Трудове навчання 7 клас Тема заняття: Плетіння гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Вироби плетені гачком. Матеріали дл

Про матеріал
Мета заняття: навчальна: ознайомити із історією виникнення і розвитку в'язання гачком, інструментами та матеріалами для плетіння, санітарно - гігієнічними вимогами при роботі з гачком; розвиваюча: сприяти засвоєнню вмінь та навичок плетіння гачком; навчити правильно набирати петлі, плести « ланцюжок»; виховна: виховати старанність, працелюбність, уважність під час виконання практичних завдань; Обладнання: гачки для плетіння,нитки,роздатковий матеріал ,готові вироби. Тип заняття: засвоєння нових знань,умінь і навичок Форма заняття: групове
Перегляд файлу

Трудове навчання                                                   7 клас

Тема заняття: Плетіння гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Вироби плетені гачком. Матеріали для роботи

Мета заняття: навчальна: ознайомити  із історією виникнення і розвитку в'язання гачком,  інструментами  та матеріалами  для плетіння, санітарно - гігієнічними вимогами при роботі з гачком;  розвиваюча: сприяти засвоєнню вмінь та навичок  плетіння гачком;   навчити правильно набирати петлі, плести « ланцюжок»; виховна: виховати старанність, працелюбність, уважність під час виконання практичних завдань;

Обладнання: гачки для плетіння,нитки,роздатковий матеріал ,готові вироби.

Тип заняття: засвоєння нових знань,умінь і навичок

Форма заняття: групове

Хід заняття

І. Організаційний етап: присутність вихованців,готовність вихованців до заняття.

ІІ. Вступна частина: Ділова гра «Навіщо я тут?»Підніміть руку ті, хто, дізнавшись про тему заняття, подумав: «Це саме те, що мені потрібно. Давно мріяли навчитись плести гачком».

- А тепер підніміть ті, хто вирішив: «Напевно мої знання та вміння цілком достатні, щоб виготовити плетений виріб».

Розподілиться на дві групи: 1група – хочуть навчитись, 2група - вже вміють плести гачком.

Сьогодні на занятті  ви познайомитесь з поняттям плетіння,  інструментами та матеріалами.

Візьміть  «Лист зворотного зв`язку»  (Додаток1)                                                               

- Що ви знаєте про плетіння гачком?

- Що вважаєте за потрібним знати?

- Чого ви чекаєте від заняття?

ІІІ. Основна частина.

1. Історія виникнення плетіння.

Встановити точно, коли зародилось ручне плетіння, важко, адже трикотаж не камінь, йому нелегко зберегтись протягом тисячоліть. Однак під час розкопок древньоєгипетських гробниць був знайдений досить цікавий виріб: дитяча шкарпетка, в якої великий палець сплетений окремо, певне для того, щоб можна було одягнути сандалі. Вчені встановили, що вік цієї шкарпетки близько – 5 тис. років. В XII ст. плести навчились іспанці й італійці, століття потому – французи, шотландці та англійці. Плели панчохи, шкарпетки, рукавички та популярний – шотландський  берет, також светри та навіть верхній одяг. Мода XX ст. на трикотаж поширилась не тільки на одяг. Декоративні вироби для інтер’єрів наших будинків, іграшки плетені гачком, також популярні. Вони роблять наш дім затишним, але за однією незаперечної умови – якщо виконані зі смаком, відрізняються оригінальністю, фантазією.

          Однією з переваг плетених виробів є  їх практичність, з часом не втрачають своєї форми й зовнішнього вигляду. До того ж вони неповторні, бо не можуть бути відтворені на жодному в’язальному верстаку. Доречи, такі верстаки існують. А перший винайшов  у 1589 році англійський священик Віліям Лі.

Так що ж таке плетіння?   Плетіння - це спосіб виготовлення полотна або окремого виробу шляхом згинання ниток у петлі, що переплітаються між собою.

2. Матеріали для плетіння. 

Для плетених виробів гачком використовують різнокольорові нитки: бавовняні, льняні, вовняні, шовкові, синтетичні. Нитки добирають залежно від призначення виробу та узору плетіння. Товстими вовняними нитками можна вплести шапочки, шарфи, шкарпетки, диванні подушки, верхній одяг. Для серветок, комірців, занавісок використовують тонкі нитки – бавовняні, синтетичні. Отже, послідовність добору інструментів і матеріалів для плетіння гачком така: спочатку добирають нитки залежно від призначення виробу і виду узору, а потім добирають гачок відповідно до товщини нитки

http://trud.dn.ua/images/003.jpg

3. Ознайомлення із виробами плетеними гачком (додаток 2)

ІV. Заключна частина. Візьміть знов «Лист зворотного зв`язку» і запишіть у 2 ділянці відповіді на запитання:

- Що ви знаєте про плетіння гачком?

- Що вважаєте за потрібним знати?

- Чого ви чекаєте від уроку?                                                                                 

V . Домашнє завдання: Повторити правила безпечної праці під час плетіння гачком, підготувати інструменти та матеріали.

VІ. Прибирання робочих місць і приміщення майстерень черговими.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

«Лист зворотного зв`язку» 

Тема уроку: «Плетіння гачком як вид декоративно - ужиткового мистецтва». 

                                             _________________________

Запишіть, відповіді на питання:

Відповіді на початку заняття

Відповідіу кінці заняття

Що ви знаєте про плетіння гачком?

 

 

 

 

 

 

 

Що ви знаєте про плетіння гачком?

 

Що вважаєте за потрібним знати?

 

 

 

 

 

Що вважаєте за потрібним знати?

 

Чого ви чекаєте від заняття?                                                                                 

Чого ви чекаєте від заняття?                                                                                 

 

 

 

 

 

Додаток 2


C:\Documents and Settings\UserXP\Мои документы\Мои рисунки\фото вироби\100_3243.JPG


 

C:\Documents and Settings\UserXP\Мои документы\Мои рисунки\фото вироби\100_3323.JPGC:\Documents and Settings\UserXP\Мои документы\Мои рисунки\фото вироби\100_3317.JPG


 


 

 

 

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку