найбільше люблять світло рослини, які прийшли до нас із сонячних країн: кактуси, пеларгонія, олеандр, клівія. У кімнаті з вікнами на південь краще вирощувати фікуси та пальми. Найбільше люблять тінь плющ, традесканція. Їх ставлять подалі від вікна.

Деякі рослини ( апельсин, лимон, примула) не люблять, щоб їх переставляли з місця на місце, вони звикають до певного положення відносно джерела світла.

Звичайні глиняні горщики є кращими для рослин, оскільки добре пропускають вологу і повітря.

Кімнатні рослини естетичніше виглядають, якщо їх розмістити на різних декоративних підставках, спеціальних кашпо, що виготовлені із лози, дерева, або плетені із шнура

Підбір рослин для території. Відповідно до нової тенденції у квітництві стало модним стало створювати строкаті суміші із різноманітних рослин, саджають упереміж і як можна щільніше одна до одної. Такий квітник схожий на квітучі луки.

При правильному компонуванні рослин квітник буде радувати нас із початку весни до пізньої осені, створюючи чудовий настрій (демонстрація ілюстрацій квітників із різноманітними рослинами, що мають різні терміни цвітіння).

Красивий вигляд має квітник, у якому рослини гармонують між собою за  величиною куща й квітів, а також за формою листя.

Підбір кущів. Крім таких кущів, як калина, бузок, жимолость, у сучасному ландшафтному дизайні стали широко використовуватися рослини, що дозволяють створювати живоплоти: одно – і багатолітні ліани, іпромея триколірна, гортензія черешкова, плющ звичайний, дівочий виноград, кірказон, клематіс, троянди, що плетуться.

Живопліт приховує зону відпочинку від чужих очей, захищає від вітру і пилу, має привабливий зовнішній вигляд і не потребує багато місця. Висаджені у поточному сезоні рослини швидко обплітають високі стіни, огорожі, конструкції альтанок.

V. Практична робота.

Робота над проектом естетичне оформлення зеленої зони території або приміщення:

1. Скласти план благоустрою території біля школи: накреслити план – схему розташування квітників, кущів, дерев;

2. Обґрунтувати раціональність розміщення рослин (з урахуванням їх сумісності, естетичного виду зон)

3. Скласти план догляду за насадженнями протягом року;

 4) Виконати ескіз оформлення території біля школи.

 

VI. Підведення підсумків уроку.

  •                   Проаналізувати чому відбулося так чи інакше;
  •                   Закріпити чи відкоригувати засвоєне;
  •                   Зробити висновки
  •                   Отже, сьогодні всі ми долучились до прекрасного виду мистецтва – дизайну, зробили перші кроки у створені творчих проектів. Дизайнери  ландшафту  – це люди, які прагнуть щось змінити й поліпшити навколо себе. Не даремно на прапорі Міжнародної федерації ландшафтних дизайнерів, написане гасло „Відновити міста”. І сьогодні ті, хто перетворив цей заклик у справу свого життя, є цінними фахівцями.
  •                   А всім вам, я раджу: «Роздивляйтесь композиції у квіткових салонах, вивчайте спеціалізовані журнали й книги, дивіться відповідні телевізійні передачі. Вчіться малювати, тому що сад або букет „народжується” спочатку на папері. Зробіть хімію, біологію та креслення своїми улюбленими предметами. Вивчайте англійську мову – усі новинки ідуть із Заходу, знайомтесь із програмами комп’ютерного проектування – це є необхідним. А для початку - облаштуйте вдома зелений куточок, кімнатний бонсай, міні – терасу на балконі, сад в акваріумі, або пляшці, кімнатний садочок. Спробуйте свої сили в малому!

VІІ. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх в журнал, щоденник

VІІІ.  Завдання додому: закінчити ескізи.

ІХ. Прибирання робочого місця.

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
5281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку